Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar het zal vroeger idd veel beter geweest zijn, niet dat het slecht was, maar de zaal was veel te groot, en hij had wel een paar mensen "ter ondersteuning" nodig... Maar ben niet echt een Dylan fan, als je het over de meest invloedrijke artiest ooit hebt, zou ik eerder aan Hendrix denken. Maar goed er is niet echt een beste eigenlijk...
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Dat Bob Dylan in 1965 spectaculairder was dan tegenwoordig kan ik niet ontkennen; ik had graag bij het Newport Folk Festival willen zijn, of tijdens de tour met The Hawks -de voorloper van The Band- toen ze avond aan avond uitgefloten werden. Maar toch is Dylan tegenwoordig weer in vuur en vlam hoor! Zeker tijdens de live-concerten. Je kan trouwens het beste naar Brussel gaan tijdens zijn Europese tournees: elk optreden in die zaal (Vorst Nationaal) is bijzonder. Het is in elk geval stukken beter dan begin jaren 90, toen Dylan totaal de weg kwijt was door overtollig drankgebruik en creatieve inzinkingen. Zo lang die man nog leeft wil ik 'm zien. Trouwens; een aardige vraag tussendoor; hoe lang denken jullie dat die man nog te leven heeft? Ik zeg dat 'ie 70 wordt...
|
![]() |
|
Ik kan het heel erg met je eens zijn over Blood On The Tracks en Blonde on Blonde. Maar Bob's grootste tekenen van genialiteit hoor ik toch altijd op Bringing It All back Home (aka Subterranean Homesick Blues) en Highway 61 Revisited.
Ik heb nog 2 minuten om te proberen te formuleren wat er zo geweldig aan is (internet café) en daat gaat niet lukken maar ik kom er nog wel eens op terug. Overigens vind ik The Freewheelin' Bob Dylan en Desire ook briljante piekjes (op onverwachte tijden). Nieuwe Dylan moet ik me nog eens op storten en live moet ik 'm nog eens zien! (eerstvolgende kans)
||
Citaat:
![]() Mijn favoriete albums zijn overigens 'Bringing It All Back Home' en 'Blonde On Blonde'. Dit jaar komt 'The Bootleg Series Vol. 6: Live 1964' uit - ben benieuwd ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik denk dat we kunnen concluderen dat de beste platen van Dylan uit de 60s komen, maar in elk decenium had 'ie zeker zo z'n hoogtepunten, vind ik...
60s: Freewheelin' / Bringing It All back Home / Highway 61 / Blonde on Blonde 70s: Blood On The Tracks / Desire / Planet Waves (met The Band) 80s: hoewel de meningen er over verdeeld zijn: Slow Train Coming / Oh Mercy 90s: Time Out Of Mind / Love & Theft Ik kan me trouwens ook bescheuren over zijn allerslechtste platen. Zijn hier mensen die ook zijn slechte platen (en die zijn slechter dan je kon bedenken vantevoren) in de kast hebben staan? Ik wel, want ik heb inmiddels bijna alle CDs. Vooral Under The Red Sky is verschrikkelijk, met als absoluut dieptepunt 10.000 Men. Maar ik kan er hard om lachen, omdat ik een ongeinteresseerde Bob voor me zie, die maar wat murmelt en elke hoge verwachting genadeloos de grond in boort. |
![]() |
|
![]() |
Dit stond trouwens net op het ANP:
Popzanger Bob Dylan heeft aan regisseur Martin Scorsese zijn eerste filminterview in twintig jaar toegezegd. Scorsese zal dit interview als basis gebruiken voor een documentaire over Dylans leven. Dat meldde het Amerikaanse filmblad Variety deze week. Scorsese werd gefascineerd door Dylan (61) toen hij in 1978 een film maakte over de afscheidstournee van The Band, Dylans begeleidingsband. Scorsese beschouwt Dylan als een van de belangrijkste kunstenaars van de afgelopen vijftig jaar. De documentaire zal de periode 1963 tot ’66 beslaan. Dat was de tijd waarin Dylan bekend werd als folkzanger met liedjes als Like a Rolling Stone en ’Blowin in the Wind’, tot hij zich van zijn oorspronkelijke publiek vervreemdde door op een elektrische gitaar te gaan spelen. In 1966 overleed hij bijna bij een motorongeluk. Daarna maakte hij acht jaar lang geen toernee. De Dylanfilm zal eind 2004 te zien zijn in Amerikaanse en Britse documentaireseries. |
![]() |
|
![]() |
Wellicht... 't Is in elk geval uit dezelfde periode. Maar ik vraag me af of het uit filmmateriaal zal bestaan uit die tijd (als dat er al is) of dat Dylan verteld over toen...
Overigens komt er deze zomer ook een film van Dylan uit, 'Masked and Anonymus.' In juli ofzo... Dylan speelt de hoofdrol. Niet dat het een geweldige acteur is, want in Hearts Of Fire en Pat Garret & Billy the Kid was hij meer een sta-ind-weg dan een aanwinst, maar goed... ben toch benieuwd. Vooral omdat hij de soundtrack maakt en ook in de film optreedt met zijn band. De film gaat namelijk over een aan lager wal geraakte zanger... Weet ook iemand hier of en wanneer 'Chronicles' uitkomt? Het is een biografie door Dylan zelf geschreven die dit jaar al zou uitkomen, maar ik heb er verder niks meer over gehoord... |
![]() |
||
Citaat:
- G.C.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Wat vinden jullie van Bob's Nobelprijs? aumgn | 25 | 07-11-2016 21:40 | |
Films, TV & Radio |
Bob Dylan,no direction home duff-mckagan | 25 | 07-01-2006 18:08 | |
Muziek |
Bob Dylan,no direction home duff-mckagan | 3 | 27-12-2005 19:39 | |
Muziek |
Bob Dylan radioshow Gary X | 2 | 14-12-2005 16:53 | |
Muziek |
nummer van bob dylan/ jimi hendrix walter | 7 | 20-01-2004 23:19 | |
Muziek |
[Bob Dylan 10/11 Nov] I don't believe in Zimmerman... mcsun | 22 | 16-11-2003 13:59 |