Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 08:36
Mara
Mara is offline
Hallo allemaal

Ik moet voor economie een p.o maken over de uitgaven van iemand die net van het vwo af is.
We moeten kiezen wat je gaat doen hierna, en hier een begroting van maken.
Ook moeten we enkele vragen beantwoorden:[list=1][*]Noem 4 inkomstenbronnen, van waaruit de universiteiten en hogescholen in Nederland gefinancierd worden.[*]Stel, na 4 jaren full-time studeren aan een hogeschool ben je afgestudeerd, maar je kunt geen werk vinden. Onder welke voorwaarden kun je dan voor welke sociale uitkering in aanmerking komen?[*]Leg in het kort uit hoe het stelsel van studiefinanciering voor hogeschool en universiteit thans in Nederland werkt.[*]Noem 4 punten van het studiefinanciering in Nederland, die jij graag voor dat jij eventueel gaat studeren, gewijzigd zou willen zien.[*]Geef aan waarom het juist voor de Nederlandse economie grote negatieve gevolgen kan hebben, dat het aantal studenten, dat een hogere exacte opleiding wil gaan volgen, dramatisch daalt?[/list=1]

Weet iemand hier wat antwoorden voor, of anders links waar ik het op kan zoeken? Ook zoek ik nog een link waar de kosten staan van universitaire en hbo-opleidingen.

Voorvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten