Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2003, 19:29
nienie
nienie is offline
Ik zit in 5VWO en ik wil over anderhalf jaar sterrenkunde gaan studeren. Mijn probleem is, dat ik nog steeds niet weet waar ik heen wil. De opties zijn Amsterdam, Groningen, Leiden en Utrecht. Amsterdam valt af vanwege de drukte, Groningen vanwege de afstand, Leiden en Utrecht blijven over.

Is hier misschien iemand die sterrenkunde studeert in Leiden of Utrecht en die mij kan vertellen waarom hij/zij juist dáár is gaan studeren? Of iemand die mij kan vertellen wat het verschil is?

[ik hoop dat ik het goed geformuleerd heb, zodat het niet wordt gezien als dating...]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2003, 19:37
Aristidis
Aristidis is offline
Oh, leuk, eindelijk een meisje dat óók sterrenkunde wil gaan studeren! Ik ook namelijk...
Dus ik ben ook benieuwd naar het antwoord! Kan je trouwens ook niet in Nijmegen sterrenkunde studeren? Mij lijkt Leiden ook heel mooi, tis niet te druk, mooie stad, gebeurt veel, en ik heb gehoord dat er makkelijk een kamer te krijgen is?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 21:49
marlies
marlies is offline
Citaat:
Aristidis schreef op 19-05-2003 @ 20:37:
Oh, leuk, eindelijk een meisje dat óók sterrenkunde wil gaan studeren! Ik ook namelijk...
Dus ik ben ook benieuwd naar het antwoord! Kan je trouwens ook niet in Nijmegen sterrenkunde studeren? Mij lijkt Leiden ook heel mooi, tis niet te druk, mooie stad, gebeurt veel, en ik heb gehoord dat er makkelijk een kamer te krijgen is?
In Leiden makkelijk een kamer te vinden? Nou dan bedoel je waarschijnlijk Leiden op de maan! Leiden is echt NIET makkelijk met het vinden van een kamer..
Oud 24-05-2003, 15:09
Bilbalf
Bilbalf is offline
bump.
ik heb me ingeschreven voor sterrenkunde in leiden volgend jaar. maar ik ben nog niet in utrecht geweest dus ik zou het niet weten.
Oud 24-05-2003, 18:24
GinnyPig
GinnyPig is offline
Als je sterrenkunde op de UvA gaat studeren valt die drukte hardstikke mee. Alle colleges vinden plaats dan wel in Amsterdam-Oost (roeterseiland), dan wel in de Watergraafsmeer. Het Anton-pannekoek instituut (sterrenkundig instituut in de watergraafsmeer, verbonden aan de UvA) krijg je dan vooral in de latere jaren mee te maken.

Overigens is sterrenkunde eigenlijk heel veel natuurkunde verpakt in een sterrenkundig omhulsel. Als je niet in natuurkunde bent geinteresseerd, dan zal het nog best een moeizame studie worden . Maar is de natuurkunde niet zo'n groot probleem, dan kan het juist een hele leuke studie worden.

Maar goed, ik doe dus natuurkunde/sterrenkunde op de UvA. Sterrenkunde zit standaard in je pakket als je natuurkunde doet. Pas in het 3e jaar kan je echt de sterrenkunde kant op gaan. Daarvoor krijg je overigens wel gewoon colleges over sterrenkunde.

Beetje beknopte informatie die ik nu geef, dus als je nog wat wilt vragen: ask away :]
Oud 25-05-2003, 22:48
nienie
nienie is offline
Ginnypig, ik vind de overgang van een rustig Brabants dorpje naar een megastad als Amsterdam een beetje te groot, sorry En dan heb ik het nog niet eens over het vinden van een kamer, het betalen van een kamer en de criminaliteit (ik lees het Parool wel eens...). Tuurlijk, alles went, maar het is gewoon een te grote stap.

En ik ben al uitgebreid ingelicht over het vakkenpakket, dus dat de studie sterrenkunde vooral uit natuurkunde (en wiskunde) bestaat is geen nieuws voor me. Ik ga waarschijnlijk ook niet echt sterrenkundige worden, maar het bedrijfsleven of de communicatie in. Dat is echter iets voor later.

In Utrecht krijg je trouwens al wel sterrenkundige vakken in de propedeuse (niet veel uren), in Leiden weet ik het zo uit m'n hoofd niet.

Bedankt voor je reply, maar ik denk niet dat ik er veel mee kan..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten