Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2003, 21:34
Yellow Spark
Yellow Spark is offline
Al enige tijd kunnen wij signaleren dat onze jeugd minder kunstzinnig is.
De meeste menselijke zijde van het bestaan lijkt ondergewaardeerd te worden in de huidige samenleving...

Als voorbeeld kan ik geven talentenjachten onder tieners. Het is duidelijk dat zij niet meer over de muzikale kwaliteiten beschikken die vroeger de orde van de dag was..

2connect: Talentenjacht Review 17-04

De overheid lijkt hier een grote misstap te maken. Investeren in artistieke ontwikkeling is de bakermat van onze samenleving. Cultuur moet weer opbloeien. Geld is nodig, en spoedig ook.

Doch, ik vraag me af hoe in deze economische neerslachtige tijden, een beginsel hierin gemaakt kan worden.

(bron: shizzle.nl )
Oud 20-04-2003, 15:32
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Yellow Spark schreef op 19-04-2003 @ 22:34:
Al enige tijd kunnen wij signaleren dat onze jeugd minder kunstzinnig is.
De meeste menselijke zijde van het bestaan lijkt ondergewaardeerd te worden in de huidige samenleving...

Als voorbeeld kan ik geven talentenjachten onder tieners. Het is duidelijk dat zij niet meer over de muzikale kwaliteiten beschikken die vroeger de orde van de dag was..
onzin, er is juist heel veel talent. het kunst en cultuur project wat bij mij op school is gestart komt nu op steeds meer scholen, steeds meer jongeren schrijven zich hiervoor in, dans/toneel/muziek/beeldende kunst scholen zitten overvol.
Wat is dit voor een onzin topic???
Oud 20-04-2003, 20:34
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Er is inderdaad genoeg tallent maar die doen misschien niet aan tallentenjachten, maar zoeken het hogerop!
dit is inderdaad onzin!
Oud 21-04-2003, 17:32
Balance
Balance is offline
Citaat:
Kiss Pookie schreef op 20-04-2003 @ 21:34:
Er is inderdaad genoeg tallent maar die doen misschien niet aan tallentenjachten, maar zoeken het hogerop!
dit is inderdaad onzin!
of zij zoeken het juist minder hoog op en blijven lekker op het toneel staan en vinden het niet nodig de talentenjachten af te gaan. (geldt iig wel voor mij).
kijk maar eens naar het aantal leerlingen van toneelgezelschappen en theaterscholen. dat is juist gestegen de afgelopen tijd.

ik vind 'talentenjacht' op één of andere manier ook een negatieve klank hebben. Beetje te hoog idols gehalte ofzo..
Oud 21-04-2003, 17:34
Briseïs
Briseïs is offline
Als je bij ons op school het open podium bekijkt (nee, dat is geen talentenjacht) is er genoeg talent hoor!

http://www.teylingen-college.nl/tey-...podiumlaag.wmv
Oud 21-04-2003, 23:33
Verwijderd
Talent is subjectief. Dat de culturele evolutie stokt geeft juist te kennen dat de huidige generatie ongetalenteerd is.
Oud 22-04-2003, 08:45
Yellow Spark
Yellow Spark is offline
tsja, wat dat betreft heb je een punt,

de kunstzinnige activiteiten waar jongeren zich mee bezig houden verschuiven.
Misschien moet er dan maar meer waardering komen voor een phatte photoshop creatie.. of een flashy website?
Oud 12-05-2003, 13:31
alpha
alpha is offline
Goed, ik denk niet dat er minder talent is, maar wel dat er minder animo is om het talent te laten zien.
Bij ons is er dit jaar maar 1 nieuw lid bij de jeugdtheaterschool gekomen in de middelbare school-leeftijd. Dat is erg weinig. Het is misschien minder 'stoer' om aan toneel te doen, of om goed te kunnen zingen (om zomaar voorbeelden te geven).
Talentenjachten klinken ook absoluut niet stoer, ze zijn ouderwets en zodra iets als ouderwets gezien wordt, slaat het merendeel van de jeugd dit af. Ik ook, om eerlijk te zijn.
Het gaat tegenwoordig alleen nog maar om de indruk die iemand van je heeft. Dat is niet waar het ECHT omgaat, maar bij de jongeren wel..
Oud 12-05-2003, 18:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
neej er is geen minder talent. waarom zou er minder talent zijn dan vroeger? talent zit in je en dat roei je niet uit ofzo

ik denk dat het ligt aan het feit dat jongeren zich minder interesseren in 'kunst' en zich zo minder ontwikkelen. daarom hebben ze misschien nog wel de talent ín zich, maar ze uiten het niet. daardoor lijkt het alsof ze minder talent hebben. ook is misschien het aanbod om te helpen om dit te ontwikkelen minder.

vroeger moest bijvoorbeeld bijna elk kind een instrument bespelen, nu heeft men het daar veel te druk voor om hun kind dit te dwingen. daardoor missen ze al een stukje bij hun opvoeding waardoor er minder talent ontwikkeld wordt. maar als iemand zich geroepen voelt om dit te ontwikkelen komt het talent opeens wel naar boven.
Oud 13-05-2003, 17:39
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 12-05-2003 @ 19:16:
vroeger moest bijvoorbeeld bijna elk kind een instrument bespelen,
Eeehm, hier zet ik toch heel erg mijn vraagtekens bij! Volgens mij worden kinderen juist veel meer gepusht een instrument te bespelen...
Oud 13-05-2003, 18:56
alpha
alpha is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 13-05-2003 @ 18:39:
Eeehm, hier zet ik toch heel erg mijn vraagtekens bij! Volgens mij worden kinderen juist veel meer gepusht een instrument te bespelen...
Volgens mij is het muziek spelen juist minder geworden. Het ATV word misschien nog wel gedaan, maar verder niet veel dacht ik. Sport ed wordt toch veel meer gepusht..
Oud 13-05-2003, 19:13
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
alpha schreef op 13-05-2003 @ 19:56:
Volgens mij is het muziek spelen juist minder geworden. Het ATV word misschien nog wel gedaan, maar verder niet veel dacht ik. Sport ed wordt toch veel meer gepusht..
ATV?
Maar vroeger werden kinderen volgens mij iig veel minder gepusht...
Enne, ik ben door mn ouders op blokfluitles gedaan, niet op handbal (oid).
Oud 13-05-2003, 19:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 13-05-2003 @ 20:13:
ATV?
toch wordt dit lang niet van ieder kind verlangd. bij mijn zusje in de klas is denk ik maar 1 kind die blokfluit speelt. ze geven t niet eens meer op school, wat ze vroeger wel deden.
en ik heb het zelf een keer met geschiedenis over gehad: de opvattingen van vroeger had veel met muziek te maken. ieder kind moest een instrument bespelen, dat was normaal. dat hoorde bij de opvoeding. dat is nu echt niet meer zo.
Oud 13-05-2003, 21:27
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 13-05-2003 @ 20:55:
toch wordt dit lang niet van ieder kind verlangd. bij mijn zusje in de klas is denk ik maar 1 kind die blokfluit speelt. ze geven t niet eens meer op school, wat ze vroeger wel deden.
en ik heb het zelf een keer met geschiedenis over gehad: de opvattingen van vroeger had veel met muziek te maken. ieder kind moest een instrument bespelen, dat was normaal. dat hoorde bij de opvoeding. dat is nu echt niet meer zo.
Maar wat bedoel je dan precies met 'vroeger'? Heb je het over 10, 50, 100 jaar geleden?
Oud 14-05-2003, 10:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 13-05-2003 @ 22:27:
Maar wat bedoel je dan precies met 'vroeger'? Heb je het over 10, 50, 100 jaar geleden?
100 jaar geleden.
Oud 14-05-2003, 10:57
alpha
alpha is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 13-05-2003 @ 20:13:
ATV?
Sorry, AMV (algemene muziekale vorming)
Oud 14-05-2003, 13:49
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 14-05-2003 @ 11:47:
100 jaar geleden.
Maar dan is het alleen in de welgestelde families, en in die tijd kwamen de meeste mensen toch gewoon uit arbeidersmilieus...
Oud 14-05-2003, 14:26
alpha
alpha is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 14-05-2003 @ 14:49:
Maar dan is het alleen in de welgestelde families, en in die tijd kwamen de meeste mensen toch gewoon uit arbeidersmilieus...
En die kunden niet muziekinstrumenten bespelen? Ik denk juist van wel, geen piano want daar was geen geld voor maar wel een gitaar, mondharmonica, etc.
Oud 14-05-2003, 14:59
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
alpha schreef op 14-05-2003 @ 15:26:
En die kunden niet muziekinstrumenten bespelen? Ik denk juist van wel, geen piano want daar was geen geld voor maar wel een gitaar, mondharmonica, etc.
1. kunden?
2. Die hadden sowieso geen muziekles, en werden ook niet gepusht door hun ouders.
3. Dat was echt een stuk minder dan nu.
Oud 14-05-2003, 16:42
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
tweezijdig denk ik..
aan de ene kant kan iedereen het nu allemaal wel betalen als ze dat willen, aan de andere kant hebben mensen schijnbaar niet zo veel behoefte aan creative kanten, hoe leuk dat ook kan zijn.

ach.
Oud 14-05-2003, 18:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 14-05-2003 @ 15:59:
1. kunden?
2. Die hadden sowieso geen muziekles, en werden ook niet gepusht door hun ouders.
3. Dat was echt een stuk minder dan nu.
okay, 50 jaar geleden. ik weet niet precies meer wanneer, maar het is echt zo. ik heb er een tijdje geleden nog een stuk over gelezen dat dit principe van vroeger steeds meer vervaagde en dat dat eigenlijk de opvoeding geen goed deed.
Oud 01-06-2003, 23:05
pukkiej
pukkiej is offline
mens, doe ff normaal, er is zát talent onder de tieners, maar als je je ogen nou eens opent dan zíe je het ook nog eens. denk niet alleen negatief.
Oud 02-06-2003, 12:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
pukkiej schreef op 02-06-2003 @ 00:05:
mens, doe ff normaal, er is zát talent onder de tieners, maar als je je ogen nou eens opent dan zíe je het ook nog eens. denk niet alleen negatief.
nu ben jij te voorbarig. wie zegt dat HIJ alleen negatief denkt? misschien is er in zijn omgeving weinig talent? en het klopt misschien wel, want mensen ontwikkelen zich gewoon steeds minder de laatste tijd op gebied van muziek. maar de talenten zijn er wel. genoeg zelfs.
Oud 02-06-2003, 19:25
pukkiej
pukkiej is offline
oke missch. wast iets té, maar bij mij in de buurt is er super veel talent, daarom....

I'm sorry babe
Oud 06-06-2003, 14:30
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 02-06-2003 @ 13:13:
en het klopt misschien wel, want mensen ontwikkelen zich gewoon steeds minder de laatste tijd op gebied van muziek. maar de talenten zijn er wel. genoeg zelfs.
waar baseer je dat op?
Advertentie
Oud 23-06-2003, 16:47
da leentjuh
da leentjuh is offline
ik heb toch niet meegedaan aan die talentenjacht? Hier zit je talent!! Nee ff serieus, volgens mij loopt er nog genoeg talent rond hoor..
Oud 23-06-2003, 16:51
pukkiej
pukkiej is offline
pcies! bij mij in de buurt ook, nou dat zijn al 2 buurten

pukkiej.
Advertentie

Regels voor berichten