Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2003, 18:02
Esmée
Esmée is offline
Volgens mij is deze ooit al eens eerder geweest, ik open deze omdat ik er nu zelf mee te maken heb.

Mijn plannen voor na de vakantie (als ik tenminste slaag, waar we natuurlijk wel vanuit gaan ) waren Rechten studeren in Leiden, lid worden en gewoon een relaxed leventje leiden... tot ik dit weekend een ander aanbod kreeg.

Ik heb een neef in NYC wonen met zijn vrouw en zoontje, beide hebben drukke banen waardoor ze eigenlijk een soort van nanny zoeken. Je raadt het al, ik kan als een soort au pair voor een jaar (als ik wil langer) naar NYC en daar studeren. Alles wordt voor me betaald. Mijn moeder heeft dit ook gedaan in Engeland voor ze met haar rechtenstudie begon en die is van mening dat je er erg veel aan hebt, alleen al voor je Engelse taalkennis.
Maar ik twijfel... NYC lijkt me waanzinnig gaaf, en ik ben ook helemaal verliefd op mijn kleine neefje daar, maar het wordt natuurlijk wel ff anders dan hier straks in Leiden de student uithangen, bovendien zal ik mijn vrienden en m'n hele sociale leven hier vreselijk missen

Mijn vraag is niet wat jullie zouden doen in mijn situatie, maar of jullie het zouden kunnen/durven; je vertrouwde omgeving, familie en vrienden achterlaten, en al je plannen uitstellen, voor een uitdaging in het buitenland. Wat vinden jullie hiervan?
Ben benieuwd
Oud 26-05-2003, 18:05
Verwijderd
Absoluut doen. Kom op, 't is maar een jaar, en een geweldig jaar, als het goed is. Zo'n kans krijg je de komende jaren niet snel meer. Bovendien werken dat soort ervaringen psychisch door waardoor je je sterker en zekerder voelt als je terug bent. Je doet gewoon meer levenservaring op.

Ik ga in september naar Frankrijk, minstens een jaar...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:08
Qamra
Qamra is offline
GAAAAAAAAN! Hup *schopt Esmée op het vliegtuig*

Damn dat je dáár nog over moet twijfelen meid! New York + alles wordt betaald...

Dat lijkt me wel helemaal gaaf (als jij niet wil, mag ik dan )
Oud 26-05-2003, 18:09
Verwijderd
Moeilijk..
Zo'n uitdaging is natuurlijk geweldig leerzaam. Je 'ziet eens wat van de wereld' om het zo maar te zeggen en je studie kan altijd nog.

Maar aan de andere kant..ik zelf ben ondertussen te veel gehecht geraakt aan m'n vrienden, echt een heel jaar weg zou ik denk ik niet vol gaan houden; je bent opeens een boel zekerheden kwijt.
Ook Amerika als land op zich zou voor mij net ff het verkeerde land zijn wat dat betreft; the american way of life is nou niet echt iets wat ik erg graag zou willen ervaren, maar dat is persoonlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:09
Esmée
Esmée is offline
Ik ken een aantal mensen die ook na school een jaar is weggeweest, en die mensen kwamen ook altijd enthousiast terug, maar ik had altijd zoiets van goh, zou ik niet doen, heb t hier prima naar mn zin...
Maar nu ik de kans krijg denk je natuurlijk wel even twee keer na
Oud 26-05-2003, 18:10
Verwijderd
Wat je sociale leven betreft... Dat loopt niet 1,2,3 weg hoor. Er is internet, wat de boel wel makkelijker maakt. En waarschijnlijk ontmoet je daar ook leuke mensen.
Met citaat reageren
martijn1985
martijn1985 is offline
das idd een hele moeilijke beslissing. Ikzelf heb ooit eens gezegd dat ik een jaar naar Parijs wilde. Wilde, omdat ik na de zomer 'gewoon' in Groningen ga studeren. Ik heb het afgeblazen omdat ik bang was om twee hele goeie vrienden kwijt te raken en ook omdat ik het gevoel dat ik een heel klein jongentje in een hele grote stad te worden en dat idee stond me niet aan.

Ik denk dat het in mijn geval een deel angst was....
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Glow schreef op 26-05-2003 @ 19:09:

Maar aan de andere kant..ik zelf ben ondertussen te veel gehecht geraakt aan m'n vrienden, echt een heel jaar weg zou ik denk ik niet vol gaan houden; je bent opeens een boel zekerheden kwijt.
Ook Amerika als land op zich zou voor mij net ff het verkeerde land zijn wat dat betreft; the american way of life is nou niet echt iets wat ik erg graag zou willen ervaren, maar dat is persoonlijk.
Dat eerste heb ik dus ook heel erg
En Amerika heb ik op zich ook niet veel mee, maar ik ben juist wel benieuwd in hoeverre je die american lifestyle dan zou meemaken en hoe dat 'werkt' van dichtbij.
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
ik zouw het ook doen. je kunt moeilijk voor eeuwig en altijd en dezelfde omgeving blijven.
lijkt mij enorm gaaf om nieuwe mensen te ontmoeten, andere leveswijzen enzow.
in het begin is het natuurlijk eng enzow, maar op het einde ben je blij dat je het gedaan hebt. je hebt een grote keuse gemaakt die een belangrijke rol speelt, je durft uitdagingen aan, voelt je zelfverzekerder, durft meer, etc. etc.

wish I was you!

dan smeerde ik hem gelijk
Oud 26-05-2003, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef op 26-05-2003 @ 19:10:
Dat eerste heb ik dus ook heel erg
En Amerika heb ik op zich ook niet veel mee, maar ik ben juist wel benieuwd in hoeverre je die american lifestyle dan zou meemaken en hoe dat 'werkt' van dichtbij.
Voor een paar maanden, ok, toch eens kijken of m'n vooroordelen bevestigd worden of juist niet, maar volgens mij ga ik me daarna echt doodergeren
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:14
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Glow schreef op 26-05-2003 @ 19:12:
Voor een paar maanden, ok, toch eens kijken of m'n vooroordelen bevestigd worden of juist niet, maar volgens mij ga ik me daarna echt doodergeren
Die kans is wel aanwezig ja
Oud 26-05-2003, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef op 26-05-2003 @ 19:14:
Die kans is wel aanwezig ja
Wat ik me trouwens ook bedenk, nu je zelf gaat studeren (of dan wie weet naar de V.S.) zal ws je vriendengroep ook allemaal gaan studeren? Dat is opzich al een behoorlijke verandering, en zeker in het begin ff behoorlijk wennen [mensen die op kamers zitten zie je sowieso al minder als ze in een andere stad studeren]..als je zelf dan ook nog eens helemaal een jaar weggaat werkt dat denk ik nog wel even iets harder door..

Maar ik loop je volgens mij te veel te ontmoedigen; superkans natuurlijk..dat je bij familie zit is wel prettiger lijkt me, je weet iig met wat voor mensen je te doen krijgt...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:19
Verwijderd
ga gewoon naar new york en ga terug als het je niet bevalt... het is sowieso fijn om een jaartje er tussen uit te gaan...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:22
Synonym
Synonym is offline
Ik zou het echt wel doen, zo'n kans krijg je geen tweede keer! Het lijkt me dat je er enorm veel ervaring door krijgt, omdat je in het buitenland ziet, het is goed voor je taalontwikkeling én je kan gewoon je studie doen wat je al van plan was.

Inderdaad, vrienden achterlaten is moeilijk. Maar als het lieve vrienden zijn (vast wel ) dan komen ze vast op bezoek. En je bouwt daar in Amerika vast een nieuwe vriendenkring op.
Oud 26-05-2003, 18:23
Verwijderd
Het lijkt me erg gaaf, en die kans krijg je nooit meer.

Ikzelf zou het niet doen, ben er te onzeker voor, en zou mensen teveel missen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:24
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik vind verandering meestal goed.
en op dit moment zou ik er alles voor doen om weg te kunnen vanuit mn vertrouwde omgeving.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:26
girl1987
girl1987 is offline
hey,, Doen joh!, Is hardstikke cool en daar kan je ook vele vrienden maken. Mijn zus zit al bijna een jaar in Australie en die vindt het daar ook vet cool. Dit is je kans,, veel plezier en geniet ervan he(wel gaan dan he) doegiesxxx
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:26
Skibi
Skibi is offline
Heel stellig: DOEN!
Dit is een kans die niet veel mensen krijgen, en die zou ik als ik jou was met beide handen aanpakken!! Als jij niet gaat, ga ik wel voor je in de plaats
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:32
Verwijderd
Doen!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 19:11
Esmée
Esmée is offline
Haha mensen wat zijn jullie allemaal heerlijk enthousiast

Citaat:
Glow schreef op 26-05-2003 @ 19:18:
Wat ik me trouwens ook bedenk, nu je zelf gaat studeren (of dan wie weet naar de V.S.) zal ws je vriendengroep ook allemaal gaan studeren? Dat is opzich al een behoorlijke verandering, en zeker in het begin ff behoorlijk wennen [mensen die op kamers zitten zie je sowieso al minder als ze in een andere stad studeren]..als je zelf dan ook nog eens helemaal een jaar weggaat werkt dat denk ik nog wel even iets harder door..

Dit valt heel erg mee, want echt iets van 80% van mijn vrienden studeert toch al, in allerlei steden, en veel ervan zie ik weinig... maar ik ben er nog geen eentje van verloren daardoor, dus wat dat betreft.. Heb wel echt hechte vrienden. Dus kwijtraken zal ik ze niet, maar zal ze natuurlijk wel ontzettend missen
Oud 26-05-2003, 19:32
coecie
coecie is offline
ik wil dolgraag in jouw plaats gaan

maar anyways... ik woon volgend jaar een heel jaar in barcelona
heerlijk, ik heb er veel zin in... en eigenlijk heb ik helemaal niet over mijn vrienden of leven hier verder nagedacht... ik ga het daar gewoon echt extreem vet hebben
ik heb al een huis, een opleiding... ik hoef alleen nog vrienden te maken en een baantje te vinden *zin heeft*
Oud 26-05-2003, 19:35
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Je kunt toch eerst kijken of je het leuk vindt.....als je na een tijdje gewoon hartstikke ongelukkig zit te wezen kan je toch altijd nog terug?

Of kom je daar aan en ga je gelijk studeren?
Oud 26-05-2003, 20:27
Breg
Breg is offline
Waarom heb ik niet zo'n neef....? In jouw situatie, zou ik morgen al in het vliegtuig zitten. Ik ben 3 jaar geleden ofzo voor het eerst in NY geweest en sindsdien is het een soort wens van mij om daar ooit te gaan studeren, alleen is het niet echt betaalbaar, dus heb ik de hoop maar zo'n beetje opgegeven. Maar als ik zo'n kans zou krijgen, zou ik het 100% zeker doen.
Oud 26-05-2003, 20:34
Verwijderd
es ik ga jou ook missen

En ja ik zou het doen.. Mijn vader heeft ook in amerika gestudeerd en als je over 60 jaar in je schommelstoel zit wil je toch wat van de wereld gezien hebben.. ik zou het zo doen.. absoluut.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 21:20
rodina
rodina is offline
Zolang je nog maar op t forum komt

Absoluut doen, zo'n kans krijg je niet snel een 2e keer.
Oud 26-05-2003, 22:53
Verwijderd
doen doen! fantastische ervaring, je leert daar natuurlijk ook heel veel mensen kennen, dus de heimwee verdwijnt na een tijd, en dat je je vrienden en vriendinnen mist word langzamerhand ook minder dan.

DOEN
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 23:02
Chelsea
Chelsea is offline
die kans krijg je nooit meer. en als je oud ben zal je je alijd afvragen hoe het zou zijn geweest.
Oud 26-05-2003, 23:03
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Ik zou absoluut gaan, rechten studeren kan je altijd nog. Waarschijnlijk krijg je dezelfde kans niet nog een keer of in ieder geval niet op een moment dat het zo goed uitkomt.
Oud 26-05-2003, 23:08
GRRR
GRRR is offline
yup. zou het leventje wat ik hier opgebouwd heb vreselijk missen, maar ik weet zeker dat ik ooit terug kom.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 23:40
Verwijderd
Ik zou het niet doen. Ten eerste omdat ik Amerika haat, ten tweede omdat ik van Nederland hou en ten derde omdat het rechtssysteem in Nederland van een veel hoger niveau is dan dat van Amerika.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 23:44
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Moeilijke keuze, maar ik zou het doen, het is maar voor een jaar, en als het je echt niet bevalt kan je altijd nog terugkomen. Echt veel heb je dus niet te verliezen, al zal het natuulijk wel ff wennen zijn daar.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 23:47
scala
scala is offline
Geweldig, moet je doen Zo'n kans krijg je idd niet weer, daar moet je gewoon voor gaan! Het is een ideale ervaring, voor je engels zeker, maar ook gewoon op zich. Staat trouwens ook wel goed op je CV, zegt weer een hoop over wat je aan kan e.d. Bovendien, het is familie, ook al een groot voordeel. Studeren in nederland kan altijd nog

Natuurlijk zal je je vrienden enzo missen, maar je moet eraan denken dat je daar ook een leven gaat leiden. Je zult wonen in een geweldige stad, nieuwe leuke mensen leren kennen, andere gave dingen gaan doen. Het is niet zo dat je enkel alles moet missen, je krijgt er heel wat voor terug. Ik ben zelf 6 weken naar Australie gweest en ik dacht dat ik alles onwijs zou gaan missen. Maar dat viel echt mee, ik ging gewoon een heel ander leven leiden. Ok 6 weken is wel wat korter dan een jaar of course maar dat effect is dan alleen maar groter. Kwestie van wennen i guess!
En als je toch weet dat je je vrienden niet kwijt raakt en na een jaar gewoon terug komt, why not? Succes iig!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 23:52
Verwijderd
Whow. wat heb ik een rebelse en afwijkende mening hier.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 23:59
beuk
beuk is offline
ik denk dat nu toch wel het beste tijdstip is om een jaartje iets ander te gaan doen.. je gaat na je vwo toch een ander leventje in, en als je nu eerst gaat studeren komt het er toch niet meer van.. denk ik.
Oud 27-05-2003, 00:03
scala
scala is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-05-2003 @ 00:52:
oeh help, nare man is alternatief
trouwens, jouw derde reden vat ik niet helemaal. Ze gaat daar toch niet studeren?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 00:06
Verwijderd
Nee, maar toch...ik zou er niet tegen kunnen, maar dat komt misschien omdat ik mijn studie rechten iets serieuzer neem dan de gemiddelde rechtenstudent.

Ik zou het vooral niet doen omdat ik van Nederland hou, de mensen, de steden...en ik een diepgewortelde haat tegen Amerika heb.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 00:07
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Ik heb ook een hekel aan amerikanen, maar nog niet gelijk aan amerika, dat je er woont wil nog niet gelijk zeggen dat je precies zo bent als hun president. Ik denk dat de meeste mensen weinig 'last' zullen hebben van de dingen die daar anders zijn. zo ingrijpend is het niet. Tenzij je hier uitbundig gebruik maakt van het gedogenbeleid.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 00:19
scala
scala is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-05-2003 @ 01:06:
Nee, maar toch...ik zou er niet tegen kunnen, maar dat komt misschien omdat ik mijn studie rechten iets serieuzer neem dan de gemiddelde rechtenstudent.

Ik zou het vooral niet doen omdat ik van Nederland hou, de mensen, de steden...en ik een diepgewortelde haat tegen Amerika heb.
aha vandaar dan heb je idd genoeg redenen om niet te gaan, want je zou je enkel doodergeren i guess.

Op zich heb ik het ook niet zo met amerika, maar dan vooral qua politiek etc. Maar idd met de mensen niet, die worden daar ook enkel maar gehersenspoeld. Dat merkte ik in Australie, toen ging om met zo'n 25 amerikanen. Sommige waren echt mega amerikaans, ze weten niet anders, zo worden ze opgevoed. Elke dag het volkslied op school, bij elke speciale gelegenheid poseren bij de vlag, geen mogelijkheid tot discussie over eventuele fouten president etc.
Maar er waren er ook genoeg die kritiek hadden op hun eigen land. Bv over het onderwijs en normen&waarden. Dat verbaasde mij best wel, dat ze op de hoogte waren van de kritiek en het nog erkenden ook. Zeker toen ze een tijdje in Australie woonden, kregen ze steeds meer commentaar e.d. bv over het nieuws.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 07:25
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
scala schreef op 27-05-2003 @ 01:03:
oeh help, nare man is alternatief
trouwens, jouw derde reden vat ik niet helemaal. Ze gaat daar toch niet studeren?
Jawel Soort lawschool. Maar das dus maar een jaartje (tenzij ik het er zo geweldig vind dat ik langer wil blijven maar dat zal wel niet )
En Nare, het Amerikaanse rechtssysteem lijkt me juist wel interessant om een jaartje te bestuderen. Die hele jury-recthspraak bijvoorbeeld, ik ben wel benieuwd hoe dat in de praktijk werkt. En dat geldt voor de hele insteek van de Amerikaanse samenleving (kan ik nog even extra heimwee krijgen naar ons lieve landje )
Oud 27-05-2003, 08:36
very drunk driver
very drunk driver is offline
tis wel een gigantische stap. als ik engels echt hard nodig had zou ik het ook doen. maar anders niet. je mist een jaar van je leven zullen we maar zeggen. als je hier terug komt dan moet je je weer helemaal aanpassen ik vind het nou wel fijn zo
Oud 27-05-2003, 10:23
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Doen, ik vind amerika ook niet geweldig maar je bent wel een levenservaring rijker( ik heb ook 7 maanden in amerika gewoond )
Oud 27-05-2003, 10:39
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-05-2003 @ 01:06:

Ik heb ook 'n beetje 'n haat tegen Amerika, vind hun rechtssysteem met hun overdreven belachelijke rechtsspraak ook maar niets, ik zou mijn vrienden en vriendinnen hier missen, maar ik zou denk ik toch gaan voor 'n jaartje.
Oud 27-05-2003, 10:43
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Als het nu het platteland in de VS of calfornia, zou ik zeggen: neen, die mentaliteit zou me absoluut niet aanstaan. Maar NY is een wereldstad, dat is toch altijd een beetje anders, ook veel opener van mentaliteit denk ik. Dus ik schop je naar daar.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 10:47
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
alto!

maar het is natuurlijk wel een verschil...jij bent al met je studie bezig, zij moet nog beginnen.

Zelf zou ik ook niet weten. Aan de ene kant laat je hier wel al je vrienden e.d. achter....
En New York trekt me niet zo eigenlijk
Oud 27-05-2003, 11:00
Verwijderd
Pfoe, had ik die kans maar!

Je hebt nog je hele leven om een prachtig sociaal leven in Nederland te hebben en dergelijke, een kans als dit komt echter niet elke dag om de hoek kijken..

Je vrienden blijven bestaan, er is inderdaad internet om contact te houden en dat je een jaar van je leven mist lijkt me echt onzin, alsof je daar niet leeft?

Ik bedoel, mocht het je nou gewoon écht niet bevallen dan zullen ze je toch heus niet vastbinden daar?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 11:38
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik zou heel lang twijfelen
want hier is het ook goed
en je mist veel in een jaar

en uiteindelijk toch gaan
Oud 27-05-2003, 11:45
Solid
Solid is offline
Wauw. Wat leuk zeg. Ik zou het doen, de uitdaging is groter dan de behoefte thuis te blijven. Bovendien zou ik als ik thuis zou blijven, de hele tijd afvragen hoe het zou geweest zijn als ik wel was gegaan en dan blijf je dus eigelijk thuis voor je vrienden/familie en niet voor jezelf? want je zou wel willen..

Nouja, weet je al wat je gaat doen?
Oud 27-05-2003, 12:16
Verwijderd
Ik verklaar je voor gek als je het niet doet!

Hoe vaak krijg je in godsnaam zo'n kans
Je kan altijd nog een jaartje later gaan studeren maar dit valt moeilijk uit te stellen

Wat bedoel je verder met lid worden. Toch niet van het corpos mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 12:34
on the moon
on the moon is offline
DOEN! echt hoor! zo'n kans heb je niet vaak/nooit! mijn zus is nu in thailand, dat is wel heel wat anders, maar die mailt heel vaak, en dat is zoo leuk om te lezen! die contacten met je vrienden behoud je echt wel en het is toch leuk om andere mensen te leren kennen? lijkt mij dan hoor!
ik heb niet zoveel met amerika, maar het is toch wel een hele goede ervaring denk ik. ik zou het doen!! studeren in nederland kan altijd nog.
Oud 27-05-2003, 16:21
mickael
mickael is offline
Wat houdt die 'nanny' functie in? Hoe vaak moet je oppassen? Ik bedoel kan je wel een eigen leven bouwen. Het is namelijk een hele andere situatie dan dat je tijdens je studie een stage loopt daar.

Die punten zou ik een keertje voorbij laten komen voordat ik een keuze zou maken. Maar een jaar NY is supercool en die studie bestaat het jaar erna ook nog wel en Minerva rent ook niet weg.

Succes met je keuze!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten