Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2003, 20:29
juud85
juud85 is offline
Heyyyyy
Even een dringende vraag...
Wiskunde Ik kan me er zoooo moeilijk toe zetten....
Vooral de aanpak: wat moet ik nou doen???? Eerst leren...of gewoon examens maken? Of proefexamens en wat ik niet snap uit het boek gaan leren ofzo?
Nou ik hoop JULLIE aanpak te horen.....ik heb overigens wiskunde A1, maar dit is al genoeg.....wiskunde is ook gewoon nie leuk; geschiedenis, dat is wel leuk......ik wou dat ik alleen maar geschiedenis kon doen......maarja.....
ok ......pleasseeeeee alle wiskunde-TIPS zijn welkom
xxxxxxxxx
Oud 07-05-2003, 20:32
Nona
Nona is offline
Gewoon beginnen met opgaven en proefexamens, dan kom je vanzelf tegen wat je nog niet goed genoeg weet!
Oud 07-05-2003, 20:51
Multilot
Multilot is offline
vooral veel oude examens maken...
Oud 07-05-2003, 21:13
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
eerst samenvatting doorlezen, dan samenvattend hoofdstuk in je boek, dan nog een keer samenvatting san zoveel mogelijk oefen examens
Oud 07-05-2003, 21:35
Verwijderd
veel examenopgaven oefenen lijkt me de beste manier....
Oud 08-05-2003, 10:30
Snufje
Snufje is offline
- Alle theorie doorlezen, wat ik niet weet opschrijven...
- Daarna examenopgaves maken
Oud 08-05-2003, 10:57
Ketjing
Ketjing is offline
Alle theorie doorlezen en veel oefenen met opgaves en natuurlijk oude en proefexamens maken.
Oud 08-05-2003, 14:03
Stepsje
Stepsje is offline
Vooral veel oude examens maken en als je iets niet snapt dat op gaan zoeken in je boeken.
Door veel examens te oefenen leer je vooral de belangrijkste informatie (die je voor t antwoord nodig hebt) uit het hele verhaal te halen.
Oud 08-05-2003, 15:21
Verwijderd
Stof doornemen (met samengevat) en dan opgaves uit de examenbundel maken, dat werkt het beste voor mij, ik heb wisb1 maar ben er niet echt een held in!
Oud 08-05-2003, 16:12
Go-Kart
Go-Kart is offline
Ik heb echt grote problemen met Wiskunde! ik heb echt het gevoel dat ik wiskunde niet ga halen
Oud 08-05-2003, 16:18
Verwijderd
Gewoon niet leren, dan haal ik altijd een 10. Maar dat spreekt uiteraard voor zich.

Ow sorry, je bedoelt in jouw situatie. Uhm.. dan zou ik of
- Van school afgaan, want leren heeft toch geen zin meer met jou iq
- Naar het buitenland vluchten
Oud 08-05-2003, 17:08
break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
aaron schreef op 08-05-2003 @ 17:18:
Gewoon niet leren, dan haal ik altijd een 10. Maar dat spreekt uiteraard voor zich.

Ow sorry, je bedoelt in jouw situatie. Uhm.. dan zou ik of
- Van school afgaan, want leren heeft toch geen zin meer met jou iq
- Naar het buitenland vluchten

Poging tot grappig zijn?

Nee, als ik jou was zou ik toch gewoon veel oefenen, en inderdaad oude examens maken. Ik heb wiskunde A1, en zelfs daarop sta ik nog maar een 5,8 .... ik lees gewoon de theorie door, de samengevatbundel en daarna de examenbundel... ik hoop dat dat werkt
Oud 08-05-2003, 17:31
Joostx
Joostx is offline
Volgens mij staat op www.eindexamen.nl ergens wat je allemaal moet weten voor wiskunde.
Dat wil zeggen een lijst met de "eindtermen".

De eerste 20 zijn voor jou niet zo van belang, maar de vakinhoudelijke wel. Bekijk ze allemaal en ga voor jezelf na welke je wel kent en welke niet.

Eventueel leg je je boek ernaast en kijk je hoe ze een bepaalde eindterm hebben ingevuld (wat voor lesstof).

In het kort: je boeken zijn een uitgebreide collectie van opgaven en theorie die veel tijd kosten om door te nemen.

Oude eindexamens kunnen makkelijk een verkeerd beeld geven. Misschien kun je op alle oude eindexamens een 9 scoren en scoor je met het nu komende examen een 3. Dat is heel goed mogelijk. Omdat ze voorgaande jaren "............" gevraagd hebben wil niet zeggen dat ze dat nu weer doen.

Verder kan een boekje als samengevat handig zijn.

Als je vervolgens nog met vragen over wiskunde zit dan kun je mij dat toemailen.

jwxs@iisa.nl

zie ook bij "Wiskunde" waar ik een bericht geplaatst heb.

Succes.

Groeten,

Joost
Oud 08-05-2003, 23:19
TwinTurbo
TwinTurbo is offline
Uh, wiskunde A1 heeft helemaal geen centraal examen ff tussendoor, break of dawn....

maarja, ik ben al 'n tijdje wiskunde bijles aan 't volgen en de examenbundel alle opgaves aan 't maken, en 't werkt ook nog..maarja, daar is nu nog 'n beetje weinig tijd voor he
Oud 09-05-2003, 07:58
HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
TwinTurbo schreef op 09-05-2003 @ 00:19:
Uh, wiskunde A1 heeft helemaal geen centraal examen ff tussendoor, break of dawn....

maarja, ik ben al 'n tijdje wiskunde bijles aan 't volgen en de examenbundel alle opgaves aan 't maken, en 't werkt ook nog..maarja, daar is nu nog 'n beetje weinig tijd voor he

Misschien kun je je ff bedenken dat er ook mensen zijn die vwo-examen doen, die hebben wel centraal examen wiskunde a1

Trouwens, ik ben/was ook ontzettend slecht in wiskunde maar ik schijn nu het licht gezien te hebben. Mijn tip is gewoon heel heel heel veel oefenen, dat heeft mij geholpen! Echt alle hoofdstukken in je boek(en) doornemen. Je kunt wel meteen aan een proefexamen beginnen maar als je er écht niks van begrijpt heeft dat weinig zin en raak je alleen maar meer in de stress!

En als je echt vastloopt mag je me best mailen hoor, misschien kan ik helpen ofzo..

Moppie
Oud 09-05-2003, 10:07
kiki is de naam
kiki is de naam is offline
als je moeite met wisk hebt zou ik eerst alle theorie opnieuw doorlezen en dan kijken of je die oefenopgave snapt die na de theorie volgt...zo geselecteerd doen (dus niet exponentiele groei en kansen door elkaar maar eerst alle hoofdstukken van kansen dan alle hoofdstukken van groei enz enz) en dan zoveel mogelijk oefenen oefenen oefenen...
en als je het niet snapt dan kan ik het misschien wel uitleggen...snap eigenlijk alles van wiskunde behalve kansen
succes
Oud 09-05-2003, 15:56
juud85
juud85 is offline
bedankt voor jullie reacties.....ik heb al het een en ander geoefend, maar nu eerst ff goed geschiedenis in mn kop stampen dit weekend, en dan weer verder met wiskunde...het MOET gewoon lukken, nog ruim de tijd (mn laatste examen) en ik mag een 3,8 hebben --> voor 6 op mn eindlijst.
xxxx Judith tnxxxxx
Oud 11-05-2003, 15:12
Mask
Mask is offline
als je goed kijkt zie je dat er per onderwerp 1 standaard manier is...het duurt soms dat je die manier vind maar als je em heb moet je em gewoon steeds opnieuw toepassen met andere cijfers dus eerst snappen en dat toepassen/oefenen
Oud 11-05-2003, 18:58
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Ik ga morgen naar een 3 daagse stoom cursus voor wiskunde en ben zeer benieuwd wat daar het resultaat van is. Ik doe alleen dat en verder concentreer ik me op de andere vakken... Iedereen sterkte met leren want wat gaat de tijd snel he?!

Kuzz Ik
Oud 11-05-2003, 20:42
rOvEr$
rOvEr$ is offline
niet!
Oud 11-05-2003, 20:44
rOvEr$
rOvEr$ is offline
niet!
Oud 12-05-2003, 09:39
Basia
Basia is offline
wiskunde vind ik echt het k*tste vak om te leren. nu mee bezig...
maarja gewoon een beetje alle boeken weer doorkijken enzo. van elk hoofdstuk paar sommen bekijken.
en niet te vergeten de examens maken (veel al op school gedaan)
wish me luck !!
Oud 12-05-2003, 14:52
Ingrid3
Ingrid3 is offline
idd proefexamens maken dan weet je meteen welke stof je nog neit goed beheerst en die kun je dan nog eens nakijken in je boek..
Advertentie

Regels voor berichten