Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2003, 16:17
Evito
Evito is offline
Kennen jullie dat boek? Zo uberkoel. Uit welke kinderboeken werden jullie altijd voorgelezen vroeger? Hoe hebben die boeken nu jouw lifestyle bepaald? Lees je ze soms nog wel eens, zo ja, in welke bui?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2003, 16:22
Verwijderd
Ik had vroeger een hoop boeken van Pinkeltje en Wipneus en Pim. Dat vond ik echt ontzettend leuke boeken. En verder natuurlijk boeken van Annie M.G. Schmidt.. geweldig! Jip en Janneke, Floddertje, Pluk van de Petteflet..
En ik had twee superdikke sprookjesboeken, van Grimm en Andersen.. die heb ik ook veel gelezen.
Het eerste boek dat ik zelf kon lezen ging over een zeemeermin, heb ik zoo vaak gelezen toen. Weet alleen de titel niet meer..

Ik lees ze nu niet meer, want volgens mij zijn ze allemaal verkocht.. helaas.. lijkt me wel grappig om weer eens een stukje in te lezen eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:23
rodina
rodina is offline
Pinkeltje

en alles van Annie MG Schmidt, die lees ik ook nog wel eens
Oud 10-05-2003, 16:33
Verwijderd
ruspje nooit genoeg!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:40
Chelsea
Chelsea is offline
jip en janneke, sprookjes enik las vroeger ook altijd paul van loon boeken haha
Oud 10-05-2003, 16:46
Verwijderd
Sjakie en de chocoladefabriek
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Ninh schreef op 10-05-2003 @ 17:46:
Sjakie en de chocoladefabriek
Jaa! Roald Dahl! ook zo geweldig!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:58
vixen
vixen is offline
aah! godfried! geweldig, laatst nog gelezen
Ik weet nog dat mn lievelingsboek max en de maximonsters was, en tissie en brom ofzo (een beer en een muis). Max en de maximonsters was echt uber cool . Ik lees nog best vaak mn oude boeken, omdat ik te lui ben om naar de bieb te lopen.
Oud 10-05-2003, 17:22
Verwijderd
Madelief
Jonge lijsters werden standaard besteld op school

Ik was echt een boekenwurm. Nog steeds wel eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:30
Verwijderd
Ik ben voorgelezen totdat ik 13 was Maargoed, er was ook geen duidelijk moment om te stoppen met voorlezen, aangezien ik al heel redelijk kon lezen toen ik 4 was, en een kind van 4 wil tóch nog wel voorgelezen worden.

Ik werd vooral voorgelezen uit de boeken van Roald Dahl. Helemaal fantastisch. Ik vind zijn boeken (kinderboeken én volwassenboeken en autobiografieën en verhalenbundels) trouwens nog steeds ultiem.
Ik werd véél voorgelezen, en lees nog steeds vrij veel (in elk geval 77 prozaboeken van Nederlandse schrijvers in de afgelopen drie jaar, waarschijnlijk even veel proza van buitenlandse schrijvers, en dan nog 5 gedichtenbundels... ofzo), dus wat dat betreft heeft het wel mijn lifestyle bepaald...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:31
Evito
Evito is offline
Mijn moeder las mij op de middelbare school nog voor uit de verplichte kost, omdat ik lezen zelf zo walgelijk vond. Tot de 2e klas ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:36
No return
No return is offline
jereon en de zilveren sleutel en zo'n heel reeks daarvan. Kent iemand die boeken? Die zijn echt geniaal
Oud 10-05-2003, 17:37
No return
No return is offline
jereon = jeroen
Oud 10-05-2003, 17:44
Synonym
Synonym is offline
Ik las eigenlijk best wel veel, Annie M.G. Schmidt, Paul van Loon, en dat ene boek.... Madelief, gewéldig! Oja, en kennen jullie ook 'De Vijf'? Dat vond ik toch zooooo spannend. En natuurlijk niet te vergeten Carry Slee.
Oud 10-05-2003, 17:46
soske
soske is offline
Heb ook redelijk veel gelezen, nu wel wat minder. Ik werd voorgelezen uit Jip en Janneke, sprookjesboeken, verder werk van Anne MG Schmidt, Nijntje, Dikkie Dik en noem maar op.
Oud 10-05-2003, 19:21
June bug
June bug is offline
Citaat:
otherside schreef op 10-05-2003 @ 17:58:
en tissie en brom ofzo (een beer en een muis).
Brammert en Tissie... Heb die voor school gelezen... (opleiding onderwijsassistent he)
Oud 10-05-2003, 19:30
Verwijderd
Citaat:
AnzjeboowN schreef op 10-05-2003 @ 18:44:
Ik las eigenlijk best wel veel, Annie M.G. Schmidt, Paul van Loon, en dat ene boek.... Madelief, gew?ldig! Oja, en kennen jullie ook 'De Vijf'? Dat vond ik toch zooooo spannend. En natuurlijk niet te vergeten Carry Slee.
Jaaa, bij ons op de basisschool mocht je als je klaar was met je werk altijd 'n leesboek pakken, en toen werkte ik altijd heel gauw door om De Vijf te gaan zitten lezen..

Voor de rest, um. Ik heb tot mijn zevende in Rusland gewoond, dus ik las vooral in het Russisch, eigenlijk. En dan kan ik wel leuk titels neer gaan zetten, maar veel heb je er niet aan. Ik las ook 'volwassen' boeken trouwens, omdat ik op m'n vierde al kon lezen en tegen m'n zesde alle jeugdboeken die we in huis hadden uit had gelezen. Niet dat ik die boeken bijster leuk vond toen, maar hey, daar gaat het niet om.

Ohja, een boek die me altijd is bijgebleven en die ik nog steeds geweldig vind, is De Kleine Prins/Le Petit Prince. Die is internationaal bekend, dus die kan ik wel noemen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 19:40
Psychedelic
Psychedelic is offline
Michiel van de hazelhoeve
zo'n boek!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 20:47
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Annie M.G Schmidt.
En boeken van Monica Furlong.
En nog van die boekjes over sinterklaas, kerstmis en pasen. Over familie met een jongen en een meisje en een opa met een tekkel. Ik weet alleen niet meer hoe ze heten.
En een heel dik sprookjes boek van Grimm. Die achteraf gezien behoorlijk duister was, niet echt geschikt voor kinderen.
En sprookjes boeken van van die bandjes erbij zodat je ook naar het verhaal kon luisteren.
Die heb ik helemaal grijs gedraaid geloof ik.
Oud 10-05-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef op 10-05-2003 @ 21:47:
En een heel dik sprookjes boek van Grimm. Die achteraf gezien behoorlijk duister was, niet echt geschikt voor kinderen.
Hey, een sprookjesboek van de Grimm-broertjes, die had ik ook. En ik had ook een boek met de Griekse Mythologie, alleen dan geschreven voor kinderen. Versimpeld, dus. Die is onderhand dood van lezen.
Ik las best veel qua mythologie, bedenk ik me net. Ik had ook boeken met sprookjes/mythen uit Zweden, en China, en het oude Rome/Italie, en Siberie, en volgens mij nog wel meer.. De Griekse vond ik het liefst, dat weet ik nog wel.

Wat stoer, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Wim Wok schreef op 10-05-2003 @ 17:33:
ruspje nooit genoeg!
die had ik ook!
en wim is weg, poes pinkie en muizenverhalen
daarna kwam denk ik annie mg smith, gevolgd door madelief en saskia en jeroen.
het eerste boek van roald dahl was matilda, en daarna ook alle andere. (joris en de geheimzinnige toverdrank, de griezels, etc.)
en ik heb (nog steeds) standaard een jip en janneke naast mijn bed!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 21:18
Verwijderd
Ik kan me wel herinneren dat m'n moeder me altijd voorlas uit Jip en Janneke, en dat m'n opa elke keer als ie op bezoek kwam van mij moest voorlezen Ik hou nu nog steeds erg van lezen, misschien dat het daardoor komt?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 21:59
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
toen ik klein was had mn hartsvriendin van die hele dikke oude sprookjesboeken. daar gingen we altijd plaatjes in kijken en toen we eenmaal konden lezen gingen we ze de hele tijd lezen.

en tegenwoordig vind ik sprookjes nog steeds leuk om te lezen en aan fantasy-kunstwerken heb ik ook een verslaving.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 22:05
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
No return schreef op 10-05-2003 @ 18:36:
jereon en de zilveren sleutel en zo'n heel reeks daarvan. Kent iemand die boeken? Die zijn echt geniaal

JAAAAH eindelijk een geestverwant! Kees de kankeraar!

En knikkertje lik, van dezelfde auteur.(Daan Zonderland) De wijze van Antrim, Michiel de kater/muis en kaas en botertje, zijn opgepeuzelde ex vrouw, Napoleonticarolissimonantonibus( zeg maar Nap). Be le hoepeltje e me ke hoepeltje hoepeltje le( bloemekool)
Oud 10-05-2003, 22:15
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 10-05-2003 @ 23:05:
JAAAAH eindelijk een geestverwant! Kees de kankeraar!

En knikkertje lik, van dezelfde auteur.(Daan Zonderland) De wijze van Antrim, Michiel de kater/muis en kaas en botertje, zijn opgepeuzelde ex vrouw, Napoleonticarolissimonantonibus( zeg maar Nap). Be le hoepeltje e me ke hoepeltje hoepeltje le( bloemekool)
knikkertje lik is ! Acht keer gelezen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2003, 22:24
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 10-05-2003 @ 23:15:
knikkertje lik is ! Acht keer gelezen
Hadden we maar een ga waar je wil deurtje he...
Oud 10-05-2003, 22:36
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 10-05-2003 @ 23:24:
Hadden we maar een ga waar je wil deurtje he...
jaaah dat boek lijkt gewoon zoooo op mijn dromen *neemt zich voor het te herlezen zodra 'rook en as' uit is*
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 09:37
never landing
never landing is offline
ja nou ik las altijd die kameleon boeken en, waar is julius dat is zo een meesterlijk boek
egt waar joh
Oud 11-05-2003, 17:20
zwoesj
zwoesj is offline
boeken van Roald Dahl en Annie MG Schmidt volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 17:24
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Roald Dahl en Guus Kuijer enzo (madelief en mieke mom) , Annie Schmidt, Astrid Lindgren,...

Mijn mamie en papie lazen me overdreven veel voor, zelfs als ik al lang zelf kon lezen..
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 17:31
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
saskia en jeroen, definitely met de tekeningen van rien poortvliet, mijn grote inspiratie. ik ging het vroeger altijd natekenen, daar heb ik echt onwijs veel van geleerd.
Oud 11-05-2003, 17:48
substantial
substantial is offline
hoe kan een kinderboek nou je lifestyle bepalen
Oud 11-05-2003, 17:51
italianboy
italianboy is offline
ik las mijn ouders altijd voor
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 18:30
Landslide
Landslide is offline
De kleine kapitein

Dat was echt gaaf!
Oud 11-05-2003, 18:31
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Hagezussa schreef op 11-05-2003 @ 19:30:
De kleine kapitein

Dat was echt gaaf!
dat was zo slecht, er klopte nooit iets van die verhalen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 18:33
feline
feline is offline
Citaat:
Emin schreef op 11-05-2003 @ 18:31:
saskia en jeroen, definitely met de tekeningen van rien poortvliet, mijn grote inspiratie. ik ging het vroeger altijd natekenen, daar heb ik echt onwijs veel van geleerd.
Ik had zo'n hekel aan Saskia en Jeroen, dat moesten we altijd op school lezen.
De gebroeders Leeuwenhart van Astrid was (en is) mijn lievelingsboek. De zeven veren van de bonte papagaai van Paul Biegel vond ik ook heel gaaf. En juttertje tim van Paul Biegel en alle boeken van Roald Dahl.
Oud 12-05-2003, 07:48
Anteverta
Anteverta is offline
Madelief, Paul van Loon en ieder jaar standaard de jonge lijsters.
Heel veel sprookjes... wij hadden thuis van die grote rode sprookjesboeken en bij ieder boek hoorde een bandje waar het verhaal nog een keer op stond.. was echt geweldig, vooral duimelijntje vond ik mooi.
Ik heb ook een hele serie Claudia-boekjes verzamelt en gelezen. Die zijn al best oud en haalde ik bij tweedehandswinkels.
Mijn moeder heeft me vroeger heel veel voorgelezen uit veel verschillende boeken. Vooral de Olijke Tweeling vond ik leuk. En Kruimeltje heeft ze ook een paar keer voorgelezen.
Ik denk niet dat ik deze boeken nog eens ga lezen, maar ik heb er wel goede herinneringen aan
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 10:33
poesiefox
poesiefox is offline
Ik was gek op Bob Evers. Een openbaaaring.Wat drie schooljongens toch al niet kunnen meemaken in hun vakanties.

Laatst gewijzigd op 12-05-2003 om 10:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten