Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2003, 19:39
freakje
freakje is offline
Kennen jullie dat gevoel, wanneer je helemaal geen zin meer hebt om te studeren (om nooit meer te studeren dus) en gewoon alle boeken weg te gooien en iets anders te doen?

Ik bedoel niet eventjes het leren beu zijn, maar echt het niet meer zien zitten om verder te doen of te beginnen met studeren. Ik heb daar dus héél véél last van en dat is helemaal niet aangenaam!!! Ik weet dat ik moet studeren, maar ik kan me niet meer concentreren, ik ben niet geinteresseerd of gemotiveerd, etc.

Weet iemand toevallig wat ik hieraan kan doen?
Oud 23-04-2003, 19:43
ellebelle1986
ellebelle1986 is offline
ja ik heb hier ook wel last van ...Maar als ik dan weeer heeeeeeeeeel hard nadenk dan weet ik weer waar ik die paar weken nog voor ben aan het leren...mijn havo-diploma!!! Zo worstel ik me er door heen
veeeel succes!
x
Ellen
Oud 23-04-2003, 20:35
alwaysgood
alwaysgood is offline
jeps... motivatie probleempjes om achter de boeken te blijven en niet ff tv te kijken. Ik ken het. Ik knok me er nu door heen met de gedachte... ff knokken mark, ff afzien en dan dadelijk na de eindexamens heerlijk genieten.
Oud 23-04-2003, 22:03
AMDFreak
AMDFreak is offline
Tjah, ik heb met me ouders afgesproken dat als ik slaag een nieuwe pc krijg en dat motiveerd wel dat leren bij mij..

misschien iets voor jou? Dat je een nieuwe telefoon krijgt ofsow?
Oud 23-04-2003, 22:19
Verwijderd
ik kan me ook nooit langer dan een half uurtje concentreren op mn boeken, dan ga ik weer computeren. is niet echt handig als je voor jezelf een planning hebt gemaakt om bijvoorbeeld 5 hoofdstukken op een dag door te nemen. dan worden het er 2 ofzow
Oud 24-04-2003, 09:03
Verwijderd
Hier is het juist omgekeerd, voor het eerst in een aantal jaren kan ik het opbrengen om echt te gaan leren. Het eindexamen zet toch wel een stok achter de deur, so to say.
Oud 24-04-2003, 10:35
Thomas
Thomas is offline
Is wel erg dat je dat gevoel op je 17e al hebt. Misschien is dan wel verstandig om er een jaartje tussenuit te gaan?
Oud 24-04-2003, 10:41
jeffry
jeffry is offline
ik heb dat gevoel nu 2 jaar en heb echt geen idee wat je eraan kan doen
Oud 24-04-2003, 13:42
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
mja, heb ik ook wel
Oud 24-04-2003, 18:16
steentje
steentje is offline
ik ben nu juist heel erg ijverig! Ik zou namelijk kei gek worden als ik zou zakken en nog een jaartje over zou moeten doen. Dat is voor mij genoeg stimulans om eens flink in die boeken te duiken!
Oud 25-04-2003, 09:44
Verwijderd
ik ben nog niet begonnen met leren
Oud 25-04-2003, 09:49
Verwijderd
'k Ben het hele jaar druk geweest en ben nu echt aan rust toe, voor een lange tijd... Ik durf het wel leermoe te noemen...

Maar ja, 'k moet m'n examens halen dus zit er niet veel op....
Oud 25-04-2003, 10:16
Verwijderd
Ik snap wel wat je bedoeld ja; ik heb het na 7 jaar vwo ook wel een beetje gehad. Maar ik heb wel ontzettend veel zin in volgend jaar, leuk nieuwe opleiding; eindelijk iets doen wat ik super leuk vind. Ik denk dat je gewoon moet doorzetten! Of idd een jaartje er tussen uit gaan!
Oud 25-04-2003, 10:19
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 25-04-2003 @ 11:16:
Ik snap wel wat je bedoeld ja; ik heb het na 7 jaar vwo ook wel een beetje gehad. Maar ik heb wel ontzettend veel zin in volgend jaar, leuk nieuwe opleiding; eindelijk iets doen wat ik super leuk vind. Ik denk dat je gewoon moet doorzetten! Of idd een jaartje er tussen uit gaan!
Daar heb ik ook veel zin in, in een opleiding die me echt leuk lijkt... Op 't VWO zijn zoveel zaken die me gewoon niet genoeg interesseren, ik denk dat dat volgend jaar wel veranderd... En lekker allemaal nieuwe mensen die er ook zelf voor gekozen hebben, dat is altijd al een stuk beter dan mensen die het niets kan schelen of ze slagen of niet... Betere motivatie om me heen *heeft echt zin in volgend jaar....*
Oud 25-04-2003, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 25-04-2003 @ 11:19:
Daar heb ik ook veel zin in, in een opleiding die me echt leuk lijkt... Op 't VWO zijn zoveel zaken die me gewoon niet genoeg interesseren, ik denk dat dat volgend jaar wel veranderd... En lekker allemaal nieuwe mensen die er ook zelf voor gekozen hebben, dat is altijd al een stuk beter dan mensen die het niets kan schelen of ze slagen of niet... Betere motivatie om me heen *heeft echt zin in volgend jaar....*
Ja precies; ik leer nu ook echt dingen waarvan ik denk wat boeit het me nou... En idd je komt bij mensen die (ongveer) dezelfde interesses hebben als jij hebt. Ja ik heb echt ook super veel zin in volgend jaar
Oud 26-04-2003, 11:49
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Laurens schreef op 24-04-2003 @ 10:03:
Hier is het juist omgekeerd, voor het eerst in een aantal jaren kan ik het opbrengen om echt te gaan leren. Het eindexamen zet toch wel een stok achter de deur, so to say.
Dat geldt ook voor mij ja...de vorige jaren had ik amper motivatie, omdat het examen nog zo ver van me vandaan stond. Maar sinds het examen steeds dichterbij komt krijg ik, hoe raar het ook klinkt, echt zin om te leren! Want: het eind is in zicht
Oud 26-04-2003, 20:30
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Laurens schreef op 24-04-2003 @ 10:03:
Bij mij juist niet. Bij mij is het spreekwoord 'de laatste loodjes wegen het zwaarst' eerder van toepassing Ik kan me echt niet meer tot leren aanzetten. Ik ben dan ook nog steeds niet begonnen voor mijn examens *zucht*
Oud 27-04-2003, 16:25
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 26-04-2003 @ 21:30:
Bij mij juist niet. Bij mij is het spreekwoord 'de laatste loodjes wegen het zwaarst' eerder van toepassing Ik kan me echt niet meer tot leren aanzetten. Ik ben dan ook nog steeds niet begonnen voor mijn examens *zucht*
mja...ik denk niet dat je de enige bent! In mijn omgeving hoor ik ook best veel mensen die deze week pas echt beginnen. En ik denk dat ook wel te doen is. Succes!
Oud 03-05-2003, 14:23
Verwijderd
deze week??
mag ik dat ook op deze week toe passen want ik lees je reactie nu pas
Oud 03-05-2003, 16:20
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
marcovische schreef op 03-05-2003 @ 15:23:
deze week??
mag ik dat ook op deze week toe passen want ik lees je reactie nu pas
Haha. Ja het ligt er heel erg aan hoe goed je de afgelopen jaren de stof hebt bijgehouden. Als je goede cijfers hebt gehaald, en je werk niet hebt laten versloffen denk ik dat het je wel kan lukken! Moet je wel NU beginnen he
Oud 04-05-2003, 11:45
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Ach, iedereen leert op zijn eigen manier. Sommigen zijn al sinds de zomer vakantie bezig met het stampen van de stof; anderen beginnen een paar dagen van te voren met het vluchtig lezen van die paar les boekjes. En beiden kunnen een voldoende halen.
Gewoon leren hoe jij dat fijn vind. Ik moet er persoonlijk niet aan denken nu al te beginnen met leren, dan ben ik helemaal uitgeput als ik eenmaal daar in die gymzaal zit.
Oud 07-05-2003, 15:53
Just-Rian
Just-Rian is offline
Citaat:
freakje schreef op 23-04-2003 @ 20:39:
Kennen jullie dat gevoel, wanneer je helemaal geen zin meer hebt om te studeren (om nooit meer te studeren dus) en gewoon alle boeken weg te gooien en iets anders te doen?

Ik bedoel niet eventjes het leren beu zijn, maar echt het niet meer zien zitten om verder te doen of te beginnen met studeren. Ik heb daar dus héél véél last van en dat is helemaal niet aangenaam!!! Ik weet dat ik moet studeren, maar ik kan me niet meer concentreren, ik ben niet geinteresseerd of gemotiveerd, etc.

helps.. ik heb op het moment helemaal precies hetzelfde!!
in het boek lijkt het nog wel makkelijk maar als ik ff een quickscan doe.... heb ik alles fout !!!
Oud 07-05-2003, 15:55
Just-Rian
Just-Rian is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 23-04-2003 @ 23:19:
ik kan me ook nooit langer dan een half uurtje concentreren op mn boeken, dan ga ik weer computeren. is niet echt handig als je voor jezelf een planning hebt gemaakt om bijvoorbeeld 5 hoofdstukken op een dag door te nemen. dan worden het er 2 ofzow

jeetje, waarom is dit allemaal zo herkenbaar??????
ik had vandaag ook een planning.. tekst lezen, samenvatten, samenvatting leren....................
ik ben op de helft van de tekst lezen...
forum werkt ook zo verslavend, vooral als je steeds scholieren.com mail krijgt...
Oud 07-05-2003, 15:58
Just-Rian
Just-Rian is offline
Citaat:
Wawl schreef op 24-04-2003 @ 11:35:
Is wel erg dat je dat gevoel op je 17e al hebt. Misschien is dan wel verstandig om er een jaartje tussenuit te gaan?
hmz... ik ben 15
Advertentie

Regels voor berichten