Advertentie | |
|
![]() |
|
Phoenix.
Download: http://komodo.mozilla.org/pub/phoeni...enix-win32.zip Uitpakken naar c:\program files en runnen met Phoenix. Is een light-weight browser die beter dan MSIE standaard-conform is. Ook draait het prima op wat oudere systemen en is het zuinig met resources. Klik hier voor een screeny: Enlightenment's Desktop - Phoenix & Trillian BTW, van die P166 kun je een prima UNIX router maken. ![]()
Laatst gewijzigd op 09-05-2003 om 17:42. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Windowsupdate runnen en IE 6 downen, of Opera runnen als die te langzaam is. www.opera.com (wel een crackje erop)
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Mari ook chaosbrowser met 50 tabs gelijk open
![]() Opera en Phoenix zijn beide lightweight browsers. Die Opera banner kun je doorrouteren naar een local httpd en dan met een regexp hopla maak je daar jer eigen banner van ![]() *NIX only ook Dillo, Links2, Galeon zijn snel. Galeon draait nog snel op zo'n P100 ding. 't gaat er wel om wat er verder voor RAM en HDD mogelijkheden zijn.
||
Citaat:
![]() Ik heb juist alles netjes gegroepeerd in Toolbars onder; Applications Games en Various. Alles netjes op een rij. Zo ook m'n bookmarks en een quicklaunch rechts van mn Statbar, die er ook netjes en schoon uit ziet. En mn Phoenix en Trillian skin vind ik heel mooi. En kom ajb niet met je Linux screenies, dat dat veel configurable is weet ik wel. Maar ik heb 5 tot 6 desktop systeempjes en ik wil alles snel instellen, niet lang er mee bezig zijn. En ik vind het best mooi, lekker puh! ![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En een router heeft geen apache, mysql of php nodig. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
hoewel je uiteraard wel even geduld moet hebben bij het compilen van je PHP ![]() er draait Apache 1.3.27 en PHP 4.3.1 op, onder OpenBSD 3.2 |
![]() |
||
Citaat:
![]() En wat bedoel je met icoontje op je desktop?
||
![]() |
Citaat:
ik bedoel dat er normaal zo'n link naar IE op je desktop staat, en dat is niet een gewone shortcut, naja die wil ik dus veranderen in zo'n "eng draakje" ![]()
|
IE6.0 werkt niet op Win95... het enige wat je denk ik kan doen is 5.0 downloaden van Microsoft (als je tenminste IE wilt gebruiken; als je iets anders wil zijn er idd meer mogelijkheden).
||
Citaat:
Leuk zijn de popupkiller en de gekleurde bron Opmaak was ook verneukt op een aantal pagina's Vooralsnog hou ik het bij IE
|
Phoenix houdt zich aan de W3C-standaarden.
![]() http:\\ is verkeerd en hoort phoenix niet te openen, http:// wel. Maar jij bedoelde waarschijnlijk anchor links die zo zijn gemaakt: "<a href="www.google.com">Google</a>". Ook dit is fout, alles wat geen servicenaam heeft zoals http:// (of ftp:// of ed2k://) dient beschouwd te worden als een interne link. Dus op http://www.fluffles.net wordt een dergelijke link dus http://www.fluffles.net/www.google.com En dit kan ook zeker een geldige directory zijn. ![]() Microsoft geeft niets op standaarden, en zou het liefst zien dat zij het internet mogen draaien. MSIE met z'n 20 security patches is niet iets om trots op te zijn. Dat MSIE zo snel opstart, komt ook omdat een deel van het programma altijd in het geheugen geladen blijft. Erg handig. Phoenix start bij mij wel lekker op hoor, ook heeft deze bij de nieuwe 0.6 glendale versie een optie om een deel in het geheugen te bewaren, zodat het nog sneller opstart. Een nieuwe window openen gaat bij mij meteen, zeer snel. Ook is de downloadsnelheid en gering resourcegebruik een sterk voordeel, evenals de ingebakken features en natuurlijk de veiligheid.
Laatst gewijzigd op 13-05-2003 om 08:17. |
![]() |
|
Ik snap dat \\ fout is, maar niet alle website's zijn professioneel. En als een link dan niet werkt, moet ik in de bron gaan kijken als ik er toch heen wil.
De ideale browser is er in mijn ogen nog niet. Maar IE heeft tot nu toch de voorkeur nog omdat ik het heel belangrijk vind dat iets snel start en alles op de manier laat zien zoals de gebruiker dat heeft bedoeld. Je kan je wel aan een standaard vasthouden en dat moet ook, maar zolang niet iedereen dat doet en kan, wat een beetje de schuld van IE is ,ja.... Voorals nog is IE aan de winnende hand omdat de gebruiker net als ik dat zo wil. Lekker makkelijk als ik een tag vergeet, werkt het toch. Als de mens een paradijs had gewild, dan was het er wel. Het is bij zoveel dingen, je weet dat het beter is maar toch doe je het niet.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 13-05-2003 om 14:59. |
![]() |
|
Microsoft beperkt de keuzevrijheid van mensen door een standaard in de weg te staan, en niet strict om te springen met foute implementaties.
Als www.google.com niet werkt, zal de maker van de website dit corrigeren en de juiste manier van anchoren aanleren. Lees de volgende artikelen eens: Microsoft beperkt XML-gebruik in Office 2003 IBM en Microsoft willen niet in W3C-commissie Onenigheden hinderen Web services-standaard MSN blokkeert niet-Microsoft browsers Web Standards Project: IE5.5 houdt zich niet aan regels Zoals je kunt lezen staat Microsoft een royalty-vrije standaard waaraan het zich houdt in de produkten in de weg, waardoor heel slim alternatieve software kan worden tegengewerkt. Vooral voor de Open Source beweging zijn standaarden gebaseerd op het Royalty-principe (geld afdragen voor een standaard) gewoonweg dodelijk. Microsoft heeft een wapen gevonden om Open Source tegen te werken, en sluit alleen billemaat-contracten met zijn vriendjes. Verdiep je er eens in, misschien heb je dan een andere mening. Ik ben niet 100% anti-Microsoft, want ik gebruik zelf ook Windows XP en ik ben er best goed tevreden over. Alleen de politiek en de vuile spelletjes van Microsoft en vooral hun macht vind ik zeer kwalijk te noemen, vooral omdat de keuzevrijheid beperkt om alternatieve (vaak veel betere) software te gebruiken.
Laatst gewijzigd op 13-05-2003 om 18:51. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
anti virusscanner verveelmedood | 17 | 03-05-2003 16:57 |