Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2003, 16:33
break of dawn
break of dawn is offline
Als ik in FrontPage een tekst in wil laten springen, d.m.v. Dynamic HTML Effects (Bijvoorbeeld: "Drop in by word" als de pagina laadt) doet ie het wel gewoon in de preview. Echter als ik de desbetreffende pagina on-line zet, doet dat effect het niet meer. Met plaatjes lukt het wel (swap image), alleen de teksteffecten geven een probleem. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?
Oud 05-05-2003, 16:40
dafelix
dafelix is offline
misschien word er gerbuik gemaakt van een JAVASCRIPT, die ook nog geupload moet worden op de pagina..

(zo'n JAVASCRIPT heeft extensie .js)
Oud 05-05-2003, 17:25
break of dawn
break of dawn is offline
Het is inderdaad een JAVASCRIPT zie ik net... :

<p dynamicanimation="fpAnimelasticRightFP1" id="fpAnimelasticRightFP1" style="position: relative !important; visibility: hidden" language="Javascript1.2">

Maar hoe moet ik dit apart uploaden dan? (ga er maar vanuit dat ik er weinig verstand van heb)

Dit is trouwens niet "Drop in by word", "Elastic" zoals je kunt lezen" (niet dat het wat uitmaakt)
Oud 06-05-2003, 08:58
break of dawn
break of dawn is offline
up...
Oud 06-05-2003, 09:16
Verwijderd
Citaat:
break of dawn schreef op 06-05-2003 @ 09:58:
up...
De reden datje niet zoveel support krijgt is omdat veel mensen niet met Frontpage werken omdat als je met frontpage werkt is het gewoon vragen om problemen..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 09:33
break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
McLaren schreef op 06-05-2003 @ 10:16:
De reden datje niet zoveel support krijgt is omdat veel mensen niet met Frontpage werken omdat als je met frontpage werkt is het gewoon vragen om problemen..
Hey hey... niet zo negatief. Front Page werkt prima, alleen dat ene is een probleempje. Net alsof je anders geen problemen zou hebben...
Oud 06-05-2003, 09:50
Verwijderd
Citaat:
break of dawn schreef op 06-05-2003 @ 10:33:
Hey hey... niet zo negatief. Front Page werkt prima, alleen dat ene is een probleempje. Net alsof je anders geen problemen zou hebben...
Werkt prima?
En al deze problemen dan?
En bekijk je website maar eens met een andere browser..HEb je verder de source al eens bekeken, dat is echt bagger..
Verder kun je er niet eens goed css files mee gebruiken..
Javascript codes toevoegen die niet standaard in FP zit is ook taboe.
En laten we het verder maar niet over andere talen gaan hebben.
Je hebt gewoon geen controle over de code..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:02
break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
McLaren schreef op 06-05-2003 @ 10:50:
Werkt prima?
En al deze problemen dan?
En bekijk je website maar eens met een andere browser..HEb je verder de source al eens bekeken, dat is echt bagger..
Verder kun je er niet eens goed css files mee gebruiken..
Javascript codes toevoegen die niet standaard in FP zit is ook taboe.
En laten we het verder maar niet over andere talen gaan hebben.
Je hebt gewoon geen controle over de code..
Je zult vast wel gelijk hebben, maar voor iemand die er geen verstand van heeft werkt FP prima... mijn site staat al meer dan 1,5 jaar on-line, heeft vorige week precies de 4000ste bezoeker gehaald en er is nog nooit een klacht binnengekomen... dus waarschijnlijk valt het wel wat mee.
Oud 06-05-2003, 10:26
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
break of dawn schreef op 06-05-2003 @ 11:02:
Je zult vast wel gelijk hebben, maar voor iemand die er geen verstand van heeft werkt FP prima... mijn site staat al meer dan 1,5 jaar on-line, heeft vorige week precies de 4000ste bezoeker gehaald en er is nog nooit een klacht binnengekomen... dus waarschijnlijk valt het wel wat mee.
sorry maar dit lijkt me sterk
tenzij je overal je websiteje rondspamt

frontpage zuigt gewoon.. alle FP sites lijken altijd op elkaar,
en idd niemand klaagt erover.. daar neem ik de tjid nieteens voor. ik kijk gewoon niet naar fp sites

en als je na 1.5 jaar nog niets zoiets heb van "ik ga mn site verbeteren zonder al die rommel fp code szodat ie minstens 10x sneller en 100x kleinder word" kan je beter stoppen met websites
Oud 06-05-2003, 10:32
break of dawn
break of dawn is offline
hoezo "lijkt me sterk?"

Dit is trouwens de link naar de website, maar ik ben hem op het moment aan het verbeteren, dus een aantal dingen werken niet. klik

En ik heb trouwens geen zin om te zeuren over het feit of FP nou wel of niet zuigt... ik wil gewoon een antwoord op mijn vraag

Laatst gewijzigd op 06-05-2003 om 10:35.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:54
Verwijderd
Kun je de website met het probleem neit uploaden, dat is wat makkelijker om te zien wat er nou echt is..

(En verder over nedstat, dat klopt niet, van de nedstat teller moet je ongeveer 2/3e nemen van wat er staat.)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:10
iamcj
iamcj is offline
Kun je wat meer code plakken? Bovenste helft.
Oud 06-05-2003, 11:45
break of dawn
break of dawn is offline
dit is de link naar de site met het probleem

De titel, die nu dus niet te zien is ("Quantum Leap 2.0", bovenaan) moet er dus "inspringen". Kijk maar in de broncode, en anders helpt dit misschien:

----------------------------------------------------------------------

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="nl">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>.:: Quantum Leap ::.</title>
<script language="JavaScript" fptype="dynamicanimation">
<!--
function dynAnimation() {}
function clickSwapImg() {}
//-->
</script>
<script language="JavaScript1.2" fptype="dynamicanimation" src="../animate.js">
</script>
<bgsound src="Tik.wav" loop="1">
</head>

<body scroll="no" bgcolor="#CCCCCC" onload="dynAnimation()" background="plaatjes/achtergrond.jpg">

<div align="center">
<center>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="80%" id="AutoNumber1" height="510">
<tr>
<td width="100%" height="76" align="center">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber9" height="74">
<tr>
<td width="100%" height="76" bgcolor="#333333" background="plaatjes/titelbalk.jpg">
<p dynamicanimation="fpAnimelasticRightFP1" id="fpAnimelasticRightFP1" style="position: relative !important; visibility: hidden" language="Javascript1.2">
-----------------------------------------------------------------------

Het gaat dus om het onderste in het script
Oud 06-05-2003, 11:53
Verwijderd
Ik weet niet precies wat je bedoel, maar vlgens mij bedoel je dat er spontaan text moet komen in die bovenste balk boven die links toch?

Enigste wat ik je kan geven is het advies: gebruik-het-niet.
Ik vind deze website er erg goed uitzien zo, maar door van die standaard frontpage rommel erin te zetten ziet de website er meteen een stuk 'goedkoper' uit en je kunt het dan zeker alleen maar met MSIE goed bekijken.
Ik raad het je echt af...
Een website moet strak zijn, niet irritant bewegend enzo..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:55
break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
McLaren schreef op 06-05-2003 @ 12:53:
Ik weet niet precies wat je bedoel, maar vlgens mij bedoel je dat er spontaan text moet komen in die bovenste balk boven die links toch?

Enigste wat ik je kan geven is het advies: gebruik-het-niet.
Ik vind deze website er erg goed uitzien zo, maar door van die standaard frontpage rommel erin te zetten ziet de website er meteen een stuk 'goedkoper' uit en je kunt het dan zeker alleen maar met MSIE goed bekijken.
Ik raad het je echt af...
Een website moet strak zijn, niet irritant bewegend enzo..
Mmmm ok, ik zal het weg laten. Was ik ook al van plan, want veel hoop had ik al niet meer . Maar heb je verder nog op of aanmerking qua het FP gebruik in mijn site?
Oud 06-05-2003, 12:12
Gatara
Gatara is offline
Ik zie geen tekst in je codes die er dan zou moeten inspringen?

Het enige wat ik zie is swapimage, wat er op lijkt dat deze code het alleen met plaatjes doet. Wat als je die titel tekst even als een plaatje maakt? Dan omzeil je dat probleem gewoon
Oud 06-05-2003, 12:17
break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-05-2003 @ 13:12:
Ik zie geen tekst in je codes die er dan zou moeten inspringen?

Het enige wat ik zie is swapimage, wat er op lijkt dat deze code het alleen met plaatjes doet. Wat als je die titel tekst even als een plaatje maakt? Dan omzeil je dat probleem gewoon
Ja dat is een probleem... met plaatjes kun je alleen maar swap image doen, en dus niet inspringen. Dat kan alleen met tekst.. Maar toch bedankt.
Oud 06-05-2003, 12:36
Verwijderd
Citaat:
break of dawn schreef op 06-05-2003 @ 13:17:
Ja dat is een probleem... met plaatjes kun je alleen maar swap image doen, en dus niet inspringen. Dat kan alleen met tekst.. Maar toch bedankt.
Ja, maar je wilt geen swap-image..
En je website ziet er anders uit in Opera, dus zoals ik al zei..
Alleen volledig werkend met MSIE
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 12:38
Gatara
Gatara is offline
Wat bedoel je dan eigenlijk met inspringen?

Een tab en dan tekst?
Of dat ie plotseling in beld verschijnt?

Of dat ie als het ware een sprongetje maakt en dan op zn pootjes terecht komt?
Oud 06-05-2003, 12:39
Gatara
Gatara is offline
Ik vind je website mooi (in mozilla in ieder geval), btw. Ik zou het dan ook zo laten

Alleen wat verouderd nieuws erop

En ik zie dat je lettertype Arial hanteert. Persoonlijk vind ik Verdana veel mooier.

Ook zou je misschien kunnen werken met STYLE commando's. Dat maakt het iets makkelijker.

BV.:

<style type="text/css">

body { margin-top: 0px; margin-left: 0px; margin-right: 0px; background-color:#F3F3F3; }

A { color: #CC6633; text-decoration: none; }
A:link { color: #CC6633; text-decoration: none; }
A:visited { color: #CC6633; text-decoration: none; }
A:active { color: #FF9966; }
A:hover { color: #FF9966; }

td.body { padding:20px;}
td.title { padding:18px; font-family: verdana, sans-serif; font-size: 18px; color: #b0c4de; font-weight:bold; letter-spacing:.1em; }
td.links { padding:8px; font-family: verdana, sans-serif; font-size: 10px; color: #336699; line-height:15px;}

font.descrip { font-family: verdana, sans-serif; font-size: 11px; color: #000080; text-transform:uppercase; font-weight:bold; letter-spacing:.2em; padding:5px;}

font { font-family: verdana, sans-serif; font-size: 11px; color: #333333; line-height:18px;}
font.subhead { font-family: verdana, sans-serif; font-size: 11px; color: #333333; font-weight:bold; padding:8px;
letter-spacing: .1em}
font.extrastyle { font-family: verdana, sans-sarif; font-size: 24px; color:#804000; font-weight:bold; }

p { font-family: georgia, verdana, arial; font-size:12px; color:#333333; line-height:16px; text-align:justify; }
p.links { font-family: verdana, arial; font-size:11px; color:#333333; line-height:14px; }

</style>

Laatst gewijzigd op 06-05-2003 om 12:43.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 12:47
break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-05-2003 @ 13:38:
Wat bedoel je dan eigenlijk met inspringen?

Een tab en dan tekst?
Of dat ie plotseling in beld verschijnt?

Of dat ie als het ware een sprongetje maakt en dan op zn pootjes terecht komt?
Dat ie van rechts het beeld in komt springen/schieten (als een elastiekje zeg maar )

Citaat:
Gatara schreef op 06-05-2003 @ 13:39:
Ik vind je website mooi (in mozilla in ieder geval), btw. Ik zou het dan ook zo laten

Alleen wat verouderd nieuws erop

En ik zie dat je lettertype Arial hanteert. Persoonlijk vind ik Verdana veel mooier.

Ook zou je misschien kunnen werken met STYLE commando's. Dat maakt het iets makkelijker.

BV.:

<style type="text/css">

body { margin-top: 0px; margin-left: 0px; margin-right: 0px; background-color:#F3F3F3; }

A { color: #CC6633; text-decoration: none; }
A:link { color: #CC6633; text-decoration: none; }
A:visited { color: #CC6633; text-decoration: none; }
A:active { color: #FF9966; }
A:hover { color: #FF9966; }

td.body { padding:20px;}
td.title { padding:18px; font-family: verdana, sans-serif; font-size: 18px; color: #b0c4de; font-weight:bold; letter-spacing:.1em; }
td.links { padding:8px; font-family: verdana, sans-serif; font-size: 10px; color: #336699; line-height:15px;}

font.descrip { font-family: verdana, sans-serif; font-size: 11px; color: #000080; text-transform:uppercase; font-weight:bold; letter-spacing:.2em; padding:5px;}

font { font-family: verdana, sans-serif; font-size: 11px; color: #333333; line-height:18px;}
font.subhead { font-family: verdana, sans-serif; font-size: 11px; color: #333333; font-weight:bold; padding:8px;
letter-spacing: .1em}
font.extrastyle { font-family: verdana, sans-sarif; font-size: 24px; color:#804000; font-weight:bold; }

p { font-family: georgia, verdana, arial; font-size:12px; color:#333333; line-height:16px; text-align:justify; }
p.links { font-family: verdana, arial; font-size:11px; color:#333333; line-height:14px; }

</style>
Dank....

Waarschijnlijk kijk jij trouwens op mijn oude (groenige) site. Op de nieuwe heb ik namelijk nog geen nieuws staan. Dit is de nieuwe: klik
Oud 06-05-2003, 17:30
CryptapiX
CryptapiX is offline
k..
sorry hijs niet zo standaard als ik had verw8..
maar de code bljift beetje een zooi door fp..

en:
pageviews telt ie ookals je op refresh ramt volgens mij
unieke bezoekers zijn belangrijker
Oud 06-05-2003, 19:05
break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 06-05-2003 @ 18:30:
k..
sorry hijs niet zo standaard als ik had verw8..
maar de code bljift beetje een zooi door fp..

en:
pageviews telt ie ookals je op refresh ramt volgens mij
unieke bezoekers zijn belangrijker
Dank

En ja, refresh telt waarschijnlijk mee.... maar dan nog... neem nou 2000 in minder dan een jaar (ja, want het was niet 1,5 jaar... "meet sinds juni 2002") i.p.v. 4000.

Maar goed, van mij mag dit topic gesloten worden
Reageren

Regels voor berichten