Advertentie | |
|
![]() |
|
Waarom zou je een nieuwe systeem in een oude kast plaatsen?
Het kan dus wel, mits die kast ATX is. Dit is bijna altijd zo als je een P2 of hoger erin hebt zitten, P1 en lager is AT. Maar als je een nieuw systeem koopt, wil je misschienook wel een nieuwe kast, houdt je je oude systeem werkend, en zo duur is een kast niet, krijg je ook meteen 300 of 350W voeding bij dan. Dit zou ik dan ook doen als je voeding die er nu in zit < 300W is.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Voordat je begint even de verwarming ofzo aanraken. Zit nog geen koeler bij nee, boxed koeler vind ik niet zo, kun je beter Arctic Copper Silent TC erbij doen, €9 ofzo. Daar zit ook de koelpasta al bij, dus lekker makkelijk.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Enige wat je niet moet zijn is het ding gaan schuiven als hij tegen de processor aan zit. Maar dat zal ik je ter zijne tijd wel uitleggen via ICQ ofzo.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een lichte statische lading is ook totaal niet schadelijk. Als je iemand aanraakt en er gaat een vonk over, ja dat is schadelijk, maar dat bouw je echt niet op in die korte tijd dat je een computer aan het assembleren bent.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(ja, ik weet dat ik wat laat ben)
||
Citaat:
![]() Hehe nah kijk ik weet dat niet. Maar ik heb er nooit problemen mee gehad en ik heb ontzettend veel hardware in elkaar gezet. Dat zegt natuurlijk niets, aangezien ik hier voortdurend ontladen wordt door bijna alles wat ik beet pak, alles is geaard en beveiligd. Maar toch denk ik dat het allemaal erg overschat wordt. Je kunt gewoon een geheugenreepje met je handen beet pakken. Een moederbord raak je aan de uiteinden aan, en b.v. een PCI slot of dat stomme ding van een parallelle poort. Waar het niet hoeft niet doen dus, maar je mobo gaat echt niet stuk als je paar contactjes aanraakt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens hoef je schade door statische ontlading niet direct te merken, heb ik me laten vertellen. Dus 't kan vrij geniepig zijn, denk ook wel dat veel raadselachtige problemen te wijten kunnen zijn aan statische ontlading. |
![]() |
||
Citaat:
Maar in hoeverre dit ook echt voorkomt weet ik niet. Maar natuurlijk is het het beste om niet onnodig kontakt te maken met electronica.
|
Ik denk niet dat het erg verstandig is om een pc in elkaar te zetten als je dat nooit eerder gedaan hebt. Als je het al zou doen zou ik alle onderdelen nieuw kopen (wat je van plan was) zodat je niet met derderangs rommel zit. Bovendien is het dan allemaal wel compatible met elkaar.
||
Citaat:
En hij heeft genoeg mensen om op terug te vallen, dingen te vragen etc. dus ik zie het probleem niet zo. Heb genoeg mensen geholpen met in elkaar zetten van comp, ging altijd prima.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Het huidige FB systeem Verwijderd | 419 | 15-01-2013 16:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De Grote BNN Donor Show kalinho | 251 | 14-06-2007 14:42 | |
Vrije tijd |
speel-systeem DeGexxte | 12 | 03-12-2003 14:02 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie. Isa | 28 | 13-06-2003 20:47 | |
Software & Hardware |
[Windows] Tabblad Systeem, Algemeen aanpassen? Voor register-kenners! ;) Orion16 | 2 | 26-12-2002 17:06 | |
Software & Hardware |
Nieuw systeem voor Oracle. jeroen1107 | 5 | 16-12-2001 12:30 |