Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 15:47
loetje
loetje is offline
hey......

ik ben nieuw hier op het form dus ik ga niet meteen heel mijn verhaal doen maar ik wouw jullie advies ff weten..

het gaat al een tijdje kl*te met mij.... er is veel gebeurt en ik heb me hart uitgestort bij mijn lerares nl, zij helpt mij heel fijn en ik praat veel met haar en we bellen ook... maar nou is het probleem..ik denk dat ik verlieft op haar ben ik wor er helemaal gek van...is het slim om het haar te vertellen???

alvast bedankt
Oud 20-05-2003, 16:27
Verwijderd
hee
kvind het knap dat je zoiets zomaar ff hier neerzet; ik heb zelf zoiets nog nooit meegemaakt, dus ik kan je niet echt helpen.
ik denk toch wel dat als je lerares getrouwd is, een vriend of vriendin heeft, samenwoont oid, dat je het haar beter niet kunt vertellen. je contact met haar kan dan heel erg verslechteren en het kan zo zijn dat je minder goed met haar kunt praten.
dit kan ook precies de andere werking hebben; doordat zij weet wat jij voelt en denkt kun je nog beter met haar praten.
het is toch wel een zaak die je voor jezelf moet beslissen, wij hier kunnen je beslissing misschien beinvloeden, maar uiteindelijk moet jij doen wat je denkt dat goed is.

heel veel liefs en succes,
karlijn.

offtopic: kweenie.. mis. owk iets voor L&R...?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 17:03
loetje
loetje is offline
hey, tja ze heeft een vriend, maar ik ben ook bang dat als ik het vertel dat er ook iets tussen ons in komt te staan..... en ik weet ook niet zeker of ik verliefd op haar ben....het is gewoon heel wazig allemaal nou en ik weet ook niet wat ik nou precies voel enzo.

maar thnx voor je reactie!!!!!
Oud 20-05-2003, 17:08
Miracle
Miracle is offline
Sja, vervelend geval. Mijn advies is om het niet te vertellen. Want zoals je zelf zegt komt het tussen jullie in te staan, of iig zal jullie relatie veranderen. Probeer gewoon normaal tegen haar te blijven. ik ben nog nooit verliefd geweest op een veel ouder iemand ofzo, maar die verliefdheid zal toch vanzelf wel wegzakken, zeker als je niet eens weet of het wel echt verliefdheid is. Dus probeer het gevoel te negeren, zolang het kan, en mocht het echt niet weggaan, kun je het óf vertellen óf het contact minderen zodat de verliefdheid sneller over kan gaan.

Succes ermee!!!

ps. dit is mijn advies. kijk maar wat je ermee doet
Oud 20-05-2003, 17:17
Fantôme
Fantôme is offline
heey hallo!

welkom op psych dan maar he?!!

om even ontopic te gaan; het klinkt misschien hard maar een lera(a)r(es) / leerling verhouding werkt (meestal) niet.
Je verteld ook net nog, dat ze een vriend heeft. ze valt dus niet op vrouwen, dus, dit klinkt hard, maar het wordt sowieso niks...

wat ik me afvraag he; ben je extra geschokt (verkeerd woord misschien) omdat je nu lesbisch blijkt te zijn, of wist je dit al lang, en heeft het daar uberhaubt niks mee te maken. Of kan het je gewoon helemaal niets schelen wat je geaardheid is?

ik weet niet of het verstandig is het haar te vertellen, want, wat je zelf al aangeeft, kan het tussen jullie in komen te staan. Maar dit hoeft helemaal niet. Je kan er wel op rekenen dat als je het haar verteld ze je duidelijk zou maken niks met je te beginnen (maar dit had je zelf ook wel verwacht lijkt mij)

aangezien je net zegt of je niet weet of het echt wel liefde is, kan je misschien ook beter nog even wachten? even je gevoelens goed op een rijtje zetten. Ben je bijvoorbeeld zenuwachtig naar haar toe te gaan, voel je kriebels (wanneer je haar aankijkt, of ze je aanraakt) of wil je extreem graag bij haar zijn?

maar dat je graag bij haar wilt zijn, kan ook alleen vriendschappelijk zijn. want de meeste mensen hebben niet zoveel contact met een lerares als jij.

ten slotte wil ik zeggen dat ik het knap van je vind dat je het hier op het forum zet!!!

kus! wendy
Oud 20-05-2003, 17:39
Nona
Nona is offline
Hey Loetje!
Stoer dat je zo'n persoonlijk verhaal zomaar hier durft te zetten!

Persoonlijk zou ik het haar niet vertellen. In de eerste plaats al omdat je niet zeker weet of het nu wel verliefdheid is. Een hele hechte vriendschap kan je vaak met liefde verwarren (geloof me, ik weet er alles van).
Ze is ook een lerares. Dat maakt het ook moeilijker. Zelfs als ze geen relatie had zou een relatie tussen een leerling en lerares op school waarschijnlijk moeilijk geaccepteerd worden.

Misschien moet je maar gewoon wachten en kijken of het over gaat. Je hoeft nu niet anders met haar om te gaan ofzo, dat is helemaal niet nodig.

Goh, dit is wel heel moeilijk...
Succes!
Nona
Oud 20-05-2003, 18:03
loetje
loetje is offline
hey,
echt heel lief van jullie dat jullie hierop reageren!!!
ik denk dat ik (voorlopig) nix ga zeggen..
ten eerste omdat zei een vriend heeft (en waarschijnlijk geen bi is) ze heeft al een relatie en ik weet nog niet eens zeker weet of ik wel echt verlieft ben...ik wil niet mijn relatie met haar op het spel zetten voor iets waar ik niet zeker van ben...

ik denk dat wendy gelijk heeft over wat ze zegt :
(maar dat je graag bij haar wilt zijn, kan ook alleen vriendschappelijk zijn. want de meeste mensen hebben niet zoveel contact met een lerares als jij)
het is ook heel raar om een in x heel goed kontact met een leraar te hebben.... want je verwacht bv toch niet dat een leraar jou thuis op gaat bellen om ff te informeren of je een leuke dag hebt gehad....ikke eerst niet tenminste

maar ik blijf wel gewoon met haar praten enzo, ik heb dat nou echt hard nodig....alleen probeer ik dan niet op haar te letten maar meer op wat zij wil weten en wat ze vraagt aan mij enzow.....

maar nogmaals thnx voor jullie reacties echt super!!!

liefs loetje

ps: mag een leraar trouwens zo prive contact met iemand hebben??
Oud 20-05-2003, 18:05
loetje
loetje is offline
trouwens nog ff voor wendy: ik weet allanger dat ik ook op vrouwen val.... dus daar bennik niet echt geschokt door ofzow... en het intereseert me ook niet zo erg veel
Oud 20-05-2003, 18:08
Nona
Nona is offline
Citaat:
loetje schreef op 20-05-2003 @ 19:03:
Ligt aan je school. Een echte relatie mag in ieder geval niet als je minderjarig bent, maar wettelijk gezien (en volgens de meeste scholen) mag een leraar wel als vertrouwenspersoon optreden.
Oud 20-05-2003, 18:08
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:

mag een leraar trouwens zo prive contact met iemand hebben??

Jah, het contact wat jullie nu hebben mag wel, geloof ik tenminste!
Ik zou haar vergeten, ze is onbereikbaar, sorry, dat klinkt heel naar denk ik, maar het is wel zo...
Oud 20-05-2003, 19:08
Verwijderd
ik ken ut *bloos bloos*. nooit iemand verteld...
ook ik had problemen en (bij mij was het een leraar) hielp me, echt heel lief. ik word nog altijd heel verlegen als ik hem zie.
zoals ik al zei heb ik het nooit iemand verteld en hem dus ook niet. nu ben ik er echt wel overheen. ik denk dat het kwam omdat hij de eerste persoon was die mij serieus nam en mij wou helpen.
nouja, ik heb het dus nooit verteld en ik denk ook idd niet dat je het moet vertellen, je weet maar nooit wat er dan gebeurd (zou zonde zijn als je zon fijn iemand zou verliezen).
of het mag? nou, ik denk het wel, geen idee waarom niet eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 19:21
loetje
loetje is offline
hey blackrose!!

van mij wist ook nog niemand het...tot vandaag dan!!
maar of da mog was gewoon een vraag.....

liefs loetje
Oud 20-05-2003, 21:24
Verwijderd
Citaat:
loetje schreef op 20-05-2003 @ 20:21:
hey blackrose!!

van mij wist ook nog niemand het...tot vandaag dan!!
maar of da mog was gewoon een vraag.....

liefs loetje
ja ik snap wel dat het gewoon een vraag was... ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht, maar ik denk eigenlijk dat het wel mag omdat ik niet echt iets zie waarom het niet zou mogen.
nja, niet te veel op mij letten want ik ben vaag vanaaf (alleen vanaaf? )
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 21:55
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:

volgens mij wel hoor want het kan ook voorkomen dat je iemand al kent en je later op een school komt waar zij toevallig les geeft. zolang het geen liefdes / seksuele relatie is, mag het volgens mij wel hoor
Oud 21-05-2003, 09:39
loetje
loetje is offline
hey,

thnx voor jullie reacties

pff kheb over half uurtje weer les van haar
Oud 21-05-2003, 11:30
humming bird
humming bird is offline
verwar je niet je gevoelens met elkaar? Is het niet zo dat je eigenlijk behoefte hebt aan geborgenheid en gewoon iemand die lief voor je is? Zo'n gevoel is al gauw te verwarren met 'verliefd' op iemand zijn. Ik weet niet of ik gelijk heb. Ik wilde het wel even zeggen dat het ook heel goed mogelijk is. Als je verliefd bent, voel je je vaak ook sexueel aangetrokken tot de persoon in kwestie. Nou ik wens je inieder geval veel succes!
Oud 21-05-2003, 11:47
RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
ik ben ook verliefd: op mijn spiegelbeeld dat weerschijnt op mijn monitor zwijmel
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 14:04
loetje
loetje is offline
humming bird: verwar je niet je gevoelens met elkaar? Is het niet zo dat je eigenlijk behoefte hebt aan geborgenheid en gewoon iemand die lief voor je is? Zo'n gevoel is al gauw te verwarren met 'verliefd' op iemand zijn. Ik weet niet of ik gelijk heb. Ik wilde het wel even zeggen dat het ook heel goed mogelijk is. Als je verliefd bent, voel je je vaak ook sexueel aangetrokken tot de persoon in kwestie. Nou ik wens je inieder geval veel succes!

--->misschien heb je wel gelijk...ik voel me niet sexueel aangetrokken tot haar maar ik voel me wel 'gewoon' heel erg aangetrokken tot haar...

kheb vandaag trouwens weer het haar gepraat, ben nou wel heel erg opgeluckt maar da hebbik altijd als ik bij haar ben geweest

xxxxxxxxx
doeg liefs loetje
Oud 23-05-2003, 19:26
loetje
loetje is offline
pfff....nou weet ik het echt niet meer... ik heb lang nagedacht en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niet verlieft op haar ben..... maar nou hebbik net lang met haar gebelt en nou missik haar kei erg.
Het komt ook gewoon dat ze kei lief is ze wouw me zelfs op komen halen omdat het zo slecht gaat...... nou weet ik het echt niet meer hellup wa moeik doen??
Oud 23-05-2003, 20:00
Nona
Nona is offline
Haar vriendschap accepteren zonder er misbruik van te maken en je geen zorgen maken over je relatie met haar. Als ik het goed begrijp heb je wel andere problemen, laat die maar even eerst komen.

Je goed voelen bij een persoon zonder er verliefd op te zijn is heel normaal. Het is een vorm van liefde, maar wel een geaccepteerde vorm en absoluut geen reden tot onrust.

Zij interesseert zich in jou en geeft om je, anders had ze het bij een paar gewone mentorgesprekken gehouden. Hou het gewoon lekker zoals het is, daar is toch opzich niets mis mee? Als jij je beter voelt bij die gesprekken heeft zij waarschijnlijk bereikt wat ze wilde bereiken.

Succes ermee.
Nona
Oud 23-05-2003, 20:24
Fantôme
Fantôme is offline
ja, ik ben het met nona eens
Oud 23-05-2003, 20:36
Verwijderd
klinkt cliché, ik ook
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 09:18
loetje
loetje is offline
tja..ik ben het er eigenlijk ook wel mee eens.. ik laat mijn problemen gewoon ff voor gaan...en tja als zij mij daarbij helpt is dat gewoon kei aardig van haar.
maar ik denk dat ik haar niet meer als leraar kan zien maar meer als vriendin maarja das eigenlijk ook veel fijner

thnx voor jullie reaxties!!!!

liefs loetje
Oud 24-05-2003, 13:40
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
loetje schreef op 24-05-2003 @ 10:18:
tja..ik ben het er eigenlijk ook wel mee eens.. ik laat mijn problemen gewoon ff voor gaan...en tja als zij mij daarbij helpt is dat gewoon kei aardig van haar.
maar ik denk dat ik haar niet meer als leraar kan zien maar meer als vriendin maarja das eigenlijk ook veel fijner

thnx voor jullie reaxties!!!!

liefs loetje
beschouwd ze jou ook als een vriendin?
ofwel, als jou problemen over zijn, of jij straks van school bent. zou ze nog met je omgaan?

-xxx-
Oud 24-05-2003, 16:48
loetje
loetje is offline
tja....khoop van wel, kdenk het ook van wel want eerst ging ik met een vriendin naar huis van school en toen zei zij zo tegen mijn vriendin: ja wel voorzichtig zijn met mijn vriendinetje he
maarja zeker weet ik het ook niet
Oud 24-05-2003, 17:18
Anouk4life
Anouk4life is offline
aaah, ik heb echt preciez hetzelfde gehad. Alleen is het nu over, en ik mis dr als hell. Dus een tip: kijk uit dat je niet te veel verteld, dat ze het niet meer aankan ofzo. Dat was bij mij wel zo, en nu zie / spreek ik dr nooit meer. En dat voelt best wel kut, dus kijk uit.
Maar hoe staan andere leraren enzo ertegenover?
Want bij mij mocht heb absoluut niet van iedereen (zorgcommissie, dr baas, andere leraren, mijn mentrix etc.)
I miss her
Oud 24-05-2003, 17:19
kleinedraak
EINDELIJK!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb het dus ook gehad, ieder1 had er een mening over maar ze begrepen nooit wat ik doormaakte. Ik wil het er hier nie over hebben omdat deze mesne het tocha llemaal beter denken te weten maar ik wil er ecg super graag met je over msn, mailen etc. EINDELIJK IEMAND DIE ME BGRIJPT!!!!!!!! Leraressen zijn LIEF!!! kuzz en sterkte en tot spreeks van esther
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 22:05
loetje
loetje is offline
hey ester!!!
ik wil ook kei graag met jou mailen enzow...maar watis je email en of msn?? mail mij da anders maar ff prive ofzow....
spreek je snel!!!!

kuzzies liefs loetje
Oud 26-05-2003, 19:25
loetje
loetje is offline
Anouk4life aaah, ik heb echt preciez hetzelfde gehad. Alleen is het nu over, en ik mis dr als hell. Dus een tip: kijk uit dat je niet te veel verteld, dat ze het niet meer aankan ofzo. Dat was bij mij wel zo, en nu zie / spreek ik dr nooit meer. En dat voelt best wel kut, dus kijk uit.
Maar hoe staan andere leraren enzo ertegenover?
Want bij mij mocht heb absoluut niet van iedereen (zorgcommissie, dr baas, andere leraren, mijn mentrix etc.)
I miss her

bij ons op school weet eigenlijk niemand dat ik met haar praat enzo, alleen een paar vriendinnen maar die weten niet waarover... tja er zijn wel leraren die ons samen zien zitten ofzo mar ik heb er nog nooit iets van gehoort oid.

maar was het bij jou ook een lerares??
ik denk ookwel dat ik moet oppassen dat ik haar niet kwijtraak want dan kan ik het helemaal niet meer aan....
maar als je wil chatten/mailen enzo mail me maar ff prive!!!

liefs loetje!!!
Oud 26-05-2003, 22:04
Ingemar
Ingemar is offline
Ik denk dat het zo is dat je bij die lerares geborgenhied zoekt. Meer mensen hebben het dat ze dan even neit meer weten wat ze voelen. Bij je ouders of zo krijg je niet die geborgenheid of aandacht, of heb je niet het gevoel dat er genoeg aandacht voor je is, of dat je ze alles kan vertellen. Bij die lerares kan dat wel en dat zorgt ervoor dat je gevoel even op z'n kop staat. Gelukkig dat het nu wel duidelijk voor je is.

Er waren 2 leraren waar ik wel eens mee praatte bij mij op school. Eentje over serieuze onderwerpen, de problemen zeg maar, en eentje over de meer luchtige onderwerpen die me bezig hielden en waar we dan over discusierden en waar hij me advies bij gaf (opleiding enzo.) Het grappige was, dat ze me allebei dezelfde koosnaam gaven. (Ik heet Rian en ze noemden me Rianneke) Ik vond dat wel opvallend.
Ik vond het gewoon fijn om met die leraren te praten, om advies of een mening van iemand anders te krijgen die buiten mijn familie of vrienden staat en er serieus mee omgaat. Ik vind het nog steeds fijn en als ik iemand heb gevonden waarbij ik me fijn en prettig voel, dan kan ik daar heel lang mee praten. Via emial of bellen, msn, of gewoon in een gesprek (maar dat vind ik tog nog het moeilijkste)
Misschien heb je echt zo iets, van waarom vertel je dit nu weer, maar ik wou het gewoon ff kwijt!
Verder, sterkte en veel plezier met praten, verheug je er gerust op, das juist fijn tog???
Oud 27-05-2003, 18:33
loetje
loetje is offline
thnx voor je reactie!!!
ik denk dat je gelijk hebt!! maar ik ben er zelf nog nie helemaal uit.....
nouja kheb verder nix te melde
kusjes liefsl loetje
Oud 28-05-2003, 16:59
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey,

k heb ook mijn verhaal vertelt bij een lerares, heb nu nog goed contact met haar en ze helpt me goed, k ben niet verliefd ofzo. maar k denk dat je het beter niet kunt zeggen, miss dat de band die je nu met haar hebt opgebouwd dan juist slechter word...

k zou het dus niet vertellen

kuzz mir
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 17:16
BELLEKE
BELLEKE is offline
moet je mee oppassen, kan even een onbewuste bevlieging zijn omdat je die persoon wel erg leuk vindt... maar na tijdje is dat weggeëbt en weet je pas op welke manier..
Oud 28-05-2003, 17:42
loetje
loetje is offline
tja...ik ben ook heel bang dat als ik het vertel de band slechter word, dat is ook de grootste rede waarom ik het niet verteld heb, ik ga het ook nog zeker voorlopig nog niet doen... ok omwat belleke zegt..
Oud 29-05-2003, 19:32
Anouk4life
Anouk4life is offline
Yes, ik ben blij ze heeft opeens weer gemailt!!
Ik hoop dat ze nu blijft mailen, want nu al een paar dagen niet meer. Ze is een beetje vaag eerst mailt ze 2x op een dag en dan houd t opeens op, dus k hoop niet dat ze mn hart weer breekt maar ik ga dr nu vanuit dat t wel goed gaat!
Oud 29-05-2003, 19:36
loetje
loetje is offline
hey meis,
ik ben echt super blij voor je dat ze weer gemailt heeft!!! ik hoop echt dat het goed gaat. kzal voor je duimen!!!!
maar niet meteen weer te veel uhm...hechten (tja k kan het juiste woord ff nie vinden) want ik zeg niet dat het fout gaat maar stel nou dat..dan komt het nog harder aan.....
liefs loetje
ps. echt blij voor je
Oud 02-06-2003, 15:21
loetje
loetje is offline
ik denk dat het de goeie kant op gaat...nl ik zit te twijfelen offik met haar zouw praten, en eerst had ik da totaal nie....
Oud 02-06-2003, 15:32
Vevay
Jeetje, ingewikkeld

Ik zou het persoonlijk niet vertellen, en eerst voor mezelf uitzoeken of ik wel echt verliefd zou zijn.

Je kunt, als je tenminste een relatie met haar zou willen, wel een beetje proberen af te tasten wat zij vindt van het feit dat jij op vrouwen valt, of wat ze vindt van homoseksualiteit.
Als ze hier niets op tegen heeft zou je dan weer verder kunnen vragen naar haar thuissituatie, of ze een vriend heeft o.i.d.
Tja, en dan kun je natuurlijk vanalles proberen.

Maar dat is allemaal als je het al aan haar wilt vertellen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 16:33
loetje
loetje is offline
thnx voor je advies... kijk nog wel ff wat ik er mee doe
Oud 02-06-2003, 19:34
pukkiej
pukkiej is offline
aller eerst wil ik zeggen, dat het niet gemakkelijk is om zoiets even er uit te gooien, dus ik heb veel bewondering voor je. maar ik was een tijdje geleden ook verliefd op mijn leraar nl. (ze hebben iets aantrekkelijks, missch. word ik later ook nl. docent ) maar door hem te negeren en bot te doen, loste ik niet veel op. ik heb met de kindertelefoon gebelt, en dat hielp me. hij was nou eenmaal "onbereikbaar". door voor mezelf feiten op een rijtje te zetten, ben ik er uit gekomen. ik hoop dat het jou ook lukt!
-x- pukkiej.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 12:15
loetje
loetje is offline
hey pukkiej,
goed van je dat je eruit bent!!!!!!!
maar bot doen enzo lijkt mij idd ook nie de goede manier..
maar wat zei de kindertelefoon dan??
liefs loetje
Oud 03-06-2003, 12:49
Nona
Nona is offline
Misschien kan je zelf even bellen (als je daar behoefte aan hebt). Vertellen hoe zo'n gesprek is verlopen heeft nou waarschijnlijk niet echt waarde voor jou omdat jouw situatie een stuk anders is (ja, van mij mag het hoor, maar ik denk niet dat het nut heeft). 0800-0432 is het nummer, als je tenminste zin hebt om te bellen.

Dit is een moeilijk onderwerp...
Oud 03-06-2003, 13:20
Fantôme
Fantôme is offline
hoi,

ik wilde even reageren op iemand die zei dat anderen er toch altijd een mening over hebben en niet weten wat je doormaakt.
Ik denk dat je in principe wel gelijk hebt. Jij ervaart dit anders dan 'buitenstaanders' om het zo te zeggen. Ze kunnen zich er (waarschijnlijk) geen voorstelling van maken en zien het dús maar als raar. Dit wil niet zeggen dat de adviezen die ze kunnen geven raar of niet goed zijn. Vaak, als je iets van wat meer afstand bekijkt zie je het duidelijker... meer.... beter ook wellicht.
vergelijk het met een vel volgetekend papier. in het midden is een zon en daaromheen wolken. Als je er met je neus bovenop zit, zie je alleen de zon (alleen het positieve) maar als je er dan wat verder van afstaat, zie je ook de wolken (de negatieve dingen). Ik wil alleen maar zeggen, dat je dan wellicht, door ook naar die mensen te luisteren, meer inzicht in je situatie krijgt?!

nougoed, zie dit niet als een verwijt, zo is het zeker niet bedoeld hoor

kus! Wendy
Reageren

Regels voor berichten