Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2003, 18:46
GinnyPig
GinnyPig is offline
Ik werk momenteel, als beginneling , met het programma LaTeX: een tekstverwerkingsprogramma.

Het 'probleem' van deze tekstverwerker is dat het programma alleen .eps plaatjes accepteert. Hij kan dus niks met JPG, BMP, GIF etc. Nu moet ik dus een proggie vinden die van JPG naar EPS kan converten...

Heb al heel wat afgezocht, maar de meeste programma's ondersteunen alleen .EPS naar .JPG enzo. En het moet juist andersom

Dus? Iemand? :/

Laatst gewijzigd op 24-05-2003 om 18:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2003, 04:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
EPS is vector. Dat ga je niet zomaar maken van een JPEG of GIF. Forget it.

Vervelend natuurlijk.

Als je een goede tekstverwerker samen met plaatjes, grafieken en andere opmaak wilt, raad ik je aan Microsoft Publisher XP eens te proberen. Erg fijn programma en redelijk makkelijk om te leren ook.
Oud 25-05-2003, 11:54
niemand
niemand is offline
Ik heb onder linux wel eens wat gerommeld met LyX, die dan weer gebruikt maakt van LaTeX.
Daarin kon je wel ook jpeg ed gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 19:42
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-05-2003 @ 05:23:
EPS is vector. Dat ga je niet zomaar maken van een JPEG of GIF. Forget it.

Vervelend natuurlijk.

Als je een goede tekstverwerker samen met plaatjes, grafieken en andere opmaak wilt, raad ik je aan Microsoft Publisher XP eens te proberen. Erg fijn programma en redelijk makkelijk om te leren ook.
Van een random site geplukt:

Citaat:
The most crude way to convert a Windows image into a .eps file for use in LaTeX is to use the gif2ps or jpeg2ps commands. If the image is a gif file, go to a UNIX prompt, and type:

gif2ps myfile.gif > myfile.eps

Or, if it is a .jpg (or .jpeg) file, then go to a UNIX prompt and type: