Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Erg irritant ja. Bij mij heb ik bij mn CRT ook wel eens last van trillen, en waar dat door komt weet ik echt niet. Monitor staat vrij van alles. *shrug*
Gelukkig heb je dit probleem niet meer met TFT. Dus daar moet je in de toekomst maar eens naar kijken. Worden steeds goedkoper en beter.
|
Verwijderd
|
Je kunt er inderdaad niets aan doen behalve je ventilator een stuk verder weg zetten. Overigens weet ik niet of het op de lange termijn schadelijk is zoals Chaos zegt: het is erger als er een permanent magnetisch veld op staat dan wanneer er een elektromagnetisch veld op staat. Zoals je weet is het lichtnet wisselstroom, dus het veld wisselt constant van polariteit.
Als je een permantente magneet bij je scherm houdt worden alle elektronen in één richting uitgeboden (dan trekt je scherm krom in één richting) en bij een elektromagnetisch veld worden ze alleen verstoord omdat ze beurtelings worden aangetrokken en afgestoten. Dat legt dus minder stress op de fosforplaat van je monitor. Overigens is blijvende vervorming van je scherm door een magneet in vrijwel alle gevallen wel te verhelpen dus een paar keer flink te 'degaussen' als je monitor die optie heeft. Anders 'n paar keer aan en uitzetten. |
![]() |
|
Had ik ook een keer bij een nieuwe CRT monitor voor iemand, allemaal kleurvervormingen enzo. Ik degaussen, meteen helemaal weg. Ik schrok al enzo, natuurlijk lullig als je PC voor iemand hebt samengesteld en iets werkt niet en moet weer terug, maargoed in dit geval dus vals alarm.
![]()
||
Citaat:
![]() -de postbode-
||
Citaat:
![]() ![]() @ de postbode: Ik denk zelf eigenlikj wel dat het iets met elkaar te maken heeft dus zal ik mijn ventilator op een andere plaats gaan neerzetten als dat lukt. maar het had niks met kleuren te maken alleen een trillend beeldscherm. En zoals ik al tegen enlightenment zei dattie al dood aan het gaan was kan bijna niet maarja niets is onmogelijk. kortsluiting kan ook bijna niet ze reactie @ enlightenment. Voorzover ik weet heb ik nooit geen drinken op mijn monitor gegooid eigenlijk. |
![]() |
||
Citaat:
ik denk toch echt dat die ventilator er niet mee te maken heeft gehad het enige wat dat ding doet is een electromagnetisch veld uitzenden daar heeft je beeldscherm last van maar hij gaat er niet stuk van voor zo ver ik weet. -de postbode-
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Het trillen zoals jij dat noemt is inderdaad door het magnetische strooiveld dat de ventilator geeft zodra hij draait.
Alle niet afgeschermde apparaten die d.m.v. magnetisme werken zullen deze klachten geven. Het is in dit geval erg irritant en ook vreselijk vermoeiend om mee te werken. Het kan schadelijk voor de monitor (CRT) zijn omdat er kleurvlekken in het scherm kunnen komen. Bij een slechte monitor die geen goede degauss (demagnetisering) heeft zijn die vlekken alleen nog te verwijderen met een demagnetiseringsspoel zoals die in de meeste TV werkplaatsen te vinden zullen zijn. Ik zou proberen de ventilator toch een andere plek te geven
|
![]() |
|
|