Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2003, 14:12
Eend
Eend is offline
In mijn vorige topic kon je lezen over R., het meisje dat veel voor mij betekende. Een meisje, dat op haar 15de eindelijk wist, dat ze een psychose had en daardoor haar problemen beter begreep. Ik was vol goeie moed bij haar. Ze vertelde me wel van een stem in haar hoofd, die zij dat ze dood moest, maar niet wat er verder in haar hoofdje om ging.
Vandaag werd ik gebeld door J. en P. van de afdeling. Keb nog steeds contact met ze namelijk. J. vroeg of ik al wist wat er met R. gebeurd was en ik wist het niet en toen vertelde ze me dat ze uit het raam gesprongen was. Gelukkig had ze maar één gebroken been, maar toch schrok ik er enorm van. J. en P. zijn er ook erg van geschrokken. Ze sprong voor hun ogen. Ook C. zag het.
Ze mocht sinds maandag weer op de open afdeling slapen en gelijk die nacht sprong ze. Ik wou dat ik nu bij haar was en met haar kon praten en zo Maar ik kan niks! Ik mag niet eens op bezoek komen.
Ik ben er best van geschrokken en toch wist ik wel, dat het niet goed kon gaan op de open afdeling. Waarom de therapeuten het niet inzagen weet ik niet, misschien heeft R. mij meer verteld, maar toch...
Maar goed, ze leeft nog wel... Tis alleen... Ik wil haar beschermen en die socio's zijn niet altijd één van de aardigste. Ik ben dr maandag ook al uitgepleurt, omdat de afspraak was dat ik om 9 uur met ontslag moest, terwijl mijn ouders en ik daar niks van wisten. Moest ik maar ergens anders met al mijn spullen op mn ouders gaan zitten wachten...

Majah...
Oud 21-05-2003, 14:41
Verwijderd
hee eendje,
sorrie ik heb egt nix nuttigs te melden, alleen dat het heel erg kut voor je is en dat ik heel erg met je meeleef.
sterkte meis!

*dikke knuff*
candle.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 14:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ken dat gevoel dat je je zorgen maakt om een vriendin terwijl je denkt dat ze in goede handen is en tegen zichzelf beschermd wordt, ik heb dat zelf ook ervaren. Mijn vriendin is zwanger geworden van haar vader terwijl heel het gezin onder toezicht stond van kinderbescherming, maatschappelijk werk, riagg enzovoorts en toch gebeurd er dan zoiets. Je kan je dan heel machteloos voelen omdat je het idee hebt dat ze nergens meer veilig is. Je bent je vertrouwen kwijt in dat soort mensen en dat is logisch, het kan heel lang duren voor je dat weer terug krijgt (als je het al weer terug krijgt)

Gelukkig heeft ze alleen maar een gebroken been, misschien moet jij eens met haar gaan praten, misschien laat ze bij jou wel iets los, dat hoef je dan niet gelijk door te briefen maar dan kan je haar misschien beter begrijpen, waarom ze dat gedaan heeft en dat geeft jezelf ook meer rust.

Groetjes Dana
Oud 21-05-2003, 16:07
Fantôme
Fantôme is offline
eendje toch

ik las je topic, en schrok echt, toen ik las dat ze uit het raam is gesprongen...
({) kan je niet naar haar toegaan dan?
owjeej, wat vind ik dit erg voor je!!

knuff! wendy

p.s. ik had je trouwens al een tijdje terug op msn toegevoegd, maar ik denk dat je niet geaccepteerd hebt ofzo?
Oud 21-05-2003, 17:06
Verwijderd
tjee wat klote...
ik ken het. het gebeurde toen ik op de gesloten afdeling zat, op de crisis. een ander meisje op de crisis had zichzelf gewoon vergiftigd en moest een nacht in het ziekenhuis blijven. dan vraag je je ook af hoe ze dat spul op haar kamer hebben kunnen laten staan (ik ga niet zeggen welk spul, bang dat ik mensen op ideeen breng). voor het zelfde geld hadden ze haar pas de volgende dag gevonden en was ze dood geweest (twas savonds toen we in bed lagen)... op zon moment verlies je echt even je vertrouwen in de hulpverlening...
veel sterkte ermee meis,
knuf
mir
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 18:05
Miss Helena
Miss Helena is offline
heej wijffie,
Juist op dit moment wil je graag naar r toe, en dan mag dat weer es niet Lullig, heel lullig. Dat meisje kan misn veel aan jou hebben, en je mag niet eens komen... Kun je haar anders geen brief sturen? Dat je hebt gehoord wat er gebeurd is, en dat t je veel doet? Weet t verder ook niet, maar ik kan je gevoel heel goed begrijpen
Knuf, Heleen.
Oud 21-05-2003, 18:44
Verwijderd
Jeetje meis, wat erg, ik kan me voorstellen dat je daarvan geschrokken bent.

Kun je haar ook niets iets van een kaartje of een brief sturen? Da heb je tenminste een vorm van contact met haar..

sterkte!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 20:19
Eend
Eend is offline
Mn behandelaar belde me, en ik mag geen contact meer hebben met niemand nie daaro.
Ik hou t dus maar ff stil...xie vanzelf wel wie dr begin juli nog zitten.
Oud 21-05-2003, 20:21
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-05-2003 @ 21:19:
Mn behandelaar belde me, en ik mag geen contact meer hebben met niemand nie daaro.
wat erg!!!
ik zou me dan zo machteloos voelen...
Oud 21-05-2003, 21:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-05-2003 @ 21:19:
Wat een naaistreek, ze kunnen je toch niet verbieden om geen contact meer met haar te hebben, tenzij ze vermoeden dat jij een slechte uitwerking op haar hebt en ik denk juist dat het tegendeel waar is. Misschien moet je afwachten of zij op jou terugvalt.

Heel veel sterkte,
Liefs Dana
Oud 21-05-2003, 21:51
Eend
Eend is offline
Citaat:
... schreef op 21-05-2003 @ 21:21:
wat erg!!!
ik zou me dan zo machteloos voelen...
nee, kweenie, blijf dr heel rustig onder eik. Maar keb t van me afgezet Xie wel wat er gaat gebeuren. Kan me nu wel druk gaan maken, maar daar wordt t alleen maar slechter van
Oud 22-05-2003, 10:48
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-05-2003 @ 22:51:
nee, kweenie, blijf dr heel rustig onder eik. Maar keb t van me afgezet Xie wel wat er gaat gebeuren. Kan me nu wel druk gaan maken, maar daar wordt t alleen maar slechter van
blij dat je zo denkt
Oud 26-05-2003, 23:00
Scider
Scider is offline
Hey...

je had me dit natuurlijk al verteld en toen wist ik ook niet al te veel nuttigs te zeggen, maar ik wil toch nog even reageren. Moet zeggen dat je het echt weer ongelofelijk flink aanpakt...petje af. Waarschijnlijk weigeren ze dat contact omdat ze juist bang zijn dat je je zorgen gaat maken als er zulke dingen gebeuren en je niks kan doen (wel doh), maar ik vind niet dat ze het goed kunnen praten. Soms is contact gewoon nodig, mjah. Niet alsof we daar iets aan doen .

In ieder geval veel sterkte & succes...mijn agenda zegt me dat ik na 18 juni tijd heb om af te spreken en dat duurt nog wel een tijdje maar het gaat wel gebeuren. Beloofd!

warmth,

H.
Oud 28-05-2003, 21:37
Eend
Eend is offline
Citaat:
Scider schreef op 27-05-2003 @ 00:00:
Hey...

je had me dit natuurlijk al verteld en toen wist ik ook niet al te veel nuttigs te zeggen, maar ik wil toch nog even reageren. Moet zeggen dat je het echt weer ongelofelijk flink aanpakt...petje af. Waarschijnlijk weigeren ze dat contact omdat ze juist bang zijn dat je je zorgen gaat maken als er zulke dingen gebeuren en je niks kan doen (wel doh), maar ik vind niet dat ze het goed kunnen praten. Soms is contact gewoon nodig, mjah. Niet alsof we daar iets aan doen .

In ieder geval veel sterkte & succes...mijn agenda zegt me dat ik na 18 juni tijd heb om af te spreken en dat duurt nog wel een tijdje maar het gaat wel gebeuren. Beloofd!

warmth,

H.
Sciiideeeerrrrrrr!!!!!!
Sorry, ik kwam er nu pas achter
Na 18 juni zit ik wss weer in de kliniek, dusseuh? Kom je me weer elke week opzoeken?
Ik zal dit keer braaf zijn en de socio's niet ongerust maken, als ik langer bij jou en Koen wil blijven (Hoeveel bied je?)

Maar euhmz...wel kewl een sprekende agende
Oud 30-05-2003, 13:35
Scider
Scider is offline
Jammer dat je dan al weer in de kliniek zit...maar misschien ook wel goed. Ik zal iig weer mijn best doen om langs te komen, k heb dan tenminste vakantie (en wel werk maar toch) duzzz

grtz & warmth

Scider
Oud 30-05-2003, 15:33
damaetas
damaetas is offline
kweenie goed wat zeggen.

gewoon een dikke knuffel voor jij en veel sterkte.

eva -xxx-

kan je niet met R. bellen?
Oud 30-05-2003, 17:10
Eend
Eend is offline
Citaat:
Scider schreef op 30-05-2003 @ 14:35:
Jammer dat je dan al weer in de kliniek zit...maar misschien ook wel goed. Ik zal iig weer mijn best doen om langs te komen, k heb dan tenminste vakantie (en wel werk maar toch) duzzz

grtz & warmth

Scider
werk?! Was da?! Ik moet weer twee maanden lang half 8 op staan en hard werken, terwijl heel NL (behalve the ohter chosen ones ) op zn luie reet van de zon loopt te genieten. Maar wel kewl, want ik ben lekker de enigste die een echte prive-kok heeft voor alleen de twee afdelingen Lekker puuuuuuuh
Maar goed, tis maar waar je blij mee bent

Ik hoop je idd te zien daar MET KOEN en nee, kben nie aggressief

liefs

Caafiej
Oud 30-05-2003, 17:11
Eend
Eend is offline
Citaat:
damaetas schreef op 30-05-2003 @ 16:33:
kweenie goed wat zeggen.

gewoon een dikke knuffel voor jij en veel sterkte.

eva -xxx-

kan je niet met R. bellen?
Ze heeft geen mobiel en naar de afdeling bellen is nie zo slim
Maar knuff is genoeg hoor

Liefs

Eendje
Reageren

Regels voor berichten