Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb onder linux wel eens wat gerommeld met LyX, die dan weer gebruikt maakt van LaTeX.
Daarin kon je wel ook jpeg ed gebruiken. |
![]() |
|
Weet je wat "the most crude way" betekent?
Tuurlijk kun je een EPS bestandje maken van een JPEG, maar dat is netzoiets als een blinde die een potret tekent van iemand.. de contouren zou hij misschien wel kunnen tekenen, maar het is natuurlijk niks. Waarom dan niet? EPS is vector, het werkt met lijnen enzo, de onderlinge afstand tussen deze. JPEG/GIF (Bitmap) werkt met pixels, die een bepaalde kleur hebben enzo. Anders gezegd: vector vertelt HOE je het plaatje maakt, Bitmap is een verzmameling pixels met ieder een eigen kleur. Wat zo'n utility zou kunnen doen is de contouren (find edges) van een Bitmap image afleiden en daar de vectors van maken en dan met een gemiddelde kleurwaarde inkleuren. Maar ik betwijfel of dit is wat je zoekt.
||
![]() |
Citaat:
Maar inmiddels heb ik ook, onder UNIX, een proggie gevonden die wel degelijk plaatjes kan converten naar .ps met behoud van de kwaliteit. Bij het uitrekken/inzoomen gaat het weliswaar een beetje mis (iets wat juist handig zou moeten zijn als je met vector werkt ipv pixels), maar dat doe ik verder ook niet moeilijk over ![]() Ik kan nu dus wel op een UNIX machine de plaatjes omtoveren, dus ik kan gelukkig wel aan de slag.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Afbeeldingen verkleinen Hulk | 6 | 19-03-2008 07:39 | |
Lifestyle |
November Fototopic 2 Teun | 498 | 23-11-2005 07:50 | |
Games |