Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2003, 18:32
Rapido
Rapido is offline
Heeft iemand hier verstand van?

Volgend jaar ga ik universiteit doen. Dan krijg ik dus studiefinanciering. Ik heb geen zin om op kamers te gaan, want ik heb thuis een hele lekkere kamer.

Mijn kamer is in de schuur los van het huis. Nou zat ik me af te vragen: stel dat het huis van m'n ouders nummer 123 is, zou ik dan mijn 'huis' nummer 123a kunnen noemen? Dan zou ik misschien studiefinanciering voor uitwonend kunnen krijgen. In principe woon ik natuurlijk niet bij m'n ouders in huis. Als ik m'n kamer dan zou huren van m'n ouders, ben ik dan uitwonend?

Misschien een domme vraag, maar khad zoiets van... ik kan het altijd proberen, toch?
Oud 21-05-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Rapido schreef op 21-05-2003 @ 19:32:
Mijn kamer is in de schuur los van het huis. Nou zat ik me af te vragen: stel dat het huis van m'n ouders nummer 123 is, zou ik dan mijn 'huis' nummer 123a kunnen noemen? Dan zou ik misschien studiefinanciering voor uitwonend kunnen krijgen. In principe woon ik natuurlijk niet bij m'n ouders in huis. Als ik m'n kamer dan zou huren van m'n ouders, ben ik dan uitwonend?
Hoe het precies zit ed weet ik niet, maar het kan niet volgens mij.
Nr 123a staat ook dan niet geregistreerd bij de gemeente ed.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 19:46
BBEM
BBEM is offline
zoiets heet oplichting
Oud 21-05-2003, 21:14
Mariebel
Mariebel is offline
Tegenwoordig controleerd de ib-groep de adresgegevens die jij hebt doorgegeven bij je gemeente, je moet dus op hetzelfde adres ingeschreven staan als wat je opgeeft bij de ib-groep. Ze werden blijkbaar nogal veel opgelicht.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 10:22
iamcj
iamcj is offline
Er werken mensen heel hard voor dat belastinggeld. En zo te horen zijn er wel mensen die het harder nodig hebben dan jij.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 11:29
very drunk driver
very drunk driver is offline
nee dat werkt niet. dat huis zou je moeten registreren en dan zou het heel veel geld en tijd kosten en dan zou je het ook niet in het bestemmingsplan passen en dan doen ze het neit

wat je wel zou kunnen doen is een kamer huren bij je oma en dan krijg je wel extra geld. het probleem is trappen ze daar in?? want het is familie en ze woont (waarschijnlijk) in dezelfde stad. dus je zou een familie lid nodig hebben dat in die stad woont waar jij een kamer kan huren.

natuurlijk kost zoiets voor de verhuurder extra geld aan de belasting omdat ze een kamer verhuren. maar ik denk dat je dat makkelijk kan betalen uit die extra studiefinanciering zodat zij er geen extra geldlast aan overhoud.

maar waarschijnlijk moet je zoveel betalen dat je evenveel overhoud als een normale studiefinanciering. en is dus een normale beter want dat is niet illegaal en niet zoveel moeitte
Oud 22-05-2003, 20:01
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
iamcj schreef op 22-05-2003 @ 11:22:
Er werken mensen heel hard voor dat belastinggeld. En zo te horen zijn er wel mensen die het harder nodig hebben dan jij.
idd.
Oud 01-06-2003, 17:45
Verwijderd
Ga werken voor t geld zou ik zeggen of draai je ouders een poot uit.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 17:52
Verwijderd
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 22-05-2003 @ 12:29:
wat je wel zou kunnen doen is een kamer huren bij je oma en dan krijg je wel extra geld. het probleem is trappen ze daar in?? want het is familie en ze woont (waarschijnlijk) in dezelfde stad. dus je zou een familie lid nodig hebben dat in die stad woont waar jij een kamer kan huren.
Hoezo waarschijnlijk...? Ik ken weinig oma's die in dezelfde stad als hun (klein)kinderen wonen...maar goed, das offtopic.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 13:06
Verwijderd
Volgens mij is het zo, dat wanneer je officieel de kamer bij je ouders huurt, je wel uitwonende stufi krijgt. Maar dan moeten je ouders eerts aanvragen of ze het mogen verhuren etc etc etc, dat gaan veel tijd kosten.
Maareh, als je thuis woont, waar heb je dan die extra stufi voor nodig? Je betaalt dan geen huur ofzo, neem ik aan...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten