Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2003, 17:44
Verwijderd
Ik heb in de krant (Limburgs Dagblad) gelezen dat er op 4 verschillende scholen in nederland iets mis is gegaan met aardrijkskunde op de havo...
Eindexamen kandidaten zouden i.p.v. de opgaves de antwoorden op het tafeltje hebben gekregen...
Vervolgens hebben zij het dus niet gemaakt...

Wie weet hier meer van?

Wat gaat er dan nu gebeuren... moet het landelijk opnieuw worden gemaakt???
Ik hoop van wel... want AK ging bij mij echt bagger...
Advertentie
Oud 23-05-2003, 17:48
Ketjing
Ketjing is offline
Denk niet dat ze landelijk opnieuw gaan doen.
Oud 23-05-2003, 17:48
~Chyca~
~Chyca~ is offline
Ik heb hier eigenlijk nog niets over gehoord. Maar bij heel veel mensen ging aardrijkskunde heel slecht, dus de normering zal wel omhoog gaan.
Oud 23-05-2003, 17:49
Verwijderd
Wrom niet? Alles moet toch landelijk zijn...
Het zou niet eerlijk zijn als hun andere vragen krijgen...
Oud 23-05-2003, 17:51
Blisss
Blisss is offline
Citaat:
dj_daafje schreef op 23-05-2003 @ 18:49:
Wrom niet? Alles moet toch landelijk zijn...
Het zou niet eerlijk zijn als hun andere vragen krijgen...
Je kunt niet omdat er bij 1% iets mis is gegaan iedereen het examen over laten maken . Misschien krijgen ze vast examen tweede tijdvak of zo
Oud 23-05-2003, 18:03
Ketjing
Ketjing is offline
Ja denk dat ze die naar 2e tijdvak worden verplaatst
Oud 23-05-2003, 18:13
Verwijderd
Hier is het krantenbericht...

Mislukt

Een proef met het havo-examen aardrijkskunde is gisteren de mist in gegaan. Leerlingen van vier scholen in Zeeland, Groningen, Noord-Holland en Noord-Brabant, die aan de proef meededen kregen direkt de antwoorden te zien, in plaats van de vragen.

Aldus Limburgs Dagblad van Vrijdag 23 mei 2003...

Alleen.... wat bedoelen ze met "een proef".... ?
Oud 23-05-2003, 18:18
lucy48
lucy48 is offline
Leuk zeg, ik hoop dat het landelijk opnieuw moet, niet dat ik aardrijkskunde heb of havo doe, maar dit vind ik eigenlijk wel leuk.
Hadden ze bij mijn economie-examen maar zo'n fout gemaakt.
Hebben ze bij vier scholen de antwoorden uitgedeeld in plaats van de opgaven? Is ook stom toevallig.
Het etiket van de envelop wordt toch van te voren voorgelezen trouwens? Stond daar dan niet op dat het de antwoorden waren? vreemd hoor
Oud 23-05-2003, 18:26
ikketjuh
ikketjuh is offline
was die proef niet dat je de helft van de antwoorden op de pc moest maken ofoz, of was dat met een ander vak en ja k hoop egt dak ak over ma gdoen, want het ging zwaar kl*te
Oud 23-05-2003, 19:08
Braakdraak
Braakdraak is offline
Ik ga het niet opnieuw maken. Kheb hoger dan een 7,5.

Maar dat gaat toch niet door, aangezien het betreft om een fout op 4 scholen en niet om een fout op nationale schaal.
Oud 23-05-2003, 19:13
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Braakdraak schreef op 23-05-2003 @ 20:08:
Ik ga het niet opnieuw maken. Kheb hoger dan een 7,5.

Maar dat gaat toch niet door, aangezien het betreft om een fout op 4 scholen en niet om een fout op nationale schaal.
Nou, ik heb gehoord, van een leraar, dat als er op een school in Nederland een examen gestolen is door een leerling, dat het dan in heel Nederland opnieuw gedaan moet worden, dat is natuurlijk wel wat anders, maar toch
Oud 23-05-2003, 19:16
Braakdraak
Braakdraak is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 23-05-2003 @ 20:13:
Nou, ik heb gehoord, van een leraar, dat als er op een school in Nederland een examen gestolen is door een leerling, dat het dan in heel Nederland opnieuw gedaan moet worden, dat is natuurlijk wel wat anders, maar toch
Dan was die leraar waarschijnlijk dronken. Als een leerling een examen steelt dan krijgt hij geen diploma.
Oud 23-05-2003, 19:27
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
Braakdraak schreef op 23-05-2003 @ 09:16:
Dan was die leraar waarschijnlijk dronken. Als een leerling een examen steelt dan krijgt hij geen diploma.
Tuurlijk niet. Hij zou toch alles verklapt kunnen hebben? ik heb dit inderdaad vaker gehoord, dat als er zoiets fout gaat...dat het dan landelijk over moet...
Oud 23-05-2003, 19:33
Braakdraak
Braakdraak is offline
Dat zou fijn zijn. Maar nu ga ik genieten van mn 5 maanden vakantie. Joepie.
Oud 23-05-2003, 19:46
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Braakdraak schreef op 23-05-2003 @ 20:16:
Dat snap ik ook nog wel,
Oke, ik zal de grote fout even herstellen:
Als iemand een examen steelt moet heel Nederland het opnieuw maken (volgens een van mn leraren) BEHALVE degene die dit examen heeft gestolen
Oud 23-05-2003, 19:54
Braakdraak
Braakdraak is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 23-05-2003 @ 20:46:
Dat snap ik ook nog wel,
Oke, ik zal de grote fout even herstellen:
Als iemand een examen steelt moet heel Nederland het opnieuw maken (volgens een van mn leraren) BEHALVE degene die dit examen heeft gestolen
Zullen we nu sexuele gemeenschap met elkaar bedrijven?
Oud 23-05-2003, 19:55
HereIAm
HereIAm is offline
Het was een proef waarbij 1/3 van de leerlingen dacht ik de toets via de computer moest maken. 2/3 moest die toets gewoon schrijven maar die toetsen waren niet hetzelfde !
De leraar had al gauw door dat het de antwoorden waren in plaats van de vragen en die heeft toen gauw Cito opgebeld en toen konden de computer-leerlingen zeg maar, die andere toets nog maken. Snap je? Die toetsen waren dus niet hetzelfde dus is er niks aan de hand...

Las ik in ons eigen Zeeuwse krantje..

Liefs Moppie
Oud 23-05-2003, 20:39
AngelLena
AngelLena is offline
Dus er is waarschijnlijk niks aan de hand? Goddank, ik was net zo blij dat ik er vanaf was. En ik heb tussen een 5.8 en 6.4 gescoort en had een 4.7 nodig dus ben al lang tevreden. Doe hem echt niet nog een keer....
Oud 23-05-2003, 21:33
Nabibi
Nabibi is offline
Citaat:
dj_daafje schreef op 23-05-2003 @ 18:44:
Ik heb in de krant (Limburgs Dagblad) gelezen dat er op 4 verschillende scholen in nederland iets mis is gegaan met aardrijkskunde op de havo...
Eindexamen kandidaten zouden i.p.v. de opgaves de antwoorden op het tafeltje hebben gekregen...
Vervolgens hebben zij het dus niet gemaakt...

Wie weet hier meer van?

Wat gaat er dan nu gebeuren... moet het landelijk opnieuw worden gemaakt???
Ik hoop van wel... want AK ging bij mij echt bagger...
Ik zit dus op 1 van die scholen... Wij kregen gewoon het opgaven boekje, mat het eerste deel gewoon schriftelijk (1t/m14) En het 2e deel was de bedoeling op de computer... Wat denkje hebben die sufferds van het cito niet de computervragen in het boekje gedaan maar het antwoordmodel!!! Behoorlijk stom dus!! Maar na een complete chaos hadden de leraren de gewone examens te pakken gekregen en moesten we het verder schriftelijk maken... Dit was niet echt leuk want je was voorbereid op een computer examen, en ook je concentratie was helemaal weg...!!
Maar goed, ik geloof dat iedereen het moeilijk vond, dus we zullen het wel zien!! Maar et ging wel aardig bij mij geloof ik hoor, ondanks alles....

Dus nu is iedereen weer op de hoogte!!!
Oud 23-05-2003, 21:40
~EeF~
~EeF~ is offline
Citaat:
Nabibi schreef op 23-05-2003 @ 22:33:
Ik zit dus op 1 van die scholen... Wij kregen gewoon het opgaven boekje, mat het eerste deel gewoon schriftelijk (1t/m14) En het 2e deel was de bedoeling op de computer... Wat denkje hebben die sufferds van het cito niet de computervragen in het boekje gedaan maar het antwoordmodel!!! Behoorlijk stom dus!! Maar na een complete chaos hadden de leraren de gewone examens te pakken gekregen en moesten we het verder schriftelijk maken... Dit was niet echt leuk want je was voorbereid op een computer examen, en ook je concentratie was helemaal weg...!!
Maar goed, ik geloof dat iedereen het moeilijk vond, dus we zullen het wel zien!! Maar et ging wel aardig bij mij geloof ik hoor, ondanks alles....

Dus nu is iedereen weer op de hoogte!!!
maar je had de antwoorden toch al gezien?

Regels voor berichten