Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2003, 21:50
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
wie onkent er hier, dat je voor meerdere personen tegelijk sterke gevoelens kan hebben?
en wie denkt dat het kan?
Oud 26-04-2003, 22:08
Verwijderd
Hmz.. Ik twijfel. Ik heb wel soms dat het een beetje wisselend is, dan weer A, dan weer B, maar ik heb niet echt dat als ik 2 tegelijkertijd bemin zeg maar... Ik weet het (nog) niet .
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 22:14
Verwijderd
Ik kan het niet. Voor anderen kan ik het niet bepalen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 22:16
Gwinnie
Gwinnie is offline
nooit gehad, maar aangezien je er vaak over hoort, denk ik dat t kan.

vraag me wel af hoe, maar goed....
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 22:30
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Ik hou van mijn moeder, mijn vader, mijn ex, mijn opa's en oma's, mijn goede vrienden.
Oud 26-04-2003, 22:33
Verwijderd
Het kan. Als het voor 1 iemand bijvoorbeeld minder wordt, kun je iemand anders erg leuk gaan vinden. Maar je houdt nog wel van de eerste...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 22:35
Verwijderd
Ook al ben ik platonisch gezien redelijk monogaam, ik vind dat het kan. Waarom zou je van meerdere mensen kunnen houden als het om vrienden en familie gaat, maar niet van meerdere mensen kunnen houden als het gaat over relaties? Zeker als het enkel gaat over lichamelijke liefde. Wat boeit het nou wat je partner allemaal uitspookt, als je weet dat hij/zij platonisch van jou is? Zolang hij/zij maar eerlijk is over zijn geflikfooi.

Disclaimer: Het lijkt me duidelijk dat zoiets alleen werkt als dat idee door beide kanten geaccepteerd wordt, he.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 23:06
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Het kan, maar ik denk dat het het beste is om dat te voorkomen, omdat dat meestal door de andere partijen niet geaccepteerd wordt, zou ik ook niet doen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 23:19
Verwijderd
ik denk dat dat best zou kunnen hoor...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 23:24
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef op 26-04-2003 @ 22:50:
wie onkent er hier, dat je voor meerdere personen tegelijk sterke gevoelens kan hebben?
Dat kan zonder meer en dat is ook bijzonder verwarrend. Tenminste, als het om verliefdheid gaat.
Oud 26-04-2003, 23:48
PV
PV is offline
mwah.. ik denk niet dat t kan. je voelt voor 1tje altijd wel net iets meer..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 00:19
gizmo
gizmo is offline
Ik denk wel dat dat kan ja ..
Oud 27-04-2003, 02:14
Maurice
Maurice is offline
het kan.
Bij de 1 voel je een onwijze gebondenheid, bij de ander voel je een enorme passie. het zal niet bij ieder dezelfde gevoelens zijn, maar gevoelens vallen nooit uit te leggen en dus ook niet aan banden te leggen.
Oud 27-04-2003, 08:39
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
het kan. ik maak het zelf mee.
is lastig.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 08:40
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 26-04-2003 @ 23:35:
Ook al ben ik platonisch gezien redelijk monogaam, ik vind dat het kan. Waarom zou je van meerdere mensen kunnen houden als het om vrienden en familie gaat, maar niet van meerdere mensen kunnen houden als het gaat over relaties? Zeker als het enkel gaat over lichamelijke liefde. Wat boeit het nou wat je partner allemaal uitspookt, als je weet dat hij/zij platonisch van jou is? Zolang hij/zij maar eerlijk is over zijn geflikfooi.

Disclaimer: Het lijkt me duidelijk dat zoiets alleen werkt als dat idee door beide kanten geaccepteerd wordt, he.
*eens*
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 11:25
Thomas
Thomas is offline
Het kan niet imho.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 11:38
LacunaCoil
LacunaCoil is offline
Citaat:
wallflower schreef op 27-04-2003 @ 09:39:
het kan. ik maak het zelf mee.
is lastig.
Ook wel eens meegemaakt..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 11:43
Verwijderd
Ik ben nog maar 1 keer echt verliefd geweest.. (en dat ben ik nu nog steeds trouwens)
Dus ik heb nog nooit voor twee mensen tegelijk wat gevoeld.
Ik denk ook niet dat ik dat kan, maar ik denk wel dat het voorkomt, en echt raar vind ik dat niet..

Bye
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 11:46
Veenbes
Veenbes is offline
Het kan, maar je gaat dan niet helemaal voor één persoon omdat je een ander ook nog leuk vind, ik denk dat als iemand werkelijk je 'ware liefde' is je daar geen liefdes naast kunt hebben. Vriendschappelijke en familiaire liefdes daargelaten, natuurlijk.
Oud 27-04-2003, 11:49
Evito
Evito is offline
Voor allen,
of voor geen. Geen gulden middenweg.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 26-04-2003 @ 23:33:
Het kan. Als het voor 1 iemand bijvoorbeeld minder wordt, kun je iemand anders erg leuk gaan vinden. Maar je houdt nog wel van de eerste...
idd.. ik hou nog steeds van m'n exen
Als ik tegen iemand zeg dat ik voor altijd van hem zal blijven houden, dan meen ik het ook. In tegenstelling tot veel andere mensen, helaas.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:17
)Vampje(
)Vampje( is offline
Het kan absoluut, ik heb er ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:46
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik denk wel dat je voor 2 personen zoals jij zegt 'sterke gevoelens' kan hebben, maar ik denk dan dat je op allebei niet gek genoeg bent om er bijvoorbeeld een relatie mee aan te gaan. Als je echt gek op iemand bent, vind je die persoon ook leuker dan die andere en zou je niet twijfelen over wie je het leukst vindt. Op 2 mensen tegelijk verliefd zijn, kan niet.
Oud 27-04-2003, 13:09
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
ja dat kan, je hoeft zelfs niet minder verliefd te worden op de ene om op de ander verliefd te worden.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 27-04-2003 @ 13:46:
Ik denk wel dat je voor 2 personen zoals jij zegt 'sterke gevoelens' kan hebben, maar ik denk dan dat je op allebei niet gek genoeg bent om er bijvoorbeeld een relatie mee aan te gaan. Als je echt gek op iemand bent, vind je die persoon ook leuker dan die andere en zou je niet twijfelen over wie je het leukst vindt. Op 2 mensen tegelijk verliefd zijn, kan niet.
Dat dan weer wel, vind ik Voor mij is een 'sterk gevoel' al voldoende basis om verkering aan te gaan met iemand, als die persoon hetzelfde voelt. Verkering is overbodig en beïnvloedt alleen maar je beoordelingsvermogen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2003, 14:14
Verwijderd
ooh, ja dat kan helaas zeker.. heb er zelf sinds eergisteren last van, hoeveel ik ook van m'n vriendin hou...

ach ja, zal vanzelf wel weer overgaan
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 14:46
Denise84
Denise84 is offline
dat kan
Oud 27-04-2003, 15:51
tsjiwaawaa
tsjiwaawaa is offline
er is een korte periode geweest waarin ik in een klap ontzettend veel nieuwe vrienden maakte, waaronder jongens. opeens was ik verliefd op twee jongens tegelijk, maar ik kwam erachter dat het gewoon een opvlieging was. (gezien de gezelligheid enzo, dacht meteen dat ik ze leuk vond* het kan dus wel degelijk, maar vaak vindt je één iemand toch leuker.
Oud 27-04-2003, 15:54
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef op 26-04-2003 @ 22:50:
kan ik mij niet inbeelden ... alhoewel dat ik een jongen heb waar ik al een jaar zot van ben maar.. ik moet verder... ik heb het geaccepteerd en leer nu wel eens anderen kennen maar.. die ene jongen zal altijd een plaatsje in mijn hart blijven hebben...
Oud 27-04-2003, 15:59
Loezzel
Loezzel is offline
Ik weet niet of het kan. Ik was (toen ik aan het puberen was) altijd op verschillende jongens "verliefd", maar dat was meer een bevlieging.
Ik denk dat je van één persoon kunt houden (als het gaat om verliefdheid, je levenspartner om het zo maar even te noemen), maar dat het spannend is om te dènken dat je andere mensen ook leuk vindt. Uiteindelijk blijkt het dan gewoon een bevlieging te zijn...

Bluuuh, moeilijke kwestie...
Oud 27-04-2003, 16:11
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
ik ben al best lang helemaal gek op een jongen. In een periode dat ik hem minder zag viel mij opeens die andere jongen op. Nu zie ik ze allebei best vaak en ik weet écht niet wie ik nou leuker vind, heel irritant en verwarrend enzo

ik vind dus dat het kan

[edit] Ik ben het geloof ik wel eens met Loezzel. Ik denk dat je eerst twee mensen helemaal geweldig kunt vinden maar dat je uiteindelijk toch voor één persoon het meest zal voelen.

Laatst gewijzigd op 27-04-2003 om 16:14.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 17:02
lieve
lieve is offline
Ik zeg dat deze stelling waar is!!!!
Maar bij mij ontwikkelen de gevoelens voor 1 van die personen zich steeds harder! Dusja...
Zoals een paar weken geleden had ik sterke gevoelens voor zowel mijn vriend als voor nog een jongen! Maar uiteindelijk ben ik sterkere gevoelens gaan ontwikkelen voor die andere jongen!
Het is raar hé!
Oud 27-04-2003, 20:30
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ik heb het zelf zo: ik ben nog gek op mn exvriendin, maar ik vind een 'nieuw' meisje ook erg leuk.. en wel steeds meer.

voor mij kan het.. ik denk alleen dat ze nooit allemaal even sterk kunnen zijn ofzo
Oud 28-04-2003, 16:15
blacky
blacky is offline
Nou het kan zeker weten wel. Tot een tijdje terug nog gehad. Nu vind ik er maar weer eentje leuk....helpt gelukkig de twijfel weg van wie ik nou moet kiezen. Nou ja in elk geval bij de een gebeurt dat en bij anderen niet.
Reageren

Regels voor berichten