Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 04:28
Diesel
Diesel is offline

Naar mijn mening is Bob Dylan één van de meest invloedrijke artiesten ooit. Voor mij een ware legende in de muziekwereld, net als bijvoorbeeld Elvis Presley en Tupac Shakur. De meeste zogenaamde artiesten van vandaag (zoals 50 Cent, Britney Spears, Kelly Rowland, Justin Timberlake en Nelly) stellen niets voor. Ze zijn niets meer en niets minder dan geldhonden.

Bob Dylan is geboren om te schrijven en zingen, zijn lyrics en muziek beïnvloeden heel mijn leven.

Wat vinden jullie van BD?
Oud 18-05-2003, 10:39
Verwijderd
ik kan niet in woorden uitdrukken hoe goed ik zijn muziek vind
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 11:44
The_Eagles
The_Eagles is offline
niet mijn smaak maar blowing in the wind is wel leuk
Oud 18-05-2003, 12:37
Escapism
Escapism is offline
masters of war is mijn favoriet, met de kanttekening erbij dat ik niet álles van em ken, maar das een sgade die ik denk ik ook niet meer ga inhalen
Oud 18-05-2003, 13:18
Verwijderd
beste singer songwriter van de 20ste eeuw
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 18:22
lana
lana is offline
hij is een van de allerbeste ooit

Laatst gewijzigd op 18-05-2003 om 18:24.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 18:24
Skinless
Skinless is offline
knocking on heaven's door

het blijft toch een goede plaat en beter dan al die kutcovers van al die andere bands
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 18:59
funest
funest is offline
hij heeft erg mooie nummers ja, maar ik snap niet waarom je hedendaagse artiesten erbij moet betrekken?
et is gewoon niet te vergelijken
one more cup of coffee is mijn favoriet
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 19:43
Gary X
Gary X is offline
bob dylan was erg goed, maar een van de meest invloedrijken? Elvis Presley ook niet echt hoor... Ik dacht meer aan Buddy Holly!

- G.C.
Oud 18-05-2003, 21:38
deep hendrix
deep hendrix is offline
BOB is zalig om naar te luistere maar geef mij toch maar mark knoffler en zijn ex dire straits
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 15:10
tjeu
tjeu is offline
Mark Knopfler had Dylan willen zijn... Evenals Bruce Springsteen. Maar er is maar één Dylan. Mijn favoriete nummer is trouwens Every Grain Of Sand. Iemand wel eens naar een concert van Dylan geweest? Ik inmiddels 6 keer...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:53
m'neer
m'neer is offline
Ik ben nog nooit naar een van z'n concerten geweest, maar ik denk dat 't nu niet meer zo spectaculair is. Was ik maar bij een van z'n concerten in 1965

Mijn favoriete nummer is overigens 'Love Minus Zero/No Limit'.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:54
clubje
clubje is offline
Dylan is één van de grootsten. Ik zit nog altijd met de vraag, tot op vandaag: Wie is de grooste, bob dylan of neil young? Ik weet het niet...
Oud 19-05-2003, 19:02
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
clubje schreef op 19-05-2003 @ 19:54:
Dylan is één van de grootsten. Ik zit nog altijd met de vraag, tot op vandaag: Wie is de grooste, bob dylan of neil young? Ik weet het niet...
likde d'uh dylan...

neil young is absoluut koel maar in vergelijking met dylan blijft ie niet overeind vind ik
Oud 19-05-2003, 19:08
NERD
NERD is offline
Citaat:
clubje schreef op 19-05-2003 @ 19:54:
Objectief gezien is Dylan natuurlijk invloedrijker, bekender enzovoorts. Maar ik kies zelf toch voor opa Neil
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:22
Thought Alive
Thought Alive is offline
Citaat:
m'neer schreef op 19-05-2003 @ 19:53:
Ik ben nog nooit naar een van z'n concerten geweest, maar ik denk dat 't nu niet meer zo spectaculair is. Was ik maar bij een van z'n concerten in 1965

Ik heb hem vorig jaar in Ahoy gezien
Maar het zal vroeger idd veel beter geweest zijn, niet dat het slecht was, maar de zaal was veel te groot, en hij had wel een paar mensen "ter ondersteuning" nodig...

Maar ben niet echt een Dylan fan, als je het over de meest invloedrijke artiest ooit hebt, zou ik eerder aan Hendrix denken. Maar goed er is niet echt een beste eigenlijk...
Oud 19-05-2003, 19:28
Verwijderd
Bob Dylan was invloedrijker, Neil Young is volgens mijn vader wel beter
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 10:58
mcsun
mcsun is offline
Bob Dylan? Nog nooit van gehoord.
Oud 20-05-2003, 11:08
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
mcsun schreef op 20-05-2003 @ 11:58:
Oud 20-05-2003, 11:38
NERD
NERD is offline
Citaat:
mcsun schreef op 20-05-2003 @ 11:58:
Leuke avatar bij de weg, is dat niet de leadzanger van The Band voordat ze ieder hun eigen weg gingen? Kom, hoe heet ie ook al weer... 't ligt op het puntje van m'n tong... was het soms Robbie Robertson? Of nee, het was volgens mij toch Rick Danko... of... ??

Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 21:21
lana
lana is offline
mjah beetje standaard maar Like a Rolling Stone is mijn favoriet,
hoewel Lay Lady Lay ook wel aardig in de buurt komt
Oud 21-05-2003, 12:17
tjeu
tjeu is offline
Dat Bob Dylan in 1965 spectaculairder was dan tegenwoordig kan ik niet ontkennen; ik had graag bij het Newport Folk Festival willen zijn, of tijdens de tour met The Hawks -de voorloper van The Band- toen ze avond aan avond uitgefloten werden. Maar toch is Dylan tegenwoordig weer in vuur en vlam hoor! Zeker tijdens de live-concerten. Je kan trouwens het beste naar Brussel gaan tijdens zijn Europese tournees: elk optreden in die zaal (Vorst Nationaal) is bijzonder. Het is in elk geval stukken beter dan begin jaren 90, toen Dylan totaal de weg kwijt was door overtollig drankgebruik en creatieve inzinkingen. Zo lang die man nog leeft wil ik 'm zien. Trouwens; een aardige vraag tussendoor; hoe lang denken jullie dat die man nog te leven heeft? Ik zeg dat 'ie 70 wordt...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 12:22
tjeu
tjeu is offline
Nog een vraagje: wat is jullie favoriete album van Dylan? Die van mij -na lang nadenken, want Blonde on Blonde en Blood On The Tracks zijn natuurlijk ook klassiekers- toch maar Time Out Of Mind uit 1997. Die CD is om te janken. Zo goed.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 13:20
mcsun
mcsun is offline
Ik kan het heel erg met je eens zijn over Blood On The Tracks en Blonde on Blonde. Maar Bob's grootste tekenen van genialiteit hoor ik toch altijd op Bringing It All back Home (aka Subterranean Homesick Blues) en Highway 61 Revisited.
Ik heb nog 2 minuten om te proberen te formuleren wat er zo geweldig aan is (internet café) en daat gaat niet lukken maar ik kom er nog wel eens op terug. Overigens vind ik The Freewheelin' Bob Dylan en Desire ook briljante piekjes (op onverwachte tijden).
Nieuwe Dylan moet ik me nog eens op storten en live moet ik 'm nog eens zien! (eerstvolgende kans)
Oud 21-05-2003, 13:36
NERD
NERD is offline
Citaat:
tjeu schreef op 21-05-2003 @ 13:22:
Nog een vraagje: wat is jullie favoriete album van Dylan?
1 - Blonde on Blonde
2 - Highway 61 Revisited
3 - Blood on the Tracks
4 - Desire
5 - The Freewheelin' Bob Dylan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2003, 14:10
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
NERD schreef op 20-05-2003 @ 12:38:
Leuke avatar bij de weg, is dat niet de leadzanger van The Band voordat ze ieder hun eigen weg gingen? Kom, hoe heet ie ook al weer... 't ligt op het puntje van m'n tong... was het soms Robbie Robertson? Of nee, het was volgens mij toch Rick Danko... of... ??

...als je 't met mcsun over Dylan hebt kun je het sarcasme beter achterwege laten

Mijn favoriete albums zijn overigens 'Bringing It All Back Home' en 'Blonde On Blonde'.
Dit jaar komt 'The Bootleg Series Vol. 6: Live 1964' uit - ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 15:25
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
AM schreef op 18-05-2003 @ 19:59:
hij heeft erg mooie nummers ja, maar ik snap niet waarom je hedendaagse artiesten erbij moet betrekken?
et is gewoon niet te vergelijken
Natuurlijk moet je artiesten van vandaag erbij betrekken. Het is een soort vergelijkend waren onderzoek. Zonder vergelijking kun je nooit zeggen dat een artiest goed of beter is.
Oud 21-05-2003, 15:26
tjeu
tjeu is offline
Ik denk dat we kunnen concluderen dat de beste platen van Dylan uit de 60s komen, maar in elk decenium had 'ie zeker zo z'n hoogtepunten, vind ik...

60s: Freewheelin' / Bringing It All back Home / Highway 61 / Blonde on Blonde
70s: Blood On The Tracks / Desire / Planet Waves (met The Band)
80s: hoewel de meningen er over verdeeld zijn: Slow Train Coming / Oh Mercy
90s: Time Out Of Mind / Love & Theft

Ik kan me trouwens ook bescheuren over zijn allerslechtste platen. Zijn hier mensen die ook zijn slechte platen (en die zijn slechter dan je kon bedenken vantevoren) in de kast hebben staan? Ik wel, want ik heb inmiddels bijna alle CDs. Vooral Under The Red Sky is verschrikkelijk, met als absoluut dieptepunt 10.000 Men. Maar ik kan er hard om lachen, omdat ik een ongeinteresseerde Bob voor me zie, die maar wat murmelt en elke hoge verwachting genadeloos de grond in boort.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 15:27
tjeu
tjeu is offline
Dit stond trouwens net op het ANP:

Popzanger Bob Dylan heeft aan regisseur Martin Scorsese zijn eerste filminterview in twintig jaar toegezegd. Scorsese zal dit interview als basis gebruiken voor een documentaire over Dylans leven. Dat meldde het Amerikaanse filmblad Variety deze week.

Scorsese werd gefascineerd door Dylan (61) toen hij in 1978 een film maakte over de afscheidstournee van The Band, Dylans begeleidingsband. Scorsese beschouwt Dylan als een van de belangrijkste kunstenaars van de afgelopen vijftig jaar.

De documentaire zal de periode 1963 tot ’66 beslaan. Dat was de tijd waarin Dylan bekend werd als folkzanger met liedjes als Like a Rolling Stone en ’Blowin in the Wind’, tot hij zich van zijn oorspronkelijke publiek vervreemdde door op een elektrische gitaar te gaan spelen. In 1966 overleed hij bijna bij een motorongeluk. Daarna maakte hij acht jaar lang geen toernee.

De Dylanfilm zal eind 2004 te zien zijn in Amerikaanse en Britse documentaireseries.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:08
m'neer
m'neer is offline
'k Ben benieuwd... vergelijken met Don't Look Back?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:13
tjeu
tjeu is offline
Wellicht... 't Is in elk geval uit dezelfde periode. Maar ik vraag me af of het uit filmmateriaal zal bestaan uit die tijd (als dat er al is) of dat Dylan verteld over toen...
Overigens komt er deze zomer ook een film van Dylan uit, 'Masked and Anonymus.' In juli ofzo... Dylan speelt de hoofdrol. Niet dat het een geweldige acteur is, want in Hearts Of Fire en Pat Garret & Billy the Kid was hij meer een sta-ind-weg dan een aanwinst, maar goed... ben toch benieuwd. Vooral omdat hij de soundtrack maakt en ook in de film optreedt met zijn band. De film gaat namelijk over een aan lager wal geraakte zanger...
Weet ook iemand hier of en wanneer 'Chronicles' uitkomt? Het is een biografie door Dylan zelf geschreven die dit jaar al zou uitkomen, maar ik heb er verder niks meer over gehoord...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 07:30
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
m'neer schreef op 21-05-2003 @ 17:08:
'k Ben benieuwd... vergelijken met Don't Look Back?
"Don't Look Back" is een geniaal nummer trouwens, van The Remains yeah! Een van den besten bands uit de jaren 60

- G.C.
Reageren

Regels voor berichten