Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2003, 10:57
pienie
dat vroeg ik me meerdere malen af?!...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2003, 10:58
Blenderhead
Blenderhead is offline
vette avatar
Oud 23-05-2003, 21:06
RL
RL is offline
je hoeft als je bij hockey zit geen polo te dragen. in mijn team bij hockey hebben de meeste wel een polo aan maar er zijn ook die dat niet hebben.
Oud 24-05-2003, 05:24
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
RL schreef op 23-05-2003 @ 22:06:
je hoeft als je bij hockey zit geen polo te dragen. in mijn team bij hockey hebben de meeste wel een polo aan maar er zijn ook die dat niet hebben.
wat kut voor je....
Oud 25-05-2003, 21:05
pienie
Citaat:
birthmark schreef op 24-05-2003 @ 06:24:
wat kut voor je....
...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 23:01
Thomas
Thomas is offline
Bedoel je tijdens wedstrijden of gewoon tijdens trainingen ed?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 21:30
Rob Z.
Rob Z. is offline
Polo's zijn cool.. Ook al zit ik niet op hockey
Oud 28-05-2003, 10:48
MarcyMarc
MarcyMarc is offline
Wat een onzin-vraag zeg
Bij ons draagt er nog geen 4% van de club polo's...
Oud 28-05-2003, 12:46
Tofke_H
Tofke_H is offline
Artikel 28 - Uitrusting en kleuren van de kledij van de ploegen

Tijdens de wedstrijd moeten alle spelers een kledij dragen in de officiële kleuren (of vervangingskleuren) van hun Club en elk bijkomend kledingstuk dat een speler draagt moet van dezelfde kleur zijn als dat van het overeenstemmende deel van zijn uitrusting.

Als de kleuren waarin twee ploegen aantreden, kunnen worden verward, is het aan de thuisploeg om de kleur van zijn uitrusting te veranderen.

De doelverdedigers moeten een hemd dragen waarvan de kleur verschillend is e
n afwijkt van de hemden van de 2 ploegen.

Gedurende de ganse wedstrijd moet elke speler een onberispelijke kledij dragen (hemd in broek of rok - kousen opgetrokken), en ook beenbeschermers.
Het dragen van een korte of lange broek is in de Damescompetitie (Jeugd en Senioren) verboden.

Vóór de aanvang van elke wedstrijd dienen ploegen die uitkomen in Nationale Afdeling Heren, Afdeling Dames Eredivisie en I, Junioren 1, Scholieren 1 en Kadetten 1 elk van hun spelers een verschillend nummer toe te kennen, van 1 tot 29, dat op het Wedstrijdblad naast de naam van de betrokken speler wordt vermeld. Dit nummer blijft dus de hele wedstrijd hetzelfde en elke speler draagt het op de rug van zijn hemd.
Het nummer moet in volle cijfers uitkomen in een afwijkende kleur.

De hoogte van de cijfers bedraagt tenminste 20 cm, de breedte tenminste 7,5 cm.

De vervangingshemden zijn op dezelfde wijze genummerd.
Een of meerdere reclameopschriften op het hemd van de spelers zijn toegelaten op voorwaarde dat ze door de Algemene Raad toegelaten werden.

Daarenboven :

a) is het opschrift niet groter dan 800 cm2 ;
b) komt de reclame de Club en in geen geval de speler ten goede ;
c) dragen alle spelers van eenzelfde ploeg hetzelfde opschrift, dat kan veranderd worden in de loop van het seizoen ;
d) bevat het opschrift geen enkele verwijzing van filosofische, godsdienstige of ideologische aard ;
e) is reclame gemaakt voor tabak verboden, voor alcohol wordt ze afgeraden.

De Scheidsrechters kunnen spelers die deze reglementering niet algeheel eerbiedigen, deelname aan de wedstrijd ontzeggen.

Als een speler wordt verwond en begint te bloeden, moet hij zodra mogelijk het veld verlaten. Hij mag het slechts opnieuw betreden nadat de bloeding heeft opgehouden en de wonde op behoorlijke wijze is afgedekt.

Bebloede uitrusting moet worden vervangen alvorens men opnieuw het veld betreedt. Elke ploeg moet beschikken over ongenummerde reservekledij en de benodigdheden om die kledij in dringende gevallen te nummeren.

Wanneer zich bloed op het veld bevindt, moet de bevuilde plek worden gereinigd door het aanbrengen van een oplossing met 80% alcohol (op natuurgras) of het uitwrijven met een doek dat in zulke oplossing is gedrenkt (op kunstgras).

Tijdens dit reinigen wordt de wedstrijd door de Scheidsrechters stilgelegd. Een fles met de genoemde vloeistof en een geschikt doek moeten deel uitmaken van de verbanddoos die zich aan de rand van het veld dient te bevinden.
Oud 28-05-2003, 15:32
Verwijderd
zozo
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 09:52
barbara.inc
barbara.inc is offline
Interessant verhaaltje, maar in mijn o zo lange hockeycarriere, 4 jaar, heb ik vaak genoeg vrij bloedend op het veld gestaan (mn wenbrauw is er half uitgeslagen, moest daarna nog met 5 hechtingen weer in elkaar gezet worden,vaak genoeg ballen / sticks tegen mn hoofd aan gehad en mn knieen lagen altijd helemaal open) en nog nooit is er 1 scheidsrechter geweest die me het veld af heeft gezet...(nou ja, niet daarom dan )

Goed, nu weer ff ontopic: als het de kleding van je team is, lijkt het me logisch dat je het aantrekt, buiten het veld moet je het helemaal zelf weten. Toch?
Reageren

Regels voor berichten