Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2003, 19:07
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Allereerst, ik plaats dit topic in Beleidszaken zodat alle leden er over mee kunnen discussiëren in plaats van een eenzijdige communicatie in het andere forum. Ten tweede, ik erger me nog al aan het slechte modereerbeleid van enkele moderators. Er kan een waslijst van hier tot Jericho opgesteld worden, maar het liefst stip ik een aantal belangrijke kernzaken aan.

* Enkele forumbazen zijn nergens te bekennen. Alhoewel er in veel gevallen twee moderators per forum zijn, is een moderator vaak in geen velden of wegen te bekennen. Voorbeelden; Wasp (laat te wensen over op D&A), BlackSugar (spreekt voor zich).

* Topics worden zomaar gesloten. Ik zie graag in de toekomst wat meer consequentie. Ook al is 't nog zo obvious dat een topic niet door de beugel kan, geef gewoon een korte redenering waarom 't gesloten dient te worden. Af en toe gaat een topic dicht ZONDER reden en wanneer een reden er bij vermeld staat, slaat deze reden nergens op (voorbeeld, "mannen in witte busjes" geplaatst door Tofke_H in het befaamde 'badmeestertopic' van Uncle_Sam op de Kantine).

* Het verwijderen van topics. Waarom worden topics verwijderd? Editten lijkt me meer op de plaats.

Gegroet.

(graag zie ik dat deze topic open blijft, zodat discussie mogelijk is.)
Oud 22-04-2003, 19:12
Koen
Koen is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 22-04-2003 @ 20:07:
* Enkele forumbazen zijn nergens te bekennen. Alhoewel er in veel gevallen twee moderators per forum zijn, is een moderator vaak in geen velden of wegen te bekennen. Voorbeelden; Wasp (laat te wensen over op D&A), BlackSugar (spreekt voor zich).
Het is vervelend als Forumbazen te weinig aanwezig zijn, maar ik denk dat je dat in een apart topic per Forumbaas moet bespreken, en niet zo ff 1-2-3 in een topicje er tussendoor flansen.

Citaat:

* Topics worden zomaar gesloten. Ik zie graag in de toekomst wat meer consequentie. Ook al is 't nog zo obvious dat een topic niet door de beugel kan, geef gewoon een korte redenering waarom 't gesloten dient te worden. Af en toe gaat een topic dicht ZONDER reden en wanneer een reden er bij vermeld staat, slaat deze reden nergens op (voorbeeld, "mannen in witte busjes" geplaatst door Tofke_H in het befaamde 'badmeestertopic' van Uncle_Sam op de Kantine).
In de regel gebeurt dat ook, als het té duidelijk is, gebeurt dit niet. Dan spreekt de reden voor zich.

Citaat:

* Het verwijderen van topics. Waarom worden topics verwijderd? Editten lijkt me meer op de plaats.
Bij 10 spamtopics ga je verwijderen, en niet deleten. Normaliter gaat een topic op slot, bij uitzondering (veel slotjes in de index, reden erg duidelijk, etc) kan een topic worden verwijderd.
Oud 22-04-2003, 19:28
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 22-04-2003 @ 20:07:

als men op mijn fora een zeer duidelijk spamtopic opent geef ik wél een reacte als ik et sluit, maar het zal zelden een reactie zijn met de reden van het slotje erin. Reden hiervoor is dat iemand die een topic "ik zoek tweedehands condooms" op V&A plaatst écht wel weet dat dat niet mag, dat hoeft écht niet gezegd te worden.

Verder denk (hoop) ik dat iedereen zijn of haar best doet om topics te sluiten ná uitleg...

Citaat:

losse posts verwijderen vind ik beter dan de hele post te vervangen door *edit*. Dus posts die, wederom, duidelijk fout zijn haalik gewoon weg. V

Topics verwijderen gebeurt volgens mij meestal alleen met echte spam.

Citaat:

(graag zie ik dat deze topic open blijft, zodat discussie mogelijk is.)
1) zou niet weten waarom er een slotje op zou moeten
2) ik zou niet weten waarom iemand die er een slotje op wil zetten door deze opmerking opeens denkt "oow... Hij wil het niet dus laat ik het maar openlaten"
Oud 22-04-2003, 19:58
rodina
rodina is offline
Citaat:
Koen schreef op 22-04-2003 @ 20:12:
Het is vervelend als Forumbazen te weinig aanwezig zijn, maar ik denk dat je dat in een apart topic per Forumbaas moet bespreken, en niet zo ff 1-2-3 in een topicje er tussendoor flansen.

Uhuh want dát werkt wel zeker...
Oud 22-04-2003, 20:39
MazeMouse
MazeMouse is offline
En moet een forumbaas perse actief meeposten om toch in de gaten te houden wat er allemaal gebeurd op zijn subforum/subfora?

Juist een FB die alleen post als hij werkelijk iets nieuws meld of iets toe voegt aan het gesprek en verder gewoon op de achtergrond hangt en alles (en dan werkelijk alles) doorleest om te kijken of het uit de hand loopt die heeft het al stervensdruk.
(moet je voor de gein eens proberen gewoon een hele dag door alles te lezen wat er gepost wordt over 4-5 verschillende subfora heen en dan ook nog tussendoor goed reageren zonder onzinnigheden ertussen en dan ook nog eens beoordelen (in het geval van psychologie forum bij sommige topics nog in overleg) of het gesloten moet worden.

Ik bedoel, een FB die er gewoonweg nooit is en nooit iets uitvoert op het eigen subforum daar klopt iets niet aan. Maar je kunt ook niet verwachten van FB's dat als ze meerdere subfora onder hun hoede hebben dat ze heftig en actief meeposten. (en in het geval van D&A lijkt het me dat de gebruikers het zelf genoeg naar hun zin hebben dat ze slechts een forumbaas nodig hebben die als een soort Big Brother in de gaten houd hoe ver alles gaat en dus alleen optreed als het uit de hand loopt)

En ik neem aan dat topics op slot gooien gebeurd aan de hand van de geschreven (sorry, getypte) regels in announcements of de overkoepelende forumregels. (dus als er teveel off-topic gegaan wordt en het antwoord al gegeven is heb je eigenlijk alleen een chattopic dat gewoon op slot kan)
Flames moeten ge-edit worden of verwijderd.
Topics die gewoon overduidelijk niet horen op een subfora en echt gewoon zo duidelijk mis zitten kunnen op slot (of als er geen crosspost of regelovertreding door ontstaat *zie 1topic pp van dating* verplaatst naar het juiste subforum)
Of gewoon verwijderd als het ordinaire spam is.

Ik bedoel, ik heb nog nergens een grove overtreding gezien van een van die regels.
(alhoewel ik het soms maf vind een slotje te zien zonder reden, maar goed. Als je het dan helemaal naleest is de reden daarna ook wel duidelijk)
Oud 22-04-2003, 21:29
Koen
Koen is offline
Citaat:
rodina schreef op 22-04-2003 @ 20:58:
Uhuh want dát werkt wel zeker...
Als je dat op een strategische, serieuze en volwassen manier aanpakt wel ja. Maar daar ging het dus even niet om.
Oud 22-04-2003, 22:55
Wasp
Wasp is offline
Ik hoop dat deze afwezigheidsgraad van korte duur is. Persoonlijke problemen. Daar wilde ik het even bij houden.
Oud 25-04-2003, 16:10
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Als forumbazen kunnen we niet als big brother achter onze schermpjes gaan zitten. Ik heb ook een sociaal leven weet je.

Maar verder denk ik dat je op sommige punten best gelijk hebt. De regels worden soms wat lucratief toegepast, maar daar is niks aan te doen.

Soms zou ik wel willen dat de leden een dag FB mochten zijn. Is nog niet zo heel simpel, vooral als er weer gehuild wordt over jouw beslissingen.
Oud 05-05-2003, 22:03
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik geef ronduit toe dat ik de laatste tijd bar weinig aanwezig ben geweest, maar ik heb daar zo mijn redenen voor en hoop echt dat ik nu weer gewoon regelmatig online kan zijn.
Verder wilde ik nog even op het stukje in gaan over actief posten van fb's.
Ik post alleen als ik wat nuttigs te melden heb, dat heb ik altijd gedaan ook voordat ik fb was postte ik niet veel. Nu word ik daar op afgerekend heb ik soms het gevoel.
Dan word je al snel verweten dat je maar even snel wat slotjes neerkwakt en weer oprot.
Verder lees ik echt niet alles. Leden die vinden dat dat moet wil ik wel een boekwerkje opsturen van alles wat er de afgelopen week op lifestyle is gepost.
Uiteraard lees ik wel zo veel mogelijk maar het lijkt me logisch als je als fb wel eens wat over het hoofd ziet.
Daarom zijn we ook met z'n 2en. Als de een het niet ziet ziet de ander het wel.

Ten slot wil ik zeggen dat theoretisch babbelen altijd makkelijker is dan doen. En uiteraard geld dat ook voor mij.
Oud 08-05-2003, 17:41
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Black Sugar schreef op 05-05-2003 @ 23:03:

Daarom zijn we ook met z'n 2en. Als de een het niet ziet ziet de ander het wel.
Waarom niet op Drugs en Alcohol?
Oud 08-05-2003, 23:31
Verwijderd
Citaat:
harrie the 5th schreef op 08-05-2003 @ 18:41:
Waarom niet op Drugs en Alcohol?
Omdat Simon niet oplet en omdat Wasp niet wil delen.
Ofzo.
Oud 09-05-2003, 12:45
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
wuppie schreef op 09-05-2003 @ 00:31:
Omdat Simon niet oplet en omdat Wasp niet wil delen.
Ofzo.
Omdat bij het afscheid van de collega FB er niet direct een goede fb'er te vinden was, en deze functie lichtjes open staat. Indien er opeens geacht wordt door Wasp, dat er iemand moet bijkomen. En het is helemaal niet zo dat Wasp niet zou willen delen.
Oud 09-05-2003, 15:01
harrie the 5th
Citaat:
Tofke_H schreef op 09-05-2003 @ 13:45:
Omdat bij het afscheid van de collega FB er niet direct een goede fb'er te vinden was, en deze functie lichtjes open staat. Indien er opeens geacht wordt door Wasp, dat er iemand moet bijkomen. En het is helemaal niet zo dat Wasp niet zou willen delen.
Dan wordt het denk ik tijd dat er iemand bijkomt (Als Wasp dat wil) of dat hij een vervanger krijgt want ik wil wel graag weer slotjes zien op D&A, er zwerven heel wat dubbele topics...

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=460862
(favoriete bier)
& http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=439437
(Favoriete Biermerk)

Er zwerver er ook 2 rond over mensen die voor hun 1e paddotrip advies vragen :
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=465441
& http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=462415

Ook staat er al een vrij groot Salvia topic ( http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=398689 )
en toch vraagt er iemand in een apart bericht of je er een overdosis van kunt krijgen, dat kan toch ook in hetzelfde topic http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=470102

verder zwerven er nog 2 rond over goedkoop roken.... http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=450190 en http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=455149

En CutiePie bijvoorbeeld , die maarliefst 3 topics maakt over hetzelfde, en er wordt er niet 1 gesloten.... http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=450714 & http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=457415 & http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=453669

Ook gaan er al een lange tijd 2 "blowfototopics" rond :
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=435135
& http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=99903

...ik kan nog wel even doorgaan maar het is inmiddels ookal meer als een maand geleden dat er een slotje is geplaatst.....

Vriendelijke groeten Harrie

Laatst gewijzigd op 09-05-2003 om 15:29.
Oud 13-05-2003, 09:05
harrie the 5th
Controleert iemand de forumbazen, of worden ze alleen aangesproken als er iets op beleidszaken beland ?
Oud 13-05-2003, 10:45
Koen
Koen is offline
Forumbazen controleren elkaar, en anders idd door de leden. Als er veel klachten komen dient Simon daar op in te spelen, hij is van 't algemene beheer dat net boven de Forumbazen staat. En meestal ziet hij dat er iets mis is als er op BZ of M&M veel geklaagd wordt.
Oud 13-05-2003, 11:38
harrie the 5th
Citaat:
Koen schreef op 13-05-2003 @ 11:45:
Forumbazen controleren elkaar, en anders idd door de leden. Als er veel klachten komen dient Simon daar op in te spelen, hij is van 't algemene beheer dat net boven de Forumbazen staat. En meestal ziet hij dat er iets mis is als er op BZ of M&M veel geklaagd wordt.
kijkt hij pas als er meer klachten komen? of onderneemt hij actie?
Oud 13-05-2003, 11:58
Koen
Koen is offline
Daar zijn geen echte wetten of richtlijnen voor. In de regel merkt hij 't wel als er veel klachten komen, of als een andere forumbaas 'm meldt dat 't niet helemaal lekker loopt op een bepaald forum of met een bepaalde forumbaas.
Oud 13-05-2003, 16:33
rodina
rodina is offline
Ben blij dat Black Sugar er is weer is

Heeft STP examens?
Oud 13-05-2003, 22:29
harrie the 5th
Slotje gesignaleert op D & A !!!
Oud 13-05-2003, 22:56
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef op 13-05-2003 @ 23:29:
Slotje gesignaleert op D & A !!!
Waar
Maargoed, het is duidelijk.. Ik ben terug van weggeweest.
Oud 19-05-2003, 09:07
Draggy
Draggy is offline
ik had een topic over scholieren.be geopend en 32 sec later was ie al gesloten met een minimale uitleg van Forumbaas Koen.

triestig
Oud 19-05-2003, 11:51
Koen
Koen is offline
Citaat:
Draggy schreef op 19-05-2003 @ 10:07:
ik had een topic over scholieren.be geopend en 32 sec later was ie al gesloten met een minimale uitleg van Forumbaas Koen.

triestig
Dan ben ik dus actief genoeg, is het niet? Ik had je toch een uitleg gegeven? Als je meer wilt weten moet je bij scholieren.be zijn, die weten er alles van. Dat topic hoorde bovendien niet op S&M.
Oud 19-05-2003, 14:17
Draggy
Draggy is offline
zeveraar
Oud 19-05-2003, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 19-05-2003 @ 12:51:
Dan ben ik dus actief genoeg, is het niet? Ik had je toch een uitleg gegeven? Als je meer wilt weten moet je bij scholieren.be zijn, die weten er alles van. Dat topic hoorde bovendien niet op S&M.
http://forum.scholieren.com/showthre...03#post5498503

Verwijder die dan ook maar meteen
Oud 19-05-2003, 17:59
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Draggy schreef op 19-05-2003 @ 15:17:
zeveraar
Interessant e-mailadres.
Advertentie
Oud 20-05-2003, 15:15
Simon
Simon is offline
Dit topic lijkt een beetje te eindigen in gezever. Afgelopen. Punt uit slotje.

Regels voor berichten