Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 19:17
Verwijderd
Hier kun je terecht met al je vragen over het eindexamen geschiedenis.
Advertentie
Oud 18-05-2003, 20:22
megas
megas is offline
euh, jah zijn er ergens nog proefexamens voor geschiedenis op het internet te vinden? of van vorige jaren enzow..? ik kan nl tot nu toe niet echt iets zinnigs vinden... naja, GRAAG een snelle post?!
Oud 18-05-2003, 20:23
Hoorn gasten!
Hoorn gasten! is offline
Check www.havovwo.nl

Succes!
Oud 18-05-2003, 20:24
megas
megas is offline
*kijkt* senks!!
Oud 18-05-2003, 20:27
megas
megas is offline
euh, nog andere ideeën? bij havovwo heb je namelijk acrobat reader, en die doet het bij mij niet zo goed. naja, hij opent ze niet. beetje vaag, ik wete het. maar goed...
Oud 18-05-2003, 21:15
-x-Kaa-x-
-x-Kaa-x- is offline
Citaat:
gekkewoos schreef op 18-05-2003 @ 21:27:
euh, nog andere ideeën? bij havovwo heb je namelijk acrobat reader, en die doet het bij mij niet zo goed. naja, hij opent ze niet. beetje vaag, ik wete het. maar goed...
Had ik ook eerst, heb ff acrobat reader opnieuw gedownt, de nieuwste versie en hij doet 't!!!
Oud 19-05-2003, 13:25
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
weet iemand of rusland en nederland allebei even zwaar tellen? of telt een van de 2 zwaarder?? ik dacht van niet maargoed....ff checken

succes allemaal!

xiao!
margreet
Oud 19-05-2003, 13:41
sublime
sublime is offline
volgens mij telt alles gewoon even zwaar, kzou het raar vinden als t anders is....

>heb geen zin meer in leren, tkomt me mn neus uit<
Oud 19-05-2003, 14:28
:(:(
:(:( is offline
Ik vraag me af of iemand een site weet waar ik een proefexamen kan maken voor het nederlandse deel. Ik kan namelijk heel veel vinden over de Sovjet, maar niks over nederland.
Oud 19-05-2003, 14:30
Saltwater
Saltwater is offline
Ik heb 'n proefexamen over NL van m'n leraar gekregen, maar er staat ook wel wat op die Cd-rom hoor. Of heb je dat al gemaakt?

Ik zie trouwens erg op tegen het examen, vooral tegen het opstel dat over de Sovjet-Unie gaat
Oud 19-05-2003, 14:45
:(:(
:(:( is offline
welke cd rom bedoel je? ik heb alleen voor nederland het boekje
van memo gekregen

Nederlanders en hun gezagdragers 1950 -1990 en daar zat geen cd rom bij.....
Oud 19-05-2003, 14:49
Sjaan
Sjaan is offline
Ik denk écht dat ik geschiedenis ga verneuken!
Ik móet een 4,3 halen, maar ben echt bang dat me dat niet gaat lukken...
Ik dacht dat ik ut wel een beetje kende, een beetje globaal enzo...
Maar toen ging ik een proefexamen maken van sovjetunie van vorig jaar, en daar snapte ik geen flikker van! Ik wist écht niets ofzo! Lekker demotiverdend is dat... Dan zakt de moed je wel in de schoenen...

Hoop maar dat ut een klein beetje mee gaat vallen... Tis ook zo'n kutvak he... Je moet er zóóóóó veel voor leren... Nie normaal!
Oud 19-05-2003, 14:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Saltwater schreef op 19-05-2003 @ 15:30:

Ik zie trouwens erg op tegen het examen, vooral tegen het opstel dat over de Sovjet-Unie gaat
Hoe lang moet dat opstel zijn?
Worden er niet bepaalde kernbegrippen genoemd die moeten voorkomen in je opstel en die je moet uitleggen?

Zijn er meerdere onderwerpen om een opstel over te schrijven?
Oud 19-05-2003, 14:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Sjaan schreef op 19-05-2003 @ 15:49:
Ik denk écht dat ik geschiedenis ga verneuken!
Ik móet een 4,3 halen, maar ben echt bang dat me dat niet gaat lukken...
Ik dacht dat ik ut wel een beetje kende, een beetje globaal enzo...
Maar toen ging ik een proefexamen maken van sovjetunie van vorig jaar, en daar snapte ik geen flikker van! Ik wist écht niets ofzo! Lekker demotiverdend is dat... Dan zakt de moed je wel in de schoenen...
Ik had dit gevoel bij wiskunde A (ik was van B naar A overgestapt, maar van A snapte ik bar weinig van kansberekeningen dus daar had ik dus erge spijt van en wilde ik dat ik B maar gehouden had.)

Probeer de hoofdpunten er uit te halen, stamp de opsommingen in je hoofd.
Voornamelijk bij geschiedenis worden die opsommigen aangehaald. Of direct: "noem 3...blabla" of indirect: dan halen ze 1 van die opsommingen aan in een verhaaltje en jij moet dan raden welke bedoeld wordt.
Het klinkt ingewikkeld. Maar stamp nu maar gewoon die opsommingen in je hoofd
En dan een beetje logisch na gaan denken en dan vallen alle puzzelstukjes op het CE op hun plaats
Oud 19-05-2003, 15:21
iechuhh
iechuhh is offline
wat denken jullie krijgen we ook meerkeuzevragen of niet..ikkan echt niets van geschiedenis heb nog nooit hoger gehaald dan een 4 ..dus...kan ik gokke?? wat denken jullie??
Oud 19-05-2003, 15:26
sublime
sublime is offline
denk niet dat er veel meerkeuze vragen bij zitten, een paar misschien... maar tkomt vast wel goed, je weet altijd meer dan je denkt
Oud 19-05-2003, 15:29
iechuhh
iechuhh is offline
ik schrijf altijd maar wat onzin op bij die open vragen in de hoop dat hij het anders begrijpt en goed telt maar meestal zet de leraar er zelf vraagtekens achter omdat hij niet snapt waar ik het over heb haha zo erg is gs dus met mij
Oud 19-05-2003, 15:32
ikketjuh
ikketjuh is offline
dit is op zich wel een goeie site voor geschiedenis,
http://www.werkplaats.wolters.nl/amenu.html
voor nederlanders en hun gezagsdragers
en deze voor de sovjet unie
http://www.werkplaats.wolters.nl/sovjet.html
Oud 19-05-2003, 15:34
iechuhh
iechuhh is offline
hmmm k ga ns ff kijke!! daankuhwelll ( op zn Maastrichts waar ik natuurlijk vandaan kom hihi
Oud 19-05-2003, 15:51
Iduna
Iduna is offline
meerkeuzevragen bij gs? Lijkt mij niet. Ik zie er iig heel erg tegen op want ik haal altijd alles door elkaar enzo. Ach, ik zie wel hoe t loopt.. (ik hoop goed natuurlijk).
Oud 19-05-2003, 15:55
Anne
Anne is offline
Citaat:
Saltwater schreef op 19-05-2003 @ 15:30:
Ik ga je wel helpen.
Oud 19-05-2003, 16:10
stout!
stout! is offline
Weet iemand hoe het examen er precies uitziet? Ik had namelijk nog nooit iets over een opstel gehoord .

Ben nu pas met SU begonnen, NL had ik een tijdje geleden al min of meer doorgelezen. Hmm, dat wordt nachtwerk (waar ik echt niet op zit te wachten want ik moet morgen nog Latijn leren). Hoe lang leren jullie eraan?
Oud 19-05-2003, 16:55
sublime
sublime is offline
ik moet ook nog veel leren. heb t nl boekje nog niets eens helemaal doorgelezen

maar ik hoef dan ook maar een 3.2 te halen... en als ik slaag doe ik een herexamen geschiedenis, sowieso, en als ik zak maakt t toch nix uit.... had ik die luxe maar bij alle vakken....
Oud 19-05-2003, 17:00
gizmo
gizmo is offline
hmm.. ben veel te moe nu na mijn eco om te gaan leren.. maar he tmoet maar..
heb allebei boekjes al gelezen en gsv´t .. zo maar even de stofomschrijving doorlezen.. dat meot genoeg zijn...
Oud 19-05-2003, 17:03
Fietjuh
Fietjuh is offline
opstel maken van de sovjet unie????? is dat voor havo of vwo..want ik doe havo en ik heb er nooit iets over gehoord..iemand die het weet??
Advertentie
Oud 19-05-2003, 17:06
Sirenie
Sirenie is offline
Muuuuuuuuuhhhhhhhhhhh. Rusland is zo veel en ik wil niet meer
Ik weet het allemaal niet meer
Stomme Stalin
Maar ach, ik hoef maar een 4.
Suffe geschiedenis. BAH.
Oud 19-05-2003, 17:52
-x-Kaa-x-
-x-Kaa-x- is offline
Stalin was gewoon een vervelend mannetje Nou moet ie niet van zijn probleem 't mijne maken Ik ben 't beu, maar mag toch een 3.4 halen Komt goed...
Oud 19-05-2003, 17:58
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
-x-Kaa-x- schreef op 19-05-2003 @ 18:52:
Stalin was gewoon een vervelend mannetje Nou moet ie niet van zijn probleem 't mijne maken Ik ben 't beu, maar mag toch een 3.4 halen Komt goed...
hmm ik mag een 5 ofzo voor gs halen... maarja.. pff heb loting studie dus wil beetje fatsoenlijk punten.. maar hoe het nu gaat
Oud 19-05-2003, 18:04
Pla
Pla is offline
Ik moet een 5.3 halen.. Dikke drama morgen
Oud 19-05-2003, 18:07
Verwijderd
die MEMO cd's zijn SUPER!!! echt staan tijdbalken op, gezagsdragers op een rijtje met heel verhaal erbij en hele goede samenvattingen!!!
Oud 19-05-2003, 18:12
PieterB
PieterB is offline
Geschiedenis is gelukkig 1 van de vakken waar ik niet slecht in ben... moet wel lukken

wij hebben trouwens cd-roms met allerlei informatie bij de boeken gekregen...
kweet alleen niet hoe ze heten verder..
Oud 19-05-2003, 18:24
Saltwater
Saltwater is offline
Citaat:
Pla schreef op 19-05-2003 @ 19:04:
Ik moet een 5.6 halen anders ben ik voor de 2e keer gezakt... Dát is pas een drama
Oud 19-05-2003, 18:25
Saltwater
Saltwater is offline
Citaat:
Anneee schreef op 19-05-2003 @ 16:55:
Ik ga je wel helpen.
Dat vind ik , dank je
Oud 19-05-2003, 18:26
Saltwater
Saltwater is offline
Citaat:
schreef op 19-05-2003 @ 15:45:

Nederlanders en hun gezagdragers 1950 -1990 en daar zat geen cd rom bij.....
Bij die van mij wel
Oud 19-05-2003, 18:39
SilverFox
SilverFox is offline
ik heb ook helemaal niks gehoord over een Opstel over Rusland ?Ik doe havo.. hoop dat dat opstel dus voor VWO was
Oud 19-05-2003, 18:41
Saltwater
Saltwater is offline
Citaat:
SilverFox schreef op 19-05-2003 @ 19:39:
ik heb ook helemaal niks gehoord over een Opstel over Rusland ?Ik doe havo.. hoop dat dat opstel dus voor VWO was
Ja maar havo ook
Oud 19-05-2003, 18:46
SilverFox
SilverFox is offline
wtf? moet HAVO ook opstel !?!!
Oud 19-05-2003, 18:51
steentje
steentje is offline
ik moet een 3,8 halen voor Geschiedenis. Dus da moet wel te doen zijn! Kep beide boekjes nu zon 5x doorgelezen....en dan nog hekt idee dak er nix van ken! Van nederland dan...want da Rusland gedoe kenk wel..

Alleen de verschillen en overeenkomsten tussen Stalin en Breznjev(of zoiets) kank nie onthouden

kan iemand die even makkelijk en beknopt geven?
Oud 19-05-2003, 18:55
0°~ginny~°0
0°~ginny~°0 is offline
Citaat:
SilverFox schreef op 19-05-2003 @ 19:46:
wtf? moet HAVO ook opstel !?!!
ehh ja.. Vreselijk, vind ik ook, maar gewoon flink uit je nek lullen, dan kom je dr wel!
Oud 19-05-2003, 18:57
Verwijderd
dat zal handig zijn...

stalin <> brezjnef.. damm ik weet niet eens hoe je het schrijft
Oud 19-05-2003, 19:01
misssarcasmm
misssarcasmm is offline
hoe weet iedereen zo zeker dat het opstel voor vwo over rusland gaat? is dat überhaupt zeker of hoopt iedereen dat maar? Ik hoop het in ieder geval heel hard, rusland is zooo veel makkelijker dan nederland, daar zit geen verhaal in ofzo
Oud 19-05-2003, 19:01
pinokio
pinokio is offline
kan iemand die cd-roms niet op een server zetten ofzo? (ik heb die alleen van Nederland)
Oud 19-05-2003, 19:06
lil_jj
lil_jj is offline
ja je krijgt een stelopdracht over sovjet unie en een casus over Nederland en hun gezagsdragers.
Oud 19-05-2003, 19:08
Bruut
Bruut is offline
wat moet je precies doen bij zon casus?

plz ik heb echt geen idee
Oud 19-05-2003, 19:16
Tommzz
Tommzz is offline
Citaat:
ikketjuh schreef op 19-05-2003 @ 16:32:
dit is op zich wel een goeie site voor geschiedenis,
http://www.werkplaats.wolters.nl/amenu.html
voor nederlanders en hun gezagsdragers
en deze voor de sovjet unie
http://www.werkplaats.wolters.nl/sovjet.html
DIT IS VETTTT, DANKJE
Oud 19-05-2003, 19:19
Buffy
Buffy is offline
Citaat:
Bruut schreef op 19-05-2003 @ 20:08:
wat moet je precies doen bij zon casus?

plz ik heb echt geen idee
casus is gewoon tekstjes met vraagjes net zoals in de boekjes van werkplaats staan.

ik ga gs morgen verknoeien, kmoet een 5 halen; ik haat stalin en uitgerekend daar moetne we opstel over schrijve?

trouwens... hoe weet iedereen dat? de envelopjes zijn tog nie stiekem geopend he?
Oud 19-05-2003, 19:23
Verwijderd
miss stomme vraag, maar wat moet je precies doen bij zon opstel? Moet je alle info al weten, of krijg je wat voorgeschoteld????
Oud 19-05-2003, 19:31
AJMouse
AJMouse is offline
ik moet een 4,1 halen. Ach moet wel lukken hoop ik. Ik heb een 6,9 staan als SE terwijl ik echt nooit geleerd heb gewoon!

Ik ben vanavond bezig geweest met een samenvatting van beide boeken te lezen. Die doc files die ergens op et forum hier waren aangegeven, dat is vast genoeg.

Je krijgt toch meestal wel bronnen erbij, en dan basseer je opstel hierop blabla, zoiets.

Ach we zien wel
Oud 19-05-2003, 19:31
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Pla schreef op 19-05-2003 @ 19:04:
Ik ook... ben zo druk geweest met andere examens dat ik hier nu ook echt niet veel aan gedaan heb, allebei een keer goed doorgenomen, samenvattingen nog een keer doorgenomen en vragen bekeken... NL is een eitje maar Rusland zie ik wel tegenop...
Oud 19-05-2003, 19:35
Wilmy
Wilmy is offline
Nou, bij het VWO krijg je zoiezo een opstel, en dat gaat naar alle waarschijnlijkheid over de verschillen tussen Brezjnev en Stalin, wij hebben daar al een keer een proefopdracht van de leraar over gekregen en hij heeft zelf een antwoordmodel gemaakt, echt super!!

De info moet je dus weten, ze vragen bijvoorbeeld: "Noem de verschillen tussen de periode Brezjnev en de periode Stalin op het gebied van de landbouw, de persoonlijkheden, de positie van de vrouwen, de verschillen tussen de terreur etc. Zoiets! Suc6!

Regels voor berichten