Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2003, 18:52
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik draai nu win2k op mijn systeem en heb net met partiotn magic een nieuwe primare partitie aangemaakt. Op deze partitie wil ik win 98 gaan draaien omdat ik een spel heb wat alleen met win 95 & 98 compatibel is. Maar hoe krijg ik win98 nu op deze partite geïnstalleerd? Want partition manager geeft aan dat ik win98 alleen op mijn 1e partitie kan installeren (die met win2k dus). hoe kan ik dan win98 toch installeren? En ik wil dan ook een mutiboot hebben. Wat moet ik dan allemaal doen om dat in te stellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2003, 19:11
Enlightenment
Enlightenment is offline
Watvoor filesystem is je C, waar nu Windows 2000 op staat? Is dat NTFS of FAT(32)?

Als het NTFS is kun je het sowieso vergeten, en als je op D Win98 installeert ben je je bootmenu kwijt en kun je Win2000 niet meer booten. Dualboot moet je ook altijd eerst Win98 op C installeren, en daarna pas Win2k/XP op D, dat kan dan wel NTFS zijn.

Maar laat ik eerst eens vragen watvoor spellen niet spelen op Windows 2000.
Oud 18-04-2003, 19:34
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-04-2003 @ 20:11:
Watvoor filesystem is je C, waar nu Windows 2000 op staat? Is dat NTFS of FAT(32)?

Als het NTFS is kun je het sowieso vergeten, en als je op D Win98 installeert ben je je bootmenu kwijt en kun je Win2000 niet meer booten. Dualboot moet je ook altijd eerst Win98 op C installeren, en daarna pas Win2k/XP op D, dat kan dan wel NTFS zijn.

Maar laat ik eerst eens vragen watvoor spellen niet spelen op Windows 2000.
het is NTFS ja, dus dat gaat me niet lukken dan?

het spel is "the longest journey"
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 19:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Windows XP kan alle win32 programma's draaien, dus ook spellen. Alleen slecht geprogrammeerde spellen en applicaties kunnen niet op Windows XP draaien. Uitzondering is DOS-programma's en spellen, hiervoor biedt Windows XP geen support meer, buiten de cmd.exe emulator.

Maar misschien een makkelijkere optie is Virtual Machine, daarin kun je ook Windows 98 draaien. Echt snel zal het niet zijn, maar simpele spellen kun je prima spelen.
Oud 18-04-2003, 19:49
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-04-2003 @ 20:43:
Windows XP kan alle win32 programma's draaien, dus ook spellen. Alleen slecht geprogrammeerde spellen en applicaties kunnen niet op Windows XP draaien. Uitzondering is DOS-programma's en spellen, hiervoor biedt Windows XP geen support meer, buiten de cmd.exe emulator.

Maar misschien een makkelijkere optie is Virtual Machine, daarin kun je ook Windows 98 draaien. Echt snel zal het niet zijn, maar simpele spellen kun je prima spelen.
en als ik een fat32 partitie aanmaak? zou eht dan wel kunnen lukken?

maar ik werk met win2k = win2000 toch?? dacht ik altijd....
en als ik win XP er over heen zet ben ik dan ook al mijn bestanden kwijt die ik nu op mijn c:\ schijf heb staan?

En waar kan ik aan dat programma komen?

De minimum systeemeisen van het spel zijn:
pentium/166 Mhz
svga-monitor (640 x 480, 256 kl.)
32 MB RAM
220 MB HDD
Windhoos 95 of 98
muis
4x CD-ROM
Direct X compatible geluidskaart

Laatst gewijzigd op 18-04-2003 om 20:01.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 20:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Windows XP kun je over je Windows 2000 installeren, daarbij behoudt je de gegevens, evenals je data in de Documents & Settings folder.

Het is een beetje nasty, maar het kan wel. Upgraden zou ik echter niet doen.

Met Virtual PC zou je dat spel wel moeten kunnen spelen denk ik. Maar je zou ook kunnen proberen of het met Windows XP SP1 werkt, samen met www.windowsupdate.com updates, die o.a. de compatiblity modes beter maakt, waardoor je spel mogelijk wel gewoon onder Windows XP gaat werken.
Oud 18-04-2003, 20:29
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-04-2003 @ 21:17:
Windows XP kun je over je Windows 2000 installeren, daarbij behoudt je de gegevens, evenals je data in de Documents & Settings folder.

Het is een beetje nasty, maar het kan wel. Upgraden zou ik echter niet doen.

Met Virtual PC zou je dat spel wel moeten kunnen spelen denk ik. Maar je zou ook kunnen proberen of het met Windows XP SP1 werkt, samen met www.windowsupdate.com updates, die o.a. de compatiblity modes beter maakt, waardoor je spel mogelijk wel gewoon onder Windows XP gaat werken.
ok dat ga ik dan proberen. maar als het niet werkt dan wil ik eigenlijk weer terug naar win2000 hoe moet ik dat dan doen zonder al mijn gegevsn te verliezen?

en hoe moet ik winXP dan installeren zodat hij niet upgrade?

en nog iets ik kreeg toen ik het spel ging installeren wel een melding van dat het spel niet ondet NT systemen werkte en dat het voor win 95 en 98 ontworpen is. en dat de helpdesk NT systemen niet zou onder steunen. ik weet niet of dat hier wat mee te maken heeft?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 21:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
LamMuH_EiKoL schreef op 18-04-2003 @ 21:29:
ok dat ga ik dan proberen. maar als het niet werkt dan wil ik eigenlijk weer terug naar win2000 hoe moet ik dat dan doen zonder al mijn gegevsn te verliezen?
Dat kan, gewoon Windows 2000 install starten. Over XP heen installeren.
Citaat:
en hoe moet ik winXP dan installeren zodat hij niet upgrade?
Windows XP CD is bootable. Dus gewoon booten met de CD, en dan installeren. Let erop dat je kiest voor "Keep filesystem intact (no changes)" bij het formatteren, anders is idd. al je data weg. Wel krijg je een bericht dat er al een /WINDOWS directory bestaat, druk indat geval op L om te overschrijven.
Citaat:
en nog iets ik kreeg toen ik het spel ging installeren wel een melding van dat het spel niet ondet NT systemen werkte en dat het voor win 95 en 98 ontworpen is. en dat de helpdesk NT systemen niet zou onder steunen. ik weet niet of dat hier wat mee te maken heeft?
Het heeft er in zoverre mee te maken, dat het een slechte fabrikant betreft. Een applicatie schrijf je niet voor specifieke Windows-versies, maar voor Win32 en een bepaalde DirectX-versie. En DirectX 9 is b.v. backwards-compatible met DirectX 8.1 etc. Zo hoort het namelijk.
Reageren

Regels voor berichten