Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() uuh, is ie dan niet veroordeeld voor een politieke moord? Nouja, het maakt ook niet echt uit want ik vind nog steeds dat moord moord is, en dus niet zo hoog had moeten zijn. Ik zie ook niet het verband tussen de partij en de moord, wie heeft er nou niet bepaalde politieke standpunten.. ze zijn er trouwens wel ereg laat achter dat hij bij een partij heeft gezeten.. ![]() |
![]() |
|
1990....
dat is 13 jaar geleden. Als ie van plan was NU een partij op te richten of al een partij opgericht had. Maar zelfs die partij waar ie bij zat was in 1991 ontbonden en dat is 12 jaar geleden. Lijkt me niks van invloed op het proces.
|
Ik zie niet in waarom dit uit zou maken, aangezien hij niet meer actief was in de politiek. Een motief dat hij de moord heeft gepleegd om zelf meer kans te maken in de politiek is bijna niet te bewijzen.
Zijn standpunten zijn trouwens ook bagger op legalisatie van drugs en herstructuering van het onderwijs na. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Bovendien dingen doen die niet leuk zijn horen nou eenmaal bij het leven. Ik wordt ook wel eens midden in de nacht uit mijn bed gepiept omdat er op mijn werk een van de computersystemen kuren vertoond. Daar ben je op zo'n moment ook niet blij mee, maar het probleem moet wel gefixt worden. Citaat:
Voor dat soort types heb ik dus echt geen zin om belasting te betalen. Een beetje profiteren van het werk van een ander. Als ze dan vervolgens hun uitkering niet hoog genoeg vinden zetten ze een mes op je keel en mag je je GSM ook nog een fijn afstaan.
|
Verwijderd
|
Hij heeft met een lokale partij meegedaan aan gemeenteraadsverkiezingen. Dat mag. Wat wil men hiermee nou bereiken?
Mensen moeten eens inzien dat het helemaal niet van belang is uit welk motief hij heeft gehandeld. Het is en blijft geen politiek delict in de zin van het Wetboek van Strafrecht. Politieke delicten zijn delicten als geweld tegen Kamer- of regeringsleden, het 'bewerkstelligen van een omwenteling van de staatsvorm' (of het pogen daartoe), geweld tegen de monarchie e.d. maar geen enkelvoudige moord zoals dit. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Er is hier wel degelijk een prikkel om aan het werk te gaan.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik vind trouwens niet dat dit uit zou mogen maken voor de straf die Van der G. wordt opgelegd. Het heeft niet echt met elkaar te maken, vind ik.
|
Waarom moet Van der G. ineens levenslang krijgen omdat hij 13 jaar geleden politiek actief was? Dat is toch totaal irrelevant voor de situatie waarin Van der G. de moord op Fortuyn pleegde? Als je hem daarvoor levenslang geeft, lijkt het net alsof het met een partij meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen strafbaar is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Artikel 289 van het Wetboek van Strafrecht luidt nog altijd Art. 289 Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroofd, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste twintig jaren of geldboete van de vijfde categorie. Levenslang voor het delict moord is dus zeker mogelijk. We spreken hier ook echt over levenslang, overigens, en niet over twintig jaar, zoals veel mensen schijnen te denken. Twintig jaar is de langste tijdelijke gevangenisstraf: levenslang is ook echt levenslang. |
![]() |
|
![]() |
ik vind je titel nogal raar, dierenactivistme ed heeft bijna altijd met politiek te maken. Natuurlijk was het een politieke moord maar dat is voor mij nog geen reden om hem levenslang te geven.
btw mijn pa is vrijwillig werkloos maar hij vangt dan ook geen uitkering. zo hoort het ![]()
Laatst gewijzigd op 13-05-2003 om 16:17. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar alsnog, zeker dit berichtje heeft gewoon nix met zijn straf te maken toch? |
![]() |
|
![]() |
Wat heeft het 'politiek verleden' te maken met de straftoemeting?
Ik ben lid van een politieke partij en ik ben actief in de studentenpolitiek; zou ik daarom levenslang moeten krijgen voor een actie waar het Wb. v. Sr. i.c.m. de gewoonte zo'n 15 jaar gevangenisstraf aan toekent? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|