Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
mag eigenlijk niet wat ik nu ga zeggen maar toch als je nu 'al' een slechte harddisk hebt :
Als je garantie hebt & alles gebackuped. Gewoon harddisk uit je pc schroeven stroom er op prikken en aan zetten vervolgen sperongeluk even de hdd laten vallen en je hebt genoeg badsectors om in aan merking te komen om je harddisk omteruilen. |
![]() |
|
Een Hd die tikt heeft idd meestal z'n beste tijd gehad en zal 't hoogstwaarschijnlijk binnen de kortste keren helemaal begeven. Dan kan je een nieuwe eisen mits je nog garantie hebt. Maar zorg dus wel dat je vanaf heden alles flink backupped, want tikkende schijven hebben meestal niet lang meer.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Je kunt nu denk ik nog geen aanspraak op de garantie maken, alles werkt immers nog.
En je zou een ghost image kunnen maken wat alles kopiëert op je schijf, inclusief partities e.d. Maar zelf raad ik je aan Windows opnieuw vers te installeren, en enkel je documenten en andere data te backuppen. Denk ook aan bookmarks/favorieten email/adresboek/mailsettings etc. Als je nog een oude versie van Windows gebruikt, is dit ook een mooie gelegenheid Windows XP te installeren. ![]()
||
Citaat:
dat heb ik al vaker willen doen maar elke keer als ik probeer om een image te maken met norton ghost 2003 crasht windows en dan moet ik formateren wil ik weer op ie partitie kunnen komen. maar als je iets anders weet om een image mee te maken dan hou ik me aanbevolen ![]() ik wil het ook wel opnieuw installeren maar ik heb toch nog een 20/20 gb aan data wat niet verloren mag en omdat weer allemaal op een andere schijf over te zetten dat is ook niet echt fijn (want het is een HD die ik ook op school moet gebruiken en daar zijn ze er niet blij mee als ik 20/25 gb aan mp3's en films en dergelijke op mijn HD heb staan en die gooien ze dan dus ook weg als ze erachter komen ![]() ik wil XP al langer instaleren maar dan ben ik weer een hoop schijfruimte kwijt die ik hard nodig heb dus daar wacht ik nog ff mee tot het einde van dit schooljoor, dan heb ik een schijf van 40 gb erbij dus dan gata het makkelijk ![]() |
![]() |
|
XP gebruikt 500MB ruimte, valt wel mee dus. En sorry hoor, maar 98 installeren op een computer die XP kan vind ik gewoon erg onverstandig, maar dat is mijn mening natuurlijk.
![]() En je hoeft het toch maar even te doen? Na het backuppen (gewoon met explorer mapjes kopiëren) Windows XP installeren en daarna de backup data weer terugzetten. Dus hoeft maar een paar uur op die School HDD te staan. ![]()
||
Citaat:
![]() ik heb nu een backup van mijn C: en D: partitie gemaakt, dus die hele partities staan in die backup (het is gemaakt met windows backup). maar als mijn HDD binnenkort crasht en ik zet die backup terug op de nieuwe HDD zijn dan ook alle programma's en dergelijke goed geïnstalleerd? en XP komt nog wel over een 8 weken ben ik hier van school af en dan ga ik met XP experimenteren want als er dan iets mis gaat ofzo (weet ik veel wat er allemaal kan gebeuren ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb win 98 mulitboot - XP, is prima al denk je soms wel van )*(&*)&#@ZOOI! XP!! omdat lang niet alle programma's (vooral spellen) lopen onder xp en onder win 98 wel en dat xp soms bij mij met de meest vreemde errors komt en mijn systeem niet netjes afsluit. Bovendien kun je oude randapparatuur ook wel vergeten onder xp. |
![]() |
||
Citaat:
is de schijf toevallig een IBM of een Western Digital..? deze hebben vaker dergelijke problemen namelijk.... ik zou is rondkijken op de site van de maker deze hebben meestal een tooltje waarmee je kan testen of je schijf dermate kapot is dat je een nieuwe kan claimen....
||
Citaat:
en hoe zou zo'n tooltje dan moeten heten? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Spellen onder XP werken gewoon indien deze voor Win32 zijn geschreven. Sommige spellen zijn slecht geprogt en kunnen daardoor problemen geven. DOS-spellen kun je vaak niet spelen onder Windows XP. Maar je kunt natuurlijk ook een Virtual PC opstellen, waarin je Windows 98 in Windows XP kunt gebruiken. ![]() Het is niet supersnel, maar DOS-spellen en andere redelijk simpele dingen gaat prima. Qua stabiliteit is Windows XP koning, dat mag iedereen toch met me eens zijn. Windows 98 is rotzooi, dat heeft zelfs Microsoft ingezien. Hoe dat zit met de hoeveelheid MB voor een standaard installatie zal ik eens kijken, dacht dat de Windows map zo rond de 500MB was, maar dan reken ik Documents & Settings niet mee natuurlijk. Maar misschien ook leuk om te kijken naar een nieuwe schijf, zijn nu erg goedkoop. 120GB IBM180GXP voor €113. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Stelling] HDD's op dit moment Hans Kazan | 36 | 18-07-2003 21:46 |