Advertentie | |
|
![]() |
|
ik zouw het ook doen. je kunt moeilijk voor eeuwig en altijd en dezelfde omgeving blijven.
lijkt mij enorm gaaf om nieuwe mensen te ontmoeten, andere leveswijzen enzow. in het begin is het natuurlijk eng enzow, maar op het einde ben je blij dat je het gedaan hebt. je hebt een grote keuse gemaakt die een belangrijke rol speelt, je durft uitdagingen aan, voelt je zelfverzekerder, durft meer, etc. etc. ![]() dan smeerde ik hem gelijk ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik loop je volgens mij te veel te ontmoedigen; superkans natuurlijk..dat je bij familie zit is wel prettiger lijkt me, je weet iig met wat voor mensen je te doen krijgt... |
![]() |
|
Ik zou het echt wel doen, zo'n kans krijg je geen tweede keer! Het lijkt me dat je er enorm veel ervaring door krijgt, omdat je in het buitenland ziet, het is goed voor je taalontwikkeling én je kan gewoon je studie doen wat je al van plan was.
Inderdaad, vrienden achterlaten is moeilijk. Maar als het lieve vrienden zijn (vast wel ![]() ![]()
||
Haha mensen wat zijn jullie allemaal heerlijk enthousiast
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
ik wil dolgraag in jouw plaats gaan
maar anyways... ik woon volgend jaar een heel jaar in barcelona heerlijk, ik heb er veel zin in... en eigenlijk heb ik helemaal niet over mijn vrienden of leven hier verder nagedacht... ik ga het daar gewoon echt extreem vet hebben ik heb al een huis, een opleiding... ik hoef alleen nog vrienden te maken en een baantje te vinden ![]()
|
Je kunt toch eerst kijken of je het leuk vindt.....als je na een tijdje gewoon hartstikke ongelukkig zit te wezen kan je toch altijd nog terug?
Of kom je daar aan en ga je gelijk studeren?
|
Waarom heb ik niet zo'n neef....? In jouw situatie, zou ik morgen al in het vliegtuig zitten. Ik ben 3 jaar geleden ofzo voor het eerst in NY geweest en sindsdien is het een soort wens van mij om daar ooit te gaan studeren, alleen is het niet echt betaalbaar, dus heb ik de hoop maar zo'n beetje opgegeven. Maar als ik zo'n kans zou krijgen, zou ik het 100% zeker doen.
|
![]() |
Geweldig, moet je doen
![]() ![]() ![]() Natuurlijk zal je je vrienden enzo missen, maar je moet eraan denken dat je daar ook een leven gaat leiden. Je zult wonen in een geweldige stad, nieuwe leuke mensen leren kennen, andere gave dingen gaan doen. Het is niet zo dat je enkel alles moet missen, je krijgt er heel wat voor terug. Ik ben zelf 6 weken naar Australie gweest en ik dacht dat ik alles onwijs zou gaan missen. Maar dat viel echt mee, ik ging gewoon een heel ander leven leiden. Ok 6 weken is wel wat korter dan een jaar of course ![]() ![]() En als je toch weet dat je je vrienden niet kwijt raakt en na een jaar gewoon terug komt, why not? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, maar toch...ik zou er niet tegen kunnen, maar dat komt misschien omdat ik mijn studie rechten iets serieuzer neem dan de gemiddelde rechtenstudent.
Ik zou het vooral niet doen omdat ik van Nederland hou, de mensen, de steden...en ik een diepgewortelde haat tegen Amerika heb. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Op zich heb ik het ook niet zo met amerika, maar dan vooral qua politiek etc. Maar idd met de mensen niet, die worden daar ook enkel maar gehersenspoeld. Dat merkte ik in Australie, toen ging om met zo'n 25 amerikanen. Sommige waren echt mega amerikaans, ze weten niet anders, zo worden ze opgevoed. Elke dag het volkslied op school, bij elke speciale gelegenheid poseren bij de vlag, geen mogelijkheid tot discussie over eventuele fouten president etc. Maar er waren er ook genoeg die kritiek hadden op hun eigen land. Bv over het onderwijs en normen&waarden. Dat verbaasde mij best wel, dat ze op de hoogte waren van de kritiek en het nog erkenden ook. Zeker toen ze een tijdje in Australie woonden, kregen ze steeds meer commentaar e.d. bv over het nieuws. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() En Nare, het Amerikaanse rechtssysteem lijkt me juist wel interessant om een jaartje te bestuderen. Die hele jury-recthspraak bijvoorbeeld, ik ben wel benieuwd hoe dat in de praktijk werkt. En dat geldt voor de hele insteek van de Amerikaanse samenleving (kan ik nog even extra heimwee krijgen naar ons lieve landje ![]()
|
tis wel een gigantische stap. als ik engels echt hard nodig had zou ik het ook doen. maar anders niet. je mist een jaar van je leven zullen we maar zeggen. als je hier terug komt dan moet je je weer helemaal aanpassen ik vind het nou wel fijn zo
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() maar het is natuurlijk wel een verschil...jij bent al met je studie bezig, zij moet nog beginnen. Zelf zou ik ook niet weten. Aan de ene kant laat je hier wel al je vrienden e.d. achter.... En New York trekt me niet zo eigenlijk ![]()
|
Verwijderd
|
Pfoe, had ik die kans maar!
Je hebt nog je hele leven om een prachtig sociaal leven in Nederland te hebben en dergelijke, een kans als dit komt echter niet elke dag om de hoek kijken.. Je vrienden blijven bestaan, er is inderdaad internet om contact te houden en dat je een jaar van je leven mist lijkt me echt onzin, alsof je daar niet leeft? Ik bedoel, mocht het je nou gewoon écht niet bevallen dan zullen ze je toch heus niet vastbinden daar? |
![]() |
|
Wauw. Wat leuk zeg. Ik zou het doen, de uitdaging is groter dan de behoefte thuis te blijven. Bovendien zou ik als ik thuis zou blijven, de hele tijd afvragen hoe het zou geweest zijn als ik wel was gegaan
![]() ![]() Nouja, weet je al wat je gaat doen?
|
DOEN! echt hoor! zo'n kans heb je niet vaak/nooit! mijn zus is nu in thailand, dat is wel heel wat anders, maar die mailt heel vaak, en dat is zoo leuk om te lezen! die contacten met je vrienden behoud je echt wel en het is toch leuk om andere mensen te leren kennen? lijkt mij dan hoor!
ik heb niet zoveel met amerika, maar het is toch wel een hele goede ervaring denk ik. ik zou het doen!! studeren in nederland kan altijd nog.
|
Wat houdt die 'nanny' functie in? Hoe vaak moet je oppassen? Ik bedoel kan je wel een eigen leven bouwen. Het is namelijk een hele andere situatie dan dat je tijdens je studie een stage loopt daar.
Die punten zou ik een keertje voorbij laten komen voordat ik een keuze zou maken. Maar een jaar NY is supercool en die studie bestaat het jaar erna ook nog wel en Minerva rent ook niet weg. Succes met je keuze! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Een wereld van verdriet. (voorlopige titel) Aardbei-meisje | 9 | 17-02-2005 15:57 | |
Psychologie |
Nieuw leven beginnen Verwijderd | 16 | 01-01-2005 10:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Lees en keur dit (Een nieuw leven herschreven) lestat080 | 11 | 27-11-2004 18:30 | |
Verhalen & Gedichten |
Een nieuw leven Budster | 3 | 19-09-2002 18:43 | |
ARTistiek |
een brief aan ... -Enid- | 2 | 21-02-2002 13:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Vrij (een nieuw begin) Wanderlust | 9 | 05-11-2001 20:35 |