Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2003, 06:51
t68i
t68i is offline
Hallo allemaal..

Mijn vriendin en ik hebben 2 dagen geleden voor het laatst sex gehad, met condoom, maar andere dan dat we gewend waren.

Nu klaagt ze een dag later over ontzettende pijn in haar vagina, en zitten ging al bijna niet meer van de pijn.

We hebben het 2 keer gedaan.
de condooms waren wat dikker en wat ruwer leek het.
Het waren die groene doosjes uit de automaar van Durex.

Wat kan dit zijn en hoe komt ze er snel vanaf?
Oud 22-05-2003, 09:33
Verwijderd
Misschien heeft het te heftig geschuurd doordat de condooms ruwer waren, en heb jij wat wilder gedaan omdat de condooms dikker waren, en is daardoor de huid van haar vagina geďrriteerd. Gaat vanzelf over. Eventueel wat neutrale zalf of creme zonder alcohol erop smeren (babyzalf, of bodymilk-voor-gevoelige-huid) om dat te versnellen en de huid rustig te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 09:41
leon-v
leon-v is offline
of vaseline... helpt ook goed
(heb ook een vriendin )
Oud 22-05-2003, 17:35
t68i
t68i is offline
Nu heb ik haar vanmiddag gevraagd of al minder was met de pijn, en toen was het weg, alleen tijdje later kwam het weer lichter terug. Nu is het meer een irritant gevoel dan echt pijn zoals gisteravond.

Ik moet zeggen dat ik mijn eigen geslacht ook wat pijnlijker vind voelen, dus zal inderdaad met die andere condooms te maken hebben gehad. denken jullie ook niet?
Oud 23-05-2003, 07:54
t68i
t68i is offline
OK, we zijn er denken we uit;

Nu is de pijn over gegaan in jeuk.
ze zegt dus dat dat een schimmelinfectie is, waar ze wel eens vaker last van heeft gehad.
Moet ze dus met die tabletten gaan werken.

Maar nu sinds gisteren heb ik jeuk aan mijn eikel en er zitten wat kleine rode bultjes op.
Jeuk is al stukken minder geworden maar toch.

En ja, we hebben heel even zonder condoom gedaan...

Mijn vraag; kan ik nu ook die schimmelinfectie hebben?
Oud 23-05-2003, 07:59
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
volgens mij wel....
Oud 23-05-2003, 08:07
Evolution
Evolution is offline
het kan tog ook een alergische reactie zijn van het condoom..?
omdat jij zegt dat het een andere condoom was dan dat je normaal gebruikt? misschien iets andere samenstelling van materiaal waar jullie biede alergisch voor zijn ofzow?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 09:00
elledc
elledc is offline
De beste oplossing is om het zonder condoom te doen. Stel haar eens voor aan de pil te gaan, de lichte pil is goed voor de vrouw.
Condooms zijn altijd irritant + verminderen het genot
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 18:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ok, zij heeft een SOA en ze heeft jou ermee besmet.

Ga naar de huisarts en laat die SOA behandelen.

Want als het tussen jou en je vriendin uit raakt, en jij een nieuwe vriendin krijgt, krijg zij het anders ook!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 10:54
t68i
t68i is offline
een SOA lijkt me grotendeels uitgesloten omdat ze voor mij nog nooit met iemand anders sex heeft gehad.

maar nu het volgende;

ik ben gisteren bij de dokter geweest voor de jeuk bij mij, en hij heeft inderdaad een schimmelinfectie vastgesteld.
Hij hoefde maar heel even mijn klachten aan te horen en hij keek maar heel even en hij wist het meteen...

Nu is mijn vriendin bij de dokter geweest en zij heeft te horen gekregen dat het waarschijnlijk geen schimmelinfectie is.
nu hebben ze een uitstrijkje genomen en hij kwam een bacterie tegen waarvan ie niet wist wat het was.
hij heeft het nu naar het lab gestuurd...

hoe kan dit?
moet ik me nu zorgen gaan maken?
het lijkt mij dat ik door haar 'geinfecteerd' ben omdat ik pas na haar die jeuk bij mezelf kreeg...

ik heb trouwens wel last van een beetje droge voorhuid, die is 'gebarsten' en dus nu wat hele kleine wondjes heeft.
Maar ik heb gewoon zalf gekregen dus als goed is moet het zo over zijn toch?
Oud 27-05-2003, 12:57
poesiefox
poesiefox is offline
Niet in de stress schieten. Een schimmelinfectie is weliswaar sexueel overdraagbaar, maar hij woont latent in je lichaam en kan oplaaien door verminderde weerstand, andere hormoonhuishouding, een antibioticakuur of zelfs maar wat je eet.

Een bacterie kan komen door weetikveel wat. Tampons, washandje, wasverzachter, zwembad.

Dus niet bang zijn dat ze met een ander heeft liggen krikken.
Oud 29-05-2003, 09:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-05-2003 @ 13:57:

Een bacterie kan komen door weetikveel wat. Tampons, washandje, wasverzachter, zwembad.
Wasverzachter?
Oud 29-05-2003, 18:38
pure_evil
pure_evil is offline
zitten er bacterien in wasverzachter?
Oud 25-06-2003, 20:08
t68i
t68i is offline
ok ok ok...

probleem;

vriendin is pas geleden bij de dokter geweest, onderzoek gehad, en als uitslag bleek dat er niets vreemds was gevonden.

de dokter geeft de schuld aan het weer, te warm, waardoor het uitdroogt als je wat strakkere kleding aan hebt, en zegt dat het vanzelf weer over moet gaan...

is dus geen schimmelinfectie en ook geen andere ziektes...

ondertussen ligt mijn vriendin al eigenlijk vanaf het begin van dit topic, 22-05-2003, met jeuk, en de dokter wil er niets voor geven omdat je geen ziekte kunt gaan behandelen die je niet hebt zegt ie...

nu is mijn vraag of er iets te koop is wat de jeuk weg haalt of wat tenminste helpt...

gisteravond ging ze kapot van de jeuk...

mensen, weet iemand een oplossing, want dit is geen doen meer zo...
Oud 25-06-2003, 21:05
t68i
t68i is offline
goed, al aantal dingen geprobeerd weer;

washandjes met koud water => geen effect...
luchtige kleding, op bed liggen => geen effect...

potverdomme, ik wil iets voor haar doen...

kun je van de dokter eisen dat ie iets geeft wat die verdomde jeuk weg haalt??

en waar komt vandaan als geen infectie of iets dergelijks is?
kan het van sex ofzo ook komen?
Oud 25-06-2003, 21:11
Verwijderd
Als er niets is, kan de dokter ook niets geven he?

Ik raad aan niets raar meer op d'r vagina te gaan smeren, even helemaal niets meer. Verder raad ik aan geen inlegkruisjes te gebruiken en alleen luchtig ondergoed, geen te strak spul dus. Zorg dat ze elke ochtend en elke avond zich wast met lauw kraanwater, maar wel voorzichtig. Ze kan dit bijvoorbeeld met de douchekop doen, maar niet een te harde straal.

Verder... tja... kan ze niet veel doen dat wat hier staat... Afwachten en haar vagina goed schoon en fris houden.

Waar het vandaan komt?
Het kan inderdaad van de seks zijn, maar die jeuk vind ik wel raar. Misschien is ze allergisch voor latex? Probeer de volgende keer eens condooms zonder latex, misschien levert dat dan een beter resultaat op.
Maar laat haar nu vooral bijkomen, dus even geen seks...

Trouwens; geen natte koude washandjes, dat kan misschien een beetje helpen tegen jeuk, maar liever zo droog mogelijk houden.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 21:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je er zelf van overtuigd bent dat het een schimmelinfectie is en de huisarts kan geen soa's of iets anders vinden, haal dan Miconazolnitraatcreme (als je dat niet kan onthouden: Daktarin creme, das de merknaam van precies hetzelfde spul, snappen ze ook wel) bij de apotheek. Kijk goed in de bijsluiter en blijf doorgaan met smeren ook als de symptomen over zijn.

Een schimmelinfectie is heel vervelend en de jeuk is niet te harden en dit spul werkt heel goed. je kan het gewoon halen bij de apotheek, zonder een recept van je huisarts nodig je hebben. Je moet er dan wel op rekenen dat je het zelf moet betalen, een tube van 30 gram kost ongeveer vijf euro.

Ik hoop dat dit spul helpt, bij mij hielpt het heel erg goed!
Oud 25-06-2003, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-06-2003 @ 22:11:
Als je er zelf van overtuigd bent dat het een schimmelinfectie is en de huisarts kan geen soa's of iets anders vinden, haal dan Miconazolnitraatcreme (als je dat niet kan onthouden: Daktarin creme, das de merknaam van precies hetzelfde spul, snappen ze ook wel) bij de apotheek. Kijk goed in de bijsluiter en blijf doorgaan met smeren ook als de symptomen over zijn.

Een schimmelinfectie is heel vervelend en de jeuk is niet te harden en dit spul werkt heel goed. je kan het gewoon halen bij de apotheek, zonder een recept van je huisarts nodig je hebben. Je moet er dan wel op rekenen dat je het zelf moet betalen, een tube van 30 gram kost ongeveer vijf euro.

Ik hoop dat dit spul helpt, bij mij hielpt het heel erg goed!
En als je echt overtuigd bent dat het een schimmelinfectie is, dan moet jíj (niet Daantje_0705 maar t68i dus ) zich alsnog maar even laten testen, voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 21:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-06-2003 @ 22:13:
En als je echt overtuigd bent dat het een schimmelinfectie is, dan moet jíj (niet Daantje_0705 maar t68i dus ) zich alsnog maar even laten testen, voor de zekerheid.
Als het niets anders kan zijn, geen soa of wat dan ook dan zou je dit spul kunnen proberen want die jeuk is echt ondraaglijk soms en volgens mij is dit spul redelijk ongevaarlijk anders zouden ze het niet zonder recept verkopen lijkt me.
Oud 25-06-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-06-2003 @ 22:16:
Als het niets anders kan zijn, geen soa of wat dan ook dan zou je dit spul kunnen proberen want die jeuk is echt ondraaglijk soms en volgens mij is dit spul redelijk ongevaarlijk anders zouden ze het niet zonder recept verkopen lijkt me.
Oh nee, ze moeten dat ook zeker halen hoor Ik wist niet dat zoiets bestond, dus zeker halen, zo snel mogelijk Als het geen kwaad kan, kan het geen kwaad
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 21:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-06-2003 @ 22:20:
Oh nee, ze moeten dat ook zeker halen hoor Ik wist niet dat zoiets bestond, dus zeker halen, zo snel mogelijk Als het geen kwaad kan, kan het geen kwaad
ff dit nog: Ik DENK dat het geen kwaad kan omdat ze het gewoon vrij verkopen maar ik weet het dus niet zeker he
Maar idd, gauw dat spul halen!
Oud 25-06-2003, 21:25
t68i
t68i is offline
en wat te doen als het GEEN schimmelinfectie is, maar bijvoorbeeld irritaties of iets dergelijks?

kan er dan ook iets gebruikt worden?
Oud 25-06-2003, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-06-2003 @ 22:22:
ff dit nog: Ik DENK dat het geen kwaad kan omdat ze het gewoon vrij verkopen maar ik weet het dus niet zeker he
Maar idd, gauw dat spul halen!
Als je het op en rond je vagina kan smeren, kan het vast geen kwaad. Maar idd de bijsluiter even lezen voor gebruik En niet meteen te veel gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 09:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
t68i schreef op 25-06-2003 @ 22:25:
en wat te doen als het GEEN schimmelinfectie is, maar bijvoorbeeld irritaties of iets dergelijks?

kan er dan ook iets gebruikt worden?
Ik zou het proberen, het is een creme tegen infecties door schimmels en sommigen bacterien en irritatie had volgens mij allang over moeten zijn.

Regels voor berichten