Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2003, 14:32
ijscoman
ijscoman is offline
http://soberingup.brinkster.net/victums/evictims.asp
Een lijst slachtoffers van af Oktober 2000. Hier zie je hoe zinloos de terreur daden zijn.
Advertentie
Oud 23-05-2003, 14:35
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 23-05-2003 @ 15:32:
Een lijst slachtoffers van af Oktober 2000. Hier zie je hoe zinloos de terreur daden zijn.
Ik krijg er tranen van in mijn ogen al die onschuldige mensen.
Eer zit zelfs een bekende van mij bij. (Shiri Negari).
Mogen die families gezegend worden.
Oud 23-05-2003, 14:36
Verwijderd
Echt verschrikkelijk dat mensen elkaar zoiets aan kunnen doen. Misschien een cliché, maar clichés worden niet voor niets clichés. Op deze manier krijgt de terreur een gezicht, en dat is indrukwekkend. Overigens, is er ook een site met Palestijnse slachtoffers? Want die zijn er ook natuurlijk.
Oud 23-05-2003, 14:40
ijscoman
ijscoman is offline
Zo laat je inderdaad het ware gezicht van terreur zien. Mischien dat mensen op deze manier beseffen dat terreur iets is dat je niet zonder meer mag steunen. Palastijnse slachtoffers zullen er ook gerust wel zijn ik weet daar alleen geen site van.
Oud 23-05-2003, 14:43
Atje85
Atje85 is offline
Ja, dat krijg je he...
Oud 23-05-2003, 14:50
thugz-angel
thugz-angel is offline
ja echt jammer, en dat terwijl dit allemaal gewoon voorkomen had kunnen worden

maar vergeet niet de slachtoffers aan de andere kant
Oud 23-05-2003, 15:43
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Een heel groot verschil:

Wanneer het Israëlische leger de Palestijnse gebieden binnenvalt, is dat om terroristen op te pakken. Niet om alle onschuldige burgers uit Palestina willekeurig te vermoorden. Het hoofddoel is altijd terroristen arrersteren. Niet eens vermoorden, maar arresteren en naar de rechter brengen.

Wanneer een Palestijn zich opblaast in Israël, is dat niet om terroristen of criminelen te raken, maar om zoveel mogelijk Joden dood te krijgen. Willekeurige mensen, kinderen. Zie bv. hun vele aanslagen op discotheken en cafes.

Soms worden in de Palestijnse gebieden auto's met Palestijnse terroristenleiders onder vuur genomen door Israëlische gevechtshelikopters.

Terwijl de Palestijnen een auto met daarin een onschuldig gezin met kinderen doorzeven met een machinegeweer.
Of een restaurant opblazen.
Zie bv. de familie Schrijveschuurder: alle vijf omgekomen bij een bomaanslag op een restaurant.
-Raya, een meisje van 14.
-Abraham, een jongen van 4.
-Hemda, een babymeisje van 18 maanden.
-Zira, de moeder van 41 jaar.
-Mordechay, de vader van het gezin.
Twee andere kinderen raakten zwaargewond.
Dit schokte mij destijds (najaar 2001) al toen ik het in de krant las, en nu zag ik ze net op die site.

Het Israëlische leger valt de Palestijnse gebieden binnen om terroristen te pakken.
De Palestijnen vallen Israël binnen om iedere Israëlier te pakken, inclusief bejaarden en kleine kinderen.
Oud 23-05-2003, 15:46
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 23-05-2003 @ 16:43:
Een heel groot verschil:

Het Israëlische leger valt de Palestijnse gebieden binnen om terroristen te pakken.
De Palestijnen vallen Israël binnen om iedere Israëlier te pakken, inclusief bejaarden en kleine kinderen.
ik ben t niet met je eens dat het israelische leger de palestijnse gebieden binnenvalt om teroristen op te pakken, er worden altijd onschuldige mensen vermoord, en daarmee bedoel ik Palestijnen die door Israelische soldaten zijn vermoord, hoe wilde je dat dan gaan verklaren??
Oud 23-05-2003, 15:48
Verwijderd
Het doel is niet belangrijk, feit is dat er aan beide zijden onschuldige slachtoffers vallen die niet hoeven te vallen.
Oud 23-05-2003, 15:51
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 23-05-2003 @ 16:43:
Een heel groot verschil:

Wanneer het Israëlische leger de Palestijnse gebieden binnenvalt, is dat om terroristen op te pakken. Niet om alle onschuldige burgers uit Palestina willekeurig te vermoorden. Het hoofddoel is altijd terroristen arrersteren. Niet eens vermoorden, maar arresteren en naar de rechter brengen.

Wanneer een Palestijn zich opblaast in Israël, is dat niet om terroristen of criminelen te raken, maar om zoveel mogelijk Joden dood te krijgen. Willekeurige mensen, kinderen. Zie bv. hun vele aanslagen op discotheken en cafes.

Soms worden in de Palestijnse gebieden auto's met Palestijnse terroristenleiders onder vuur genomen door Israëlische gevechtshelikopters.
En het ergste aan die verrekte kankerterreur is nog wel dat Palestijnen soms expres kinderen in de vuurlinie zetten om vervolgens te kunnen laten zien hoe slecht de Israëli's zijn door die kinderen te doden in de strijd. Die Israëli's en de Palestijnen moeten nu gewoon eens kappen. Jammer dat Sharon op dit moment zo moelijk doet.
Oud 23-05-2003, 15:57
Verwijderd
Inderdaad. Je kunt immers op je klompen aanvoelen dat wanneer je als vergelding van een terroristische aanslag de huizen van hele families platwalst, je alleen nog maar meer haat kweekt en nieuwe aanslagen in de hand werkt. Alle neven, ooms, broers van zo iemand zullen opnieuw woede en machteloosheid voelen omdat ze zo worden aangepakt door de Israelische soldaten zodat er alleen maar nieuwe aanslagen komen.
Oud 23-05-2003, 16:05
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-05-2003 @ 16:46:
ik ben t niet met je eens dat het israelische leger de palestijnse gebieden binnenvalt om teroristen op te pakken, er worden altijd onschuldige mensen vermoord, en daarmee bedoel ik Palestijnen die door Israelische soldaten zijn vermoord, hoe wilde je dat dan gaan verklaren??
Lees ieder nieuwsbericht maar.

Israël heeft zoveel keer geprobeerd vrede te sluiten.
De Palestijnen verzieken iedere vredespoging.

Wanneer de aanslagen niet ophouden, zie ik geen andere keuzemogelijkheid dan deze: eerst een flinke muur om Palestina heen, met mijnen. Houdt de terreur met de muur nog niet op, dan komen de bussen en vliegtuigen, en mogen de Arabieren in de Palestijnse gebieden vertrekken naar Egypte, Libanon en Syrië.
Jordanië (naar mijn mening een goed land) zullen we niet met die terroristen opschepen.
Oud 23-05-2003, 16:07
Verwijderd
[QUOTE]Fleet Admiral schreef op 23-05-2003 @ 17:05:

Lees ieder nieuwsbericht maar.

Correctie: de Palestijnse terreurorganisaties. Door toe te geven aan die klootzakken toon je aan gevoelig te zijn voor hun nietsontziende terreur, wat hen aanmoedigt.

Wanneer de aanslagen niet ophouden, zie ik geen andere keuzemogelijkheid dan deze: eerst een flinke muur om Palestina heen, met mijnen. Houdt de terreur met de muur nog niet op, dan komen de bussen en vliegtuigen, en mogen de Arabieren in de Palestijnse gebieden vertrekken naar Egypte, Libanon en Syrië.
Jordanië (naar mijn mening een goed land) zullen we niet met die terroristen opschepen.

O, grootscheepse deportaties, goed zo
Oud 23-05-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 23-05-2003 @ 17:05:
Dat is een gore leugen.

Ik zal je even uitleggen waar het probleem zit. Laten we vooropstellen dat beide partijen fout zijn, dat staat buiten twijfel.

De Palestijnse leiders doen niet genoeg om de zelfmoordaanslagen tegen te houden, daar ga ik wel vanuit. Echter, als ze wél alles zouden doen wat in hun macht ligt, dan kunnen ze misschien 3 van de 10 zelfmoordaanslagen voorkomen. Dan blijven er nog 7 over.

Sharon van zijn kant grijpt elke zelfmoordaanslag aan om keihard en buiten elke proportie terug te slaan en geen vrede te sluiten. De zelfmoordaanslagen die hij als excuus gebruikt zíjn echter niet te voorkomen, omdat de Palestijnse leiders niet op élke individuele Palestijn invloed hebben, net zoals Sharon niet élke individuele Israeliër kan beïnvloeden.

En zolang beide partijen op deze manier elkaars tekortkomingen aangrijpen, komt er geen vrede. Één ding kan echter wél snel worden opgelost: terugtrekking uit de bezette gebieden. Die zijn namelijks krachtens VN-resolutie aan de Palestijnen toegewezen. Het is mij een raadsel waarom een zo flagrante schending van VN-recht nog nooit is gesanctioneerd.
Oud 23-05-2003, 16:12
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-05-2003 @ 17:10:
Dat is een gore leugen.

Ik zal je even uitleggen waar het probleem zit. Laten we vooropstellen dat beide partijen fout zijn, dat staat buiten twijfel.

De Palestijnse leiders doen niet genoeg om de zelfmoordaanslagen tegen te houden, daar ga ik wel vanuit. Echter, als ze wél alles zouden doen wat in hun macht ligt, dan kunnen ze misschien 3 van de 10 zelfmoordaanslagen voorkomen. Dan blijven er nog 7 over.

Sharon van zijn kant grijpt elke zelfmoordaanslag aan om keihard en buiten elke proportie terug te slaan en geen vrede te sluiten. De zelfmoordaanslagen die hij als excuus gebruikt zíjn echter niet te voorkomen, omdat de Palestijnse leiders niet op élke individuele Palestijn invloed hebben, net zoals Sharon niet élke individuele Israeliër kan beïnvloeden.

En zolang beide partijen op deze manier elkaars tekortkomingen aangrijpen, komt er geen vrede. Één ding kan echter wél snel worden opgelost: terugtrekking uit de bezette gebieden. Die zijn namelijks krachtens VN-resolutie aan de Palestijnen toegewezen. Het is mij een raadsel waarom een zo flagrante schending van VN-recht nog nooit is gesanctioneerd.
Juist, erg goed uitgelegd.
Oud 23-05-2003, 16:33
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Het is natuurlijk verschrikkelijk maar laten we ook de palestijnse slachtoffers niet vergeten.

Zoveel slachtoffers-> Dat bewijst maar weer eens dat er snel vrede moet komen!
Oud 23-05-2003, 17:10
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Dit doet me denken aan het volgende plaatje:

Laatst gewijzigd op 23-05-2003 om 17:15.
Oud 23-05-2003, 17:20
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Dat plaatje is zeer grof, en klopt niet om 2 even groffe redenen

- Palestijnen hebben geen leger en geen machtsmiddelen, daarom nemen ze hun toevlucht naar terreur daden.
- De Israelische soldaat zal niet te veel aarzelen om op dat kind te schieten.

denk er maar eens over na
Oud 23-05-2003, 17:23
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Palestijnen hebben geen leger en geen machtsmiddelen
En die gesmokkelde wapens op bootjes dan??
Ik zal je zeggen, ze hebben wapens. Officieel niet, natuurlijk, maar in real life wel.

Laatst gewijzigd op 23-05-2003 om 17:31.
Oud 23-05-2003, 17:34
REIE
REIE is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 23-05-2003 @ 15:32:
Erg provocatief, en vooral misselijk om andermans dood uit te buiten voor je eigen gelijk.
Slotje erop en het topic op de meestvaalt gooien van het Israël-Palestina topic

Laatst gewijzigd op 23-05-2003 om 17:37.
Oud 23-05-2003, 17:36
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
REIE schreef op 23-05-2003 @ 18:34:
Erg provocatief, en vooral misselijk om andermans dood uit te buiten voor je eigen gelijk.
Vertel dat maar aan de AEL.
Oud 23-05-2003, 17:38
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 23-05-2003 @ 18:23:
En die gesmokkelde wapens op bootjes dan??
Ik zal je zeggen, ze hebben wapens. Officieel niet, natuurlijk, maar in real life wel.

[afbeelding]
Met die paar tweedehandse Kalasjnikov's kom je niet zo ver tegen hypermoderne Amerikaanse tanks.
Oud 23-05-2003, 17:40
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Zo zou je het natuurlijk ook kunnen verdraaien en aftekenen. Mijn bedoeling was de mensen hier het ware gezicht laten zien van het palastijnse terrorisme wat ze allemaal menen te moeten steunen.
Oud 23-05-2003, 17:40
REIE
REIE is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 23-05-2003 @ 18:36:
Vertel dat maar aan de AEL.
ja, dat zijn ook een stel moslimprovo's, maar omdat zij dat doen wil nog niet zeggen dat de andere zijde zich tot dat niveau moet verlagen!
Overigens zag ik laatst op een komische anti-Bush site een link naar een lijst van alle omgekomen soldaten tijdens de War on Iraq. Ik was ook geen voorstander van oorlog, maar zo'n lijst maken vind ik echt zwak.
Oud 23-05-2003, 17:42
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
no ééntje dan, over de road map to PEACE

Advertentie
Oud 23-05-2003, 17:52
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-05-2003 @ 17:10:
Artikel uit Gelders Dagblad van 18-05-2003

Spoedzitting Israëlisch kabinet: geen vergelding

JERUZALEM (ANP) - Het Israëlische kabinet heeft in een spoedzitting besloten geen vergeldingsmaatregelen te nemen naar aanleiding van de Palestijnse zelfmoordaanslagen in Hebron en Jeruzalem. Wel zal het Israëlische leger de Palestijnse gebieden volledige afsluiten.

http://www.geldersdagblad.nl/regiopo...hiefID=1603632

Boem, weg is je theorie.

Laatst gewijzigd op 23-05-2003 om 17:54.
Oud 23-05-2003, 18:07
Gatara
Gatara is offline
Er is een israel palestina topic

Regels voor berichten