Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2003, 21:50
AngelEyez
AngelEyez is offline
Hey, ik wil volgend jaar naar het mbo gaan, alleen ik heb er echt geen idee van wat voor opleidingen er allemaal zijn en wat ze inhouden enzo.
Wat me wel leuk lijkt is maatschappelijk werkster (voor jongeren) of iets waarbij je veel moet reizen, weet iemand misschien wat voor opleidingen daarbij horen en ook waar ik daar informatie kan vinden?

Alvast bedankt, xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2003, 09:25
Studentje
Studentje is offline
Open dagen? Voorlichting op school? Decaan?
Oud 09-05-2003, 10:31
sas
sas is offline
misschien eens kijken op mbo.pagina.nl
Oud 09-05-2003, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 09-05-2003 @ 10:25:
Open dagen? Voorlichting op school? Decaan?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 14:55
mariekegirl
mariekegirl is offline
spw (sociaal pedagogisch werk), ik ga het ook doen. lijkt me wel een leuke opleiding.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:22
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:
Wat me wel leuk lijkt is maatschappelijk werkster (voor jongeren) of iets waarbij je veel moet reizen, weet iemand misschien wat voor opleidingen daarbij horen en ook waar ik daar informatie kan vinden?

Alvast bedankt, xxx [/B]
Dream on.. WHO DOESN'T!!! anyway... paar opleidingen die geschikt kunnen zijn:

1. Stewardes (luchtvaarddienstverlening) wedden dat jij gaat reizen
2. SPW, je kunt verschillende richtingen kiezen. Je leert voor groepen staan, dingen organiseren en dat soort dingen. Denk vooral aan met kinderen werken in een kindertehuis, met bejaarden in een bejaardentehuis of met gehandicapten. Je hebt op zich veel mogelijkheden, maar het is ook een beetje een knip en plak opleiding
3. SD, een soort SPW, maar dan zonder het knip en plak gedeelte. Je leerd heel veel gesprekken voeren (slechtnieuwsgesprek, klachtengesprek bla bla bla). Je leert mensen met problemen verder te helpen. Bijv. bij HALT kun je gaan werken, bij JIP (jongeren informatie punt) and that kinda stuff. Je bent NIET de hulpverlener, maar de dienstverlener. (als je het verschil wilt weten moet je even zoeken in je woordenboekje)
4. SCW, een hele creatieve opleiding. Je leert werken in een jongencentrum. Dingen organiseren, bla bla bla. Je krijgt waarschijnlijk veel drama les, dans les blablabla, en leert dus ook muziekevenementen organiseren (of daar bij helpen in ieder geval ). Je kan deze opleiding ook in de sport richting doen. Bij ons op school, als je de 'kunst & cultuur' richting kiest kan je goed doorstromen naar verschillende conservatoria, drama docent en dat kinda stuff

de SD is een goede doorstroomopleiding naar HBO als je maatschappelijkwerk wil doen.
Oud 18-04-2005, 18:39
Verwijderd
ja, ik denk ook dat je misschien is 'n keer naar de opleiding scw moet kijken. je hebt binnen scw ook nog eens verschillende richtingen en je kan er echt super veel verschillende kanten mee uit. ik ga volgend jaar scw doen omdat het het beste bij mij past. het lijkt me leuk om met jongeren ofzo te werken maar niet op ze te verplegen/verzorgen, ook hou ik er van om de leiding te nemen . naja ik hoop voor je dat je een leuke opleiding vindt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten