Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2003, 20:16
Verwijderd
Ik heb via Kazaa een videobestand gedownload(geen gezeik over kazaa, daar is dit topic niet voor).
Nu heb ik dat bestand van de shared folder verplaatst ergens anders naartoe. Dat ging gewoon.
Maar het viel me op dat zodra ik dat bestand had gestart mijn complete computer vrij traag werd.
Deze Computer(ik bedoel dus de explorer waarmee je door je computer heenzoeft) crashed dan ook de eerstvolgende keer dat ik er weer in ga, nadat ik iets met die file heb gedaan.

Ik kan de file niet verplaatsen, want dan krijg ik het bericht dat het al in gebruik is, twerijl dit helemaal niet het geval is. Ik kan het ook niet meer verplaatsen. Ik heb zelfs mijn computer opnieuw gestart, maar het helpt niet.

Daarom dus mijn vraag: kan zoŽn virus er in zitten? Ik ben er namelijk al met de scanner overheen gegaan en die zag niks.
Ik heb ook wel eens een keer naar een video-rip gekeken die dan halverwege naar de homepage van de ripper ging, maar die kon ik wel verplaatsen enzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2003, 20:24
foefighter
foefighter is offline
erm heb je hem met kazaa gestart? dan kan het nog zijn dat hij dus nog als het ware in de "speler" staat en daardoor niet verplaatst kan worden
Oud 29-05-2003, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 29-05-2003 @ 21:16:
Ik kan de file niet verplaatsen, want dan krijg ik het bericht dat het al in gebruik is, twerijl dit helemaal niet het geval is. Ik kan het ook niet meer verplaatsen. Ik heb zelfs mijn computer opnieuw gestart, maar het helpt niet.

Daarom dus mijn vraag: kan zoŽn virus er in zitten? Ik ben er namelijk al met de scanner overheen gegaan en die zag niks.
Nee, dit komt door een hele fijne functie van Explorer in Windows XP; die scant beeldbestanden. En dat kan behoorlijk lang duren als je een redelijk groot bestand hebt òf een -voor Windows XP- corrupt bestand. Vervelender is dat je dat niet kunt uitschakelen :/

Oplossing: Taakbeheer -> Beëindig Explorer -> start een CMD.EXE (Taak, Uitvoeren oid) hernoem/verplaats het bestand vanaf de commandline -> start EXPLORER opnieuw.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 21:14
Verwijderd
Hmm, het bestand is niet te groot. Hij is maar 60 mb. Ik heb wel eens langere afgespeeld om te kijken of ze het deden en ik kon ze zo verplaatsen.
Nops, kheb hem ook niet met kazaa gekeken.
En inladen is het ook niet aangezien ik de computer al opnieuw heb gestart een paar keer.

Maar het is me wel gelukt hem te verplaatsen. Ik klikte gewoon een paar aan en met het kopiëren zette ik de muis op een ander(als ik het namelijk op dat bestand zette werkte het niet).
De andere bestanden heb ik weer teruggezet... in de shared folder van Kazaa en laat het nou net zo zijn dat Windows vanochtend crashte en ik alles opnieuw moest installeren(ik vermoed btw dat dat crashen door het genoemde videofile kwam, want toen ik hem net binnenhad ging ik ff kijken, maar alles ging opeens traag. Ik startte opnieuw op en hopla xp doet niks meer)moet ik ook kazaa opnieuw instaleren en die gaat vol over de oude shared folder heen .

Nu maar hopen dat dat lukt...

EDIT: ik heb de shared folder gedelete. Eerst dacht ik dat dat niet zou kunnen omdat windows dan zou mekkeren om een bestand dat in gebruik was ofzo. Nu doet hij het toch.

Alleen jammer van de 500 mb van de 700 optreden waar ik al 3 weken over deed , maar ja die zou ik toch wel kwijt raken.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 29-05-2003 @ 22:14:
Hmm, het bestand is niet te groot. Hij is maar 60 mb. Ik heb wel eens langere afgespeeld om te kijken of ze het deden en ik kon ze zo verplaatsen.
Nops, kheb hem ook niet met kazaa gekeken.
En inladen is het ook niet aangezien ik de computer al opnieuw heb gestart een paar keer.

Maar het is me wel gelukt hem te verplaatsen. Ik klikte gewoon een paar aan en met het kopiëren zette ik de muis op een ander(als ik het namelijk op dat bestand zette werkte het niet).
De andere bestanden heb ik weer teruggezet... in de shared folder van Kazaa en laat het nou net zo zijn dat Windows vanochtend crashte en ik alles opnieuw moest installeren(ik vermoed btw dat dat crashen door het genoemde videofile kwam, want toen ik hem net binnenhad ging ik ff kijken, maar alles ging opeens traag. Ik startte opnieuw op en hopla xp doet niks meer)moet ik ook kazaa opnieuw instaleren en die gaat vol over de oude shared folder heen .

Nu maar hopen dat dat lukt...
Nja, niet ieder videobestand wordt gescand, ofzo. Ik heb ook nooit echt een regelmaat kunnen ontdekken in dat systeem van Explorer; soms gaat alles prima, en soms blijft een AVI inderdaad in gebruik van Explorer.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 21:24
D@mien
D@mien is offline
Dit werkte bij mij:

Citaat:
The obnoxious bug in XP that causes Explorer to read the entire
contents of broken AVI files before allowing any access to them is caused by bad behavior of shmedia.dll. This problem manifests itself by causing Explorer to read the entire contents of an AVI file, regarless of its size or location any time the mouse pointer is hovered over it, or an attempt is made to access it in windows explorer. This causes 'permission denied' errors when trying to simply move, copy or delete these files as they cannot be changed while Explorer has an open handle on them. This also causes a DoS situation where large AVI's are stored on remote shares and Explorer keeps reading the files from beginning to end each time they are accessed. To correct this misbehavior in Windows XP, remove the following registry key.
HKLM\Software\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32 This will prevent Explorer from loading shmedia.dll in response to file property queries on these files. This will not effect your ability to play files, get file attributes, or even view thumbnails.
Oud 29-05-2003, 21:45
Verwijderd
Dank je, dat zal ik onthouden voor de volgende keer.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 23:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Denk idd dat het daar aan ligt.

Verder kun je geen virus oplopen van een .avi of .mpeg bestand.
Oud 29-05-2003, 23:48
Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-05-2003 @ 00:45:
Denk idd dat het daar aan ligt.

Verder kun je geen virus oplopen van een .avi of .mpeg bestand.
idd, maar let wel op voor dubbele extensies zoals:

naam bestand.mpg.exe of bestand.mpg.vbs
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 23:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Martin schreef op 30-05-2003 @ 00:48:
idd, maar let wel op voor dubbele extensies zoals:

naam bestand.mpg.exe of bestand.mpg.vbs
Yep. of .scr komt ook vaak voor. .scr is screensaver. Veel mensen weten echter niet dat dit gewoon een renamede .exe is.

Altijd extensies laten weergeven in je explorer. In de mapopties "Bestandsextensie verbergen voor geregistreerde bestandstypes" uitvinken.
Oud 30-05-2003, 05:00
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 29-05-2003 @ 22:24:
Dit werkte bij mij:
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 10:47
Verwijderd
Okey, nu toch nog een 2e vraag. Ik heb hem eigelijk al in mijn begin gesteld.
Hoe kan het dat een .avi zo geript(of wat dan ook) is dat halverwege opeens je Internet Explorer geopend wordt en dat je naar de homepage van de rippers wordt gestuurd
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 11:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Zal wel macro code zijn in het AVI bestand. Via een registery hack misschien wel uit te schakelen, don't know.

Maar daar heb je natuurlijk geen last van als je b.v. Zoom Player gebruikt.
Oud 30-05-2003, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-05-2003 @ 12:00:
Zal wel macro code zijn in het AVI bestand. Via een registery hack misschien wel uit te schakelen, don't know.

Maar daar heb je natuurlijk geen last van als je b.v. Zoom Player gebruikt.
Met de standaard windows media player in elk geval wel.

En die BS-player die je bij kazaalite(ik zag de link in een ander topic staan van die nimo-codec) is die daar ook tegen bestand?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 23:03
Enlightenment
Enlightenment is offline
Denk dat BSplayer het ook niet doet nee, maar ik vind Zoom player net iets beter dan BSplayer. Nouja kijk maar.
Reageren

Regels voor berichten