Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2003, 13:52
voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Tja, ik kan mij namelijk níet voorstellen dat FC Utrecht in deze wedstrijd er vol voor zal gaan . Waarom niet? Aangezien wanneer Feyenoord 2e wordt, FC Utrecht gegarandeerd Europees voetbal speelt volgend jaar. DUS heeft de club er alle belang bij dat Feyenoord 2e wordt, wat te koste gaat van de clubs in de subtop. Voor mijn club zou de 6e plaats nog wel eens belangrijk kunnen zijn....
Oud 23-04-2003, 13:55
Verwijderd
ja, heb je gelijk in.
Gebeurt trouwens wel elk jaar zowat.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 13:58
Kez
Kez is offline
maar als feyenoord 3e wordt heeft Utrecht toch ook zeker Europees????
Oud 23-04-2003, 14:01
voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Neen, dan gaat de 4e uefa-cupplek naar de nummer 6 van de competitie, en het is nog maar te bezien of Utrecht bij de eerste 6 komt..
Oud 23-04-2003, 14:45
phmpruim
phmpruim is offline
als feyenoordfan: ik hoop dat utrecht feyenoord laat winnen

als voetbalfan: ik hoop dat utrecht normaal doet

om eerlijk te zijn overheerst dat tweede!
Oud 23-04-2003, 14:59
Boogie
Boogie is offline
Feyenoord zal toch zeker wel voor 'de dubbel' gaan?! Ze zijn sportief genoeg om de beker te willen winnen. En ze zullen Utrecht toch ook wel willen verslaan in de competitie. FC Utrecht heeft als einige baat bij zo'n compromis, als mindere ploeg.
Oud 23-04-2003, 15:16
voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Citaat:
Boogie schreef op 23-04-2003 @ 15:59:
Feyenoord zal toch zeker wel voor 'de dubbel' gaan?! Ze zijn sportief genoeg om de beker te willen winnen. En ze zullen Utrecht toch ook wel willen verslaan in de competitie. FC Utrecht heeft als einige baat bij zo'n compromis, als mindere ploeg.
DUS wint feyenoord.. DUHUH, daar ging het toch juist over?!
Oud 23-04-2003, 15:19
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
voetbalfanaat schreef op 23-04-2003 @ 16:16:
DUS wint feyenoord.. DUHUH, daar ging het toch juist over?!
Jij suggereert toch dat de clubs het op een akkoordje gaan gooien?

Ik denk dus dat Feyenoord gewoon beide wedstrijden wil gaan winnen.
Oud 23-04-2003, 15:21
voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Neen, ik suggereerde dat Utrecht die wedstrijd gewoon uit handen geeft (is geen accord voor nodig natuurlijk ). Feyenoord hoeft het daar niet eens mee eens te zijn, het gebeurt gewoon (Utreg laat die wedstrijd dus schieten ).
Oud 23-04-2003, 15:25
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
voetbalfanaat schreef op 23-04-2003 @ 16:21:
Neen, ik suggereerde dat Utrecht die wedstrijd gewoon uit handen geeft (is geen accord voor nodig natuurlijk ). Feyenoord hoeft het daar niet eens mee eens te zijn, het gebeurt gewoon (Utreg laat die wedstrijd dus schieten ).
Aha, ik heb het even verkeerd begrepen. Maar FC Utrecht is in felle strijd gewikkeld met Roda JC om de 6e plaats. Ze hebben evenveel punten dus zou het zonde zijn om punten te laten liggen, zeker in een thuiswedstrijd.
Oud 23-04-2003, 15:28
voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Alleen, wanneer Feyenoord 2e wordt, heeft Utreg sowieso europees. En is de 6e plaats bovendien niets waard (dan gaat de uefa-cupplek voor plek 6, naar de bekerwinnaar). Daarnaast hebben Roda en NEC een veel eenvoudiger programma nog dan utrecht, waardoor europees vie da beker de enige weg lijkt..
Oud 23-04-2003, 15:37
Thomas
Thomas is offline
Het is te hopen dat beide ploegen er gewoon voor gaan en ik denk dat dit ook wel het geval zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 15:47
voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Citaat:
Wawl schreef op 23-04-2003 @ 16:37:
Het is te hopen dat beide ploegen er gewoon voor gaan en ik denk dat dit ook wel het geval zal zijn.
En ik denk van niet
Oud 23-04-2003, 16:15
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
voetbalfanaat schreef op 23-04-2003 @ 16:28:
Alleen, wanneer Feyenoord 2e wordt, heeft Utreg sowieso europees. En is de 6e plaats bovendien niets waard (dan gaat de uefa-cupplek voor plek 6, naar de bekerwinnaar). Daarnaast hebben Roda en NEC een veel eenvoudiger programma nog dan utrecht, waardoor europees vie da beker de enige weg lijkt..
En toen had ik het helemaal door.

Je kan dat competitievervalsing noemen, je kan het ook competitietactiek noemen. Bovendien kan iedere willekeurige ploeg een keer in zo'n situatie terecht komen.
Oud 23-04-2003, 16:26
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Je kunt het zien als competitievervalsing, maar je moet van de andere kant ook niet blind gokken dat Feyenoord 2e wordt, misschien blijft Ajax gewoon alles winnen en houden ze dat punt voorsprong. En Utrecht kan beter zelf ook winnen, zodat het in de competitie ook meer kans blijft houden bij een plek bij de eerste 5, dan speel je gegarandeerd Europees voetbal, mocht het in de beker misgaan.
Reageren

Regels voor berichten