Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Als je sterrenkunde op de UvA gaat studeren valt die drukte hardstikke mee. Alle colleges vinden plaats dan wel in Amsterdam-Oost (roeterseiland), dan wel in de Watergraafsmeer. Het Anton-pannekoek instituut (sterrenkundig instituut in de watergraafsmeer, verbonden aan de UvA) krijg je dan vooral in de latere jaren mee te maken.
Overigens is sterrenkunde eigenlijk heel veel natuurkunde verpakt in een sterrenkundig omhulsel. Als je niet in natuurkunde bent geinteresseerd, dan zal het nog best een moeizame studie worden ![]() Maar goed, ik doe dus natuurkunde/sterrenkunde op de UvA. Sterrenkunde zit standaard in je pakket als je natuurkunde doet. Pas in het 3e jaar kan je echt de sterrenkunde kant op gaan. Daarvoor krijg je overigens wel gewoon colleges over sterrenkunde. Beetje beknopte informatie die ik nu geef, dus als je nog wat wilt vragen: ask away :]
|
Ginnypig, ik vind de overgang van een rustig Brabants dorpje naar een megastad als Amsterdam een beetje te groot, sorry
![]() En ik ben al uitgebreid ingelicht over het vakkenpakket, dus dat de studie sterrenkunde vooral uit natuurkunde (en wiskunde) bestaat is geen nieuws voor me. Ik ga waarschijnlijk ook niet echt sterrenkundige worden, maar het bedrijfsleven of de communicatie in. Dat is echter iets voor later. In Utrecht krijg je trouwens al wel sterrenkundige vakken in de propedeuse (niet veel uren), in Leiden weet ik het zo uit m'n hoofd niet. Bedankt voor je reply, maar ik denk niet dat ik er veel mee kan.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studie iets met Astronomie/Sterren? Suqeunse | 19 | 14-04-2018 17:55 | |
Algemene schoolzaken |
universiteit: studiepunten Verwijderd | 54 | 03-07-2004 12:32 | |
De Kantine |
Wat denk je bij de studie filosofie? Gatara | 45 | 17-09-2003 08:14 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Liefde & Relatie |
intelligentie invloed op relatie ? emi | 104 | 30-07-2003 15:40 | |
Algemene schoolzaken |
(Natuur- en) Sterrenkunde in Amsterdam of Leiden? Bilbalf | 4 | 31-12-2002 00:49 |