Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2003, 19:03
Kastanje
Kastanje is offline
Hebben jullie het er voor over om veel geld te besteden aan dure eten en drinkwaren?
Vermijden jullie restaurents als ze sjiek en kleine hoeveelheden geven( In verhouding)?
Ben benieuwd of jullie bij het kiezen van eten en drinken op de kleintjes letten...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2003, 19:19
Cola_Light
Cola_Light is offline
Ik geef juist de voorkeur aan sjieke restaurants. Ik ben niet zo'n grote eter, dus die kleine porties trekken mij juist wel. Plus dat het er altijd zo mooi uit ziet, het oog wil ook wat natuurlijk. Ik ga liever 1 keer per maand naar een duurder restaurant dan vaker naar een goedkope pizzeria.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:31
Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
Cola_Light schreef op 04-05-2003 @ 20:19:
Ik geef juist de voorkeur aan sjieke restaurants. Ik ben niet zo'n grote eter, dus die kleine porties trekken mij juist wel. Plus dat het er altijd zo mooi uit ziet, het oog wil ook wat natuurlijk. Ik ga liever 1 keer per maand naar een duurder restaurant dan vaker naar een goedkope pizzeria.
ik ben wel een grote eter...dus dat is wat minder..maar ook omdat het er zo mooi uitiziet kan je me dat niet veel schelen..*als het er mooi uit ziet smaakt het toch ook lekkerder*?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:56
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Citaat:
Moonboy schreef op 04-05-2003 @ 20:31:
ik ben wel een grote eter...dus dat is wat minder..maar ook omdat het er zo mooi uitiziet kan je me dat niet veel schelen..*als het er mooi uit ziet smaakt het toch ook lekkerder*?
Als is het nog zo 'haute cuisine' , het kan niet op tegen een goed gevuld shoarma-broodje met lekker veel knoflooksaus!!!!
Oud 05-05-2003, 21:22
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Met eten doe ik nooit zo moeilijk eigenlijk.

Maar als je naar restaurants gaat ben je al stom bezig, want dan ben je al veel duurder uit
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 21:35
Sundae
Sundae is offline
Mwah...exclusief eten...weet je wat het is...het 3-sterren restaurant en het broodje-shoarma-om-de-hoek kopen hun ingrediënten toch echt bij dezelfde groothandelaar, dus opzich is het helemaal niet zo exclusief!
Oud 06-05-2003, 08:20
Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
*~annûh~* schreef op 05-05-2003 @ 22:35:
Mwah...exclusief eten...weet je wat het is...het 3-sterren restaurant en het broodje-shoarma-om-de-hoek kopen hun ingrediënten toch echt bij dezelfde groothandelaar, dus opzich is het helemaal niet zo exclusief!

Neej dat snap ik..maar ik heb het wel over de 'haute cuisine'
Zoals Kaviaar;

Zalm;

en Natuurlijk Champange
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 13:56
Southraider
Southraider is offline
Citaat:
*~annûh~* schreef op 05-05-2003 @ 22:35:
dacht het echter niet
sterrenzaken zoals parkheuvel en vermeer kopen hun ingredienten vers van handelaren en niet bij de sligro of ispc
van parkheuvel weet ik zelfs dat ze levers, truffels en kaviaar in het buitenland kopen.

ook kopen kleinere zaken veel dingen uit pakjes en blikken terwijl de sjiekere zaken liever met verse producten direct van de boeren geleverd hebben
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 13:59
Southraider
Southraider is offline
Citaat:
Moonboy schreef op 04-05-2003 @ 20:03:
Hebben jullie het er voor over om veel geld te besteden aan dure eten en drinkwaren?
Vermijden jullie restaurents als ze sjiek en kleine hoeveelheden geven( In verhouding)?
Ben benieuwd of jullie bij het kiezen van eten en drinken op de kleintjes letten...
Ik ga graag naar beter zaken omdat de kwaliteit van het eten en de combinatie van wijn en spijs goed is daar.

Maar een frikandel speciaal op zijn tijd is ook lekker
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:48
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Ja soms wel en soms niet. Doordeweeks eet ik het goedkoopste uit de supermarkt, ik heb nu eenmaal weinig geld.
En in het weekend ga ik langs de albert heijn en dan kijk ik bij het visvak. Er ligt altijd wel een pak gerookte zalm of paling tussen dat voor de halve prijs is (omdat het nog maar 1 of 2 dagen goed is). En dan afbak croissants erbij en kruidenboter enzo.. Ja ik eet wel redelijk luxe, maar ik probeer er zo goedkoop mogelijk aan te komen.
Ik ben nu eenmaal ook niet zo'n typische hollander die aardappelen eet en daar zn groente nog doorheen prakt ook. Met jus, bah..

Maar nee ik kom nooit in restaurants, goedkoop of duur. Ik ben mn eigen restaurant
Oud 06-05-2003, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Ik koop niet persé duur eten, maar soms weet ik gewoon dat het duurdere lekkerder is. Of het kan niet anders, zoals nu; supermarkt gaat over vijf minuten dicht, dat haal ik niet meer, maar ik wil wel wat lekkers, dus sjok ik zo naar het station naar de supermarkt daar, die is echt duurder, maar ja... beter duurder dan niets (Ik heb te veel geld, misschien is dat het )

Sjieke restaurants vind ik wel leuk, maar liever ga ik naar een 'normaal' restaurant, gewoon eentje waar je netjes gekleed kan zitten en normaal kan eten. Lekker
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 16:56
Studentje
Studentje is offline
Als ik met een stel vrienden uit eten ga, dan wordt het meestal een of ander pizzariaatje, of ergens waar ze een lekker daghap hebben. Maar met familie enzo ga ik meestal wel wat luxer, wat ik eigenlijk veel leuker en lekkerder vind. Ook in verband met de bediening en dat soort dingen.
Oud 07-05-2003, 21:46
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Nou, als uit ga eten, is het bijna uitsluitend een [sjik] restaurantje ... is voor mij bijna ideaal, kleine porties, veel met je andere zintuigen 'eten' (mooie tafareel, leuk gearrangeerde porties etc.), heel gezellig ...
Ik ga 100x liever 1x in de maand naar een echt gezellig restaurantje, dan 50x in een vies pizza-tentje waar het roken niet eens verboden
is
Oud 08-05-2003, 13:05
punxnotdead
punxnotdead is offline
ik wil best betalen voor lekker eten maar niet als je maar zo'n pieterpeuterig bordje krijgt met een lapje vlees van een milimeter dik en een beetje sla dan hoeft het voor mij niet.
en sjiek hoeft het niet te zijn (liever niet ) als het eten maar lekker is
Oud 09-05-2003, 18:08
PV
PV is offline
ik eet zelden in restaurants.. en dan kies k liever iets simpels / iets bekends.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten