Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
weet iemand of rusland en nederland allebei even zwaar tellen? of telt een van de 2 zwaarder?? ik dacht van niet maargoed....ff checken
![]() succes allemaal! xiao! margreet
|
![]() |
Ik denk écht dat ik geschiedenis ga verneuken!
Ik móet een 4,3 halen, maar ben echt bang dat me dat niet gaat lukken... Ik dacht dat ik ut wel een beetje kende, een beetje globaal enzo... Maar toen ging ik een proefexamen maken van sovjetunie van vorig jaar, en daar snapte ik geen flikker van! Ik wist écht niets ofzo! Lekker demotiverdend is dat... Dan zakt de moed je wel in de schoenen... Hoop maar dat ut een klein beetje mee gaat vallen... Tis ook zo'n kutvak he... Je moet er zóóóóó veel voor leren... Nie normaal! |
![]() |
||
Citaat:
Worden er niet bepaalde kernbegrippen genoemd die moeten voorkomen in je opstel en die je moet uitleggen? Zijn er meerdere onderwerpen om een opstel over te schrijven?
||
Citaat:
![]() Probeer de hoofdpunten er uit te halen, stamp de opsommingen in je hoofd. Voornamelijk bij geschiedenis worden die opsommigen aangehaald. Of direct: "noem 3...blabla" of indirect: dan halen ze 1 van die opsommingen aan in een verhaaltje en jij moet dan raden welke bedoeld wordt. Het klinkt ingewikkeld. Maar stamp nu maar gewoon die opsommingen in je hoofd ![]() En dan een beetje logisch na gaan denken en dan vallen alle puzzelstukjes op het CE op hun plaats ![]()
|
![]() |
dit is op zich wel een goeie site voor geschiedenis,
http://www.werkplaats.wolters.nl/amenu.html voor nederlanders en hun gezagsdragers en deze voor de sovjet unie http://www.werkplaats.wolters.nl/sovjet.html
|
Weet iemand hoe het examen er precies uitziet? Ik had namelijk nog nooit iets over een opstel gehoord
![]() Ben nu pas met SU begonnen ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
ik moet een 3,8 halen voor Geschiedenis. Dus da moet wel te doen zijn! Kep beide boekjes nu zon 5x doorgelezen....en dan nog hekt idee dak er nix van ken! Van nederland dan...want da Rusland gedoe kenk wel..
Alleen de verschillen en overeenkomsten tussen Stalin en Breznjev(of zoiets) kank nie onthouden kan iemand die even makkelijk en beknopt geven?
|
hoe weet iedereen zo zeker dat het opstel voor vwo over rusland gaat? is dat überhaupt zeker of hoopt iedereen dat maar? Ik hoop het in ieder geval heel hard, rusland is zooo veel makkelijker dan nederland, daar zit geen verhaal in ofzo
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ga gs morgen verknoeien, kmoet een 5 halen; ik haat stalin en uitgerekend daar moetne we opstel over schrijve? trouwens... hoe weet iedereen dat? de envelopjes zijn tog nie stiekem geopend he? ![]()
|
ik moet een 4,1 halen. Ach moet wel lukken hoop ik. Ik heb een 6,9 staan als SE terwijl ik echt nooit geleerd heb gewoon!
Ik ben vanavond bezig geweest met een samenvatting van beide boeken te lezen. Die doc files die ergens op et forum hier waren aangegeven, dat is vast genoeg. Je krijgt toch meestal wel bronnen erbij, en dan basseer je opstel hierop blabla, zoiets. Ach we zien wel ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Nou, bij het VWO krijg je zoiezo een opstel, en dat gaat naar alle waarschijnlijkheid over de verschillen tussen Brezjnev en Stalin, wij hebben daar al een keer een proefopdracht van de leraar over gekregen en hij heeft zelf een antwoordmodel gemaakt, echt super!!
![]() De info moet je dus weten, ze vragen bijvoorbeeld: "Noem de verschillen tussen de periode Brezjnev en de periode Stalin op het gebied van de landbouw, de persoonlijkheden, de positie van de vrouwen, de verschillen tussen de terreur etc. Zoiets! Suc6!
|
|
|