![]() |
|
Als de zenuw dood is voel je er weinig tot niets van. Is bij mij ook gebeurd omdat m'n zenuw dood was. Het deed geen pijn, het was hoogstens erg vervelend omdat ze echt heel hardhandig waren.
Maar het hangt er vanaf of je zenuw dood is of niet. In ieder geval weet ik dat een rote kies trekken veeeeeeeeeeeeel meer pijn doet (zelfs onder verdoving) (heb ik gehad toen ik klein was bij m'n melkkiezen).
|
Verwijderd
|
Zoals gezegd: als je een zenuwbehandeling krijgt op een kies of tand waarvan de zenuw al dood is voel je niets. Het enige wat je eventueel kunt waarnemen is de druk van de boor in het tandvlees zelf maar niet de stekende zenuwpijn die je ervaart bij het vullen of bewerken van een element met levende zenuw.
Ik heb in twee van mijn kiezen een zenuwbehandeling ondergaan en in één daarvan ook een apexressectie (dat is een soort zenuwbehandeling van de buitenkant, de wortelkanalen worden dan niet alleen opgevuld van binnen maar ook aan de buitenkant voorzien van een etslaag, zodat je er in principe je leven lang geen last meer van krijgt). |
![]() |
|
![]() |
Dat kan gewoon verdoofd worden, net als gaatjes vullen. Laat jezelf maar goed platspuiten, dan voel je er helemaal niets van.
De andere methode is een watje erinstoppen met een vloeistof die de zenuw doodmaakt. Pijnloos. Wel drie keer terugkomen, iedere keer een stukje. Kijk, aan mijn ontstoken wortelpunt denk ik liever niet terug, dat viel niet te verdoven. Maar de pijn was al zo erg, dat kon toch al niet meer erger. Laat je niet bang maken!
|
hehe..
![]() Kan zijn dat ik de verkeerde woorden in een verkeerd deel van een zin zeg want jongens ik heb me helemaal vol laten spuiten ![]() Ik heb 2,5 uur in die stoel gezeten en ze hebben steeds met een soort fred-boortje beetje bij beetje die zenuw er uit "gedraaid" Enne de zenuw leeftijd ook nog dus er werd dan steeds weer verdoving in de buis zelf gespoten dus ik denk dat ik morgen nog die troep voel zitten.. Ik moet over 4 dagen terug komen om te kijken of de stift niet is "ingeklit" ![]() Trouwens erug bedankt voor ( sommige erug detail gevoelig) al die berichtjes ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
een kroon laten zetten is pas erg!
ik moest vandaag, eerst 4 verdovingen.... toen zat die kerel vet te dremelen! 3 tanden moest die afslijpen en doen.... toen had die een leuk schroeiapperaat, en ging die lekker tandvlees schroeien.... toen weer 2 verdovings... toen ging die erin stampen met een ding... om het tandvlees geod te krijgen.... toen afdrukken boven en onder... en toen noodkroon erop... over 3 weken moet de echte erop, die motten ze nog maken! ik heb er echt een hekel aan! als ze aan mn hoofd zitten.. doe dan maar aan mn voet ofzo
||
Citaat:
Dat mag dan ook wel, ze zijn namelijk al sinds m'n 7e bezig met vanalles. Eerst van m'n 7e tot m'n 12e zonder voortand gelopen. Toen kreeg ik een stif(t)tand (met een pinnetje in m'n kaak vastgezet, die er steeds uit donderde. Toen een tandje dat helemaal récht naar voren is gaan groeien. Daarna een noodkroon en uiteindelijk op m'n 18e m'n kronen en brug! Het was geen feest en ik heb al menig uur bij de tandarts doorgebracht maar het resultaat mag er zijn, ik kan weer breeduit lachen! ![]() Voor ![]() Na Ik heb trouwens helemaal niets van de zenuwbehandeling gevoeld, er zat zelfs zo'n grote onsteking dat ie niet in één keer door kon gaan omdat het bloeden niet te stoppen was! Ik heb zelfs van de ontsteking , gelukkig, niets gevoeld. Ook bij mij hebben ze 2 tanden afgeslepen, m'n linker voortand en m'n rechter snijtand, de andere voortand is getrokken, dat was al sinds m'n 7e (ben toen gevallen) niet meer dan een stompje van een paar milimeter. Eigenlijk moest het al op m'n 16e gebeuren maar ik durfde niet door verhalen die ik gehoord heb, ik zou willen dat ik het eerder had laten doen! Het is me best tegen gevallen maar toch..ben er nu blij mee!
||
Citaat:
|
|