Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2003, 17:02
tijnnl
tijnnl is offline
Mijn pa wilde zijn oude p166 in de huiskamer hebben, dus hebber windows opnieuw opgeknalt... win95 wel te verstaan want dat ding is onder windows 98 helemaal niet voorruit te branden.

Nu is alleen het probleem, hoe kom ik aan een beetje up to date versie van Internet explorer... microsoft onder steund het iig niet meer.

Surfen met IE 3.0 is amper te doen, konstand foutmeldingen enz....

Wie weet er een oplossing?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2003, 17:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Phoenix.

Download:
http://komodo.mozilla.org/pub/phoeni...enix-win32.zip

Uitpakken naar c:\program files
en runnen met Phoenix.

Is een light-weight browser die beter dan MSIE standaard-conform is. Ook draait het prima op wat oudere systemen en is het zuinig met resources.

Klik hier voor een screeny:
Enlightenment's Desktop - Phoenix & Trillian

BTW, van die P166 kun je een prima UNIX router maken.

Laatst gewijzigd op 09-05-2003 om 17:42.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 17:40
Verwijderd
Citaat:

*grin* Dat is wel een beetje zwaar overkill, denk je niet? Daar kan je beter een 386/486 voor gebruiken o.i.d. Een desktopsysteem is vermoedelijk nuttiger dan een router die nooit meer dan 2% cpu gebruikt.
(Maar wat moet hij met een UNIX-router?)

On-topic:
Phoenix of evt. Opera zijn goede light-weight browsers.

Mocht je OSR2 van Windows 95 ('95b') hebben, dan wil Internet Explorer 5.5 SP2 er ook prima op draaien. Of je met de snelheid tevreden bent, moet je dan maar bepalen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 17:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
wuppie schreef op 09-05-2003 @ 18:40:
*grin* Dat is wel een beetje zwaar overkill, denk je niet? Daar kan je beter een 386/486 voor gebruiken o.i.d. Een desktopsysteem is vermoedelijk nuttiger dan een router die nooit meer dan 2% cpu gebruikt.
Nee hoor. P166 heeft namelijk PCI, dus geen gezeik met die ISA shit, want een router met twee ISA netwerkkaarten is me tot nu toe niet gelukt. PCI werkt prima, en kun je ook nog eens een webserver op draaien; Apache2 / PHP 4.3.x / MySQL4 combo bijvoorbeeld.
Oud 09-05-2003, 19:47
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Windowsupdate runnen en IE 6 downen, of Opera runnen als die te langzaam is. www.opera.com (wel een crackje erop)
Oud 09-05-2003, 20:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja IE6 gaat lekker snel werken (not).

Opera ken ik niet, dus zou ook kunnen, maar voor zover ik weet is Phoenix de lichtste browser. En heeft alle functies die ik nodig heb.
Oud 09-05-2003, 20:54
Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-05-2003 @ 21:04:
Opera ken ik niet, dus zou ook kunnen, maar voor zover ik weet is Phoenix de lichtste browser. En heeft alle functies die ik nodig heb.
Ik gebruik naar alle tevredenheid al geruime tijd de Opera-browser. Opera laad snel en is erg handig in het gebruik, het enigste nadeel is de banner die ingebakken zit, deze kan je echter weghalen met een crack (en nee, ik ga je die niet geven )
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 05:30
Enlightenment
Enlightenment is offline
Enige!

Opera is niet gratis nee, en niet open source. Wat dat betreft heeft Mozilla dan nog een groot sympathie voordeel bij mij.

Maar ik ga Opera binnenkort eens proberen, of het wat is.
Oud 11-05-2003, 06:52
Spacey
Spacey is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-05-2003 @ 18:32:

ieuw wat heb je je windows ranzig afgesteld lelijk :>
Oud 11-05-2003, 09:32
dystopia
dystopia is offline
Mari ook chaosbrowser met 50 tabs gelijk open

Opera en Phoenix zijn beide lightweight browsers. Die Opera banner kun je doorrouteren naar een local httpd en dan met een regexp hopla maak je daar jer eigen banner van

*NIX only ook Dillo, Links2, Galeon zijn snel. Galeon draait nog snel op zo'n P100 ding. 't gaat er wel om wat er verder voor RAM en HDD mogelijkheden zijn.
Oud 12-05-2003, 03:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Spacey schreef op 11-05-2003 @ 07:52:
ieuw wat heb je je windows ranzig afgesteld lelijk :>
Wat nou lelijk en ranzig?

Ik heb juist alles netjes gegroepeerd in Toolbars onder; Applications Games en Various. Alles netjes op een rij. Zo ook m'n bookmarks en een quicklaunch rechts van mn Statbar, die er ook netjes en schoon uit ziet.

En mn Phoenix en Trillian skin vind ik heel mooi.

En kom ajb niet met je Linux screenies, dat dat veel configurable is weet ik wel. Maar ik heb 5 tot 6 desktop systeempjes en ik wil alles snel instellen, niet lang er mee bezig zijn. En ik vind het best mooi, lekker puh!
Oud 12-05-2003, 07:46
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
wuppie schreef op 09-05-2003 @ 18:40:
? ik heb een 200MHz router met Apache 2 MySQL 4.0.10 en PHP 4.3.1.. en ik zou willen dat ie wat sneller was...

Citaat:
Phoenix.

Download:

en runnen met Phoenix.

Is een light-weight browser die beter dan MSIE standaard-conform is. Ook draait het prima op wat oudere systemen en is het zuinig met resources.
is die echt goed conform de regels v CSS2 en HTML4.01? dan ga ik hem ook proberen
Oud 12-05-2003, 08:33
bam
bam is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 12-05-2003 @ 08:46:
is die echt goed conform de regels v CSS2 en HTML4.01? dan ga ik hem ook proberen
Test het zelfs eens uit zou ik zeggen, samen met een paar leuke extensions is het helemaal leuk browsen.
Oud 12-05-2003, 11:42
Verwijderd
Citaat:
? ik heb een 200MHz router met Apache 2 MySQL 4.0.10 en PHP 4.3.1.. en ik zou willen dat ie wat sneller was...
Zelfs een 386 kan breedband internet routeren voor honderden clients.

En een router heeft geen apache, mysql of php nodig.

Citaat:

is die echt goed conform de regels v CSS2 en HTML4.01?
Conform de W3C-regels wel. Maar dat wil dus zeggen dat het product niet altijd hetzelfde zal zijn als wat de auteur van een webpagina bedoeld heeft: een pagina zoals hij er in IE5+ uitziet.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 12:08
niemand
niemand is offline
Citaat:
ik heb hier een 266MHz met 128MB PC100 ram staan en daarbij heb ik nooit last van traagheid
hoewel je uiteraard wel even geduld moet hebben bij het compilen van je PHP
er draait Apache 1.3.27 en PHP 4.3.1 op, onder OpenBSD 3.2
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 15:46
deathz0rz
deathz0rz is offline
phoenix gedownt... doet t wel ok, maar mn middle mousebtn werkt hier niet (ps, het scrollwheel wel)

hoe verander ik dat icoontje op mn desktop?

Laatst gewijzigd op 12-05-2003 om 15:48.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 17:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 12-05-2003 @ 16:46:
phoenix gedownt... doet t wel ok, maar mn middle mousebtn werkt hier niet (ps, het scrollwheel wel)

hoe verander ik dat icoontje op mn desktop?
Middle mouse button is bijna altijd als je de scrollwheel indrukt. Probeer dat eens, dus op een link staan, en dan de screenwheel indrukken.

En wat bedoel je met icoontje op je desktop?
Oud 12-05-2003, 17:43
bam
bam is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-05-2003 @ 18:23:
Hij wil denk ik dat 'enge draakje' niet
Oud 12-05-2003, 18:11
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-05-2003 @ 18:23:
Middle mouse button is bijna altijd als je de scrollwheel indrukt. Probeer dat eens, dus op een link staan, en dan de screenwheel indrukken.

dat snap ik ook wel, maar bij IE krijg je dan zo'n rondje met pijltjes...

ik bedoel dat er normaal zo'n link naar IE op je desktop staat, en dat is niet een gewone shortcut, naja die wil ik dus veranderen in zo'n "eng draakje"
Oud 12-05-2003, 18:14
M@rco
M@rco is offline
IE6.0 werkt niet op Win95... het enige wat je denk ik kan doen is 5.0 downloaden van Microsoft (als je tenminste IE wilt gebruiken; als je iets anders wil zijn er idd meer mogelijkheden).
Oud 12-05-2003, 21:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
bambix schreef op 12-05-2003 @ 18:43:
Hij wil denk ik dat 'enge draakje' niet
Is lief draakje! Hij bijt nooit.. behalve MSIE.
Oud 13-05-2003, 07:00
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 12-05-2003 @ 19:11:
dat snap ik ook wel, maar bij IE krijg je dan zo'n rondje met pijltjes...
gefixt! "autoscroll" extension
Oud 13-05-2003, 07:34
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Phoenix.

Download:

en runnen met Phoenix.

Tis wel leuk dat phoenix, maar het duurt helaas eeuwen voordat het is opgestart, ook opent hij pagina's niet die zo zijn geschreven http:\\
Leuk zijn de popupkiller en de gekleurde bron
Opmaak was ook verneukt op een aantal pagina's

Vooralsnog hou ik het bij IE
Oud 13-05-2003, 08:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Phoenix houdt zich aan de W3C-standaarden.

http:\\ is verkeerd en hoort phoenix niet te openen, http:// wel. Maar jij bedoelde waarschijnlijk anchor links die zo zijn gemaakt: "<a href="www.google.com">Google</a>". Ook dit is fout, alles wat geen servicenaam heeft zoals http:// (of ftp:// of ed2k://) dient beschouwd te worden als een interne link. Dus op http://www.fluffles.net wordt een dergelijke link dus http://www.fluffles.net/www.google.com
En dit kan ook zeker een geldige directory zijn.

Microsoft geeft niets op standaarden, en zou het liefst zien dat zij het internet mogen draaien.

MSIE met z'n 20 security patches is niet iets om trots op te zijn. Dat MSIE zo snel opstart, komt ook omdat een deel van het programma altijd in het geheugen geladen blijft. Erg handig.

Phoenix start bij mij wel lekker op hoor, ook heeft deze bij de nieuwe 0.6 glendale versie een optie om een deel in het geheugen te bewaren, zodat het nog sneller opstart. Een nieuwe window openen gaat bij mij meteen, zeer snel. Ook is de downloadsnelheid en gering resourcegebruik een sterk voordeel, evenals de ingebakken features en natuurlijk de veiligheid.

Laatst gewijzigd op 13-05-2003 om 08:17.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 08:34
iamcj
iamcj is offline
Ik snap dat \\ fout is, maar niet alle website's zijn professioneel. En als een link dan niet werkt, moet ik in de bron gaan kijken als ik er toch heen wil.

De ideale browser is er in mijn ogen nog niet. Maar IE heeft tot nu toch de voorkeur nog omdat ik het heel belangrijk vind dat iets snel start en alles op de manier laat zien zoals de gebruiker dat heeft bedoeld.

Je kan je wel aan een standaard vasthouden en dat moet ook, maar zolang niet iedereen dat doet en kan, wat een beetje de schuld van IE is ,ja....

Voorals nog is IE aan de winnende hand omdat de gebruiker net als ik dat zo wil. Lekker makkelijk als ik een tag vergeet, werkt het toch.

Als de mens een paradijs had gewild, dan was het er wel.
Het is bij zoveel dingen, je weet dat het beter is maar toch doe je het niet.
Oud 13-05-2003, 14:56
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-05-2003 @ 09:14:
Microsoft geeft niets op standaarden, en zou het liefst zien dat zij het internet mogen draaien.
Dat laatste zeker , maar dat eerst klopt niet helemaal. IE6.0 is iig een behoorlijke verbetering t.o.v. vorige versies als het gaat om ondersteuning van W3C-standaarden.

Laatst gewijzigd op 13-05-2003 om 14:59.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 18:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Microsoft beperkt de keuzevrijheid van mensen door een standaard in de weg te staan, en niet strict om te springen met foute implementaties.
Als www.google.com niet werkt, zal de maker van de website dit corrigeren en de juiste manier van anchoren aanleren.

Lees de volgende artikelen eens:

Microsoft beperkt XML-gebruik in Office 2003
IBM en Microsoft willen niet in W3C-commissie
Onenigheden hinderen Web services-standaard
MSN blokkeert niet-Microsoft browsers
Web Standards Project: IE5.5 houdt zich niet aan regels

Zoals je kunt lezen staat Microsoft een royalty-vrije standaard waaraan het zich houdt in de produkten in de weg, waardoor heel slim alternatieve software kan worden tegengewerkt. Vooral voor de Open Source beweging zijn standaarden gebaseerd op het Royalty-principe (geld afdragen voor een standaard) gewoonweg dodelijk. Microsoft heeft een wapen gevonden om Open Source tegen te werken, en sluit alleen billemaat-contracten met zijn vriendjes.

Verdiep je er eens in, misschien heb je dan een andere mening. Ik ben niet 100% anti-Microsoft, want ik gebruik zelf ook Windows XP en ik ben er best goed tevreden over. Alleen de politiek en de vuile spelletjes van Microsoft en vooral hun macht vind ik zeer kwalijk te noemen, vooral omdat de keuzevrijheid beperkt om alternatieve (vaak veel betere) software te gebruiken.

Laatst gewijzigd op 13-05-2003 om 18:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten