Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ja het is natuurlijk het best om het te voorkomen, maar als je dan toch je muis wil besturen met iets anders:
http://deathz0rz.homeunix.net/pub/mouse.ocx kijk eerst even of mouse.ocx niet al in je system-dir staat want ik weet niet of deze compatibel is (deze komt van xp pro)
||
Citaat:
|
Ik ken een hoop mensen die RSI hadden (hebben) en erg geholpen zijn met WorkPace
http://www.ergodirect.nl/
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
edit:voor welke talen heb je compilers?
Laatst gewijzigd op 08-05-2003 om 18:23. |
![]() |
|
kijk ook 'ns naar een ander soort muis. afwisseling is heel erg belangrijk. je zou bijvoorbeeld 2 (of meer) verschillende soorten muizen kunnen gebruiken. er zijn veel verschillende soorten muizen, je kunt bijvoorbeeld een trackball of een tekentablet of een penmuis nemen. als je dat af en toe afwisselt merk je als het goed is al veel verschil.
het lijkt me niet heel goed om met je buik helemaal tegen de tafel aan gedrukt te zitten. een plaatje van een goede werkhouding: ![]() overigens staan op diezelfde pagina als van dat plaatje (http://www.rsi-vereniging.nl) allerlei muizen, toetsenborden, enzovoorts. misschien heb je daar nog wat aan. er staan ook allerlei tips en adviezen wat je tegen rsi kunt doen, misschien moet je dat nog 'ns doorlezen. er staat ook pauzesoftware op (maar die had je al geïnstalleerd natuurlijk). maar nogmaals: veel afwisseling is heel erg belangrijk. en de dingen die door anderen hierboven zijn gezegd ook, maar die zijn al gezegd.
|
alleen maar tegen die rsi heb ik ook zo'n gigantisch bureau in m'n kamer staan
![]() ![]() ![]() verder heb ik een keytronic ergoforce toetsenbord wat wel heel erg soepel typ ![]() 'wtf waarom zegt die aap dat allemaal?' dat zeg ik omdat dan misschien andere mensen mijn imho goede situatie na te bootsen, ik voldoe zelfs aan al die arbo dingen ![]() ![]() ik heb dan ook nergens last van... terwijl ik ziek veel typ ![]() ik heb wel net zoals enlightment wel eens last van m'n pink (neem aan dat ze dat bedoelde) als ik met rtcw bezig ben ofzo, dat komt denk ik door het veelvuldig met de linker en rechtermuisknop drukken waardoor die pink constant in dezeflde houding zit ![]() trouwens, met dat om de zoveel tijd 20 seconden niks meer kunnen doen zoals koen dat heeft lijkt me niet erg practisch voor iemand die veel gamed ![]() ![]() edit: 11 smileys in dit bericht ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
| \
||
![]() |
Citaat:
![]() vb-hotkey: http://www.freevbcode.com/ShowCode.Asp?ID=2844 (ik heb nu ff geen tijd, moet naar school)
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() het is heel simpel: [list=1][*]je moet de code van http://www.freevbcode.com/ShowCode.Asp?ID=2844 downloaden[*]new project *add HotkeySubclass.bas *add ApiHotkey.cls *add ApiSubclassedWindow.cls *add VBHotKey.ctl[*]componets: vink Mouse_Events aan (mouse.ocx)[*]in je form voeg je een Mouse en een VBHotKey object toe (zie toolbox)(verander de namen naar iets logisch ofzo)[*]ga naar de properties van VBHotKey1 en selecteer de goede hotkey (bv. 145-vbKeyScrollLock, die gebruik je niet zo vaak), zet winkey, ctrlkey,shiftkey en altkey op false[*]de volgende code zet je in Form1: (verander de namen) Code:
Private Sub VBHotKey1_HotkeyPressed() Mouse1.LeftClick End Sub je kan ook meerdere VBHotKey's aan maken dan kan je ook de rechterknop gebruiken ofzo bv: Code:
Private Sub VBHotKey2_HotkeyPressed() Mouse1.RightClick End Sub ![]()
Laatst gewijzigd op 09-05-2003 om 14:17. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Kheb hem nu in de system tray gezet (onzichtbaar) en met F12 kan ik hem aan- en uitschakelen. Kheb de muistoets aan F1 gehangen, ben ik gelijk al die irri helpmenu's kwijt die je dan perongeluk opent, als je op Esc drukt. Vooral het helpmenu van Autocad is zwaar.
Laatst gewijzigd op 09-05-2003 om 16:41. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
maarja, je moet echt zitten hoe je zelf het beste denkt dat je zit. de adviezen zijn niet voor ieder mens even goed, omdat iedereen anders in elkaar zit.
|
Ik heb een goede stoel waar je normaal in kan zitten, al die bureaustoelen vind ik niets. Ik heb een soort stoel die je wel is een wachtruimte hebt. Heerlijk.
Geen last van mijn rug en nek. Ook heb ik nu toch mijn ellebogen op tafel. Nog 5 weekjes afzien en dan kan ik weer voor mijn lol computeren.
||
Citaat:
ik ben met xwrits bezig geweest, maar dat deed het soms gewoon niet verder ook met workrave aan de slag gegaan, maar nadat de dependency van de dependency van de dependency ook weer een waslijst dependencies had heb ik dat maar opgegeven |
![]() |
||
Citaat:
|
Ja tot je RSI aan je voeten krijgt zeker.
![]() Nouja ik denk dat je met een goede houding al heel veel kunt bereiken. Veel mensen die denken een redelijke houding te hebben, zitten toch aardig verkeerd. Maar bij weinig mensen heeft de elleboog en gehele onderarm een ondersteuning op het bureau, en staan hun stoel goed met de hoogte van de tafel en monitor afgesteld. Shame.
||
Citaat:
![]() Maar inderdaad, houding is denk ik heel belangrijk (al zit ik nu zelf weer met twee voeten op dezelfde stoel als waar m'n kont op zit en heb ik m'n armen langs m'n benen richting toetsenbord -> brakke houding. Gaat wel een avondje goed, maar 5 avonden niet.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
RSI-klachten Daantje_0705 | 4 | 20-03-2013 12:59 | |
Lifestyle |
Leef jij als een leete nerd? Verwijderd | 214 | 10-05-2006 19:16 | |
Lichaam & Gezondheid |