Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2003, 10:12
k28
k28 is offline
bron: fok
---------
Een nieuw wetsvoorstel van een Republikeinse senator verbiedt kritiek op Israel in Amerikaanse scholen en universiteiten.
Het wetsvoorstel, dat het recht van meningsuiting inperkt, wordt voorgesteld door een derde-rangs, Republikeins conservatief lid van de Senaat, Rick Santorum uit Pennsylvania.
Zijn zogenoemde "ideologische diversiteit" wetgeving suggereert financiele korting op Amerikaanse scholen en universiteiten als blijkt dat deze instituten het toelaten dat docenten, studenten of studentenorganisaties, zich openlijk kritisch uitlaten tegen Israel. Santorum vindt dat "anti-semitisch".
-----

Het moet niet veel gekker worden daar. Aangemerkt moet worden dat het om een voorstel gaat van een of andere senator (proefballonnetje dus), wat waarschijnlijk niet door het congres heenkomt. Maar alleen het idee al.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2003, 10:13
Gatara
Gatara is offline
Criticizing Israel will be a taboo in United States

No funding if students cursed Israel

ASHINGTON: A new law being proposed by Republican senators will serve prohibit criticism of Israel on American college campuses.

The police-state-style "thought control" legislation is to be introduced by third-ranking Republican member of the U.S. Senate, conservative Rick Santorum of Pennsylvania.

His so-called "ideological diversity" legislation suggests cutting federal funding for American colleges and universities if those institutions are found to be permitting professors, students and student organizations to openly criticize Israel, which Santorum considers to be an act of "anti-Semitism."

Under the bill to be introduced by Santorum, the federal funding formula under Title IX of the Higher Education Act will include "ideological diversity" as well as sexual equality in education as a perquisite for federal funding, reveals Michael Collins Piper of the American Free Press on April 21.

Sen. Santorum has the support of another fellow conservative and GOP stalwart - who is a leading pro-Israel ideologue -- Kansas Senator Sam Brownback.

Brownback, who is reportedly living in church-sponsored luxury accommodation in Washington, has his own scheme to call for a federal commission to be established under Title IX to investigate allegedly anti-Semitic incidents on American campuses.

The news of the Santorum-Brownback scheme, appeared in the April 15 issue of the New York Sun, a vehemently pro-Israel neo-conservative daily published in Manhattan, through Wayne Firestone, director of the Center for Israel Affairs for the Hillel Foundation. Hillel has units on campuses across America.

According to the report, Santorum, along with several Republicans members of the Senate, had invited representatives of a number of powerful Jewish organizations to attend a private meeting on Capitol Hill in order to discuss the senators' concerns about growing criticism of Israel on American college campuses.

The meeting was attended by senators Santorum, Robert Bennett (Utah), Sam Brownback (Kansas) and Norm Coleman (Minnesota). Senate Republican Majority Leader Bill Frist (Tennessee), as senators Lindsey Graham (South Carolina) and George Voinovich (Ohio) sent staff representatives.

Jewish organizations represented at the private meeting were the Anti-Defamation League (ADL) of B'nai B'rith, the Zionist Organization of America, the American Jewish Committee and Hillel. Louis Goldstein, Deputy Assistant Secretary for the U.S. Department of Education, Office for Civil Rights, represented the U.S. President George Bush administration.

The report said that during the private Senate session - of which there are no transcripts available to the taxpayers who paid for the project - an ADL representative reportedly claimed to the gathering that the ADL's "annual audit" of anti-Semitic activity in America had detected an increase by 24% of anti-Semitism on U.S. college campuses in the year 2002. That 24% increase -- even by the ADL's own admission --constituted only 21 actions.

However, the ADL definition of "anti-Semitism" is so broad that it largely includes even the mildest criticism of Israel that doesn't happened to be framed in the particular parameters that the ADL determines to be acceptable.

The word about the Santorum-Brownback initiative is spreading among leaders of the educational community. However, spokesmen for universities and educational organizations are being shy about commenting, recognizing that they, too, could be accused of encouraging "anti-Semitism" if they dare to speak out against the control mechanism that Santorum, Brownback and their allies want to introduce.

Sen. Santorum is emerging as one of Israel's leading Senate spokesmen. He is one of the chief cosponsors of the ‘Syrian Accountability Act’ that accuses Syria of supporting ‘terrorism’ and developing weapons of mass destruction and demands that Syria withdraw from Lebanon. Those clamoring for war against Syria are using these allegations as the foundation for launching a war against the Arab republic.

Thursday, April 24, 2003
Bron
Oud 25-04-2003, 10:14
Gatara
Gatara is offline
Ik dacht dat de VS voor LIBERTY stond.

Niet dus.
Oud 25-04-2003, 10:16
Verwijderd
Wuhahahah, echt lachen met die Amerikanen. Elke dag wel een ander idioot plan. Als die gasten na hun politieke carrière zich vervelen kunnen ze nog altijd clown of stand-up comedian worden. Wat een belachelijk plan zeg, niet te geloven. En zo'n land wil dan democratieën vestigen in landen waar nu een dictatuur zit

Bingo says: I want to be a Republican senator, way better than telling jokes to silly kids.

Laatst gewijzigd op 25-04-2003 om 10:44.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 10:32
geen punt.
geen punt. is offline
En meteen wordt gedaan alsof heel Amerika achter dat plan staat. Het gaat hier om 1 figuur, dus ga niet roepen 'de VS wil dit, de VS dat'.
Oud 25-04-2003, 10:34
Verwijderd
Citaat:
k28 schreef op 25-04-2003 @ 11:12:
Maar alleen het idee al.
Geloof me, als je alle rare ideeën die onder Amerikaanse overheidsfunctionarissen zou opschrijven, dan zou je een boek krijgen dikker dan (en vergelijkbaar met) Mein Kampf.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 10:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
meelman schreef op 25-04-2003 @ 11:32:
En meteen wordt gedaan alsof heel Amerika achter dat plan staat. Het gaat hier om 1 figuur, dus ga niet roepen 'de VS wil dit, de VS dat'.
"A new law being proposed by Republican senators will serve prohibit criticism of Israel on American college campuses. "

Da's meer dan 1.

Kijk ook maar eens hiernaar:

According to the report, Santorum, along with several Republicans members of the Senate, had invited representatives of a number of powerful Jewish organizations to attend a private meeting on Capitol Hill in order to discuss the senators' concerns about growing criticism of Israel on American college campuses.

The meeting was attended by senators Santorum, Robert Bennett (Utah), Sam Brownback (Kansas) and Norm Coleman (Minnesota). Senate Republican Majority Leader Bill Frist (Tennessee), as senators Lindsey Graham (South Carolina) and George Voinovich (Ohio) sent staff representatives.

Laatst gewijzigd op 25-04-2003 om 10:39.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 11:42
geen punt.
geen punt. is offline
Ik lees die engelse dingen nooit helemaal. Ik ben daar niet zo'n voorstander van, sorry. Maar dan nog vind ik niet dat jullie meteen weer heel de VS over een kammetje moeten scheren.
Oud 25-04-2003, 11:47
dystopia
dystopia is offline
"Criticizing Israel will be a taboo in United States"

Het wordt officieel.
Oud 25-04-2003, 11:49
Joostje
Joostje is offline
Stomme merkins
Oud 25-04-2003, 11:52
CraigDavid
CraigDavid is offline
tsja... ze noemen het niet voor niets het land van de onbeperkte mogelijkheden. Je kan er alles bereiken (zolang je maar wit, rijk, republikein, amerikaan, onintelligent, pro-vs, pro-israel bent)
Oud 25-04-2003, 11:56
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 25-04-2003 @ 12:52:
tsja... ze noemen het niet voor niets het land van de onbeperkte mogelijkheden. Je kan er alles bereiken (zolang je maar wit, rijk, republikein, amerikaan, onintelligent, pro-vs, pro-israel bent)
en christelijk!

o, en ook nog getrouwd en kinderen hebbend.

En goede contacten met captains of industry onderhoudt.
Oud 25-04-2003, 12:10
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik moet zeggen dat ik na het lezen dit soort berichten steeds meer anti-amerika wordt. Eerst dacht ik dat ik alleen tegen het politieke klimaat (lees: bush administration) van de US was, maar nu weet ik het niet meer.

Er zijn ontzettend veel oer-convervatieve mensen in de US, helaas.
Oud 25-04-2003, 12:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-04-2003 @ 13:10:

Er zijn ontzettend veel oer-convervatieve mensen in de US, helaas.
Maar gelukkig ook veel andersdenkenden dan die oer-conservatieven, die helaas nauwelijks in de media naar voren komen en in die zin zowat de mond gesnoerd worden.
Oud 25-04-2003, 12:15
Martian
Martian is offline
Hoe kunnen die lui het met zichzelf rijmen om dit soort dingen te introduceren en tegelijk te beweren dat ze het land van de vrijheid zijn? Dat sluit elkaar toch uit?
Of ben ik nou zo slim...
Oud 25-04-2003, 12:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martian schreef op 25-04-2003 @ 13:15:
Hoe kunnen die lui het met zichzelf rijmen om dit soort dingen te introduceren en tegelijk te beweren dat ze het land van de vrijheid zijn? Dat sluit elkaar toch uit?
Of ben ik nou zo slim...
De een z'n vrijheid beperkt de ander z'n vrijheid
Oud 25-04-2003, 12:31
Gatara
Gatara is offline
Studenten hebben geprotesteerd tegen de senator Santorum (diezelfde gast als in dit artikel) met zijn controversiele opmerkingen over homosexuelen.
http://www.dailypennsylvanian.com/vn.../3ea90c1ed38b3
Oud 25-04-2003, 12:34
Gatara
Gatara is offline
Een gedeelte uit een column hierover:

"Michael Collins Piper, of the American Free Press, gives us all the bad news. Piper reports that the new educational barricade, soon to be erected, is the hair-brained-child of Senator Rick Santorum (Pa.) who wants to re-write Title IX of the Higher Education Act to include "ideological diversity" as a prerequisite for federal funding---THERE'S the blackmail.

The latest example of this travesty visiting American college campuses is ANY CRITICISM OF ISRAEL.

That's right, you lucky students, any criticism of Israel is part of the educational barricade that Santorum is about to put up. He and fellow mind-closer Senator Sam Brownback (Kan.) are about to call for a federal commission (some call it a tribunal) to "investigate" anti-Semitic incidents on American campuses.

Being a hidden agenda kind of thing, the average college student or college professor hasn't yet heard of the Santorum-Brownback scheme. But they will soon enough, because, according to Piper's report, "Santorum, along with other members of the U.S. Senate invited representatives of a number of powerful Jewish organizations to a private meeting on Capitol Hill to discuss the senators' concerns about growing criticism of Israel on American college campuses."

And, as you might suspect, even the mildest kind of criticism is sure to be found unacceptable to Anti-Defamation League (ADL) a key representative of Jewish organizations.

However, as word of the Santorum-Brownback thought-control mechanism gets out, and word spreads among leaders of the educational community, don't expect them to respond with more than limp wrists. The professors are well aware that if they speak out they will be accused of encouraging "anti-Semitism", and we all know what happens to people in college (or anywhere for that matter)who say what's on their minds.

Considering restrictive things like this, running rampant on college campuses these days---making students less and less free to think for themselves---a new educational curriculum ought to go into effect immediately---ways to fumigate a system. "
http://www.etherzone.com/2003/moor042203.shtml
Oud 25-04-2003, 12:35
Martian
Martian is offline
Het feit dat dat soort mensen gekozen worden, laat mij steeds meer nadenken of ik niet de hele VS als een stel idioten moet zien (generaliserend), of het moet houden bij de huidige regering.
Oud 25-04-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 25-04-2003 @ 13:15:
Of ben ik nou zo slim...
Is het geen vrijheid dat ook zwakzinnigen in de regering mogen zitten? Dàt is pas gelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 13:04
Gatara
Gatara is offline
Eentje op chatchannel Indymedia:

"There are extreme right wing southern US segregationist states' rights type sites supporting colin powell against newt gingrich, it is really ironic. sites that normally would make racist jokes about colin powell have realised he is much less of a menace than the good ol' boyz turned neo-conservative hawks
of which newt gingrich is the current cheer-leader."

"rick santorum wants israel-bashing made illegal, apparently."

"rense got it from sumpn call "american free press" which is prolly an example of what I meant, aright wing anti-neo-con site"

"in fact, american free press is the organ of willis carto's "spotlight" organisation, which is very well known as a neo-nazi outfit, so there is the "strange loop2 in a classic form."

"if the baluchis also got the story from there, it may turn out to be completely untrue, irony upon irony"

"the balochistan post don't credit the story at alll, dammit"

"well, the american free press didn't make up santorum's remarks, but the moral would be, to try to trace the source versions of the story and avoid using a version which could be sourced to them, cos if you did, someone would immediately accuse you of being a neo-nazi too"

"so. that rules out ever using the rense version"
Oud 25-04-2003, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2003 @ 13:31:

http://www.dailypennsylvanian.com/vn.../3ea90c1ed38b3
Uit bovenstaand artikel: The senator is simply standing on God's truth," member Michael Marcavage said.

Dat is nu het hele probleem met de huidige Amerikaanse regering, ze denken altijd het gelijk aan hun zijde te hebben en misbruiken de naam van God om hun daden te rechtvaardigen.
Mmm, welke groeperingen doen dat ook...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 13:56
Martian
Martian is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 25-04-2003 @ 14:08:
Dat is nu het hele probleem met de huidige Amerikaanse regering, ze denken altijd het gelijk aan hun zijde te hebben en misbruiken de naam van God om hun daden te rechtvaardigen.
Mmm, welke groeperingen doen dat ook...
Dat vind ik nou ook schandalig. En ze hebben het zelf niet eens door....

Een vriend van me heeft een replica van een mes van een SS-officier. Op het lemmet staat: Gott mit uns...
Oud 25-04-2003, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 25-04-2003 @ 14:56:
Dat vind ik nou ook schandalig. En ze hebben het zelf niet eens door....

Een vriend van me heeft een replica van een mes van een SS-officier. Op het lemmet staat: Gott mit uns...
Tja, het is jammer dat religie altijd zo misbruikt wordt.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:45
Martok
Martok is offline
Juist, wat is nu het verschil tussen die gek die informatie minister was in Irak en riep dat Allah de overwinning zou brengen en tussen iemand uit de VS roept dat God met hun is.
Oud 25-04-2003, 18:08
*Burning water*
*Burning water* is offline
Belachelijk. Kritiek mogen leveren op Israël is nou typisch zoiets dat hoort bij vrije meningsuiting.
Oud 25-04-2003, 19:14
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Anti-semitisme streng aanpakken: ja.

Maar kritiek op Israël hebben moet kunnen!

Zolang dat maar niet overslaat naar anti-semitisme... dat HAAT ik.

Israël is niet hetzelfde als alle joden.

Je mag best Sharon haten, ik had ook liever Barak aan het hoofd gezien, maar het is toch niet mijn schuld!?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Overigens.

Een wetsvoorstel van één Republikeinse senator.

Waar maakt men zich druk om?

Kom op... het is geen presidentieel decreet ofzo!

We hebben hier toch ook de SGP die zegt dat vrouwen geen kiesrecht meer mogen hebben?
Zie ik dáár een topic over staan op A&N?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
meelman schreef op 25-04-2003 @ 11:32:
Ja, precies.

Niemand zeikt hier ook over de SGP die vrouwen alle rechten wil ontnemen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-04-2003 @ 11:34:
Geloof me, als je alle rare ideeën die onder Amerikaanse overheidsfunctionarissen zou opschrijven, dan zou je een boek krijgen dikker dan (en vergelijkbaar met) Mein Kampf.
Die diversiteit is juist het leuke eraan...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Joostje schreef op 25-04-2003 @ 12:56:
en christelijk!
Of joods.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-04-2003 @ 20:14:

Je mag best Sharon haten, ik had ook liever Barak aan het hoofd gezien, maar het is toch niet mijn schuld!?
Wel als je op Sharon gestemd had

Ik heb overigens nog geen officiele bron gevonden waarin dit wetsvoorstel besproken wordt. Vergeet niet wat die jongen op de chatchannel van Indymedia gezegd heeft. Als het waar is wat hij zegt, kan het zijn dat dit een "hoax" is, domweg om in het andere conservatieve kant te stoken (dit bericht zou dan van de meer "neo-nazistische" kant komen).
Oud 25-04-2003, 19:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-04-2003 @ 20:22:
Ja, precies.

Niemand zeikt hier ook over de SGP die vrouwen alle rechten wil ontnemen.
Er........ daar zit ik nu net de hele tijd over te lullen in het SGP/CU topic
Oud 25-04-2003, 19:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-04-2003 @ 20:20:
Overigens.

Een wetsvoorstel van één Republikeinse senator.
Ook voor jou:

"A new law being proposed by Republican senators will serve prohibit criticism of Israel on American college campuses. "

Da's meer dan 1.

Kijk ook maar eens hiernaar:

--------------

Da's allemaal meervoud.
Oud 25-04-2003, 20:04
Martian
Martian is offline
Dat joodse organisaties hier uberhaupt mee te maken willen hebben, helpt ook niet voor de goede naam
Oud 26-04-2003, 00:53
McCaine
McCaine is offline
Hahaha, Santorum weer... het blijft lachen met die gast

Allereerst is het belangrijk te weten dat ook in de VS vrijwel niemand Santorum serieus neemt. Ten tweede zal deze wet niet aangenomen worden (de krappe Republikeinse meerderheid in de Senaat gaat nooit allemaal hiervoor stemmen); en zelfs al zou dat gebeuren, dan wordt het toch door de Supreme Court nietig verklaard.
Maar het is wel grappig om te zien hoe Santorum zichzelf voortdurend belachelijk maakt
Oud 26-04-2003, 01:46
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-04-2003 @ 20:24:
Of joods.
Hmmm, er zijn wel relatief veel invloedrijke joodse mensen in de amerikaanse politiek, maar alle presidenten van de VS zijn voorzover ik weet beleidend christen geweest.
Oud 26-04-2003, 08:17
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
McCaine schreef op 26-04-2003 @ 01:53:

Allereerst is het belangrijk te weten dat ook in de VS vrijwel niemand Santorum serieus neemt. Ten tweede zal deze wet niet aangenomen worden (de krappe Republikeinse meerderheid in de Senaat gaat nooit allemaal hiervoor stemmen); en zelfs al zou dat gebeuren, dan wordt het toch door de Supreme Court nietig verklaard.
Maar het is wel grappig om te zien hoe Santorum zichzelf voortdurend belachelijk maakt
Ach, je moet als onbedeuidende senator van een of ander achterafstaatje toch wat om een beetje op te vallen in de politiek
Oud 26-04-2003, 20:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
McCaine schreef op 26-04-2003 @ 01:53:

Daar dacht ik dus ook al aan...

Santorum was ook de figuur die met bepaalde discriminerende opmerkingen betreffende homoseksuelen nogal wat verzet uit Democratische hoek opwekte. Om maar niet te spreken van de homo-organisaties...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-04-2003 @ 21:04:
Daar dacht ik dus ook al aan...

Santorum was ook de figuur die met bepaalde discriminerende opmerkingen betreffende homoseksuelen nogal wat verzet uit Democratische hoek opwekte. Om maar niet te spreken van de homo-organisaties...
Je moet oppassen met dat soort figuren, het is dat die Santorum juist voorstander is van een verbod op kritiek op Israël en ik hem daarom niet meteen als een anti-semiet zie. Maar figuren die de Bijbel op een dergelijke manier interpreteren kunnen best weleens uitspraken doen als de eerder door mij genoemde Goereetjes, die vonden dat de joden schuld hadden aan de Holocaust doordat ze hun Verlosser Jezus hadden laten kruisigen...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 23:56
naam onbekend
naam onbekend is offline
Amerika: het noemt zichzelf 'the land of the free', maar ondertussen:

- heeft Amerika de meeste gevangenen ter wereld, ook relatief gezien.

- heeft Amerika geen vrijheid van pers (in ieder geval beperkte, er wordt zeer spastisch omgegaan met kritiek op de Amerikaanse regering, en nu blijkbaar ook met kritiek op de regering van Israël).

- worden er allerlei regeltjes in het leven geroepen waardoor de vrijheid van de burger zeer sterk ingeperkt wordt.

- is de armoede onder een deel van de bevolking zo ernstig dat je kunt spreken van 'derde-wereld-armoede', maar als je daar wat van zegt ben je een vuile communist.

En dan komen ze met zo'n regel! Volgens mij zijn ze bang dat de man in de straat achter de wandaden van de regering-Sharon komt.
Oud 27-04-2003, 09:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 27-04-2003 @ 00:56:
En dan komen ze met zo'n regel!
wetsvoorstel
Oud 27-04-2003, 10:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Kom op, het zijn maar een paar lui die dit willen.

Vergelijk het hier eens mee.

De SGP wil vrouwen het kiesrecht ontnemen.

Dan zie je toch ook niet meteen staan:

"Holland reverses female emancipation, women may loose right to vote"
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 13:37
Martian
Martian is offline
Als wij kamerleden direct zouden kiezen (ben ik tegen trouwens), zou er geen enkele SGP'er in de kamer zitten. Dat die lui wel in de senaat zitten, wil zeggen dat in bepaalde delen van de VS 50% van de mensen het met ze eens is.

Of denk ik nou te simpel?
Oud 27-04-2003, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 27-04-2003 @ 14:37:
Als wij kamerleden direct zouden kiezen (ben ik tegen trouwens), zou er geen enkele SGP'er in de kamer zitten. Dat die lui wel in de senaat zitten, wil zeggen dat in bepaalde delen van de VS 50% van de mensen het met ze eens is.

Nee, daar heb je gelijk in.

Het is sowieso een feit dat de discrepantie tussen standpunten van deze senator en het Amerikaanse volk veel kleiner is dan die tussen de SGP-standpunten en het Nederlandse volk. Wat ik hiermee bedoel is dat, áls die anti-Israelkritiek-regel er zou komen, er niet zo heel veel Amerikanen zouden zijn die daar tegen in opstand zouden komen. De meesten zouden het wel best vinden. Terwijl als in Nederland de SGP een paar van zijn regels zou doorvoeren (terugdraaien homohuwelijk, euthanasie, abortus, vrouwenkiesrecht) dan zou heel Nederland op z'n achterste benen staan. Dat is het verschil.

Amerikanen stemmen veel eerder stilzwijgend met dit soort dingen in omdat ze gewoon vinden dat het zo zou moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 13:47
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Martian schreef op 27-04-2003 @ 14:37:

Worden in de US sentatoren wel rechtstreeks gekozen dan??

En trouwens, niet alle republikeinen denken hetzelfde. Omdat er daar maar 2 partijen zijn, zullen er altijd types zijn die er iets andere denkbeelden op na houden. Lang niet alle republikeinen zijn het er mee eens!
Oud 27-04-2003, 14:01
REIE
REIE is offline
(draad niet gevolgd) Die Amerikaanse politici doen er alles aan om the Jew Vote te krijgen, want die 2 miljoen kunnen het verschil maken bij verkiezingen. Precies hierdoor durven de Amerikaanse politici niks te negatiefs te zeggen over de nederzettingenpolitiek, e.d. in Israel, al zijn er Amerikaanse joden die tegen zijn... Hypocriete zooi daar zeg...
Oud 27-04-2003, 14:20
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
REIE schreef op 27-04-2003 @ 15:01:
(draad niet gevolgd) Die Amerikaanse politici doen er alles aan om the Jew Vote te krijgen, want die 2 miljoen kunnen het verschil maken bij verkiezingen. Precies hierdoor durven de Amerikaanse politici niks te negatiefs te zeggen over de nederzettingenpolitiek, e.d. in Israel, al zijn er Amerikaanse joden die tegen zijn... Hypocriete zooi daar zeg...
Zou je denken?
Oud 27-04-2003, 19:28
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef op 27-04-2003 @ 15:01:
Maar niet alle joden zijn het eens met de politiek van de huidige Israëlische regering.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 27-04-2003 @ 20:28:
Maar niet alle joden zijn het eens met de politiek van de huidige Israëlische regering.
Maar wel veel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten