Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2003, 14:32
moizelf
moizelf is offline
Op wat voor leeftijd is het volgens jullie"normaal" een "seksrelatie" te hebben? Ik vraag dit niet omdat ik dit met iemand heb hoor! Maar ik ken wel een paar mensen die dat hebben! Persoonlijk vind ik 17/18 daar toch wel iets te jong voor. Als jullie ooit sex and the city hebben gekeken zien jullie ook vrouwen van rond de 40 die elke week met een andere man het bed induiken vinden jullie dat kunnen??
En het is misschien seksistisch van me maar toch vind ik dat dat voor mannen anders ligt dan voor vrouwen! Ik vindt een seksrelatie ten allen tijden fout hoor!! bij mij is het alles of niets, jullie meningen graag??
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 14:34
KiMZz
KiMZz is offline
Mwah ik vind t op zich niet zo erg, maar alleen wanneer beide personen weten dat t alleen sex is en niet verder gaat. Wanneer een van beiden verliefd wordt moet je stoppen vinnik...
En t kan natuurlijk alleen wanneer je allebei single bent...
Oud 14-05-2003, 14:35
SaGA
SaGA is offline
Volgens mij ben je klaar voor seks als je er nuchter over kan nadenken en niet je lul achterna loopt (hormonen). Leeftijd maakt niet veel uit, belangrijk is dat je weet wat de concequenties van seks zijn. En dan bedoel ik niet alleen kindjes enzo Maar hey, als jij en je partner er allebei zin in hebben waarom niet?

edit: Oh, "sex relatie"... sorry dus als de relatie op sex gebasseerd is en niet op liefde?
Oud 14-05-2003, 14:39
pitje
pitje is offline
Leeftijd maakt geen zak uit. Als je maar goede afspraken met elkaar maakt als je een sexrelatie aangaat. Zoals niet verliefd worden enzo.

Verder is er niks mis met een sexrelatie, is alleen maar fijn. Wel de lusten, niet de lasten!
Oud 14-05-2003, 14:41
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Het lijkt me best wel moeilijk om iemand alleen voor de sex te gebruiken. Ik denk ook dat er snel meer gevoelens enzo bij komen kijken. Maar op zich, zo lang dit niet het geval is, en je voelt je er allebei goed bij, waarom niet? Ik denk verder dat dit niet echt met leeftijd te maken heeft, volwassenheid is per persoon toch verschillend.
Oud 14-05-2003, 14:41
SaGA
SaGA is offline
Citaat:
annemarietjuhhh schreef op 14-05-2003 @ 15:39:
Leeftijd maakt geen zak uit. Als je maar goede afspraken met elkaar maakt als je een sexrelatie aangaat. Zoals niet verliefd worden enzo.

Verder is er niks mis met een sexrelatie, is alleen maar fijn. Wel de lusten, niet de lasten!
Vind jij verliefdheid een last dan?
Oud 14-05-2003, 14:42
Gwinnie
Gwinnie is offline
inderdaad
de lusten en niet de lasten.

maar je moet het wel met elkaar eens zijn. en zeker weten dat je niet op elkaar valt enzo. en zodra de één een relatie krijgt stoppen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 14:46
Mark
Mark is offline
Ik vind het goed kunnen. Verliefd worden is niet erg, als je dan maar wel allebei gek op elkaar wordt.

Mark (die er eigenlijk wel aan toe is)
Oud 14-05-2003, 14:50
sinsere
sinsere is offline
Als je het wilt moet je het zeker doen en leeftijd maakt dan niet zoveel uit. Het gaat erom wanneer je eraan toe bent.
Zelf zou ik het niet kunnen. Ik wil alleen sex met iemand die ik echt leuk vind, en als ik iemand echt leuk vind en ik heb er ook nog eens sex mee, dan word ik toch weer verliefd. En dan is het geen sexrelatie meer.

Wat een verhaal
Oud 14-05-2003, 14:53
moizelf
moizelf is offline
jah maar ik weet zeker dat ik op gegeven moment toch wel verliefd zou worden... ik ken mensen die zeggen dat ze elkaar gebruiken maar dat meisje grijpt elke kans aan om bij hem te zijn!! en die jongen geeft niets om haar echt heel zielig!! ze wil het gewoon niet weten
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 14:54
pitje
pitje is offline
Citaat:
SaGA schreef op 14-05-2003 @ 15:41:
Vind jij verliefdheid een last dan?

Op dit moment wel. Heb helemaal geen zin én tijd voor een relatie. Dan is een sexrelatie echt wel ideaal hoor. (spreekt uit ervaring )
Oud 14-05-2003, 15:20
Verwijderd
Als je daar zin in hebt, vooral doen. *kijkt zoekend rond*
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 15:22
Verwijderd
Waarom zou daar een andere leeftijd voor gelden dan voor gewone seks?

En die wijven uit Sex and the City zíjn gewoon kansloos.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 16:37
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 14-05-2003 @ 15:34:
Mwah ik vind t op zich niet zo erg, maar alleen wanneer beide personen weten dat t alleen sex is en niet verder gaat. Wanneer een van beiden verliefd wordt moet je stoppen vinnik...
Ben het helemaal met je eens!

En ja.. welke leeftijd.. ik ben 17 en heb zoiets dergelijks gehad. Wat is daar in jou ogen dan fout aan?.. vind je 17/18 te jong?
Het word (idd) toch normaal gevonden?
Oud 14-05-2003, 19:21
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 14-05-2003 @ 15:34:
Dat is anders geen noodzakelijke voorwaarde. Als je allebei al een relatie met iemand anders hebt zou je ook een sexrelatie met elkaar kunnen hebben, maar het is maar de vraag of dat verstandig is.
Oud 14-05-2003, 19:28
Verwijderd
Mathfreak, waarschijnlijk is dat wat kimmetjeluvsya bedoelt met dat het alleen dan kan. Ze bedoelt 'kunnen' niet als 'mogelijk zijn' maar als 'acceptabel zijn'.

Ik denk dat je 'oud genoeg' bent voor een seksrelatie als je verstandig genoeg bent om in te zien dat het echt echt écht geen liefdesrelatie is, en ook niet iets dat er op lijkt. Daar is geen leeftijd voor, sommigen zullen op hun zestiende al genoeg controle over zichzelf hebben om een seksrelatie niet mer liefde te associeren en anderen nooit.

Daarnaast duiken in Sex & the City geen vrouwen van rond de 40 elke week met een andere man het bed in. Er is er zelfs maar één van wie je zoiets zou kunnen zeggen, en zelfs dan is 't niet élke week een andere. De rest is getrouwd, heeft een vaste relatie en is seksloos vrijgezel. Bovendien zijn ze eerder rond de 30.
En ja, ik vind het kunnen dat er een serie is waarin dat voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 20:13
wiebenik
wiebenik is offline
Ik vind het wel kunnen, heb zelf nu ook zoiets...alleen zei die vandaag op het laatste moment ons afspraakje af...grrr

Zolang beide zich er goed bij voelen en het niet zo is dat er eentje verliefd is en de ander niet en als je beide single bent, dan vind ik dat het moet kunnen hoor. En ik vind 18 daarvoor niet te jong, juist niet omdat je nu net nog lekker jong en onbehouden bent...

Zolang je het maar bij een "vaste" sexpartner houdt... haha klinkt stom. Maar ik bedoel, ik heb nou ook weer niet de behoefte om iedere keer een ander in m'n bed te slepen en dan te gaan turven ofzo...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 20:17
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 14-05-2003 @ 20:28:
Mathfreak, waarschijnlijk is dat wat kimmetjeluvsya bedoelt met dat het alleen dan kan. Ze bedoelt 'kunnen' niet als 'mogelijk zijn' maar als 'acceptabel zijn'.
Dat is dan in ieder geval duidelijk, maar naar mijn idee (maar dat is hooguit mijn idee) is dat niet als zodanig uit haar opmerking af te leiden. Overigens is het dan maar zeer de vraag waarom een sexrelatie tussen 2 singles wel acceptabel zou zijn en een sexrelatie tussen 2 mensen die ieder al een andere relatie hebben niet.
Oud 14-05-2003, 20:20
Elmo19
Elmo19 is offline
Citaat:
annemarietjuhhh schreef op 14-05-2003 @ 15:39:

Ik weet wat je bedoelt, maar het klinkt zo stom: "Als je maar goede afspraken met elkaar maakt als je een sexrelatie aangaat. Zoals niet verliefd worden enzo." Alsof je van te voren kan afspreken dat je niet verliefd wordt...
Oud 15-05-2003, 10:54
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Elmo19 schreef op 14-05-2003 @ 21:20:
Alsof je van te voren kan afspreken dat je niet verliefd wordt...
hehe inderdaad. Je kan niet echt afspreken dat je niet verliefd zal worden omdat je je gevoel gewoon niet zo kan beïnvloeden. Het enige wat je wat dat betreft kan afspreken is, dat mocht de één op een gegeven moment toch meer gevoelens krijgen hij dat dan kenbaar maakt en dan is het in mijn ogen beter er mee te stoppen.

** en even aan wiebenik : Ik vind dat mocht je dat wel doen, dat turven en met elke keer een andere naar bed gaan, dan vind ik zo iemand gewoon echt een dikke slet. Als je het dan "ik heb verschillende sexrelaties" gaat noemen ben je toch wel ver van huis zo

Laatst gewijzigd op 15-05-2003 om 10:58.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 11:03
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
ik vind het een goede oplossing voor als je beidjes geen zin hebt in een relatie, en toch geen zin hebt om in het rond te neuken.
Geen probleem mee als iemand dat doet.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 11:52
Rick21
Rick21 is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 15-05-2003 @ 12:03:
ik vind het een goede oplossing voor als je beidjes geen zin hebt in een relatie, en toch geen zin hebt om in het rond te neuken.
Geen probleem mee als iemand dat doet.
HELEMAAL MEE EENS!!!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 18:54
pitje
pitje is offline
Citaat:
Elmo19 schreef op 14-05-2003 @ 21:20:
Ik weet wat je bedoelt, maar het klinkt zo stom: "Als je maar goede afspraken met elkaar maakt als je een sexrelatie aangaat. Zoals niet verliefd worden enzo." Alsof je van te voren kan afspreken dat je niet verliefd wordt...

Daar bedoelde ik dus mee: als de 1 verliefd wordt moet hij/zij dat wel tegen de ander zeggen. Ik heb zelf wel eens meegemaakt dat een jongen met wie ik een sexrelatie had verliefd op me werd. Vanaf zo'n moment is een sexrelatie geen sexrelatie meer, omdat er liefde bij is komen kijken. De verhoudingen lagen gewoon in één keer heel anders: vanaf dat moment ging het ook niet echt goed meer tussen ons...
Oud 15-05-2003, 20:30
Verwijderd
een seksrelatie is alleen oké als je bedpartner heel erg knap is... anders vind ik het vies
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 20:36
wiebenik
wiebenik is offline
Citaat:
bertbart schreef op 15-05-2003 @ 21:30:
een seksrelatie is alleen oké als je bedpartner heel erg knap is... anders vind ik het vies
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten