Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2003, 21:14
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
ik heb sinds kort een 3e pc in ons netewrk gezet en daar draait win2k op. ik zelf heb een pc met win2k en beneden staat een pc win98 SE. nu is het zo dat ik met mijn pc wel op de 3e pc kan komen, ik omet wel 1 keer invullen met welke acount ik op de pc wil komen maar dan kan ik er goed op komen, ik kan ook met deze pc op de win98 pc komen. met de 3e pc kan ik op mijn pc komen en op de win98 pc. maar met de win98 pc kan ik niet op mijn pc en op de 3e pc komen en dat wil ik eigenlijk wel maken dat dat wel kan. als ik bij netwerk kijk dan staan wel alle pc's daar. maar als ik dan met de win98 pc op een win2k pc wil komen dan moet ik een wachtwoord invullen en ik weet niet waarvan en waaro datie dat doet. en alle wachtwoorden die het misschien zouden kunnen zijn heb ik al geprobeerd. dus nu is mijn vraag hoe kan ik het maken dat je met alle pc's op een andere pc kunt komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2003, 09:28
dafelix
dafelix is offline
zelfde OS gebruiken, dat werkt iig al stukken beter
Oud 18-05-2003, 10:11
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dan zie je zo'n $IPC dingus zeker met wachtwoord eronder.

Wat je moet doen:

Start > Uitloggen / Log off <username>

Dan opnieuw aanmelden met de naam en wachtwoord van de netwerk share van b.v. je win2k computer. Als je als username "jantje" en wachtwoord "supersecret" hebt, moet je dus dit nu invullen. Nu kun je direkt naar \\10.0.0.101 gaan, vervang 10.0.0.101 door het IP van die win2k computer. Je kunt er nu zo in, zonder iets in te vullen. Als je nu naar een andere computer wilt connecten met een ander username en wachtwoord, moet je weer uitloggen. Win98 werkt niet echt lekker wat dat betreft. Maar mijn mening over Win98 ken je vast wel.

Maar het kan wel.
Oud 18-05-2003, 12:44
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
dafelix schreef op 18-05-2003 @ 10:28:
zelfde OS gebruiken, dat werkt iig al stukken beter
dat klopt ja maar de win98 pc heeft niet genoeg geheugen voor win2k

Citaat:
Enlightenment schreef op 18-05-2003 @ 11:11:
Dan zie je zo'n $IPC dingus zeker met wachtwoord eronder.

Wat je moet doen:

Start > Uitloggen / Log off <username>

Dan opnieuw aanmelden met de naam en wachtwoord van de netwerk share van b.v. je win2k computer. Als je als username "jantje" en wachtwoord "supersecret" hebt, moet je dus dit nu invullen. Nu kun je direkt naar \\10.0.0.101 gaan, vervang 10.0.0.101 door het IP van die win2k computer. Je kunt er nu zo in, zonder iets in te vullen. Als je nu naar een andere computer wilt connecten met een ander username en wachtwoord, moet je weer uitloggen. Win98 werkt niet echt lekker wat dat betreft. Maar mijn mening over Win98 ken je vast wel.

Maar het kan wel.
dat klopt ja dat zie ik dan. maar wat je hier uitlegt kan dat ook als je alleen acounts hebt die voor die pc gelden? want we hebben hier allemaal accounts waarmee je maar op 1 pc in kan loggen kan dat dan ook?

ik vind ook dat ons pa en ma op win2k over moeten stappen maar dan moeten ze ram geheugen bij kopen omdat ze er nu maar 64 MB in hebben zitten en die zitten zelf nooit aan de pc dus dat doen ze niet en mijn broertjes doen dat ook niet dus ze moeten wel met 98 werken
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 13:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
64MB kan Windows 2000 prima op (vanaf 32MB, maar dat is wel weinig). 64MB bijzetten kan ook, kun je er Windows XP opzetten.

Verder kun je niet SMB sharing per IP adres regelen, het werkt met login en password. Kloar. Gewoon proberen dus wat ik zei en je zou moeten kunnen inloggen.
Oud 18-05-2003, 14:21
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-05-2003 @ 14:53:
64MB kan Windows 2000 prima op (vanaf 32MB, maar dat is wel weinig). 64MB bijzetten kan ook, kun je er Windows XP opzetten.

Verder kun je niet SMB sharing per IP adres regelen, het werkt met login en password. Kloar. Gewoon proberen dus wat ik zei en je zou moeten kunnen inloggen.
draait win2000 dan ook goed en redelijk snel op 64mb? ik dacht altijd dat 128 mb minimaal was voor een redejke performance van 2000

ok dan zal ik dat gaan proberen en anders zet ik er ook gewoon 2000 op
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 14:30
Enlightenment
Enlightenment is offline
64MB met Win2000 gaat wel oke. Maar geen antivirus installen dan, en sowieso comp. schoonhouden.

Geheugen bijzetten raad ik nog steeds aan, of je moet hem als FreeBSD servertje gaan willen gebruiken.
Oud 18-05-2003, 14:47
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-05-2003 @ 15:30:
64MB met Win2000 gaat wel oke. Maar geen antivirus installen dan, en sowieso comp. schoonhouden.

Geheugen bijzetten raad ik nog steeds aan, of je moet hem als FreeBSD servertje gaan willen gebruiken.
uhm ik heb eigenlijk een pc bijgekocht om als server te laten draaien, dat is dus die 3e pc in het netwerk. ik heb daar nu wel gewoon 2000 opstaan, maar als het goed is krijgen ik morgen 2000 server editie, dus dan kan ik die als server gebruiken alleen ik weet zo niet hoe ik dat dan allemaal in elkaar moet gaan zetten zodat het goed werkt dus daar ga ik jullie dan ook nog veel mee lastig vallen maar wat is een freebsd server?? ik ook maar het is niet mijn pc maar van mijn ouders zie vorige reactie en die willen dat niet maarja niks aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 15:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
LamMuH_EiKoL schreef op 18-05-2003 @ 15:47:
uhm ik heb eigenlijk een pc bijgekocht om als server te laten draaien, dat is dus die 3e pc in het netwerk. ik heb daar nu wel gewoon 2000 opstaan, maar als het goed is krijgen ik morgen 2000 server editie, dus dan kan ik die als server gebruiken alleen ik weet zo niet hoe ik dat dan allemaal in elkaar moet gaan zetten zodat het goed werkt dus daar ga ik jullie dan ook nog veel mee lastig vallen maar wat is een freebsd server?? ik ook maar het is niet mijn pc maar van mijn ouders zie vorige reactie en die willen dat niet maarja niks aan te doen.
FreeBSD is UNIX =)

Een echt server OS, b.v. om als internet gateway te dienen, en als webserver of mail/ftp/irc/quake/whatever server.

En dat kan die oude pc prima.

Maargoed dat is verhaal apart. Je probleem van op win98 shares benaderen zou opgelost moeten zijn.

128MB geheugen voor desktop comp. is een pré.
Oud 18-05-2003, 15:39
iamcj
iamcj is offline
Als je weinig van 2000 weet als server is het niet echt veilig, je moet namelijk alles handmatig dichttimmeren.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 15:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
iamcj schreef op 18-05-2003 @ 16:39:
Als je weinig van 2000 weet als server is het niet echt veilig, je moet namelijk alles handmatig dichttimmeren.
Mjah. Iig Windows Update draaien.

Maar als hij in een DMZ (achter een NAT router) zit en alleen services voor zn LAN draait, dan is het wel veilig, ook met een brak OS en brakke software.
Oud 18-05-2003, 15:58
iamcj
iamcj is offline
Een gozer op mijn werk, liet mijn baas even zien wat hij allemaal moest doen om die server dicht te zetten. Dat was niet voor de poes. Maar jij weet er vee meer van dan ik.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 16:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
iamcj schreef op 18-05-2003 @ 16:58:
Een gozer op mijn werk, liet mijn baas even zien wat hij allemaal moest doen om die server dicht te zetten. Dat was niet voor de poes. Maar jij weet er vee meer van dan ik.
Valt wel mee hoor.

Windows is sowieso geen echt server OS. Een echte server gebruikt geen instabiele en resource-verspillende GUI. Sowieso is UNIX veel geschikter als server dan Windows. En Microsoft's IIS is ook geen goede webserver te noemen.

Maar voor hobby doeleinden kan het prima. Verdiepen in UNIX is natuurlijk veel beter, maar dat kan en wil niet iedereen. Ik ga echter wel een how to schrijven zodat iemand met algemene computerkennis maar geen Linux/UNIX kennis toch zo'n servertje kan bouwen. o.a. voor internet delen en webserver met PHP/MySQL en FTP etc.
Oud 18-05-2003, 17:28
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
hmmm dat lijkt me eigenlijk dan ook wel iets dat UNIX maar ik heb geen idee hoe ik eraan moet komen en hoe ik alles goed moet instellen enzo.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 17:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
LamMuH_EiKoL schreef op 18-05-2003 @ 18:28:
hmmm dat lijkt me eigenlijk dan ook wel iets dat UNIX maar ik heb geen idee hoe ik eraan moet komen en hoe ik alles goed moet instellen enzo.
Hm is niet zo snel uit te leggen. Maar ik ben bezig met how-to.
Oud 18-05-2003, 18:27
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-05-2003 @ 18:58:
Hm is niet zo snel uit te leggen. Maar ik ben bezig met how-to.
ah ok alsie klaar is roep dan een keer dan ga ik dat ook installeren dan ga ik nu eerst 2000 server proberen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten