Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2003, 18:12
Verwijderd
Ik vraag nu ff naar jullie meningen...

Gebruik ik volgens jullie teveel drugs?
IK heb een tijd gehad dat ik elke dag stoned was, en nu doe ik het zo'n 4 keer in de week..
Ik ben 2 keer waus geweest in 5 weken, één keer 1½ pil, en 1 keer 4 pillen, en over 2 maanden ga ik weer slikken, vinden jullie dit veel?

IK vroeg het me af, want vroeger dacht ik zelf ook raar over blowen, als ik bijvoorbeeld iemand zag lopen die ik kende en blowde keek ik hem ook met andere ogen als nu, om nog maar niet over pillen te spreken...
Ik denk eigenlijk ook dat heeft te maken met 'geestelijk groeien' in de maatschappij... wat jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2003, 18:28
Mark87
Mark87 is offline
Nou ik vind het wel veel voor je leeftijd, maar goed. Wat denk je zelf? Lijdt school eronder? Voel je je soms depressief? Waarom doe je drugs?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 22:39
Griller
Griller is offline
Wel teveel.. maar het valt nog wel mee kan ik je uit ervaring zeggen...
Oud 14-05-2003, 22:47
Mark87
Mark87 is offline
Ja, eigenlijk zolang je maat kan houden en niet meer dan dit gaat doen is het goed. Maar ik weet uit eigen ervaring dat een belofte met jezelf snel gebroken kan zijn, hoe erg overtuigd van je eigen mentale sterkte je ook bent.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 23:59
Verwijderd
Ik vind het ook best belangerijk dat ik geen drugs gebruik om de werkelijkheid te ontvluchten door sociale problemen. Ik zie drugs meer als geestverruimmende middelen, iets waar je je wereld mee kan uitbreiden, maar toch blijven de meesten 'narrow-mindend'. Daarom ben/was ik ook nieuwsgierig naar jullie mening.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 09:17
Verwijderd
Je kan wel aan ons gaan vragen of wij vinden of je te veel doet maar je doet die drugs toch voor jezelf niet voor ons?
Ik vind niet dat je veel blowt maar pillen zou ik zelf nooit doen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 09:20
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Evil Activities schreef op 15-05-2003 @ 00:59:
Ik vind het ook best belangerijk dat ik geen drugs gebruik om de werkelijkheid te ontvluchten door sociale problemen. Ik zie drugs meer als geestverruimmende middelen, iets waar je je wereld mee kan uitbreiden, maar toch blijven de meesten 'narrow-mindend'. Daarom ben/was ik ook nieuwsgierig naar jullie mening.
Als ik het goed heb zijn coke,xtc en speed voorbeelden van geestvernauwende genotsmiddelen en zijn dingen als wiet, paddo's en LSD geestverruimende genotsmiddelen .... Ik heb het even opgezocht:

Indeling op basis van effect op waarneming
1. Geestverruimend
Hasj, marihuana, psilocybine & psilocine

2. Geestvernauwend
Amfetamine, cocaïne, heroïne, XTC Cocaine, Crack

Dus gebruik je ook geestvernauwende drugs...
Oud 15-05-2003, 13:22
Verwijderd
Wat is dan precies het verschil?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 14:13
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Evil Activities schreef op 14-05-2003 @ 19:12:

IK heb een tijd gehad dat ik elke dag stoned was, en nu doe ik het zo'n 4 keer in de week..
Ik ben 2 keer waus geweest in 5 weken, één keer 1½ pil, en 1 keer 4 pillen, en over 2 maanden ga ik weer slikken, vinden jullie dit veel?

IK vroeg het me af, want vroeger dacht ik zelf ook raar over blowen, als ik bijvoorbeeld iemand zag lopen die ik kende en blowde keek ik hem ook met andere ogen als nu, om nog maar niet over pillen te spreken...
Ik denk eigenlijk ook dat heeft te maken met 'geestelijk groeien' in de maatschappij... wat jullie?
ja wtf wat is veel er zijn altijd mensen die meer gebruiken en er zijn er altijd die minder gebruiken
als je het zelf teveel vind dan hoef je toch geen bevestiging van anderen
Oud 15-05-2003, 17:01
Verwijderd
Ik vraag alleen jullie mening, om te weten hoe jullie er tegen aankijken.

Ik wil niet weten of ik veel of weinig gebruik, ik wil jullie mening...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 17:25
Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef op 15-05-2003 @ 10:20:
Als ik het goed heb zijn coke,xtc en speed voorbeelden van geestvernauwende genotsmiddelen en zijn dingen als wiet, paddo's en LSD geestverruimende genotsmiddelen .... Ik heb het even opgezocht:

1. Geestverruimend

2. Geestvernauwend

XTC zal ik niet onder de geestvernauwende middelen plaatsen, het veroorzaakt ook deels een psychedelische trip buiten de stimulerende werking. Maar als je drugs puur gebruikt om je bewustzijn te vergoten kan je inderdaad beter middelen als psilocybine, LSD, hasj enzovoort gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 18:23
apekop123
apekop123 is offline
Ik herken het maar al te goed.

De 1e keer blowen zat ik echt te twijfelen en ik d8 "het is wel wiet". En dat vond ik dus heel wat, want er werd toch altijd gezegd dat blowen zo slecht voor je is enz.

Nu 2 jaar later

Tja, ik heb tijden gehad dat ik dagelijks blowde (vooral vakantie's). Maar ik doe het nu eigenlijk alleen in het weekend (met een uitzondering af en toe). Ik zie nu blowen als minder slecht als alcohol (hoewel ik dat nog niet 100% zeker weet, maar zelfs onderzoekers weten het niet zeker)

Probeer gewoon duidelijke afspraken te maken (met jezelf) kan je je daaraan houden dan heb je geen probleem lijkt me. Oh en btw ik doe het wel goed op school enz. Als ik echt ineens mega klote cijfers zou halen ofzow en het zou door het blowen komen zou ik wel stoppen.
Oud 16-05-2003, 18:22
megas
megas is offline
ik snap ook wat je bedoelt. bij mij vind mijn omgeving het feit dat ik gebruik echt een verschrikking. maar zolang het niet uit de hand loopt vinden ze het oke. (familie uitgezonderd!) ik slik vrij regelmatig speed en xtc, maar ik doe het niet om iets te ontvluchten oid.
dat hoeft voor mij ook geen reden te zijn om iemand verslaafd te noemen, want als je gewooon kickt op het gevoel en daar verslaafd aan raakt is het precies hetzelfde, maar goed. (volg je me nog?)

ik vind idd ook dat je voor jezelf na moet gaan of je teveel gebruikt. als je twijfelt, vraag het eens aan je vrienden, kijk of zij (negatieve) veranderingen bij je hebben opgemerkt. is dit het geval, stop dan gewoon es een paar maand en kijk wat er dan gebeurd. ik werd er bv heel opvliegend van, en dat was voor mij het teken om te minderen...!

ik heb pas zown test gedaan: ben ik sterker dan drank? daar kwam uit dat drank mij bijna de baas is.
drugstest ga ik zo ook maar es ff doen...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 23:12
AtHell
AtHell is offline
Nee volgens mij niet, als ik jóu was zou ik met crack beginnen daar krijg je pas echt een kick van. Er is niets leukers dan pijpen om zo geld voor je volgende shot bij elkaar te sprokkelen.
Oud 18-05-2003, 03:28
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
AtHell schreef op 18-05-2003 @ 00:12:
Nee volgens mij niet, als ik jóu was zou ik met crack beginnen daar krijg je pas echt een kick van. Er is niets leukers dan pijpen om zo geld voor je volgende shot bij elkaar te sprokkelen.
Chill, ik denk dat ik daar ook maar eens aan moet beginnen
Oud 20-05-2003, 22:14
stampbunny
stampbunny is offline
nee valt reuze mee je doet het niet veel!
ken mensen die het ook door de week doen!
snuiven en slikken dan!
en mensen die elke dag in de sjop zitten jointjes te roken!
dat is pas overdreven!

met jou valt het reuze mee... ik zat elke zat. aan de drugs!
Oud 20-05-2003, 22:21
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:

valt wel mee. met dat blowen dan, pillen heb ik geen verstand van.

Citaat:
vroeger was het interessant, nu is het een gewoonte.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 18:01
Verwijderd
gekkewoos
V - Lid

gepost op 16-05-2003 @ 19:22

--------------------------------------------------------------------------------
ik snap ook wat je bedoelt. bij mij vind mijn omgeving het feit dat ik gebruik echt een verschrikking. maar zolang het niet uit de hand loopt vinden ze het oke. (familie uitgezonderd!) ik slik vrij regelmatig speed en xtc, maar ik doe het niet om iets te ontvluchten oid.
dat hoeft voor mij ook geen reden te zijn om iemand verslaafd te noemen, want als je gewooon kickt op het gevoel en daar verslaafd aan raakt is het precies hetzelfde, maar goed. (volg je me nog?)

ik vind idd ook dat je voor jezelf na moet gaan of je teveel gebruikt. als je twijfelt, vraag het eens aan je vrienden, kijk of zij (negatieve) veranderingen bij je hebben opgemerkt. is dit het geval, stop dan gewoon es een paar maand en kijk wat er dan gebeurd. ik werd er bv heel opvliegend van, en dat was voor mij het teken om te minderen...!

ik heb pas zown test gedaan: ben ik sterker dan drank? daar kwam uit dat drank mij bijna de baas is.
drugstest ga ik zo ook maar es ff doen...
----------------------------
Drank is bij mij op alle punten de baas... dat vind ik echt slecht van mezelf en het domme is dat ik dat al zooo lang weet en dat ik er niks aan verander...toch een beetje verslaafd misschien...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 18:22
Mir-idiotA
Citaat:
omajunk schreef op 21-05-2003 @ 19:01:
gekkewoos
V - Lid

gepost op 16-05-2003 @ 19:22

Drank is bij mij op alle punten de baas... dat vind ik echt slecht van mezelf en het domme is dat ik dat al zooo lang weet en dat ik er niks aan verander...toch een beetje verslaafd misschien...
Probeer eens zonder en ervaar het.
Ik moest het doen. Het is me 5 dagen gelukt, en vraag niet hoe?
Merk nu wel dat ik zwaar moet minderen, maar dat wil ik zelf. Als het jezelf niet uitmaakt dat je verslaafd bent, geeft het niet, al kan het voor problemen van hier tot tokio zorgen.
Je raakt best fucked up van als je niet drinkt. Succes.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 11:19
Verwijderd
hm doordeweeks drink ik niet echt, tenzij er feest is, maar bij het uitgaan, feesten en elke dag dat anders is als de rest wil ik zuipen. Ik drink me dan helemaal naar de tering en de dag daarna ga ik dood van een kater en toch drink ik elke week weer.
Ik word chagereinig als ik geen drank heb bij feesten en dan wil ik naar huis.
Opzich loopt het niet uit de hand, maar ik vind het gewoon schraal dat ik het niet naar me zin kan hebben tijdens een concert, festival, uitgaan, feestdagen en gewoon jaarlijkse feesten als ik niet lam ben...
Hebben jullie dat ook?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 13:32
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
omajunk schreef op 22-05-2003 @ 12:19:
hm doordeweeks drink ik niet echt, tenzij er feest is, maar bij het uitgaan, feesten en elke dag dat anders is als de rest wil ik zuipen. Ik drink me dan helemaal naar de tering en de dag daarna ga ik dood van een kater en toch drink ik elke week weer.
Opzich loopt het niet uit de hand, maar ik vind het gewoon schraal dat ik het niet naar me zin kan hebben tijdens een concert, festival, uitgaan, feestdagen en gewoon jaarlijkse feesten als ik niet lam ben...
Hebben jullie dat ook?
ja, als ik niet gerookt heb is het gewoon saai. en als ik mezelf voor heb genomen een dag niet te blowen ga ik aan de alcohol terwijl ik normaal gesproken zelden tot nooit echt drink.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 14:18
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef op 18-05-2003 @ 04:28:
Chill, ik denk dat ik daar ook maar eens aan moet beginnen
Doen is echt vet relaxt
Oud 22-05-2003, 16:18
megas
megas is offline
Citaat:
omajunk schreef op 22-05-2003 @ 12:19:
Hebben jullie dat ook?
ik ook idd, als ik uit ga, MOET ik gewoon íets hebben, makat nie uit wat ...anders vind ik er ook geen zak aan, kan ik me niet vermaken, eg niet. zit gewoon tussen me oren waarschijnlijk, maar tis wel lastig. door de week kan ik ook wel zonder (gisteren uitgezonderd-> herkansingen) maareh, kater heb ik ook nooit, hoe ik me ook te pleuris drink

ps, drank was mij ook bij alles de baas voilgens de test, maar ik ben in ontkenning, ben het er NIET mee eens, alleen met feesten wel..
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:21
BlackMystery
BlackMystery is offline
uit mijn standpunt doe je het niet te veel
en doe je het eerder nog weinig
maar denk dat alleen jij der over kan oordelen of je het te veel doet
ik heb een half jaar elke dag stoned geweest, gestopt voor het exaams en nu terug elke dag
en ik vind dat niet te veel
maar als je vind dat je niet meer normaal kan functionere
dan moet je minderen he
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:48
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef op 15-05-2003 @ 10:20:

1. Geestverruimend

2. Geestvernauwend

Nou, dan heb je dus niet goed gezocht. XTC heeft geestverruimemde eigenschappen, en ik spreek ook uit ervaring .

-edit- beetje verkeerd gelezen -edit-
Hmzz, zolang je maar niet echt vaker dan eens in de paar maanden slikt. Het tast je hersenen toch echt wel aan, en als je t nie merkt, komt t alleen maar omdat je gewoon intelligent genoeg bent om er nog niet onder te lijden met school enzo (intelligenter dan verijst is dus)..
Dus, voor degene die meer slikken, misschien dat je t nu nog niet merkt, maar later wel..

En ik heb wel redelijk wat gebruikt geloof ik, maar nooit echt t id gehad dat ik zonder drugs geen lol kon hebben op een feest (en ben wel naar feesten geweest zonder echt drugs te nemen, al weet ik eigelijk niet of ik ook zonder blowen een feest heb doorgemaakt..).

Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 20:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten