Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
op http://support.microsoft.com/default...;en-us;Q294714 staat een oplossing voor de transparantie issue van msIE...
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ja, die kun je gewoon gebruiken... als het je tenminste niet om transparency gaat. Het mooie aan PNG is dat het alpha transparency ondersteunt, alleen IE ondersteunt dit niet dus je hebt er momenteel vrij weinig aan.
Er zijn overigens wel manieren om dat wel aan de praat te krijgen in IE5.5+, zoals iemand hierboven al zei. Kijk hier maar even: http://webfx.eae.net/dhtml/pngbehavior/pngbehavior.html Maar zoals ik al zei, als je dat toch niet gebruikt zie ik geen reden om geen PNG te gebruiken ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nu toevallig niet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij? Ik? De webontwikkelaar? De gebruiker? Ik vindt dat de webontwikkelaar zich bezig moet houden met de nieuwste technieken (CSS2, CSS3 misschien al, XHTML 1.1, etc) en zo veel mogelijk toepassen. Dit stimuleert het gebruik van de laatste versies van de browsers en zorgt ervoor dat de browsermakers zich aan de aanbevelingen houden van de W3C, want dat doet de webontwikkelaar dan ook. Indien de site er dan niet uitziet in IE, Moz, Opera of wat dan ook --> dikke pech. Dan download je de browser die de webontwikkelaar heeft gebruikt (want hij moet het toch wel testen?) maar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 courant, algemeen gebruikt => gewoon Dus, dat bepaal niet ik, en ook niet jij.. Maar wij.. Voordat ze zich bezig gaan houden emt xhtml, css2 etc kunnen ze beter eerst eens wat doen aan de volledige ondersteuning van css1 voordat ze verder gaan... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sinds wanneer word een pdf bestand in de browser geladen? En al zou het zo zijn, dan word het alsnog geladen door acrobat reader.. Gewoon html 1.0 werkt prima in alle browsers |
![]() |
|
Was ook niet helemaal serieus bedoeld, maar het kan wel eens knap lastig worden om alle browsers te ondersteunen. Er zijn bijvoorbeeld weinig mensen die rekening houden met Konqueror, de standaard KDE browser, terwijl deze toch steeds gangbaarder wordt. PDF is geen optie, maar alle browsers ondersteunen ook niet
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() PDF is van adobe, en je moet dus eerst acrobat reader instaleren voordsat je een pdf bestand kan lezen... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
maar die incompatibiliteit van MSIE begint zo ondertussen wel irritant te worden. dingen als position:fixed min-height max-height png etc zijn (de eerste 3 dan) erg handig als je xhtml gebruikt (aangezien je geen height atribuut hebt). alle 4 zijn het (onderdelen van) een standaard en die zou MS dus gewoon moeten implementeren imo.... waar is die standaard anders goed voor?
|
![]() |
||
Citaat:
Als dat betekent dat het er op MSIE 6 niet goed uit ziet, dan is dat inderdaad jammer. En dan kan het zijn dat je je mooie principes moet weggooien, omdat je wilt dat je site er ook goed uitziet voor het merendeel van je bezoekers. Maar nu ben je dus fout bezig eigenlijk, net als een smerige hack inbouwen zodat iets werkt, maar niet netjes is. Als het op MSIE6 wel werkt maar MSIE5 niet bijvoorbeeld, dan is het pech voor MSIE5. Zo simpel. Voor eddie: ik promoot geen Mozilla, dat is brak. Ik promoot Mozilla Firebird, heel ander prog. En dat was maar een voorbeeld van een betere browser, als iemand Opera gebruikt vind ik dit ook prima. En ook MSIE 7 b.v., als deze nou eindelijk ook de W3C specificaties en standaarden goed implementeert.
Laatst gewijzigd op 26-05-2003 om 17:21. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
Nou ik geef indirekt ook antwoord op de hoofdvraag van deze discussie:
Moet ik PNG-bestanden mijden omdat oudere versies van MSIE deze niet (goed) kunnen verwerken? Mijn antwoord is dus nee. Als MSIE6 werkt en alle andere normale browsers ook, dan moet je gewoon voor PNG gaan.
||
Verwijderd
|
Toch nog even
![]() Offtopic: Citaat:
Het zelfde geldt voor het 'promoten' van PHP terwijl het topic over CGI gaat. Ik weet dat dit zeer offtopic is en dat ik nogal overkom als muggenzifter, maar ik wou het gewoon even aankaarten, voornamelijk omdat het mij de laatste tijd vaak opvalt. ![]() |
![]() |
|
Mensen die nog windows 98 gebruiken hebben waarschijnlijk nog IE5 of IE5,5. Als ze kabel of adsl hebben is dat niet zon punt, maar hoe willen mensen met telefoon _even_ updaten naar IE6? want dat is altijd nog rond de 10 tot 18 mb
||
Citaat:
Je maakt een site voor je bezoekers, dus dan is het zaak om ervoor te zorgen dat die site bij het merendeel van je bezoekers gewoon goed werkt. En als dat betekent dat je op sommige punten concessies moet doen dan moet dat maar... je bent pas echt fout bezig wanneer > 90% van je bezoekers je site niet optimaal kunnen bekijken omdat ze IE gebruiken, maar oh, jij moest zo nodig die W3C-standaard volgen, dus helaas, dag bezoeker.
|
>90% van de mensen gebruiken een versie van MSIE < 6.0? Denk dat je zelf het antwoord wel weet.
![]() Offtopic: Bovendien is een deel van alle "Microsoft" browsers in de statistieken in feite Opera en andere browsers, aangezien Opera standaard de user client string van MSIE meegeeft. Dit omdat sommige bar slecht geprogte sites gaan flippen als er iets anders dan MSIE komt te staan. En het is niet zo dat je site niet toegankelijk is voor deze groep mensen, maar het ziet er niet zo uit als jij bedoelt hebt. Functioneel blijft het, het is ongemak voor deze mensen. Zelfde geldt voor mensen die een schermresolutie hebben van 640x480. Dat wordt niet meer ondersteund voor het merendeel van de websites. 800x600 is het barre minimum en met 1024x768 zou je alle sites goed moeten kunnen bekijken. Ik zelf draai 1280x1024 en heb mn browser niet gemaximaliseerd. Ik zit ongeveer iets meer als 1024x768.
|
Hehe, nee, dat bedoelde ik niet... als ik naar m'n eigen site kijk dan gebruikt 95.2% van de bezoekers IE, en 68.5% heeft IE6. Maar ik vind nog steeds niet dat je dan die resterende 26.7% links kunt laten liggen omdat ze geen IE6 gebruiken.
Of het zo functioneel blijft ligt eraan... maar als we het over transparante PNG's hebben, die worden door IE6 ook niet ondersteund dus dan ziet het er voor die mensen ook niet uit. En om nou van mensen te verlangen dat ze iets als Mozilla gaan gebruiken alleen maar om jouw site te bekijken... ![]()
||
![]() |
Citaat:
btw 't is niet omdat jij problemen hebt met sommige browsers dat ze daarom slecht zijn ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je zou dan b.v. een browsercheck kunnen laten uitvoeren, als de bezoeker MSIE gebruikt, zorg je dat je GIFjes gebruikt en een waarschuwing geeft dat de gebruiker beter op zoek kan naar een W3C-compatible browser, zoals Opera of Mozilla Firebird. Voor de overige browsers gebruik je dan gewoon PNGs. En als laatste, je moet niet verlangen dat mensen een bepaald produkt gebruiken. Dat moeten zij zelf weten, mensen horen keuzevrijheid te hebben. Je moet wel van ze verlangen dat zij een standaard compliant programma gebruiken, opdat jij jouw site naar die standaard ontwerpt. En misschien kun je in die waarschuwing je bezoekers wel interesseren in een alternatieve browser. Zijn ze ook meteen af van de 30+ security exploits die MSIE rijk is, en hebben ze een goede, snelle en vooral standaard-compliante browser.
||
Citaat:
Overigens is IE6 ook goed, snel en - vergeleken met vorige versies - ook redelijk standaard-compliant. Oké, echt perfect is het nog niet, maar misschien wordt het nog wel eens wat ![]()
|||
Citaat:
Als mensen een dergelijke waarschuwing of suggestie laten liggen, dan is dat hun keus. Maar ze moeten wel op het gevaar c.q. het ongemak gewezen worden, vind ik. Citaat:
Maar dat is niet zo erg, wat wel erg is, dat MSIE gewoon de onveiligste brouwser is die ik ken. Veel mensen weten dat niet en hebben ook nog nooit van Windows Update gehoord. Ik help ze graag uit de droom, met wat exploits kunnen ze zelf zien hoe makkelijk het is om één van de vele remotely exploitable security issues uit te buiten. En daar schrikken ze behoorlijk van. En terecht. En nu heb ik het nog niet gehad over m'n laatste en niet onbelangrijkste argument: standaard-conformiteit. Maar daarover heb ik al genoeg gezegd denk ik.
Laatst gewijzigd op 28-05-2003 om 18:33. |
![]() |
|
![]() |
jullie denken nog echt in de oude economie
"als het de klant niet bevalt zetten we een traag 0900 nummer in om hem op een afstand te houden" We zitten alleen met een klein probleem. Als de klant er geen zin in heeft heeft hij in 1 klik, paar letters typen en nog een klik een site gevonden die hem wel levert wat hij wil hebben en ben jij hem kwijt voor de rest van zijn surftijd. Dus als mijn klant/bezoeker wil dat ik de site mooi maak op de manier zoals hij dat vindt dan zit ik vast aan IE compliance. Kan je gaan zitten zeiken over mozilla, maar die bezoekers hebben geen enkel idee wat dat inhoudt en hoe het werkt. en ze hebben al helemaal geen zin om 18 mb te downen en dan te merken dat er nog veel meer andere sites zijn die daarmee niet werken, dan jouw site die niet werkt in IE. een kwart van de mensen werkt nog met IE5 en als je die serieus neemt werk je nog met gifjes. wil je juist een site maken over het nieuwste van het bnieuwste dan kan je die laten zitten.
|
Dat kan JJzD, maar dan moet je ook alles nog verder doortrekken. Dat moet jouw site perfect zichtbaar zijn voor 640x480 en moet MSIE4 en Netscape 4 ook nog perfect werken.
Even op je website gekeken, deze is dus niet geschikt voor 640x480. Minimaal 800x600. Terecht hoor, je moet ergens een grens trekken met de eisen qua browser e.d. Maar dan gaat jouw verhaal niet op. Mozilla Firebird is overigens 5.6MB, en is één van de vele browsers waaronder Opera die wel gewoon de W3C-standaarden goed implementeren. Dat je site er op MSIE6 goed uit moet zien kan ik goed begrijpen, zeker als het een commerciële site is (van bijv. je bedrijf), maar je moet ergens een grens trekken vind ik. Je website is ook niet W3C-complaint. http://validator.w3.org/check?uri=ht...ss=1&verbose=1 En je banner werkt niet, omdat je een fout hebt gemaakt met de URI: http://www.jjzd.nl/gfx\banner.jpg Moet natuurlijk zijn: http://www.jjzd.nl/gfx/banner.jpg
Laatst gewijzigd op 30-05-2003 om 22:50. |
![]() |
|
Je moet inderdaad ergens een grens trekken, maar dan moet je wel realistisch blijven... dat je een resolutie van 640x480 niet ondersteunt kan ik goed begrijpen, net als dat wanprogrammeersel Netscape 4 (dat doe ik zelf ook niet
![]() ![]()
|
![]() |
|
|