Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2003, 15:02
Verwijderd
heeft er iemand tips hoe je je schouderbanden/spieren kunt trainen zodat je schouder minder snel uit de kom gaat?
(opdrukken werkt niet echt, want dan doet m'n schouder de volgende dag alleen maar pijn....... )
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 16:46
Upke
Upke is offline
Citaat:
byebye schreef op 30-04-2003 @ 16:02:
heeft er iemand tips hoe je je schouderbanden/spieren kunt trainen zodat je schouder minder snel uit de kom gaat?
(opdrukken werkt niet echt, want dan doet m'n schouder de volgende dag alleen maar pijn....... )
Pak een halter van niet al te zwaar gewicht. Ga op een stoel zitten en til de halter helemaal tot boven je hoofd op. Doe dit een paar keer en vergeet neit je andere arm. Dit verstevigd de schouderspieren.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 11:29
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Een beetje fysio of sportarts kan je een hoop oefeningen geven (lees: ik ben te lui om mijn eigen lijst met oefeningen te omschrijven of in te scannen) , en het is niet abnormaal als het in het begin pijn doet.
Oud 02-05-2003, 20:58
Exc
Exc is offline
Citaat:
byebye schreef op 30-04-2003 @ 16:02:
Hoe vaak gaat je arm uit de kom? en gaat hij er volledig uit of gaat hij er alleen maar op liggen en gaat hij daarna vanzelf terug?

Bij mij gaat hij steeds erop liggen en gaat hij als ik me ontspan (3/4 minuten) weer vanzelf terug (veel pijn)

Ik heb de afgelopen drie jaren veel gefitnist en heb nu redelijk veel spieren ook bij mijn schouder, maar het heeft niks geholpen. Als ik eenmaal in de slechte positie met mn arm kom gaat hij er weer uit.

De enigste manier om ervanaf te komen is om je spieren korter te laten maken, en dat is ook wat ik deze zomer ga doen.

Laatst gewijzigd op 03-05-2003 om 19:16.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 30-04-2003 @ 17:46:
Pak een halter van niet al te zwaar gewicht. Ga op een stoel zitten en til de halter helemaal tot boven je hoofd op. Doe dit een paar keer en vergeet niet je andere arm. Dit verstevigd de schouderspieren.
das erg gevaarlijk als je d'r geen verstand van hebt. wanneer je de halter niet op de juiste wijze omhoog en omlaag tilt (schuin bijvoorbeeld) kan je blessures d'r juist mee vergroten. doe het dus wel onder begeleiding van iemand die weet hoe het moet.
sowieso raad ik je fysio en/of fitness aan. daar zijn mensen die verstand hebben van je blessure en weten hoe je het goed kan trainen.
Oud 06-05-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Exc schreef op 02-05-2003 @ 21:58:
Hoe vaak gaat je arm uit de kom? en gaat hij er volledig uit of gaat hij er alleen maar op liggen en gaat hij daarna vanzelf terug?

Bij mij gaat hij steeds erop liggen en gaat hij als ik me ontspan (3/4 minuten) weer vanzelf terug (veel pijn)

Ik heb de afgelopen drie jaren veel gefitnist en heb nu redelijk veel spieren ook bij mijn schouder, maar het heeft niks geholpen. Als ik eenmaal in de slechte positie met mn arm kom gaat hij er weer uit.

De enigste manier om ervanaf te komen is om je spieren korter te laten maken, en dat is ook wat ik deze zomer ga doen.
hij gaat er uit en schiet er dan meteen weer in, maar ik ben bang dat 'ie er een keer uit blijft.....
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:19
ExcaliburDexter
ExcaliburDexter is offline
Citaat:
byebye schreef op 06-05-2003 @ 18:22:
hij gaat er uit en schiet er dan meteen weer in, maar ik ben bang dat 'ie er een keer uit blijft.....
Dat deed hij bij mij in het begin ook, na 3 jaar duurt het steeds langer voordat hij teruggaat. Het probleem is dat je gewoon weet welke pijn gaat komen als hij terug valt, dus durf je hem niet terug te duwen (rare omschrijving maar als ik bepaalde spieren ontspan gaat hij terug).

Ik denk dat met gaan fitnissen je je probleem alleen probeert weg te duwen, bij mij heeft het in het begin goed gewerkt echter na een tijdje ging hij toch weer eruit en rekte de spieren weer mee. Nu heb ik best veel spieren (beetje verslaafd aan fitnis geraakt ) maar hij vliegt nog steeds eruit
Ik laat me nu in juni opereren, ze gaan dan de schouderspieren korter maken. Ik weet niet precies welke spieren, wil ik nog ff niet aan denken

Maarja van andere mensen die met hetzelfde probleem zaten heb ik gehoord dat het bij hun daarna volledig verdwenen was, heb dus goedde hoop.

Laatst gewijzigd op 06-05-2003 om 19:22.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:22
Verwijderd
ok, bedankt voor je reactie!

dan ga ik maar eens fitnessen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:43
Mark
Mark is offline
Wat ik zelf nu een week heb gedaan is met een vlieger vliegeren die flink trekt. Donders, me armen en me schouders staan echt helemaal strak nu.

Regels voor berichten