Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2003, 13:28
iamcj
iamcj is offline
http://www.completer.nl/systemen/ent...unYS_home.html

Binnenkort wil mijn zus een computer kopen voor video bewerking. Nu heeft ze er nog geen 1.

Als ze naar een winkel gaat komt ze met een systeem van € 2800
thuis natuurlijk.

Nu zat ik bovenstaande pagina te kijken en dit systeem uitgebreid naar

120 gig, 512 mb, cd-re, 15 inch tft kom ik op 845 euro( incl BTW), mooi prijsje dacht ik zo. Maarr wat vinden jullie van de kwaliteit? Volgens mij zijn het wel goed merken toch?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 31-05-2003 om 13:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2003, 13:36
wp160366
wp160366 is offline
Citaat:
iamcj schreef op 31-05-2003 @ 14:28:
http://www.completer.nl/systemen/ent...unYS_home.html

Binnenkort wil mijn zus een computer kopen voor video bewerking. Nu heeft ze er nog geen 1.

Als ze naar een winkel gaat komt ze met een systeem van € 2800
thuis natuurlijk.

Nu zat ik bovenstaande pagina te kijken en dit systeem uitgebreid naar

120 gig, 512 mb, cd-re, 15 inch tft kom ik op 845 euro( incl BTW), mooi prijsje dacht ik zo. Maarr wat vinden jullie van de kwaliteit? Volgens mij zijn het wel goed merken toch?

Alvast bedankt!
Voor videobewerking lijkt me een grotere hard-disk, meer ram(1 gieg ofzo) en een betere videokaart nodig.
Oud 31-05-2003, 14:51
]{ing
]{ing is offline
koop een fatsoenlijk moederbord en een zwaardere cpu, grotere harddisk, evt andere videokaart en een pci geluidskaart.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 15:10
bam
bam is offline
Citaat:
]{ing schreef op 31-05-2003 @ 15:51:
koop een fatsoenlijk moederbord en een zwaardere cpu, grotere harddisk, evt andere videokaart en een pci geluidskaart.
een pci geluidskaart is niet de moeite voor alleen videobewerking, onboard is goed genoeg.
Oud 31-05-2003, 15:39
Enlightenment
Enlightenment is offline
Waarom duur als goedkoop ook kan.

ECS L7S7A2
Athlon XP 2600+ (333MHz FSB)
2x512MB PC2700 Infineon (1024MB)
120GB IBM 180GXP
GeForce 4 Ti4200 64MB (PixelView)
LiteOn 52/24/52 brander

€535 @ Fun Computer Center

Supersnel mobo (SiS746), snelle proc, snelle hdd, redelijk goede videokaart en een brander. Alleen nog CPU cooler en kast en monitor natuurlijk.

Goede TFT's hebben ze ook bij FCC. Kijk maar eens naar de 17" en 19" Belinea TFT monitoren. Erg goedkoop, en DVI aansluiting, 25ms.
Oud 31-05-2003, 15:41
iamcj
iamcj is offline
Het is een computer voor iemand die nog nooit een windows computer heeft aangeraakt en haar filpjes wil bewerken.

120 gig en 512 intern en 2 gigahertz lijkt me dan voldoende. Ik bedoel op mijn 4 gig, 64 intern 400 Mhz ging het ook, ze gaat geen studio beginnen

Betere videokaart me idd ook verstandig.

Wat is er niet fatsoenlijk het moederbord, daar gaat het me inderdaad om. Is het langzamer of gaat het sneller kapot?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 15:44
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 31-05-2003 @ 16:39:
Waarom duur als goedkoop ook kan.

ECS L7S7A2
Athlon XP 2600+ (333MHz FSB)
2x512MB PC2700 Infineon (1024MB)
120GB IBM 180GXP
GeForce 4 Ti4200 64MB (PixelView)
LiteOn 52/24/52 brander

€535 @ Fun Computer Center

Supersnel mobo (SiS746), snelle proc, snelle hdd, redelijk goede videokaart en een brander. Alleen nog CPU cooler en kast en monitor natuurlijk.

Goede TFT's hebben ze ook bij FCC. Kijk maar eens naar de 17" en 19" Belinea TFT monitoren. Erg goedkoop, en DVI aansluiting, 25ms.
Duitsland, ik ga is kijken, thks, wat een afzetters zijn het eigenlijk in de winkel!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 15:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nouja kijk alles is nu heel goedkoop. Verschil tussen 1700+ 512MB 80GB en 2600+ 1024MB 120GB is gewoon miniem, als je bij de juiste shop koopt (zoals FCC) moet je dat gewoon doen.

Qua videokaart weet ik niet precies. Radeon 9500 Pro voor €190 kan natuurlijk ook:
http://www.funcomputer.de/default.ph...=0&artnr=08903
Oud 31-05-2003, 15:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
iamcj schreef op 31-05-2003 @ 16:44:
Duitsland, ik ga is kijken, thks, wat een afzetters zijn het eigenlijk in de winkel!
Yep. Superhoge marges, en gebruiken ze nog OEM geheugen ook! Schande!

Anyways, ik bestel regelmatig bij FCC. Erg goede shop. Je moet wel vooruitbetalen: overmaken naar IBAN nummer. Dat gaat prima met elke bank, behalve de postbank. Die doet 2 weken niets en verstuurt het daarna pas naar easypay. Dus als je zelf postbank hebt moet je het even door iemand met ABN ofzo laten overmaken, gebeurt binnen paar minuten dan.
Maar dat de Postbank een hele slechte bank was, wist je natuurlijk al. *kuch*

Waar was ik?

Ohja FCC.

€7 verzendkosten dan, als je kast bestelt komt er wel €7 bij (per pakketje is het €7 dus). Koop er ook gelijk 100 CDtjes voor, platinum op spindel voor €30. Koop er iig geen toetsenborden, hebben allemaal duitse layout. Verder kun je er nog meer leuke dingen bestellen, zoals printer. Kijk maar wat je nodig hebt.
Oud 31-05-2003, 16:08
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 31-05-2003 @ 16:51:
Thks voor de tips, ben er toch een beetje huiverig voor om in Duitsland te kopen, hoewel het me wel goed lijkt. Nog is even over nadenken.

Waaraan weet je of iets een goed moederbord is?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 31-05-2003 @ 16:51:
Anyways, ik bestel regelmatig bij FCC. Erg goede shop. Je moet wel vooruitbetalen: overmaken naar IBAN nummer. Dat gaat prima met elke bank, behalve de postbank. Die doet 2 weken niets en verstuurt het daarna pas naar easypay. Dus als je zelf postbank hebt moet je het even door iemand met ABN ofzo laten overmaken, gebeurt binnen paar minuten dan.
Maar dat de Postbank een hele slechte bank was, wist je natuurlijk al. *kuch*

Erhm, je kunt niet gewoon veel relaxeder met creditcard betalen bij die toko?

Platinum-CD's sucken arse; koop liever een spindeltje Taiyo Yudens.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 21:39
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 31-05-2003 @ 17:08:
Je geeft er een paar batsen op met een kolossale voorhamer. Als-ie 't dan nog doet is 't een goed bord.

Even alle gekheid op een stokje; er worden niet echt slechte borden meer gemaakt. Verder kun je natuurlijk altijd shootouts & reviews gaan lezen. Tegenwoordig zijn het voornamelijk de extra's die de doorslag geven. Of juist niet, natuurlijk. Ligt er maar aan waar je voorkeuren liggen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 03:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
iamcj schreef op 31-05-2003 @ 17:08:
Thks voor de tips, ben er toch een beetje huiverig voor om in Duitsland te kopen, hoewel het me wel goed lijkt. Nog is even over nadenken.

Als je het gewend bent is het doodnormaal. Als er iets mis is met produkten kun je gewoon RMA aanvragen en de spullen opsturen. Krijg je nieuwe spullen terug, werkt uitstekend.

En of iets een goed moederbord is, is heel erg moeilijk te zeggen. Hangt van veel factoren af, niet in de laatste plaats de prijs. De chipset is het meest belangrijke onderdeel van een moederbord, dus eerst kijken wat voor chipset je wilt, dan pas wat voor mobo. Huidige populaire Socket A chipsets zijn: nForce 2, VIA KT400, VIA KT600, SiS735, 745, 746.

Dat ene mobo (ECS L7S7A2) heeft een SiS 746 chipset, supersnelle chipset. Ook zit er een cardreader bij. Review:

http://www.ocworkbench.com/2003/ecs/l7s7a2/l7s7a2-1.htm
Oud 01-06-2003, 03:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 31-05-2003 @ 22:38:
Erhm, je kunt niet gewoon veel relaxeder met creditcard betalen bij die toko?

Platinum-CD's sucken arse; koop liever een spindeltje Taiyo Yudens.
Credit Card kan niet bij FCC.

Platinum is redelijke kwaliteit, en lekker goedkoop zo bij FCC. Tayo Yuden was m'n eerste CD-brander, wat een kl#te ding zeg.

Maarja tuurlijk zijn er betere kwaliteit CD's, ik gebruikte PrimeDisc met een goede dye. Ligt er maar aan waar je ze voor wilt gebruiken, om dingen te branden als spellen die je niet langer dan een jaar speelt, voldoen Platinums prima zou ik zeggen. Als je backups wilt schrijven of dingen echt lang bewaren, kun je denk ik het beste een apart setje dure CD-Rs kopen, en die speciaal voor belangrijke data gebruiken.
Oud 01-06-2003, 07:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hier plaatje van bestellijstje van FCC:

FCC bestellijstje =)

Kun je alles ook zelf terugvinden bij FCC als je gaat bestellen. Enig verschil is dat je beter een Athlon XP 2600+ voor €99 kunt gebruiken (ipv 2400+ voor €79) en kast erbij ofzo, ze hebben mooie design kasten, moet je maar eens kijken.
Oud 01-06-2003, 07:39
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-06-2003 @ 08:29:
Hier plaatje van bestellijstje van FCC:

FCC bestellijstje =)

Kun je alles ook zelf terugvinden bij FCC als je gaat bestellen. Enig verschil is dat je beter een Athlon XP 2600+ voor €99 kunt gebruiken (ipv 2400+ voor €79) en kast erbij ofzo, ze hebben mooie design kasten, moet je maar eens kijken.
, ik was zelf ook al aan de slag gegaan, maar bedankt!

Wat is nou het voordeel van 2x zo veel intern geheugen, toch alleen maar als je veel applicaties te gelijk draait?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 07:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
iamcj schreef op 01-06-2003 @ 08:39:
, ik was zelf ook al aan de slag gegaan, maar bedankt!

Wat is nou het voordeel van 2x zo veel intern geheugen, toch alleen maar als je veel applicaties te gelijk draait?
Nou allereerst is het geheugen gewoon ontzettend goedkoop nu, en daar kan verandering in komen.

1024MB zou je nu niet echt nodig hebben, maar later zeker wel. Nieuwere spellen als Doom3 en HalfLife2 zullen dit zeker goed kunnen gebruiken, en ook als je desktop programma's draait, of als je eMule gaat draaien, kun je meer geheugen zeer goed gebruiken. Hierdoor blijft je systeem gewoon lekker doorlopen, ook als je zware programma's hebt draaien.
Oud 01-06-2003, 07:57
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-06-2003 @ 08:45:
Nou allereerst is het geheugen gewoon ontzettend goedkoop nu, en daar kan verandering in komen.

1024MB zou je nu niet echt nodig hebben, maar later zeker wel. Nieuwere spellen als Doom3 en HalfLife2 zullen dit zeker goed kunnen gebruiken, en ook als je desktop programma's draait, of als je eMule gaat draaien, kun je meer geheugen zeer goed gebruiken. Hierdoor blijft je systeem gewoon lekker doorlopen, ook als je zware programma's hebt draaien.
Waar ik vooral zelf een snellere computer voor wil, is dat hij gewoon direct moet reageren en de zwaarste applicatie die ik draai is autocad. Spellen speel ik niet. Waarom denk je dat geheugen duurder wordt?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 09:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
iamcj schreef op 01-06-2003 @ 08:57:
Waar ik vooral zelf een snellere computer voor wil, is dat hij gewoon direct moet reageren en de zwaarste applicatie die ik draai is autocad. Spellen speel ik niet. Waarom denk je dat geheugen duurder wordt?
Als je niet veel van je videokaart vraagt, dan kun je ook voor de goedkopere GeForce 4 MX440SE gaan, deze is €47 ofzo, stuk goedkoper.

Geheugen wordt waarschijnlijk duurder, omdat de grote geheugenbakkers weer voorraden gaan aanleggen in de hoop de prijs van hun DRAM chips op te krikken, deze ligt op dit moment onder de kostprijs. Hoelang het duurt voor een eventuele prijsstijging weet ik niet. Maar wat ik €56 voor 512MB goed merkgeheugen nou? Voor deprijs hoef je het niet te laten denk ik. Maar 512MB zal ook wel oke draaien hoor, als je het toch veel geld vindt.
Oud 01-06-2003, 11:00
iamcj
iamcj is offline
€ 56,- is idd niet veel, maar ik ben altijd een beetje van koop wat je nodig hebt op het moment dat je het nodig hebt.

Bijvoorbeeld ik zou vorig jaar met mijn vriendin gaan kamperen, toch maar besloten om een poesje te nemen. We hadden al wat dingen gekocht, maar als het aan mijn vriendin gelegen hadden we ook al een tent, een luchtbed en nieuwe slaapzakken. Misshien gaan we pas over 5 jaar kamperen en is het luchtbed al verteerd.

Zo denk ik altijd een beetje

Misschien koop ik over 2 jaar wel weer een nieuwe comp.
Er kan in die 2 jaar zoveel gebeuren.

Nog bedankt voor al je goede adviezen en je moeite!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 12:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja natuurlijk, je moet nooit geld uitgeven aan onnodige dingen.

Je zou het natuurlijk ook later kunnen kopen, alhoewel de prijs over 2 jaar niet lager zal zijn dan nu, eerder hoger.

SDRAM nu is ook duurder dan 3 jaar terug. Toen was het 512MB PC133 voor 99 gulden, nu is dat €47. En 3 jaar is een lange tijd in de hardware-branch. Toen lagen ze prijzen laag, en werd er ook verlies gedraaid door de chipfoundries, net als nu. Toen waren een tweetal chipbakkers erg sneaky en verhoogden de prijzen van DRAM geheugen met 300%, door plots een sterk verlaagd aantal chips de fabrieken te verlaten. Na verloop van tijd heeft dit zich weer gestabiliseerd, maar als je 512MB van 99 gulden naar 319 gulden gaat is dit toch even schrikken.
Oud 01-06-2003, 12:19
iamcj
iamcj is offline
Ik snap je nu beter1, denk inderdaad dat ik dan wel zou doen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 15:42
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Ik ben dus ook bezig met een nieuwe computer. En na al die promotie van FCC denk ik dat ik daar ook maar eens moet bestellen (@ enlightenment; je zou eigenlijk provisie ofzo van hun moeten krijgen ) Ik ben er bijna uit. Heb alleen nog een paar vraagjes:

De 512MB PC333 infineon on 3rd is toch ook Cl 2,5?

Bij de koeler dacht ik aan ARCTIC Cooling Copper Silent TC. Lijkt me een goede en als niet hoor ik het graag

De videokaart weet ik ook nog niet helemaal zeker. Maar de verschillende voor en nadelen zullen wel ergens op internet te lezen zijn. Ik denk dat het de Ti4200 van Pixelview wordt. (als ik een betere wil zal het wel een ati 9500 pro moeten worden en ik vind het niet zo passend als de videokaart bijna dubbel zo duur is als het duurste andere onderdeel, bovendien ben ik geen echte gamer)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 15:52
Verwijderd
Citaat:
BTL_BTR schreef op 09-06-2003 @ 16:42:
Bij de koeler dacht ik aan ARCTIC Cooling Copper Silent TC. Lijkt me een goede en als niet hoor ik het graag
Mag ik pleiten voor een Thermaltake Aquarius II waterkoeling? Kost 107 euro en werkt verbluffend goed. Mijn Palomino weet-ie onder de 55 graden te houden op full load met een hoge kamertemperatuur ('t zal hier een graad of 30 zijn, kasttemperatuur is 40 graden). En je hoort 'm nauwelijks (29dbA). Plaats d'r dan nog een Enermax EG465AX-VE W FCAX bij (139 euro, Informatique), die is 433W en zit op 19dbA (dual-fan), en je hebt een heel stil systeem (of je videokaart moet nog onbenullig veel lawaai maken).
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 16:12
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Je mag het altijd proberen natuurlijk, maar ik denk dat m'n processor boos zal worden als ie zo mooi koel is en dat er dan een of andere 'slome' videokaart hem weer eens afremt. Maar als ik een ati 9700 pro ofzo heb zal ik er zeker over nadenken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2003, 16:36
Modificatie
Modificatie is offline
**blaat**

Laatst gewijzigd op 09-06-2003 om 17:52.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 16:59
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Modificatie schreef op 09-06-2003 @ 17:36:
wil je echt een goeie pc

neem dan een intel xeon dual processor=2x 3000mhz
4x512mb
3x40 GB HD en 2x20GB HD
ati radeon 9800 pro met daarnaats draaiende een Nvidia quadro fx
21''CRT en 19''TFT
audigy 2 ex
6.1 boxen logitech
ik denk niet dat de topicstarter veel aan zo'n systeem zal hebben. daarbij hoe wil je twee videokaarten naast elkaar draaien je hebt het nog niet helemaal begrepen helaas.

-de postbode-
Oud 09-06-2003, 17:19
Verwijderd
Citaat:
BTL_BTR schreef op 09-06-2003 @ 17:12:
Je mag het altijd proberen natuurlijk, maar ik denk dat m'n processor boos zal worden als ie zo mooi koel is en dat er dan een of andere 'slome' videokaart hem weer eens afremt. Maar als ik een ati 9700 pro ofzo heb zal ik er zeker over nadenken
Oh, het hoeft niet hoor. Maar een snelle videokaart kun je ook vrij stil krijgen. Sowieso zit er al behoorlijk verschil in merken; ieder heeft zijn eigen invulling op 't referentiemodel van ATi of nVidia.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Modificatie schreef op 09-06-2003 @ 17:36:
wil je echt een goeie pc

neem dan een intel xeon dual processor=2x 3000mhz
4x512mb
3x40 GB HD en 2x20GB HD
ati radeon 9800 pro met daarnaats draaiende een Nvidia quadro fx
21''CRT en 19''TFT
audigy 2 ex
6.1 boxen logitech
LOL!!

Zijn er al moederborden met 2 AGP-poorten? En ik vind je schijfkeuze tamelijk.. opmerkelijk zo niet belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 17:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
BTL_BTR schreef op 09-06-2003 @ 16:42:
Ik ben er bijna uit. Heb alleen nog een paar vraagjes:

De 512MB PC333 infineon on 3rd is toch ook Cl 2,5?
Yep.
Citaat:
Prima koelertje voor €8. Lekker stil ook. Watercooling zou ik alleen doen als je daadwerkelijk serieus wilt gaan overclocken, €100 vind ik ook enorm veel geld, en dan moet je het nog zelf in elkaar zetten natuurlijk. Pomp van watercooling maakt ook geluid, komt ongeveer overeen met de van die koeler van €8.
Citaat:
De videokaart weet ik ook nog niet helemaal zeker. Maar de verschillende voor en nadelen zullen wel ergens op internet te lezen zijn. Ik denk dat het de Ti4200 van Pixelview wordt. (als ik een betere wil zal het wel een ati 9500 pro moeten worden en ik vind het niet zo passend als de videokaart bijna dubbel zo duur is als het duurste andere onderdeel, bovendien ben ik geen echte gamer)
PixelView GeForce 4 Ti4200 64MB voor €99 voldoet prima denk ik. Als je hoger wilt kom je richting €190 voor een ATi 9500 Pro, maar dat zou ik eigenlijk niet doen. Koop dan mid 2004 een R500 ofzo.
Oud 09-06-2003, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-06-2003 @ 18:51:
Prima koelertje voor ?8. Lekker stil ook. Watercooling zou ik alleen doen als je daadwerkelijk serieus wilt gaan overclocken, ?100 vind ik ook enorm veel geld, en dan moet je het nog zelf in elkaar zetten natuurlijk. Pomp van watercooling maakt ook geluid, komt ongeveer overeen met de van die koeler van ?8.
Nou ja, sommige mensen zitten door middel van omstandigheden aan waterkoeling vast (zo ik dus ook), maar je hebt gelijk, bij normale kamertemperaturen volstaat dit ding ook goed.

Trouwens, het monteren van een WK stelt geen arse voor. En het staat wel phat
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 18:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 09-06-2003 @ 19:38:
Nou ja, sommige mensen zitten door middel van omstandigheden aan waterkoeling vast (zo ik dus ook), maar je hebt gelijk, bij normale kamertemperaturen volstaat dit ding ook goed.

Trouwens, het monteren van een WK stelt geen arse voor. En het staat wel phat
Die kant en klare pakketjes zouden niet zo moeilijk zijn nee. Maar voor iemand die voor het eerst een computer in elkaar zet is zo'n exotisch systeem misschien wel af te raden. Te meer omdat ik (en anderen) hem dan niet goed kunnen helpen met assembleren, omdat ik er zelf geen ervaring mee heb. Waterkoeling is wel leuk, maar misschien meer als projectje als je wat meer vertrouwen hebt in je eigen hardware-kennis en kunde. Misschien leuk voor je 2e PC ofzo.
Oud 09-06-2003, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-06-2003 @ 19:43:
Die kant en klare pakketjes zouden niet zo moeilijk zijn nee. Maar voor iemand die voor het eerst een computer in elkaar zet is zo'n exotisch systeem misschien wel af te raden. Te meer omdat ik (en anderen) hem dan niet goed kunnen helpen met assembleren, omdat ik er zelf geen ervaring mee heb. Waterkoeling is wel leuk, maar misschien meer als projectje als je wat meer vertrouwen hebt in je eigen hardware-kennis en kunde. Misschien leuk voor je 2e PC ofzo.
Ooh, maar ik kan 'm wel helpen met een waterkoeling hoor. No problemo Als projectje in je 2e PC? Beetje duur project dan; gewoon in elkaar flanzen en eerst een paar uur laten draaien op een krant om te checken op lekken.. Het is helemaal niet zo moeilijk als 't lijkt. Ook niet wanneer je 't zooitje zelf samenstelt.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 20:19
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Nouja.. ik dacht dus iig aan het volgende:

AMD ATHLON XP 2600+
ELITEGROUP L7S7A2
LITEON LTD-166S 48x/16x DVD
HITACHI/IBM Deskstar 180GXP 120.0 GB
512MB DIMM DDR PC333 Infineon on 3rd
PIXELVIEW MVGA-NVG28A GeForce4 Ti4200-8X 64MB
StyleCase 818S Midi-Tower 350W

Alleen twijfel ik dus nog over de koeler. Ik heb over ARCTIC Cooling Copper Silent TC, niet alleen positief nieuws gelezen, en ik vraag me dus af of die genoeg is voor mij proc. Op de website staat aangeven dat hij t/m XP 2800 geschikt is, maar ARTIC overdrijft zover ik weet wel graag met die waarden. Nu is er ook nog een ARCTIC Cooling Copper Silent 2 TC voor 27 euro. Dat is dus 20 euro meer, maar kan blijkbaar meer hitte aan (hoewel ik geen idee heb waarom, omdat de specs nogal op elkaar lijken, maarja ik heb van koelers dus echt geen verstand).

Dus hoop ik dat iemand mij ff duidelijk kan uitleggen waarom die 20 euro extra niet nodig zijn...

ps. boxed is sowieso slechter??? tenminste ik heb nog nooit gelezen dat dat aanbevolen wordt

Laatst gewijzigd op 09-06-2003 om 21:12.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 22:08
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Nog meer gelezen en ik kies voor de: ARCTIC Cooling Copper Silent (non TC)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 05:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Enig verschil tussen de non-TC en TC versie is, dat de TC versie een sneller draaiende fan heeft. Dit heeft tot gevolg dat de koeler (fan) minder stil is, maar meer hitte kan afvoeren. Ik zou voor de TC-versie gaan, deze is relatief stil en koelt zeer goed.

Die certificaties moet je niet naar kijken, klopt geen barst van. Op de simpelste koelertjes staat tot 2600+ 1.4GHz Thunderbird b.v. Die laatste is, evenals de 2100+ Palomino de meest warme proc. dus dat gaat nevernooit werken. Zo werkt het dus niet. Je moet kijken naar het aantal graden celcius per watt (ºC/W). Hoe lager hoe beter. 0,35 is oke, 0,30 is zeer goed te noemen. Bij 60W heb je dan dus een delta van 18 graden. Icm met een goede fan heb je dan een goede koeler.
Reageren

Regels voor berichten