Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2003, 13:09
miro
miro is offline
Gister zat ik in de trein. Ik zat tegenover een wat oudere man.

Mijn telefoon ging (hij stond op stil) en ik nam op. Het enige wat ik zei was "hey" en meteen schreeuwt die vent in mijn oor "IK HEB DAAR LAST VAN!!!!. Ik keek hem verontschuldigend aan maar was niet van plan om op te hangen ik had ook nog maar een woord gezegd. Vervolgens zeg ik nog een woord "IK HEB DAAR LAST VAN!!!" Toen zei ik tegen mijn vriendin die ik aan de tel had " Ik moet ophangen want er is een meneer hier die last van mijn 2 woorden heeft en hij kan niet in een werkcoupe gaan zitten" vervolgens weer "IK HEB DAAR LAST VAN!!!".

Ik heb hem vervolgens uitgelegd dat ie in een werkcoupe moet gaan zitten, en als ie dat niet kan betalen dat ie het dan op zijn minst aardig kan vragen. Toen begon ie weer te schreeuwen dat ie dr last van had. Dus ik zo "vraag het dan aardig" Ja daar gaf hij me dan wel gelijk in. (vervolgens heb ik ook nog gewoon gebeld)

Maar naar aanleiding van dit verhaal dus: Wat vinden jullie van bellen in de trein? Vinden jullie het gewoon aso en dat het helemaal niet kan? Of vind je dat het bij deze tijd hoort en dat andere mensen zich maar aan moeten passen?

Ja kijk, ik vind het ook best aso als iemand hele gesprekken gaat ophangen en dan ook nog zodat iedereen het kan horen. Maar een kort, nodig gesprek moet kunnen. Das mijn mening

(niet denken dat ik altijd zo brutaal ben, maar hij was gewoon heel onaardig)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2003, 13:11
Thomas
Thomas is offline
Moet kunnen, maar van die mensen heb je altijd. Ik zou echt behoorlijk brutaal iets zeggen tegen die man. Een kort, nodig gesprek moet je altijd kunnen voeren en als hij het daar niet mee eens is dan kan hij in de sgn werkcoupe gaan zitten.

Van dat soort zeikerds word ik echt ziek. Bah.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 13:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het hangt ervan af....
Over het algemeen vind ik het eigenlijk vrij onbeschoft. Die meeste gesprekken gaan echt totaal nergens over, zijn hartstikke onnodig en veroorzaken bovendien nog eens overlast ook.
Maar soms moet je iemand even bellen om te zeggen dat je eraan komt of zo, dat vind ik dan nog wel kunnen, op zich.

Maar eigenlijk vind ik het überhaupt erg belachelijk dat iedereen zo nodig altijd bereikbaar moet zijn.
Oud 17-04-2003, 13:13
Talon
Talon is offline
Ik hier last van
Oud 17-04-2003, 13:17
Qimm
Qimm is offline
Hangt er een beetje vanf waar het om gaat, ligt je zus op het punt te gaan bevallen, of je vader ligt in het ziekenhuis of iig wat belangrijks. Ik ben het zat om de weekend verhalen van lui aan te horen, jeez dat is toch niet zo belangrijk dat dat perse DAN moet, ga savonds bij mekaar langs ofzo!

Bellen mag, maar het moet wel ergens overgaan met zo min mogelijk lawaai.
Oud 17-04-2003, 13:56
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
ik vind mobiele bellers sowieso irritant
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 14:03
Schaduwvacht
Schaduwvacht is offline
Citaat:
Qimm schreef op 17-04-2003 @ 14:17:
Hangt er een beetje vanf waar het om gaat, ligt je zus op het punt te gaan bevallen, of je vader ligt in het ziekenhuis of iig wat belangrijks.
Ja, dus jij gaat als iemand zijn telefoon oppakt vragen of het iets van spoed ofzo is ??

Het probleem vaak is dat mensen zo hard zitten te schreeuwen door die telefoon, niet dat ik daar last van heb, maar kan me best voorstellen dat als je daar rustig je krantje zit te lezen in de trein en er zit daar een of andere doos tegen de telefoon te schreeuwen dat de buurvrouw vanmorgen door het raam naar buiten zat te kijken dat dat je stoort ja ....
Oud 17-04-2003, 14:09
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Aaaaaart.. schreef op 17-04-2003 @ 14:56:
ik vind mobiele bellers sowieso irritant
Ja, ik ook.....
Waarom moet je altijd maar bereikbaar zijn?
Ik ben het wel met Qimm eens dat het erom gaat waarover je moet bellen. En als je zus op bevallen ligt of zo, dan ben je daarvoor alert en je kan toch ook op die dingen zien wíe er belt en of je wilt opnemen dan, toch???
Oud 17-04-2003, 14:26
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Schaduwvacht schreef op 17-04-2003 @ 14:03:
Ja, dus jij gaat als iemand zijn telefoon oppakt vragen of het iets van spoed ofzo is ??

Nee, maar dat kan je toch wel horen? als je het niet kon horen was het ook niet irritant.
Oud 17-04-2003, 14:27
Verwijderd
ik heb er geen last van zolang het maar bij een kort gesprekje blijft
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 14:33
Verwijderd
een kort gesprekje kan.. uitgebreid bellen niet
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 15:07
Fortisi
Fortisi is offline
Ik irriteer me alleen aan die mensen die meteen zo schreeuwen, van die gillende huppelkutten die de meest rare dingen bespreken...of een kwartier lang dat zwaar irritante riedeltje af laten gaan voordat ze hun telefoontje oppakken...

Of helemaal leuk, van die vage hoofdtelefoontjes, gaan mensen midden op straat tegen je aan kletsen, dus jij zo van "wtf?" lullen ze tegen dat ding op hun hoofd..ook erg plezant.

of je zit in de trein, gaat er iemand sms-en voor je neus, *tik*...*tik*...*tik*tik*tiktiktik*...*tik*tik*...*tiktik*...*tik*.... *wurg*...

[edit] o wacht het ging alleen om bellen in de trein...nou een gesprekje mag maar geen lange, schreeuwende conversaties...oh en niet van die stomme deuntjes als die afgaat, want jij zit meteen de hele dag met dat lied in je hoofd [/edit]
Oud 17-04-2003, 15:27
Verwijderd
Zolang niet om de vijf minuten een beltoon afgaat en er luidruchtig wordt gebeld, heb ik er geen moeite mee. Ik bel/sms zelf ook in de trein, maar heb m'n telefoon vrijwel altijd op stil staan.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 15:34
l0ve.Bel0w
l0ve.Bel0w is offline
ja idd, zolang je maar niet van die overdreven typetjes hebt die óverdreven gaan zitten vertellen waar ze zitten Met van die belachelijke hokus pokus iedereen kan toveren ringtoontjes...
Oud 17-04-2003, 16:57
Hotje
Hotje is offline
mja irritante mensen die altijd zo hard moeten praten
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:04
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik zou het ook niet prettig vinden als iemand tegenover me hard aan het roepen is door de telefoon maar als het gewoon normaal gebeurd, prima toch?
Wat is het verschil dan met tegen iemand anders praten of bellen?
Oud 17-04-2003, 17:20
Verwijderd
nou 'k bel ook wel eens in de trein hoor.. maar dat is altijd amarnet een minuutje want dan belt me ma ofzo of ik er al bijna ben. of hoe lang ik nog moet.. om te wete wanneer ze me op moet halen.. das meestal alles wel

zelf vind ik het niet irritant hoor als andere mensen het doen..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:23
Dminor
Dminor is offline
Tuurlijk moet dat kunnen.
Oud 17-04-2003, 17:24
Verwijderd
Ik bel soms in de trein, als het hoognodig is. Maar dan gebruik ik dezelfde toon en woordenschat als wanneer ik gewoon in persoon tegen iemand praat.

Als iemand mij op zo'n manier zou aanspreken zou ik hem vriendelijk verzoeken z'n smoel te houden, en anders de consequentie te aanvaarden, te weten uit het raam op het spoor geflikkerd worden.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:26
Evito
Evito is offline
Nee, dat moet niet kunnen. Bek houden en uit het raam kijken.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 17-04-2003 @ 18:26:
Nee, dat moet niet kunnen. Bek houden en uit het raam kijken.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:22
Klein~Meisje~86
Klein~Meisje~86 is offline
Bellen in de trein kan best irritant zijn ja. Maar wat ik eigenlijk nog veel irritanter vind is als twee of meer mensen met elkaar aan het reisen zijn en dan heel hard gaan zitten praten.

Dat komt een beetje hetzelfde over als iemand die hele verhalen door de telefoon aan het vertellen is vind ik.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:50
Koen
Koen is offline
Sommige mensen schreeuwen inderdaad zo ontzettend, dat de hele coupe mee kan luisteren. Ik heb d'r geen last van, vind het wel leuk om andermans gesprekken af te luisteren.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:57
the tourist
the tourist is offline
Ik vind dat het moet kunnen, alleen sommige mensen schreeuwen wel erg hard, dat kan wel irritant zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 19:29
Quiana
Quiana is offline
Moet kunnen, zolang het maar niet te asociaal is.
Oud 17-04-2003, 19:45
Shock
Shock is offline
Ligt aan het volume... sommigen denken dat heel de coupé wil weten waar het gesprek over gaat, dat hoeft van mij dan dus net weer niet, maar op een normaal volume kan ik me er niet aan storen. Als er iemand naast je zit kun je toch ook een geprek voeren?
Oud 17-04-2003, 19:49
Verwijderd
"werkcoupé"? is dat een nieuwe benaming voor 1e klas?

Ik vind het onzin als mensen zeuren over bellers... Je kan net zo goed iemand tegenkomen in de trein, uitgebreid gaan zitten ouwehoeren en je produceert 2 x zoveel lawaai. En waag het dan maar eens te zeggen "IK HEB DAAR LAST VAN, kunnen jullie je gesprek beëindigen?"
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 20:03
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Hermione schreef op 17-04-2003 @ 20:49:
"werkcoupé"? is dat een nieuwe benaming voor 1e klas?

Ik vind het onzin als mensen zeuren over bellers... Je kan net zo goed iemand tegenkomen in de trein, uitgebreid gaan zitten ouwehoeren en je produceert 2 x zoveel lawaai. En waag het dan maar eens te zeggen "IK HEB DAAR LAST VAN, kunnen jullie je gesprek beëindigen?"
In de 1e klas heb je specifieke coupes waar men geacht word stil te zijn

Verder sluit ik me bij volgens mij bijna iedereen hier aan. Bellen is niets mis mee, zolang je maar niet een half uur gaat lopen schreeuwen door dat ding.
Oud 17-04-2003, 20:45
Orion16
Orion16 is offline
Ligt eraan, als het zachtjes gebeurt geen probleem hoor. Maar vaak staan die beltonen van die telefoons zo hard! Nokia-deuntje, zééér herkenbaar.
Polyfone beltonen in de trein zijn echt leuk! Lachen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 21:36
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vind dat het moet kunnen. Als er mensen last van hebben, gaan ze toch ergens anders zitten of probeer je wat zachter te praten?
Oud 18-04-2003, 10:48
Secreet
Secreet is offline
ik zat een keer in de bus met een vriendin en een meisje voor me kreeg een telefoontje, dus ze nam op en begon te praten, Vervolgens begon een man die 2 stoelen verder zat mee te praten en werd erg vervelend gedurende het gesprek. Het meisje vroeg hem of hij alsjeblieft op kon houden en het werd een ruzie. Vervolgens hing het meisje op en begon een grote brede donkere man schuin voor ons al zijn bel melodietjes af te draaien om de man te frustreren (hij vond dat hij het meisje neit netjes had behandeld, waarin hij groot gelijk had) en toen hij dus zijn hele telefoonlijstje had gehad, vroeg de man weer: zo ben je nu klaar? Dus de grote man stond op (zie hij raakte het dak zo'n beetje) en vroeg aan de man: heb je ergens problemen mee?
De man heeft vervolgens toen wie dan ook een telefoontje kreeg zijn mond niet meer open gedaan..

Mkay nogal drastische maatregel maar ik denk dat je op een sociale algemene plek best kunt telefoneren. Ik denk ook niet dat de man die twee stoelen verder zat er erg veel last van gehad heeft, aangezien ik het amper kon verstaan en overigens, waarom zou ik wel een gesprek met mijn vriendin mogen voeren in die bus en zij niet omdat zij een telefoontje in haar handen heeft?
Oud 18-04-2003, 10:55
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik snap niet hoe je er last van kan hebben als iemand, die je helemaal niet kent, niet met jou praat maar met iemand anders. ook niet als dat via een foon gaat
wel praten mensen vaak harder door een telefoon dan in het echt.
Oud 18-04-2003, 10:58
No return
No return is offline
Citaat:
miro schreef op 17-04-2003 @ 14:09:
Gister zat ik in de trein. Ik zat tegenover een wat oudere man.

Mijn telefoon ging (hij stond op stil) en ik nam op. Het enige wat ik zei was "hey" en meteen schreeuwt die vent in mijn oor "IK HEB DAAR LAST VAN!!!!. Ik keek hem verontschuldigend aan maar was niet van plan om op te hangen ik had ook nog maar een woord gezegd. Vervolgens zeg ik nog een woord "IK HEB DAAR LAST VAN!!!" Toen zei ik tegen mijn vriendin die ik aan de tel had " Ik moet ophangen want er is een meneer hier die last van mijn 2 woorden heeft en hij kan niet in een werkcoupe gaan zitten" vervolgens weer "IK HEB DAAR LAST VAN!!!".

Ik heb hem vervolgens uitgelegd dat ie in een werkcoupe moet gaan zitten, en als ie dat niet kan betalen dat ie het dan op zijn minst aardig kan vragen. Toen begon ie weer te schreeuwen dat ie dr last van had. Dus ik zo "vraag het dan aardig" Ja daar gaf hij me dan wel gelijk in. (vervolgens heb ik ook nog gewoon gebeld)

Maar naar aanleiding van dit verhaal dus: Wat vinden jullie van bellen in de trein? Vinden jullie het gewoon aso en dat het helemaal niet kan? Of vind je dat het bij deze tijd hoort en dat andere mensen zich maar aan moeten passen?

Ja kijk, ik vind het ook best aso als iemand hele gesprekken gaat ophangen en dan ook nog zodat iedereen het kan horen. Maar een kort, nodig gesprek moet kunnen. Das mijn mening

(niet denken dat ik altijd zo brutaal ben, maar hij was gewoon heel onaardig)
die man was mischien onaardig maar toch zeker wel terecht bellen suckt echt in de trein. ga dan naar het balkon ofzo het is gewoon zwaar iritant en 90 % van die gesprekken gaan ook nog over niks.
Oud 18-04-2003, 11:12
miro
miro is offline
Ik zei maar 2 woorden, t was ech geen irritant hard gesprek ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 12:13
Verwijderd
ik vind die vent meer een aso
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 12:16
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
miro schreef op 18-04-2003 @ 12:12:
Ik zei maar 2 woorden, t was ech geen irritant hard gesprek ofzo.
Hoe ouder ik word des te meer kom ik erachter dat er echt vreemde mensen bestaan. Die man is er zo een van, trek je er gewoon niets van aan. Waarschijnlijk is hij net ontslagen of heeft hij ruzie met zijn vrouw gehad. Niet op letten en in zijn waarde laten. Vreemde mensen zul je altijd houden.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 12:23
M@rco
M@rco is offline
't Interesseert mij echt niks of er nou iemand naast me in de trein zit te bellen ofzo... daar erger ik me nou totaal niet aan.
Oud 18-04-2003, 12:36
Miracle
Miracle is offline
'k zit eigenlijk nooit in de trein
Oud 18-04-2003, 12:51
Verwijderd
ik word bijna nooit gebeld in de trein, en andere mensen moeten wel erg hard praten voor ik me er aan erger... of irritant lachen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 13:14
-niels-
-niels- is offline
Vervelend...
en zeggen 'als 't een kort gesprek is op een normaal volume' vind ik ook niet echt goed, want stel je loopt een coupe binnen en iedereen zit te bellen, normaal, das gewoon vervelend...

maar goed, van mij mag 't wel, alleen beltonen MOETEN uit, en toetstonen al helemaal... maar ik ben benieuwd naar die stilte-regel van de NS... op zich zou ik er niks tegen hebben als de NS signaal-onderbrekers in de trien installeert...

Laatst gewijzigd op 18-04-2003 om 13:16.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 13:18
Verwijderd
Als mensen een normaal volume aanhouden dan heb ik er geen moeite mee.

Zo gauw als ze in hun telefoon gaan bleren met een volume dat je 2 treinstellen verder nog hoort vind ik behoorlijk irritant. Zeker als het er over iets onnozels gaat.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:03
Yolcu
Yolcu is offline
Aan alle mensen die vinden dat je niet mag bellen in een trein:

Een trein is een openbare ruimte, het is immers openbaar vervoer.
In een openbare ruimte komen nou eenmaal mensen, een openbare ruimte is niet voor jou alleen. Met het gedrag van sommige mensen ben je het eens en met het gedrag van andere mensen niet. Als je daar problemen mee hebt, moet je geen gebruik maken van een openbare ruimte.

Zelf bel ik wel eens in de trein. Soms zijn dat onzingesprekken, dan klets ik ff bij met een vriendin ofzo. Maar meestal zijn het gesprekken als "Ik ben nu op Roosendaal, dan-en-dan vertrekt m'n trein dus ik ben om zo-en-zo laat daar-en-daar". Of "Ik ben dat-en-dat vergeten, wil jij dat meenemen?"

Maar ik vind dat die man niet zo moet zeuren, als het hem niet aanstond moest ie maar lekker ergens anders gaan zitten. Wat is het verschil tussen pratende mensen of bellende mensen? (Mits er inderdaad op een fatsoenlijk volume gepraat wordt)

Beltoontjes vind ik wel irritant, maar het is niet dat ik me daar aan ga zitten ergeren ofzo. Mijn telefoon staat altijd op de trilfunctie. Daar is ie voor.
Oud 18-04-2003, 14:04
Evito
Evito is offline
Citaat:
Unique schreef op 18-04-2003 @ 15:03:
Aan alle mensen die vinden dat je niet mag bellen in een trein:

Een trein is een openbare ruimte, het is immers openbaar vervoer.
In een openbare ruimte komen nou eenmaal mensen, een openbare ruimte is niet voor jou alleen. Met het gedrag van sommige mensen ben je het eens en met het gedrag van andere mensen niet. Als je daar problemen mee hebt, moet je geen gebruik maken van een openbare ruimte.

Zelf bel ik wel eens in de trein. Soms zijn dat onzingesprekken, dan klets ik ff bij met een vriendin ofzo. Maar meestal zijn het gesprekken als "Ik ben nu op Roosendaal, dan-en-dan vertrekt m'n trein dus ik ben om zo-en-zo laat daar-en-daar". Of "Ik ben dat-en-dat vergeten, wil jij dat meenemen?"
Weet je hoe fucking, fucking irritant dat is? 'Ja. Ik zit nu in de trein. Nog een half uur. Ok, doei' en zo gaath et altijd !
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:05
Verwijderd
"Haaaaaaaiiii meid"
"Jaaaa, met jou??!!"
"Dat méén je niet!"
"ECHT??!!!"
"O schat ik kom nu naar je toe"
"In de trein"
"Bij Amsterdam Centraal ofzo"
"Nee, een geel gebouw en wat huizen"
"Nee, dat is een stukje verder"
"Ja daar ja"

O god, dit soort gesprekken zijn dus verschrikkelijk, wat echt nergens over gaat weet je wel.
Ik bel zelf wel eens in de trein maar probeer het zo zacht mogelijk te doen en zo kort mogelijk te houden, voel me altijd zo ongemakkelijk. Mensen gaan je toch vaak boos aankijken. Ik heb mn telefoon wel vaak op stil staan.

Ik zat trouwens een keer in de tram en er was een of andere vrouw best hard aan het bellen in een rare taal. Schreeuwt een oude man: "Hang nu op, bellen doe je maar thuis!" Vet droog
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:09
Rioto
jesus wat een lompe vent .... IK HEB DAAR LAST VAN !!!!!! .... ja en nu heb je last van je neus ..BAM ! lol
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 13:26
BBEM
BBEM is offline
het sucks gewoon dat geouwehoer van andere mensen wat nergens over gaat dat is gewoon superirritant. ik denk terug aan die geweldige tijd dat de mobiele telefoon nog niet uitgevonden was.
Oud 20-04-2003, 14:28
Verwijderd
Citaat:
! am mE schreef op 18-04-2003 @ 15:05:

O god, dit soort gesprekken zijn dus verschrikkelijk, wat echt nergens over gaat weet je wel.
Ik bel zelf wel eens in de trein maar probeer het zo zacht mogelijk te doen en zo kort mogelijk te houden, voel me altijd zo ongemakkelijk. Mensen gaan je toch vaak boos aankijken. Ik heb mn telefoon wel vaak op stil staan.

Ik zat trouwens een keer in de tram en er was een of andere vrouw best hard aan het bellen in een rare taal. Schreeuwt een oude man: "Hang nu op, bellen doe je maar thuis!" Vet droog
hehe....jah had ik paar weken geleden...zat er zown een of ander stom mens int Russisch ofsow keihard in zown klein treincoupeetje te bléren...waar je met zijn zessen ik kan......waar dusz ook zes mensen zaten.....en egt tot 3 keer toe.....ik heb er maar niks van gezegd...straks zat ze bij de Russische maffia
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 15:59
WolterB
WolterB is offline
als het een kort gespek is wat nuttig is kan het geen kwaad
Oud 20-04-2003, 17:55
Verwijderd
Over het algemeen stoor ik me niet echt aan telefoongesprekken, afluisteren kan wel leuk zijn soms

Pas als mensen hard gaan schreeuwen, irritant gaan lachen of beltonen gaan afspelen wordt het vervelend...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 13:07
mickael
mickael is offline
Trein is een openbare ruimte daarom bel ik daar zo lang en zo vaak als ik wil. Diegene die daar problemen mee heeft moet maar een andere plek zoeken. En Ran ik had die vent ff goed afgezeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten