Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2003, 09:14
Optima
Optima is offline
Mijn vriend en ik zijn het finaal met elkaar oneens. We hebben afgesproken dat 'flirten' mag zolang het geen lichamelijk contact betreft. Maar wat ik OOK vindt is dat je iemand WEL moet zeggen dat je een relatie hebt. Flirten met de gedachte dat de ander 'onbezet' is, is meestal minder onschuldig dan flirten wanneer de 'geflirte persoon'weet dat de ander een relatie heeft.

Hij vindt dat het niets uitmaakt, maar ik vindt het bedrog.

Moet je vertellen dat je iemand hebt, of niet?
Oud 17-04-2003, 09:34
David
David is offline
flirten heb je ook in verschillende maten .. dus daar valt naar mijn mening al genoeg over te twisten.

gelukkig flirt mijn vriendin niet.. dus das wel lekker.

want ik heb toch echt iets van .. als je samen iets hebt en gek op elkaar bent ,, waarom dan die aandacht nodig en spanning nodig ..? de schijn van het versieren ofzo .. de spanning maar toch weer niet ..

beetje onzin naar mijn mening, maar goed
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 09:37
miro
miro is offline
Ik vind dat je niet meteen hoeft te zeggen dat je bezet bent. Zolang t onschuldig blijft. Ik bedoel, wat versta je onder flirten? Als iemand een gesprek met je komt aanknopen met duidelijk andere bedoelingen dan zou ik t zeggen. Als een jongen met mij komt praten en hij zegt, "wat doe je hier eigenlijk?", dan zeg ik ook "ik wacht op mn vriend" of zoiets.

T ligt dus net aan de mate van het flirten.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 09:42
Verwijderd
Als er geen lichamelijk contact is, waarom zou je dan moeten vertellen dat je bezet bent? Gewoon een beetje flirten en lichamelijk contact vermijden lijkt me niet te ver gaan... Pas wanneer de 'geflirte partij' lichamelijk contact wil, zeggen dat je bezet bent... Eerder mag natuurlijk ook, maar 'k zie het probleem niet zo... Flirten zonder lichamelijk contact is flirten zonder lichamelijk contact....
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 10:45
Evito
Evito is offline
Ik vind dat je het moet uitmaken als je met zulke stomme issues zit
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 10:54
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Optima schreef op 17-04-2003 @ 10:14:
Ik heb zo van... flirten is flirten (hieronder versta ik het onschuldige flirten van tja leuk dansen kijken enzo.. niet echt lichamelijk)
Nee ik vind niet dat diegene met wie je flirt hoeft te weten dat je een vriend hebt. Ik heb het althans nooit uit mezelf gezegd. Komt ook wel beetje lijp over moet ik zeggen.. "ey ik ben bezet maar flirt wel met je"
Oud 17-04-2003, 11:51
phmpruim
phmpruim is offline
weet je wat leuk is? Eerst gaan flirten zonder te zeggen dat je bezet bent, en als die ander dan vraagt 'heb je morgen iets te doen' of zoiets, dan antwoord je 'ja, ik ga naar mn vriend(in)!'

nog nooit geprobeerd, maar lijkt me wel lachen!
Oud 17-04-2003, 11:52
Verwijderd
Of gewoon niet flirten. Wat dacht je daarvan?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 12:01
Verwijderd
Citaat:
phmpruim schreef op 17-04-2003 @ 12:51:
weet je wat leuk is? Eerst gaan flirten zonder te zeggen dat je bezet bent, en als die ander dan vraagt 'heb je morgen iets te doen' of zoiets, dan antwoord je 'ja, ik ga naar mn vriend(in)!'

tsss

Ja dat zou leuk zijn bij zo'n ontzettend arrogante jongen die eerst denkt dat ie ontzettend goed kan versieren en dat al z'n slijmerige truukjes werken..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 12:04
king112
king112 is offline
Citaat:
phmpruim schreef op 17-04-2003 @ 12:51:

Sukkel!
Ik haat dat soort mensen!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 12:27
Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Citaat:
Doek zelf ook nooit.........
Oud 17-04-2003, 12:37
poesiefox
poesiefox is offline
Sinds ik bezet ben, flirt ik niet meer. Iedereen weet meteen dat ik bezet ben. Degenen die dan toch nog een poging wagen, hoeven niet op succes te rekenen. Ik flirt niet voor de lol, ik flirtte(verleden tijd) om te scoren. En dat doe ik niet meer sinds ik bezet ben.

Of ik heb een andere definitie van flirten, dat kan ook natuurlijk. Vind ik al het andere gewoon babbelen.,
Oud 17-04-2003, 13:20
Verwijderd
als ze erom vragen zou ik het zeggen.

ook hangt het ervanaf wat voor geflirt, ik tik bijvoorbeeld aardig vaak bij mijn vriendin's vriendinnen op de billen, maar ze weten gewoon dat dit gaat om een lolletje, het zijn tenslotte ook mijn vriendinnen.

ook een armpje om iemand heenslaan vind ik niet erg, eigenlijk mag alles van mij, zolang ik/zij maar nix voor een ander voelt naast vriendschap
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:16
Marsel
Marsel is offline
Citaat:
king112 schreef op 17-04-2003 @ 13:04:
Sukkel!
Ik haat dat soort mensen!
Te vaak een blauwtje gelopen ofzo?
Maakt dat nou weer uit, ik vind hem ook wel grappig!
Kom op, flirten, dus je bent toch nog niet echt helemaal hoteldebotel, dus als je afgewezen word na dat uurtje flirten komt het toch niet zo hard aan.. kom op zeg..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:22
Loezzel
Loezzel is offline
Waarom maak je dan afspraken dat je wel mag flirten?
Flirten gaat erom een beetje met elkaar te "spelen"
Als je meteen zegt dat je bezet bent, kun je niet eens meer flirten, dus waarom zouden jullie dan überhaupt met andere mensen flirten?

Citaat:
Gizmo zei het al:
"ey ik ben bezet maar flirt wel met je"
Oud 17-04-2003, 17:13
Verwijderd
Of je dat wel of niet wilt vertellen hangt af van het doel van het flirten. Als jij flirt met iemand omdat je het leuk vindt, omdat je er een goed gevoel van krijgt iemand om je vinger te winden (wat ik me heel goed kan voorstellen) dan moet je het natuurlijk niet vertellen, want dan gaat het effect verloren. Je moet het beestje in z'n natuurlijke omgeving bestuderen en niet laten merken dat het geobserveerd wordt.

Om welke reden kan je eigenlijk anders nog flirten, behalve dat het je een goed gevoel geeft?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:10
Lilything
Lilything is offline
stel je voor:
een jongen heeft verkering met een meisje
hij gaat naar n verjaardag
daar raakt hij heel gezellig in gesprek met n meisje
een gewoooooon gesprek op n verjaardag
en hij verteld na 15 min ofzo:

"hey kmoet je wel wat vertellen,
kheb een vriendin"

wat zou jij dan denken als je dat meisje bent?

stel je voor:

hij gaat vaak volleyballen en das gemengde teams
en daar zit een meisje en daar praat hij veel mee
en altijd heel gezellig enzow
en na 3 weken heeft nog niet verteld dat hij een vriendin heeft

Oud 17-04-2003, 18:18
Dminor
Dminor is offline
Toekomstverzekering is nooit weg natuurlijk, hoe meer zielen in binnen je bereik qua ander geslacht, hoe meer vreugd.. maar verder dan contact zoeken om een vriendschap te bereiken moet het m.i. niet gaan als je al bezet bent. Je hebt hem/haar dan toch immers al?
Oud 17-04-2003, 18:20
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
ikje17 schreef op 17-04-2003 @ 19:10:
stel je voor:
een jongen heeft verkering met een meisje
hij gaat naar n verjaardag
daar raakt hij heel gezellig in gesprek met n meisje
een gewoooooon gesprek op n verjaardag
en hij verteld na 15 min ofzo:

"hey kmoet je wel wat vertellen,
kheb een vriendin"

stel je voor:

hij gaat vaak volleyballen en das gemengde teams
en daar zit een meisje en daar praat hij veel mee
en altijd heel gezellig enzow
en na 3 weken heeft nog niet verteld dat hij een vriendin heeft

Wat zeg je nu dan? Dat eigenlijk alles wat je doet zinloos is?
Oud 17-04-2003, 18:36
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Dminor schreef op 17-04-2003 @ 19:20:
Wat zeg je nu dan? Dat eigenlijk alles wat je doet zinloos is?
neejjjj!
ik bouw inlevingsvermogen op!
(maja jij als jongen zijnde begrijpt dat weer niet)

meisje in situatie 1 denkt: hallooooooo wie zegt dat ik jou wil, doe ff relaxt man hallo? ken je net!

meisje in situatie 2 denkt: ooooooooh wattisie leuk en hij zal wel vrij zijn, want hij zegt niets over zn vriendin!
Oud 17-04-2003, 19:08
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
ikje17 schreef op 17-04-2003 @ 19:36:
neejjjj!
ik bouw inlevingsvermogen op!
(maja jij als jongen zijnde begrijpt dat weer niet)

meisje in situatie 1 denkt: hallooooooo wie zegt dat ik jou wil, doe ff relaxt man hallo? ken je net!

meisje in situatie 2 denkt: ooooooooh wattisie leuk en hij zal wel vrij zijn, want hij zegt niets over zn vriendin!
Zo ver was ik al (het is btw als jongen of jongen zijnde ), maar daarmee zeg je dus: wat je ook doet, het is altijd verkeerd?
Oud 17-04-2003, 21:57
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Dus je moet, voordat je flirt, of er met jou geflirt wordt, eerst de ander wijsmaken dat jij bezet bent?

Flirten heeft toch niets te maken met de al dan wel of niet bereikbaarheid van een persoon?
Tenminste, dat vind ik.
Oud 17-04-2003, 22:00
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
******** schreef op 17-04-2003 @ 12:52:
Ik mag flirten, zij niet. Wat dacht je daar van?
't verschil moet er zijn toch.
Zij mag koken, tof he?
Oud 17-04-2003, 22:00
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik zeg ook niet altijd dat ik bezet ben hoor, alleen als ik zie dat ze het serieus menen, dan zeg ik het wel. Ik zie mezelf dan ook meer als een individu, niet als "het liefje van...".
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 22:07
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 17-04-2003 @ 23:00:
Ik zeg ook niet altijd dat ik bezet ben hoor, alleen als ik zie dat ze het serieus menen, dan zeg ik het wel. Ik zie mezelf dan ook meer als een individu, niet als "het liefje van...".
'k vind je naam nog steeds heel erg leuk.
Oud 17-04-2003, 22:11
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef op 17-04-2003 @ 23:07:
'k vind je naam nog steeds heel erg leuk.
en ik uw ava (alleen vind ik z'n laatste cd sucken grr)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 22:15
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 17-04-2003 @ 23:11:
en ik uw ava (alleen vind ik z'n laatste cd sucken grr)
Wil je niet zo flirten Je hebt een vriend. 'k voel me dan nogal ongemakkelijk wanneer je complimenten maakt.

[muziek]
Wat betreft z'n laatste cd. Tja, 'k kan het voor de rest ook niet helpen. 'k ga iig in juni naar 't concert. Met Q [toch Q?]
The Rock Of Gibraltar is nog steeds m'n favoriete nummer van de cd. Maar ja. 'k verlang (stiekumpjes) ook wel terug naar de vroegere jaren. *snik snik*.
[/muziek]

Prettige avond, enne, maak het niet te laat. Ook al heb je morgen vrij. ['t weekend wordt vast weer vermoeiend ]

btw: je mag best 'je' of 'jij' zeggen.
Oud 17-04-2003, 22:25
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef op 17-04-2003 @ 23:15:
Wil je niet zo flirten Je hebt een vriend. 'k voel me dan nogal ongemakkelijk wanneer je complimenten maakt.

[muziek]
Wat betreft z'n laatste cd. Tja, 'k kan het voor de rest ook niet helpen. 'k ga iig in juni naar 't concert. Met Q [toch Q?]
The Rock Of Gibraltar is nog steeds m'n favoriete nummer van de cd. Maar ja. 'k verlang (stiekumpjes) ook wel terug naar de vroegere jaren. *snik snik*.
[/muziek]

Prettige avond, enne, maak het niet te laat. Ook al heb je morgen vrij. ['t weekend wordt vast weer vermoeiend ]

btw: je mag best 'je' of 'jij' zeggen.
oooo ben je flege?
en daarbij ik mag flirten want ik heb gezegd dat ik een relatie heb (om het toch een beetje ontopic te houden he)

het weekend wordt NIET vermoeiend btw, want ik zit in de blok en moet dus heel veel studeren, dus dat wordt niet vermoeiend uitgaan

en u=jij voor mij want ik woon in belgie
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 00:43
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 17-04-2003 @ 23:25:
1) oooo ben je flege?
2) en daarbij ik mag flirten want ik heb gezegd dat ik een relatie heb (om het toch een beetje ontopic te houden he)

2) het weekend wordt NIET vermoeiend btw, want ik zit in de blok en moet dus heel veel studeren, dus dat wordt niet vermoeiend uitgaan

3) en u=jij voor mij want ik woon in belgie
1)
2) Maar wat nu als je iemand tegenkomt die leuker is dan je vriendje, zeg je dan ook dat je een vriendje hebt, of flirt je dan gewoon door, hopend dat hij echt zo 'geweldig' is dat hij terug gaat flirten?
2) Vandaag niet gewerkt? Wow, dan had je vast een heel Goede vrijdag. Alhoewel...studeren is ook niet alles he. Wel, in iedergeval heel veel succes! *t voor je*
[was dit een goede flirt-poging vindt je?]

3) Prachtig argument om U te mogen gebruiken hoor.
Oud 19-04-2003, 09:35
xearo
xearo is offline
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef op 17-04-2003 @ 23:00:
Ik mag flirten, zij niet. Wat dacht je daar van?
't verschil moet er zijn toch.
Zij mag koken, tof he?

Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 09:40
Verwijderd
je kan ook 'subtiel' laten merken dat je bezet bent, als je in een gesprek bent gewoon even per ongeluk een verhaaltje met "mijn vriend/vriendin" laten vallen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 10:28
Optima
Optima is offline
mhh had niet verwacht dat zoveel mensen het niet met me eens zouden zijn

als je het van dichtbij meemaakt zul je t misshcien anders beoordelen. Ik heb iig liever dat mijn vriend het zegt, zonder dat de ander valse hoop krijgt.

Daarbij vindt ik ook dat hij mij een beetje verloochend door t niet te zeggen
Oud 19-04-2003, 16:23
Or~Not?
Or~Not? is offline
Citaat:
Mijn vriend en ik zijn het finaal met elkaar oneens. We hebben afgesproken dat 'flirten' mag zolang het geen lichamelijk contact betreft. Maar wat ik OOK vindt is dat je iemand WEL moet zeggen dat je een relatie hebt. Flirten met de gedachte dat de ander 'onbezet' is, is meestal minder onschuldig dan flirten wanneer de 'geflirte persoon'weet dat de ander een relatie heeft.

Hij vindt dat het niets uitmaakt, maar ik vindt het bedrog.

Wat de FUCK??!! Wat lul JIJ echt over bedrog als je zelf een aantal keren bent vreemdgegaan??!!

Hoe fuckin' schijnheilig ben jij??
ik zou zeggen, als je vind dat je mensen moet vertellen dat je bezet bent.. je je er vervolgens ook naar moet gedragen!!

Tering, jij bent echt te schijnheilig om normaal te zijn, serieus, hoe kan je nou weer zo'n topic openen terwijl je zelf gewoon hard vreemdgaat??

(trouwens, wat een kutnickname; optima.. net zoiets als maxima, alleen dan écht stom!)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 17:14
Studentje
Studentje is offline
De lol van het flirten is er snel af, als er een van de twee bezet is. Maar op een gegeven moment moet je het wel zeggen. De ander verdient het te weten waar hij aan toe is. En verder vind ik "ik vindt" heel erg dom.
Oud 19-04-2003, 17:19
Rah Digga
Rah Digga is offline
Ik vind dat je het altijd moet zeggen. Ik heb het zelf meegemaakt dat ik een relatie had met iemand die achteraf een vriendin bleek te hebben en ik kan je vertellen dat dat heel veel pijn doet. Vooral als je het van zijn moeder moet horen en hij blijft ontkennen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 00:02
Ellesje
Ellesje is offline
heb ik 1 antwoord op:

absoluut.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 01:09
dopjeabc
dopjeabc is offline
[QUOTE]Optima schreef op 17-04-2003 @ 10:14:
Maar wat ik OOK vindt is dat je iemand

IK vind.

Heb ik nou niet ergens gelezen dat Optima Nederlands studeert en er tevens prat op gaat dat ze zo goed scoorde in het Groot dictee der Nderlandse taal?

En om 11.28 uur begaat diezelfde Optima nog eens een mooie -dt fout. Kan ze die regeltjes nog wel onder de knie krijgen? De basis hiervoor wordt toch in de basisschool vastgelegd? Verder onderricht hieromtrent is vruchteloos voor Optima.

Laatst gewijzigd op 20-04-2003 om 01:16.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 01:51
dopjeabc
dopjeabc is offline
Optima haar Nederlands is van een schabouwelijk niveau, leert mij na lezing van haar posts. Jammer! Erg! Bedroevend!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 18:09
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Dminor schreef op 17-04-2003 @ 20:08:
Zo ver was ik al (het is btw als jongen of jongen zijnde ), maar daarmee zeg je dus: wat je ook doet, het is altijd verkeerd?
neej lieverd
dat t situatiegebonden is hoe je moet reageren
als jongen zijnde

(kblijf erbij dat die schrijfwijze correct is)
Oud 20-04-2003, 20:48
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
ikje17 schreef op 20-04-2003 @ 19:09:
neej lieverd
dat t situatiegebonden is hoe je moet reageren
als jongen zijnde

(kblijf erbij dat die schrijfwijze correct is)
Beide situaties hebben toch beide handelingsmogelijkheden? Bij de een ligt het ene meer voor de hand dan andersom, maar het is niet altijd zo duidelijk als hier!

Enne... 'als ... zijnde' is fout!!
Oud 26-04-2003, 21:22
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Dminor schreef op 20-04-2003 @ 21:48:
Beide situaties hebben toch beide handelingsmogelijkheden? Bij de een ligt het ene meer voor de hand dan andersom, maar het is niet altijd zo duidelijk als hier!

Enne... 'als ... zijnde' is fout!!
hihi ok tis fout

maarre het is wel btje afhankelijk van de situatie hoe je moet handelen hoor En ze hebben beide handelingsmogelijkheden
maarre welke het correcst is dat is de beste
dat is DE HOE je moet handelen

nee kheb niet gezopen ofzo
Oud 27-04-2003, 00:24
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
dopjeabc schreef op 20-04-2003 @ 02:51:
Optima haar Nederlands is van een schabouwelijk niveau, leert mij na lezing van haar posts. Jammer! Erg! Bedroevend!
Kan er eerlijk niet wakker van liggen ofzo hoor
Oud 27-04-2003, 07:16
sas_andrea
sas_andrea is offline
nou, ik vind eigenlijk dat flirten niet zomaar kan. als mijn vriend dat zou doen, zou ik toch echt het gevoel krijgen dat ik niet goed genoeg voor hem ben en dat hij een ander wil. zelf flirt ik ook haast nooit, vind t niet nodig. ik hou nl echt veel van mn vriend, dus waarom flirten. maar ja...
Oud 27-04-2003, 17:28
lieve
lieve is offline
Nu als ik flirt met iemand, zelfs al heb ik een vriend, komt die persoon dat op de één of andere manier wel te weten dat ik een vriend heb!
Maar met flirten is er toch niets aan de hand, zolang het natuurlijk niet UIT de hand loopt!
Hoewel, als ik het doe,doe ik het enkel als mijn vriend er niet bij is hoor! Anders vind ik het problemen uitlokken!
Als ik bijvoorbeeld op een meisjesavond-uit ben,tja dan laat ik me gewoon gaan! Maar toch zal ik het op tijd laten weten dat ik een vriend heb en maak ik ook dat het bij flirten blijft!!!!
Oud 27-04-2003, 17:52
hopefully
hopefully is offline
ik denk dat het eraan ligt hoever ze zelf wilt gaan... als je wel wilt flirten maar je wilt een andere persoon niet 'gek maken' dan heb je een probleem, want als je verteld dat je bezet bent en gewoon wilt flirten dan denk ik dat de vogel gevlogen is...
dus dan zou het weinig nut meer hebben.. dan zou ik zeggen flirt niet... maar goed, je moet t zelf weten..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:05
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
******** schreef op 17-04-2003 @ 12:52:
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 07:43
hajo
hajo is offline
OP HET MOMENT DAT JE LOOPT TE FLIRTEN, NEEM JE JE RELATIE NIET SERIEUS HOOR VOLGENS MIJ.

ten minste, als mijn vriendin het zou doen, en als we daar dan ook nog eens afspraken over zouden maken, hoe serieus is je relatie dan?! Das toch gewoon ziek. Of ben ik nou ouderwets?
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten