Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2003, 18:37
Vulion
Vulion is offline
Heya!

Ik krijg omdat ik (waarschijnlijk/hopelijk) geslaagd ben een PC van m'n ouders. Ik mag het natuurlijk niet al te belachelijk duur maken, zo rond de € 1200. Nu heb ik dit systeem uitgekozen:

Moederbord: Asus A7V8X 105
Geheugen: 512 MB DDR SDRAM PC333/2700 79
Processor: AMD 2600+ 135
Koeler: CoolerMaster HAC-V81-E1 15
Harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 9, 80 GB 115
Videokaart: Sapphire ATLANTIS 9700 128 MB 249
Behuizing: MyCom H600 M 85
DVD speler: ASUS E616 45
Geluidskaart: Creative Sound Blaster Live! 5.1Play 39
Speakerset: Creative Inspire 2.1 2400 49
Toetsenbord: Logitech Internet Keyboard 16
Muis: Logitech MX300 Optical Mouse 45
Monitor: Liyama LS902UT" 209

Totaal 1186

Nu heb ik een paar vragen:

Is de videokaart een goede keus, of kan ik beter met een Geforce FX gaan ( de FX 5600) en is de processor/moederbord een goede keus?

Alvast bedankt! Ruben
Oud 01-06-2003, 19:02
WolterB
WolterB is offline
ik weet neit waar je deze pc samen stelt, bij een gewone pc-boer in de buurt of bij een webshop. Webshops zijn nl over het algmeen gezien minder duur

die videokaart is een raedon, maar is dit een normale of een 9700pro versie, want voor een non-pro is die ontzettend duur

verder zou ik als hardeschijf een IBM Dekstar 120GXP nemen uit dezelfde prijscategorie (aantal GB is voor die prijs minimaal evenveel, waarschijnlijk meer en de schijf is sneller)

ik weet neit hoeveel waarde je hecht aan audio, maar als je fatsoenlijk wilt gamen heb je tegenwoordig veel baat bij een surround speaker set (4.1 of 5.1), waar je voor iets meer dan jou rpijs als je goed zoekt al een 4.1 geluidsset kunt krijgen

verder ziet het systeempje er netjes uit
Oud 01-06-2003, 19:05
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Vulion schreef op 01-06-2003 @ 19:37:
Heya!

Ik krijg omdat ik (waarschijnlijk/hopelijk) geslaagd ben een PC van m'n ouders. Ik mag het natuurlijk niet al te belachelijk duur maken, zo rond de € 1200. Nu heb ik dit systeem uitgekozen:

Totaal 1186

Is de videokaart een goede keus, of kan ik beter met een Geforce FX gaan ( de FX 5600) en is de processor/moederbord een goede keus?

Alvast bedankt! Ruben

ziet er wel netjes uit zo hoor alleen zou ik hier en daar nog even wat dingetjes aan passen. ik zou een andere moederbord nemen met een nforce2 chipset (merk maakt niet heel veel uit.. epox is wel ok en goedkoop).
verder zou je misschien een iets grotere hd kunnen nemen naar verhouding zijn 80 gig's een stuk duurder dan 120 gig's.
verder ziet het er wel mooi uit natuurlijk kan je het ergens anders goedkoper krijgen (voor dat enligtment je weer naar duitsland stuurt ) maar dat moet je zelf maar afwegen en op onder zoek naar uit gaan.

-de postbode-
Oud 01-06-2003, 19:06
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 01-06-2003 @ 20:02:
ik weet neit hoeveel waarde je hecht aan audio, maar als je fatsoenlijk wilt gamen heb je tegenwoordig veel baat bij een surround speaker set (4.1 of 5.1), waar je voor iets meer dan jou rpijs als je goed zoekt al een 4.1 geluidsset kunt krijgen
Ehm, als je fatsoenlijk wilt gamen? Kom op zeg, daar heb je dus echt geen 4- of 5.1 voor nodig. En al zou je 4- of 5.1 willen hebben, dan is 't doorsnee PC-setje ook tamelijk waardeloos als je waarde hecht aan audio.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 21:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
Waar bestellen?
.......... In Duitsland natuurlijk

Supergoedkoop, en leveren gewoon naar Nederland. Betalen doe je middels bankoverschrijving naar een IBAN nummer.

www.funcomputer.de kijk daar eens voor prijzen. 2600+ is b.v. €99 en IBM 180GXP 120GB is €99, 512MB DDR/333 (PC2700) is €56 en 9500 Pro is €190. Nouja kijk maar eens wat ze hebben. Scheelt erg veel als je een compleet systeem bestelt. Toetsenborden moet je daar alleen niet bestellen, duits layout.

Wat bestellen?

Je lijstje is best goed. Paar dingetjes:

- Beter ander moederbord. Ik ben momenteel erg weg van het ECS L7S7A2 moederbord, deze is gebaseerd op de SiS746 chipset en is ontzettend snel, zit tussen KT400 en nForce 2 in. Voordeel is dat het een stuk goedkoper is dan een nForce 2 moederbord, dan kom je bij de Asus A7N8X (overigens erg goed mobo) toch snel aan een €120. Het mobo van ECS is zo'n €62.

- Is er een reden dat je een MX300 muis neemt ipv MX500? (bijv. omdat je linkshandig bent) anders zou ik gewoon voor de MX500 gaan.

- Let erop dat je de 333MHz FSB versie van de 2600+ koopt, en niet de 266MHz FSB versie.

- Ik zie geen brander in je lijstje. Is dat opzettelijk? Of gewoon vergeten?
FCC verkoopt een Lite On 52/24/52 brander voor €50, erg goede brander voor goede prijs.

- Ik zou geen losse geluidskaart kopen. Niet tenzij je een zeer goede audio set koopt en dan nog moet je dan een Audigy 2 kopen ofzo. De moderne onboard geluidschips is weinig tot geen verschil meer met de kwaliteit van een SB Live. De Asus A7N8X heeft ook uitzonderlijk goed geluid. Onboard sound (en LAN) is echt niet meer minderwaardig te noemen, en zo bespaar je toch weer even wat geld.

Speakers
Als je wilt gaan gamen en dan het geluid gepositioneerd wilt horen (dus linksachter je etc. dan is 5.1 setje heel leuk. Maar als je vooral muziek wilt luisteren kun je denk ik beter voor een goede 2.1 set gaan, betere kwaliteit en meer vermogen voor dezelfde prijs.
Oud 01-06-2003, 21:10
Zanthr
Zanthr is offline
Citaat:
Vulion schreef op 01-06-2003 @ 19:37:
Heya!

Totaal 1186

Alvast bedankt! Ruben
Wel HEEL erg duur, voor zo'n simpel systeempje.
Een 2.1 geluidssetje op een 5.1 kaart is verspilling... MX300 vind ik niet echt een bijzondere muis, ga dan voor een MX700, dan heb je echt een nuttig apparaatje. Waar zit m in vredesnaam die 1100zoveel euro in? Kzie niks schokkends kwa geweldig spul.
Oud 01-06-2003, 21:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
MX700 is draadloos he. Alleen doen als je geen of weinig FPS spellen speelt (dus spellen als Quake). MX500 vind ik ideale gamemuis.
Oud 01-06-2003, 21:43
Zanthr
Zanthr is offline
Die 700 is toch wel redelijk in snelheid en zo???
Oud 01-06-2003, 23:15
Vulion
Vulion is offline
M'n voornamelijke doel is zeker gamen, dus ik wil sowieso niet die MX700, ik ben nog een beetje wantrouwig over z'n reactie snelheid, maar dat terzijde. En ja, ik ben links, dus de MX500 valt ook af =)

Om nog even een paar andere dingen duidelijk te maken, ik hecht niet zo veel waarde aan goed geluid, ik wil er zoals al gezegd werd gewoon goed muziek mee kunnen luisteren, en als ik game, heb ik toch 90% van de tijd m'n koptelefoon op.

Maar die extra geluidskaart is dus niet nodig, mooi, dat bespaard me weer € 39.

En brander was ik over na aan t denken, maar t zijn die kleine dingen die een pc duur maken, en ik kan zo'n ding altijd later nog bijkopen en erbij stoppen, dus ik koop em later wel bij.

Bedankt voor de reacties

Adios
Oud 01-06-2003, 23:50
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
dan zou ik zelf eerder voor een brander dan een dvd speler gaan.

Als je dan toch geen geluidskaart neemt koop dan meteen een 5.1 speakersetje. Die ken je tegenwoordig ook voor niet al te veel geld krijgen.

Verder komt het bij mij ook duur over voor dat geld. Maar op zich een leuk systeempje..
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 14:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Zanthr schreef op 01-06-2003 @ 22:43:
Die 700 is toch wel redelijk in snelheid en zo???
Voor een draadloze muis heeft de MX700 een goede reaktiesnelheid (lage latency) en veel aantal updates per seconde.

Maar draadloos is naar mijn mening absoluut ongeschikt om snelle FPS games als Quake mee te spelen. Ik heb de Logitech Cordless Desktop Optical gehad, en dat gaat dus echt niet lekker. Als je voornamelijk desktop werk doet en je "af en toe" en spelletje speelt, hoeft dit geen bezwaar te zijn en kan het gemak van een draadloze muis de doorslag geven, maar als je fanatiek gamer bent kun je veel beter bij MX500 blijven, of MX300 als je linkshandig bent, zoals Vulion zei.
Oud 02-06-2003, 14:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik ben het met MissKiss eens dat je dan veel beter een CD-brander ipv een DVD speler kunt nemen.

Software is niet/nauwelijks verkrijgbaar op DVD. De enige applicatie waarvoor je het nu kunt gebruiken, is DVD films bekijken. Als je dit serieus veelvuldig gaat doen is het handig, maar anders denk ik dat je veel beter een goede CD-brander kunt kopen voor €50 (en ja met 1 brander kun je ook CD's kopiëren, heb je geen aparte CD-speler of DVD-speler voor nodig).

Eventueel kun je dan later een DVD-speler kopen, een slot-in (lekker makkelijk). Of wachten op Blu Ray, wat de grote opvolger van de DVD wordt.
Oud 02-06-2003, 14:52
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
1. Je betaalt veel te veel voor je HD, ik kan hem hier voor 89 krijgen.

2. Je kunt beter een goedkoper, 5.1 boxenset kopen (Dus 5x een sateliet + een subwoofer) Want; veel effiecienter (Even fonetisch hoor ) gebruik van je geluidskaart. Of een creative 1024 kopen.

3. proc/mobo is in mijn ogen goed, maar ik zou voor een P4 gaan, maar dat is persoonlijke voorkeur

4. Verder een heel erg mooi systeem! Ik hoop voor je dat je geslaagd bent

-edit- ik vin m ook wel een beetje aan de dure kant trouwens...
Mijn sys. kwam uit op 950 euro, incl. muis/tobo/monitor en dat is eigenlijk wel vergelijkend met dit

Laatst gewijzigd op 02-06-2003 om 14:54.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:53
Vulion
Vulion is offline
Dus een CDbrander i.p.v een DVDspeler, zit misschien wel iets is in.

Maare, genoeg over speakersets =), die videokaart. Een goede vriend wist me te vertellen dat ik met een handig proggie mn Radeon 9700 gemakkelijk kan overclocken, of zijn hier nog verschillende meningen over? Een Geforce FX van gelijkwaardige prijs wellicht?

Ik heb die monitor trouwens geschrapt, en deze ervoor in de plaats gedaan:

Specs:

Merk: Iiyama
Type: HM704UTC
Formaat: 17"
Type beeldbuis: Diamondstron / sleuvenmasker
Dot pitch: 0.25 mm
Max Resolutie: 1800 x 1440 @ 64 Hz
Oud 02-06-2003, 17:57
Zanthr
Zanthr is offline
Overclocken is niks.. je merkt het resultaat alleen op papier

Misschien is een boomslang gamersmuis ook wel leuk om te kopen
hoewel, dat ding schijnt ruk vast te houden
Oud 02-06-2003, 17:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
vind je 17" niet wat weinig? 19" CRT is toch niet zo duur? Of een 17" TFT nemen, is zo'n €500, wel stuk duurder dus.

Don't forget:

15" TFT = 17" CRT
17" TFT = 19" CRT
19" TFT = 22" CRT

Over je videokaart. GeForce FX raad ik af. Radeon 9500 Pro is ook erg snel en een stuk goedkoper (€190). Goedkope 9700 non-pro kan natuurlijk ook. Dat is echt snel zat voorlopig.

Laatst gewijzigd op 02-06-2003 om 18:00.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Zanthr schreef op 02-06-2003 @ 18:57:
Overclocken is niks.. je merkt het resultaat alleen op papier
Als je je printer overclockt wel ja.

Maar een FPS van 75 ipv 55 is toch een leuk resultaat lijkt me.

Overclocken is gratis performance. Mits juist gedaan zie ik alleen maar voordelen. Vooral videokaart kun je vaak nog lekker overclocken.
Oud 02-06-2003, 18:00
Zanthr
Zanthr is offline
Zo'n TFT vind ik ruk en zeker bij gamen. Zou ik afraden.

Heb zelf trouwens een 21" trinitron CRT, kan zeggen dat het bevalt. En heb een tweede monitor, een 19 inch van Iiyama, en dat merk blijft goed hoor!
Oud 02-06-2003, 18:00
Zanthr
Zanthr is offline
Videokaart is iig nuttiger dan je proc overclocken! Daar wil ik het mee eens zijn!
Oud 02-06-2003, 18:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Zanthr schreef op 02-06-2003 @ 19:00:
Zo'n TFT vind ik ruk en zeker bij gamen. Zou ik afraden.
Dat is natuurlijk erg subjectief. Ook beargumenteer je niet.

Je bedoelt waarschijnlijk dat TFT schermen een hogere responsetijd hebben en je daardoor een "Ghosting" effect ziet. Als je wilt gamen met TFT, moet je een scherm uitzoeken wat 16ms of 25ms responsetijd hebben. Dan heb je geen last meer van Ghosting en kun je prima mee gamen.
Citaat:
Zanthr schreef op 02-06-2003 @ 19:00:
Videokaart is iig nuttiger dan je proc overclocken! Daar wil ik het mee eens zijn!
Combinatie is beter. Niet eens omdat je processor sneller wordt, maar je geheugenbandbreedte door de verhoging van de FSB. Dat kunnen ook vooral spellen erg goed gebruiken.
Oud 02-06-2003, 18:16
Verwijderd
Zoals al gezegd: Asus A7N8X is een leuk bord, en is niet eens veel duurder dan de Asus A7V8X. Zit ook een onboard 6.1 geluidskaartje op, scheelt je weer een SB Live! 5.1 .
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:25
Verwijderd
Die 17" Iiyama HM704UTC is een stuk mooier dan die 19" LS902UT. De eerste heeft tenminste een echte platte beeldbuis. Liever een kwalitatief goede 17" dan een "El-Cheapo" 19".
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
PIE schreef op 02-06-2003 @ 20:25:
Die 17" Iiyama HM704UTC is een stuk mooier dan die 19" LS902UT. De eerste heeft tenminste een echte platte beeldbuis. Liever een kwalitatief goede 17" dan een "El-Cheapo" 19".
Shadow mask vs. slot mask bedoel je.

Je hebt gelijk dat je geen el cheapo dingen moet kopen, maar er zijn genoeg goedkope 19" CRT monitoren die echt goed zijn. 17" CRT vind ik gewoon echt te klein, net als 15" TFT. Optimale reso is 1024x768 bij dat soort schermen. Zonde als je een nieuw systeem van €1200 koopt. Koop dan een redelijk 19" CRT of een 17" TFT. Monitor vind ik misschien wel het belangrijkste onderdeel van een computer.

Meer weten over CRT technieken?
http://www6.tomshardware.com/display...19/crt-02.html
Oud 02-06-2003, 21:38
Vulion
Vulion is offline
Citaat:
PIE schreef op 02-06-2003 @ 20:25:
Precies, ik heb nu hier op m'n "oude" (huis-tuin-en-keuken) pc ook een 19 inch compleet plat beeldscherm, en ik ben bang dat ik als ik een bolle 19 inch heb, die verandering te groot is. =/
Oud 02-06-2003, 21:38
Vulion
Vulion is offline
Btw.

Voor een goede monitor moet ik toch sowieso een Iiyama hebben, toch?
Oud 02-06-2003, 21:42
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-06-2003 @ 18:59:

Overclocken is gratis performance. Mits juist gedaan zie ik alleen maar voordelen. Vooral videokaart kun je vaak nog lekker overclocken. [/B]
Nu kun je zeggen dat het gratis is maar het is niet vrij van risico's
nu ka er op GOT staan dat je de 9500 pro naar 9700pro kut gooien. Maar er zit een kans in dat het niet lukt.
Maar hoe zit het qua warmte ed. ik heb nog niemand leren kennen of gelezen die mij kan verzekeren dat er geen schade optreed bij deze tweak.

Nu zeg ik dus niet dat alles kapot gaat ofzo.

Maar iedere tweaker weet dat als je iets harder laat lopen dan waar het voor gemaakt is dat je onderdelen sneller slijten.

Dus gratis nee, goedkoper mss wel maar
1. je moet er weer ff mee bezig zijn
2. niet alle ouders (Ik krijg omdat ik (waarschijnlijk/hopelijk) geslaagd ben een PC van m'n ouders) zijn het er mee eens
3. wie kan garanderen dat er niets fout gaat.

(nu weet ik wel dat het niet altijd te betalen is om meteen een 9700pro te kopen maar als je het kunt waarom klote aan spullen)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:44
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Vulion schreef op 02-06-2003 @ 22:38:
Btw.

ik kheb dus een philips 109s en ben er ook erg tevreden mee.

een monitor koop je door te kijken welk beeld jij het mooiste vind en wat je budget is.

Dus ga eens naar mycom en kijk daar bij de voorbeeld monitoren welke jij het mooiste vind
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 22:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Vulion schreef op 02-06-2003 @ 22:38:
Btw.

Nee hoor, IIyama is wel populair. Maar je betaalt wel een stuk extra voor het merk. Beste is om wat reviews te kijken, zoals deze:

http://www6.tomshardware.com/display...19/crt-02.html
Oud 02-06-2003, 22:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
unpopular schreef op 02-06-2003 @ 22:42:
Nu kun je zeggen dat het gratis is maar het is niet vrij van risico's
nu ka er op GOT staan dat je de 9500 pro naar 9700pro kut gooien. Maar er zit een kans in dat het niet lukt.
Maar hoe zit het qua warmte ed. ik heb nog niemand leren kennen of gelezen die mij kan verzekeren dat er geen schade optreed bij deze tweak.
Dit is niet overclocken, maar een tweak. Je kunt door middel van een software hack of een hardware mod een 9500 128MB in een 9700 ombouwen, dus niet de 9500 Pro. De 9500 heeft namelijk 4 pipelines, terwijl de 9500 pro en 9700-modellen er 8 hebben. De 9500 heeft er eigenlijk ook 8, maar 4 zijn er uitgeschakeld. Je kunt door een simpele software- of hardware mod deze weer aanzetten, waardoor de performance enorm stijgt. Dit is niet overclocken, maar een tweak. De kloksnelheden blijven hetzelfde. Dit werkt echter niet altijd, 50% succesrate. Maar jij doet het overkomen dat als het niet werkt je videokaart kapot is ofzo, dat is natuurlijk grote onzin, gewoon safe mode opstarten en de gewone drivers installeren en je hebt weer een normale 9500 128MB. Bovendien behoud je hiermee je garantie.
Citaat:
Nu zeg ik dus niet dat alles kapot gaat ofzo.

Maar iedere tweaker weet dat als je iets harder laat lopen dan waar het voor gemaakt is dat je onderdelen sneller slijten.
Dit is niet persé korrekt. Slijtage treedt vooral op als de onderdelen te warm worden. Als je het voltage verhoogt, verbruikt de processor (of GPU) meer warmte, waardoor de temperatuur omhoog gaat, hetzelfde geldt voor het verhogen van de core en memory clocksnelheden. Zaak is dat je een mooi evenwicht vindt tussen temperatuur en kloksnelheid. Hierbij is geen sprake van slijtage.

Het is ook niet waar dat een hardware is gemaakt voor een specifieke snelheid. Een 1800+ en 1900+ processor zijn technisch hetzelfde, alleen met een ander label. Beetje ingewikkeld verhaal, maar zo kan een processorfabrikant de minder goed gelukte cores uit de wafer gebruiken voor processors met een lagere rating. En de zelfdzame groep die het beste werken voor de processors met de hoogste rating. Sommige 1700+ processors nu zijn in feite rebranded 2400+ processors. Precies hetzelfde als 2400+ dus, maar dan met een 1700+ label en ook zo geprogrammeerd (dus dat het mobo automatisch de multiplier van een 1700+ overneemt, ipv 2400+).

Tot slot:

overclocken is niet onveilig, je moet flink wat doen om het onveilig te maken. Het enige waar je echt op moet letten is de temperatuur, van je processor als je je processor overclockt, en van je videokaart als je je videokaart overclockt. Zo simpel ligt het. Als je temp. ok is, is het enige gevaar dat je loopt dat je systeem instabiel wordt als je teveel overclockt. Kwestie om de clocksnelheden wat terug te schroeven, net zolang het 100% stabiel is door een tijd lang 3DMark/andere apps te draaien en door apps als Prime95 te draaien, desnoods een nacht lang.
Oud 03-06-2003, 11:36
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
ik heb dat beeldscherm en ik moet zeggen dat ik er echt onwijs tevreden over ben. + dat hij er gewoon kwa looks supermooi uit ziet
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 13:16
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-06-2003 @ 23:16:

-snip-

Als je het voltage verhoogt, verbruikt de processor (of GPU) meer warmte

Het is ook niet waar dat een hardware is gemaakt voor een specifieke snelheid. Een 1800+ en 1900+ processor zijn technisch hetzelfde, alleen met een ander label. Beetje ingewikkeld verhaal, maar zo kan een processorfabrikant de minder goed gelukte cores uit de wafer gebruiken voor processors met een lagere rating. En de zelfdzame groep die het beste werken voor de processors met de hoogste rating. Sommige 1700+ processors nu zijn in feite rebranded 2400+ processors. Precies hetzelfde als 2400+ dus, maar dan met een 1700+ label en ook zo geprogrammeerd (dus dat het mobo automatisch de multiplier van een 1700+ overneemt, ipv 2400+).

hmm, dat eerste is wat scheef, hij gebruikt geen warmte hij gebruikt wat meer stroom en daar word ie warmer van.

dat tweede is waar. zoals je misschien weet worden procs met een heleboel te gelijk gebakken op zo genaamde wafers. dat gebeurt door een soort foto afbeelding te projecteren in het silicium (lang verhaal). maar het komt er op neer dat de cores die het dichts naar het midden van de wafer hebben gezeten het best werken en dus doorgaans als snellere modelen worden verkocht terwijl ze fisiek identiek zijn aan de mindersnelle modelen naar het uiteinde van de wafer. het kan gebeuren dat er in een ontwerp van een wafer een fout is ingeslopen waardoor de buitenste ringen standaart fouten geven. het is zo'n stituatie handiger om ook voor de lagere procs de betere ringen te gebruiken. (een model voor een wafer is extreem duur en maak je dus niet 'zo' opnieuw). ook gebeurt het wel dat er zoveel vraag naar de laaggeklote modelen is dat ze deze opnieuw uit de betere delen van de wafer halen. in bijde gevallen krijg je dus een core die ijgenlijk voor een hoger geklokt model was bestemd, die cores zijn dan over het algemeen flink over te klokken.

-de postbode-
Reageren

Regels voor berichten