Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2003, 09:28
Vini-Vidi-Vici
Avatar van Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
heeej,

heeft iemand een handige tip of een handig schema om die landschappen te leren bij ak voor de havo, want tis egttt ####!!!!!
Advertentie
Oud 07-05-2003, 10:32
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Helemaal mee eens. Wij zijn er al vanaf de 3e klas mee bezig en ik heb t nog steeds niet in mijn hoofd. Wij hadden een blaadje met samenvatting en uitleg gehad maar dat was ook in de 3e en die ben ik dus allang kwijt

Ik heb ook geen zin om te leren, heb een hele planning gemaakt vanaf afgelopen vrijdag, maar nog steeds niet begonnen... Aardrijkskunde is gelukkig pas laat in de examenweek dus heb nog wel ff...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 07-05-2003, 14:46
®Observer
Avatar van ®Observer
®Observer is offline
AK-landschappen zijn idd klote. Gelukkig heeft mijn lerares een best wel overzichtelijk schema gegeven, en gaan we morgen op excursie ergens in de buurt van Westbroek, voor het beter te leren herkennen van de landschappen... ik weet niet of het nut heeft, maar tis in ieder geval wel een goed excuus om weer es wat klasgenootjes te spreken
__________________
http://www.robwiltekenen.nl
Oud 07-05-2003, 14:55
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
®Observer schreef op 07-05-2003 @ 15:46:
AK-landschappen zijn idd klote. Gelukkig heeft mijn lerares een best wel overzichtelijk schema gegeven, en gaan we morgen op excursie ergens in de buurt van Westbroek, voor het beter te leren herkennen van de landschappen... ik weet niet of het nut heeft, maar tis in ieder geval wel een goed excuus om weer es wat klasgenootjes te spreken
Wij gaan ook morgen op excursie met aardrijkskunde, maar dan naar Rotterdam, havens en bedrijven bekijken ofzo, heeft meer met politiek en ruimte te maken...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 07-05-2003, 15:47
@Moon
@Moon is offline
Koop 'Samengevat'. Daar staat alles heel overzichtelijk in, ook over landschappen...tenminste dat is bij die van vwo zo..
Oud 07-05-2003, 17:23
®Observer
Avatar van ®Observer
®Observer is offline
Citaat:
@Moon schreef op 07-05-2003 @ 16:47:
Koop 'Samengevat'. Daar staat alles heel overzichtelijk in, ook over landschappen...tenminste dat is bij die van vwo zo..
Het zou een beetje stom zijn om alleen te vertrouwen op een Samenvattingsbundel... tis een handig hulpmiddel, maar zelf samenvatten en het boek lezen lijkt mij veel slimmer.
__________________
http://www.robwiltekenen.nl
Oud 07-05-2003, 19:41
Verwijderd
Aardrijkskunde was echt triest bij ons vorig jaar. We oefenden een oud examen van 2001 waar eigenlijk bijna niets in voorkwam uit onze boeken (Geo Geordend, Havo 5 E&M).
Toch maar de boeken doorspitten en leren voor 't examen, maar wederom kwam er eigenlijk niets van terug... balen .
Oud 07-05-2003, 19:58
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
®Observer schreef op 07-05-2003 @ 18:23:
Het zou een beetje stom zijn om alleen te vertrouwen op een Samenvattingsbundel... tis een handig hulpmiddel, maar zelf samenvatten en het boek lezen lijkt mij veel slimmer.
Nou als je Samengevat gaat vergelijken met de methode die wij hebben voor aardrijkskunde zul je wel begrijpen waarom ik me nu volledig op die Samengevat vertrouw. Het niveau waarop die boekjes berust lijkt wel van vbo ofsow. Er staat allemaal maar onzin in dat boekje en veel te veel voorbeelden.
Oud 07-05-2003, 23:22
Verwijderd
Samengevat gebruik ik tot nu toe niet (voor lucht gekocht dus! net als voor de andere vakken denk ik ) ik zoek hoogstens 2 dingen erin op. Waste of money....


Ak-landschappen zijn op zich wel makkelijk. Gewoon doorlezen en in grote lijnen de kenmerken weten. Daarna leer je het gedetaileerder en kijk je of je het kan herhalen in je hoofd. Als dat lukt leer je weer een beetje meer tekst. Kijk je of je het totaal kan herhalen. Werkt bij mij wel iig. Tis best makkelijk hoor!

Lösslandschap:
- puinwaaierafzettingen aan de voet v/h middelgebergte
- plateaus, hellingen, dalen
- löss als afdeklaag

dat leer je eerst. en daarna het stukje over puinwaaierafzettingen hoe dat in elkaar zit. blabla.. dan lukt het wel hoor! zie het als een leuk verhaaltje! tis best interessant hoor!

Tis ook handig de plaatjes te bekijken die bij de landschappen horen. Zo kan je het misschien beter leren.
Oud 08-05-2003, 20:04
nogmaals
Avatar van nogmaals
nogmaals is offline
ach..ja dat staat dus precies in het boekje dat in nog moet leren...
maar ... opzich vind ik het niet moeilijk...
__________________
signatuursignatuur... natuurinsignatuurinsigt ..:)
Oud 08-05-2003, 20:10
Verwijderd
Citaat:
nogmaals schreef op 08-05-2003 @ 21:04:
ach..ja dat staat dus precies in het boekje dat in nog moet leren...
maar ... opzich vind ik het niet moeilijk...

goed zo! that's the spirit! Je moet gewoon een beetje vertrouwen in jezelf hebben! WAAR EEN WIL IS, IS EEN WEG!!!!
you bet that, THAT is right!!


Als je echt wilt leren dan lukt het je ook wel hoor! Gewoon leren als het redelijk stil is, in je kamer, op een relaxte plek. EN niet stokstijf gespannen met een boek voor je neus. Dat werkt niet (bij mij tenminste). En als je denk dat het niet lukt gewoon doorblijven gaan! Op een gegeven moment zit het er echt wel in! Anders vat je het stukje in eigen woorden samen! blabla. of je slaat het over en leert 't volgende! Zolang je maar vooruitgang boekt!! Alle beetje helpen! En voor ak is het ook belangrijk met die bosatlas overweg te kunnen. Dus ook daarmee oefenen!!!
EN ook geen koffie drinken ofzo! Gewoon cola, energy-drinks. EN als je veel geleerd hebt trakteer je jezelf!! WE CAN DO IT!!!
Oud 09-05-2003, 08:02
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 07-05-2003 @ 15:55:
Wij gaan ook morgen op excursie met aardrijkskunde, maar dan naar Rotterdam, havens en bedrijven bekijken ofzo, heeft meer met politiek en ruimte te maken...
Wij waren op excursie gegaan naar het Verdronken land van Seaftinge... Zat bij de eerste geul al tot boven m'n knieen vast in de modder en moest gered worden door m'n leraar...

Extra motivatie om te slagen...anders moet ik volgend jaar nog een keer...LOL

Ik vind die landschappen trouwens niet zo moeilijk om te leren hoor, gewoon een samenvatting maken uit je boek en ff doorlezen, die landschappen zijn zó verschillend toch?!

Moppie
Oud 09-05-2003, 14:47
xx
xx is offline
Citaat:
********** schreef op 08-05-2003 @ 21:10:
goed zo! that's the spirit! Je moet gewoon een beetje vertrouwen in jezelf hebben! WAAR EEN WIL IS, IS EEN WEG!!!!
you bet that, THAT is right!!


Als je echt wilt leren dan lukt het je ook wel hoor! Gewoon leren als het redelijk stil is, in je kamer, op een relaxte plek. EN niet stokstijf gespannen met een boek voor je neus. Dat werkt niet (bij mij tenminste). En als je denk dat het niet lukt gewoon doorblijven gaan! Op een gegeven moment zit het er echt wel in! Anders vat je het stukje in eigen woorden samen! blabla. of je slaat het over en leert 't volgende! Zolang je maar vooruitgang boekt!! Alle beetje helpen! En voor ak is het ook belangrijk met die bosatlas overweg te kunnen. Dus ook daarmee oefenen!!!
EN ook geen koffie drinken ofzo! Gewoon cola, energy-drinks. EN als je veel geleerd hebt trakteer je jezelf!! WE CAN DO IT!!!
heerlijk! een peptalk!! BEDANKT
Oud 09-05-2003, 14:53
Verwijderd
Citaat:
xx schreef op 09-05-2003 @ 15:47:
heerlijk! een peptalk!! BEDANKT
you're very welcome
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Ak samenvatting
Gizmo1
10 21-06-2006 14:01
Eindexamens 2006 Extra Informatie AK Landschappen
Arrie12
1 16-05-2006 20:27
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie [ak] Functie's
TheRedArrow
1 19-05-2005 12:34
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie enquête ak
lizet
12 07-12-2004 19:04
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie praktische opdracht ak
sarita
1 11-10-2004 14:44
Eindexamens 2003 Panieekkk agghrrr kut ak!
Missy_shy
1 21-05-2003 15:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.