Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2003, 19:25
bluesboy
bluesboy is offline
Een vriend van mij op school verkoopt speed. Het was maar 5 euro per gram, helaas was het net op voordat ik hem ernaar vroeg, maar later heeft hij weer. Ik heb het dus niet gekocht. Nou had ik het erover met een vriendin en die zei dat het zooi was en dat ik beter coke kon proberen. (ja, dit klinkt heel erg fout, maar dat is het niet want het gaat hier puur om proberen en ik heb ervaring genoeg met andere drugs). Mijn vraag is: Is speed echt zulke zooi en kan ik er beter vanaf blijven??? (ja je kan ook beter van coke afblijven, maar daar heb ik het nu even niet over)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2003, 19:33
mind
mind is offline
tsja zooi, ik vind het persoonlijk wel lekker spul, alleen de volgende dag (als je uberhaupt al kunt slapen) is alleen vet kut,
het is niet echt goed voor je lichaam, maarja als je het in de hand kan houden is er niks aan de hand.

maar wat wil je precies voor antwoord, er zullen genoeg mensen zijn die zeggen dat speed absolute rotzooi is en dat je er ver vandaan moet blijven...(en ook wel mensen die het omgekeerde zeggen...)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 20:41
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
1 keer gedaan, nooit meer.
Oud 02-06-2003, 20:48
mind
mind is offline
Citaat:
Anal Avenger schreef op 02-06-2003 @ 21:41:
1 keer gedaan, nooit meer.
als je er ook even bijzet wat je ervaring was en waarom je het nooit meer doet, dan heeft bluesboy er ook wat aan.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:23
Mir-idiotA
Ik zou gewoon zelf effe de voor en nadelen en effecten van beide drugs opzoeken en nemen wat je het meest aanspreekt...
tja..anderen kunnen zoveel zeggen
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:35
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Mind_Movie schreef op 02-06-2003 @ 20:33:
tsja zooi, ik vind het persoonlijk wel lekker spul, alleen de volgende dag (als je uberhaupt al kunt slapen) is alleen vet kut,
het is niet echt goed voor je lichaam, maarja als je het in de hand kan houden is er niks aan de hand.

maar wat wil je precies voor antwoord, er zullen genoeg mensen zijn die zeggen dat speed absolute rotzooi is en dat je er ver vandaan moet blijven...(en ook wel mensen die het omgekeerde zeggen...)
ben 't hier mee eens.
Oud 02-06-2003, 21:42
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
Citaat:
Mind_Movie schreef op 02-06-2003 @ 21:48:
als je er ook even bijzet wat je ervaring was en waarom je het nooit meer doet, dan heeft bluesboy er ook wat aan.
Ik vond het ranzig, en helemaal niet speciaal.
Dat het slecht voor je is is algemeen bekend.

Daarom.
Oud 02-06-2003, 22:49
megas
megas is offline
speed is leuk maar idd, de dag erna kan je vrij behoorlijk brak/ chagrijnig zijn... beetje jammer. kheb et nog nooit gesnoven, alleen pilletje(s) na gut, probeer et es en vorm je eigen mening, zou ik zeggen!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 23:26
Mafheid
Mafheid is offline
Ik vind speed persoonlijk echt klotezooi..
Het effect opzich is best aardig (al is dat ook nix voor mij, naar mijn id zo ongeveer letterlijk geestvernauwend), maar als t aan t uitwerken is voel je je rot, zo rot, lichamelijk en geestelijk.

Wat ik bij mezelf ook merkte, was dat ik tot een of twee weken daarna nog een drang had t te nemen, maar voornamelijk door de uitputting die t teweeg had gebracht.. En kwas ook nog ineens weer zwaar gedemotiveert in die weken wat betreft school...

Tis gewoon zo fout spul. Ik geloof dat je uiteindelijk gewoon gewend raakt aan de verrotting van je lichaam en geest, waardoor je t steeds makkerlijker neemt..
Je dan wordt er echt een akelig persoon van, volgepropt met arrogantie, egoïsme en paranoia.. terwijl je tanden uit je bek vallen en je van een uitkering leeft, of nog niet eens... Naja, in t ergste geval..
Het komt er op neer, dat speed gewoon je gehele zelf zo aftakeld als je er aan verslaafd raakt, en dat gaat iets te makkelijk..

Geestelijk is t zwaar verslavend.
Dus hou t ècht bij enkele keren.

Laatst gewijzigd op 02-06-2003 om 23:29.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 10:46
mind
mind is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 03-06-2003 @ 00:26:

Geestelijk is t zwaar verslavend.
Dus hou t ècht bij enkele keren.
dit is echt zeer persoonlijk, het is alleen wel zo dat je de volgende dag als je je kut voelt gewoon geen speed meer moet nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 12:37
Mir-idiotA
Citaat:
Mind_Movie schreef op 03-06-2003 @ 11:46:
dit is echt zeer persoonlijk, het is alleen wel zo dat je de volgende dag als je je kut voelt gewoon geen speed meer moet nemen.
Zo kun je wel over elk geestelijk verslavend middel zeggen dat het heel persoonlijk is.
De één natuurlijk meer aanleg voor dan de ander...maar het zit erin.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 14:04
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Mind_Movie schreef op 03-06-2003 @ 11:46:
Heel persoonlijk ja
Ik ken zóveel mensen die zo ongeveer wekelijks aan de speed zitten sinds ze t eenmaal hebben gebruikt, en volgens de algemene voorlichting is t ook een zeer zwaar geestelijk verslavend middel.

Tis wel grappig ja, maar hou de rest ook in je achterhoofd als je t gebruikt.

http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/speed.htm
Oud 04-06-2003, 15:10
Nostra
Nostra is offline
Ik vond speed altijd een van de lekkerste drugs en in tegenstelling tot veel mensen vond ik het helemaal niet verslavend. Meestal als ik het gebruikt heb voel ik me de volgende dag zo kut dat ik het een tijdje niet gebruik, ik had ook helemaal niet de behoefte om weer ff wat pep te pakken. Vaak is dit voor veel mensen ook de reden om er verslaaft aan te raken want je neemt weer een lijn en je voelt je weer toppie.

Lichamelijk is het volgens mij een van de slechtste drugs die er zijn. Coke is volgens mij minder schadelijk voor je lichaam maar wel verslavender. Coke heb ik ook al een aantal keren gebruikt, maar zelf vind ik hier maar weinig aan, want na een klein uurtje is het alweer uitgewerkt. De rush en het gevoel dat je de hele wereld aankan zijn opzich wel vet, maar vergeleken met mdma is dit niks en met speed voel je je ook of je de hele wereld aankan. Het enige goede aan coke vond ik eigenlijk dat je na het gebruik wel gewoon lekker kan slapen en dat je je de volgende dag niet zo verrot voelt.

Ik snuif nu helemaal niks meer aangezien een vriend van mij bijna het hele tussenschotje van zijn neus kwijt is en ik hier weinig zin in heb.

Als je denkt dat je er sterk genoeg voor in je schoenen staat kan je het best gebruiken. Als je het gebruikt snuif het dan wel! Ja het is slecht voor je neus, maar als je het niet te vaak doet kan het geen kwaad. Gooi het iig niet in je drinken en slik het ook niet dmv. bommetjes, want dit is echt onwijs slecht voor je maag.
Oud 08-06-2003, 18:36
SkN
SkN is offline
ik heb et nog nooit gedaan maar et lijk me ook niet echt gezond
Oud 09-06-2003, 10:24
flipm0
flipm0 is offline
ik vind het echt vet spul niet te vaak dan kan het best vind ik
brand trouwens wel in je neus
Oud 22-08-2003, 00:56
coecie
coecie is offline
ik HOU van speed
met heel mijn hart
Oud 22-08-2003, 01:23
Verwijderd
Speed is chemische rotzooi, losers
Hou het nou maar gewoon bij natuurlijke producten, dat is veel beter.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 01:46
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-08-2003 @ 02:23:
Speed is chemische rotzooi, losers
Hou het nou maar gewoon bij natuurlijke producten, dat is veel beter.
Eigenlijk een argument van niks he.. Heroïne bv, komt van de papaverplant.. tsja, planten zijn natuurlijk, is Heroïne dan 'beter'?

Maar ik begrijp je punt wel. Liever af en toe een jointje dan af en toe aan de speed!
Oud 22-08-2003, 10:47
sweetydenise
sweetydenise is offline
heeeyy
ja speed is sowieso niet gezond he
maar het kan heel leuk zijn
het is de manier waarop je het zelf gebruikt
en in principe ben ik het met die vriend eens
je kan beter coke gebruiken
tenminste als het je om de schade gaat die het aanricht
het nadeel van coke is vind ik
dat het gewoon veeeeelste lekker is
dus automatisch een stuk verslavender
maar met speed heb je weer sneller meer nodig
om het zelfde effect te hebben
je moet zelf weten wat je doet
maar ik zou gaan voor de pep
een stuk goedkoper
en veeeel minder lekker
Oud 22-08-2003, 10:49
sweetydenise
sweetydenise is offline
Citaat:
Wasp schreef op 22-08-2003 @ 02:46:
Eigenlijk een argument van niks he.. Heroïne bv, komt van de papaverplant.. tsja, planten zijn natuurlijk, is Heroïne dan 'beter'?

Maar ik begrijp je punt wel. Liever af en toe een jointje dan af en toe aan de speed!
of het nou wiet speed alcohol of gewoon uitlaatgassen zijn life your live to the max ook al is het chemische tyfuszooi het is maar net hoe je er zelf mee omgaat
zelfs pepernoten zijn kankerverwekkend... moeten we nu heel sinterklaar afschaffen???
nee... natuurlijk niet
en je leeft maar 1 keer waarom zou je dan nie alles uit je lichaam halen wat je maar kan?!!!!
Oud 22-08-2003, 10:54
zeehond23
zeehond23 is offline
allebei gebruiken en dan kijken wat je het beste ligt
Oud 22-08-2003, 13:10
Verwijderd
Citaat:

In speed en andere chemische drugs die niet direct uit de natuur komen zitten veels te veel verkeerde chemische stoffen.
En daarom moet men het idd beter bij een jointje houden
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 14:51
Verwijderd
Mijn vraag is: Is speed echt zulke zooi en kan ik er beter vanaf blijven???

mijn antwoord is: Ja, het is zulke zooi, chemische rotzooi waar je de eerste paar keer (in ieder geval) jeuk aan je neus van krijgt, een loopneus, de volgende dag sjagerijnige buien, slapenloosheid van krijgt, en je voelt ook echt dat je chemische troep hebt gebruikt. Aan de andere kant, het is goedkoop, 1 keer proberen kan makkelijk, je blijft lang wakker en je hebt geen honger, dorst of slaap.

Ik zou zeggen, probeer het een keer. Of blijf er vanaf als het je nit zo interesseert.

Dit is uit 2 ervaringen speed, de laatste 2 maanden geleden
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 17:51
zeehond23
zeehond23 is offline
ik heb echt nooit last van me neus gehad.....
Oud 22-08-2003, 17:56
Verwijderd
jij bent er gewoon voor gemaakt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2003, 17:57
zeehond23
zeehond23 is offline
ja, dacht er ook net aan, genetisch bepaald ofzo
Oud 22-08-2003, 17:59
Verwijderd
Speed gebruikers zijn gewoon dom (hoezo vooroordelen)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 18:09
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 22-08-2003 @ 18:57:
ja, dacht er ook net aan, genetisch bepaald ofzo
jah zit ut in de familie? hehe
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 18:11
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
omajunk schreef op 22-08-2003 @ 19:09:
jah zit ut in de familie? hehe
Kweet niet, kom uit een lab
Oud 22-08-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 22-08-2003 @ 18:59:
Alle party-drug gebruikers zijn dom. So?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Alle party-drug gebruikers zijn dom. So?
Heeeee, iemand die mijn mening deelt
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 22:44
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
AePiE schreef op 22-08-2003 @ 15:51:
Mijn vraag is: Is speed echt zulke zooi en kan ik er beter vanaf blijven???

mijn antwoord is: Ja, het is zulke zooi, chemische rotzooi waar je de eerste paar keer (in ieder geval) jeuk aan je neus van krijgt, een loopneus, de volgende dag sjagerijnige buien, slapenloosheid van krijgt, en je voelt ook echt dat je chemische troep hebt gebruikt. Aan de andere kant, het is goedkoop, 1 keer proberen kan makkelijk, je blijft lang wakker en je hebt geen honger, dorst of slaap.

Ik zou zeggen, probeer het een keer. Of blijf er vanaf als het je nit zo interesseert.

Dit is uit 2 ervaringen speed, de laatste 2 maanden geleden

laatste 7 maanden, voor de rest geld hetzelfde...
Oud 24-08-2003, 11:24
sweetydenise
sweetydenise is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-08-2003 @ 18:59:

haha nou nou
wat een kutopmerking en ook echt totaal onderbouwt door niks

dom ben je als je vooroordelen over iets of iemand heb

jij dus
Oud 24-08-2003, 12:10
Verwijderd
Citaat:
haha nou nou

jij dus
Het is illegaal geproduceerd zonder enige controlle erop, je hebt dus absoluut geen idee wat erinzit en hoeveel. Laten we eerlijk zijn, speed is niet opgebouwd uit de meest gezonde stoffen.
Verder schijnt het zeer nare bijwerkingen te kunnen hebben.

Jij dus ook, jij heb een vooroordeel tegen iemand die een vooroordeel heeft, en doordat jij dus een vooroordeel hebt tegen mensen met vooroordelen ben jij dus ook dom.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 12:26
ook harrie
ook harrie is offline
Citaat:
sweetydenise schreef op 24-08-2003 @ 12:24:
haha nou nou

jij dus
speedsnuivers die na 1 of 2 keer snuiven niet doorhebben dat speed ontiechelijke rotzooi is zijn DOM
en zo te horen hoor jij daar ook bij
Oud 24-08-2003, 12:40
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
ook harrie schreef op 24-08-2003 @ 13:26:
speedsnuivers die na 1 of 2 keer snuiven niet doorhebben dat speed ontiechelijke rotzooi is zijn DOM
en zo te horen hoor jij daar ook bij
Oud 24-08-2003, 12:58
nps
nps is offline
ik heb het denk ik een x of 5/6 geprobeerd, laatste x in februari dit jaar.

ik persoonlijk vind er weinig aan. ik werd er alleen maar opgefokt van en behoorlijk vaag. En de keer dat ik het meest had gebruikt was bij iemand thuis, gezellig met z'n allen lijntjes vanaf een spiegel. En als de speed op is zit iedereen manieren te bedenken om aan nog meer speed te komen en zitten er een paar lekker de spiegel af te likken. Vervolgens slaap je niet, heb je 2 dagen lang het idee dat er een dood beest in je bek heeft gelegen en alsof je een week niet hebt geslapen. Voor mij hoeft 't echt niet.
Oud 24-08-2003, 12:58
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
SPEED IS VOOR JUNKIES DIE ZELF NIET GENOEG ENERGIE HEBBEN

Laatst gewijzigd op 24-08-2003 om 13:02.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 13:06
Griller
Griller is offline
Speed is coke voor de armen... als je het aan mij vraagt
Oud 24-08-2003, 13:11
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
Griller schreef op 24-08-2003 @ 14:06:
Speed is coke voor de armen... als je het aan mij vraagt
da ook
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 13:12
ook harrie
ook harrie is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 24-08-2003 @ 13:40:
sorry dat laatste zinnetje had ik er niet bij mogen zetten
Oud 25-08-2003, 10:52
Pan Am
Pan Am is offline
Ja, wat moet ik er van zeggen. Ik zweer bij XTC en coke, maar laatst een weekend flink los geweest op speed. Dit was de 2e keer dat ik het gebruikte. Op zich heeft het slapeloosheidseffect niet zo heel veel vat op me. Ik merkte pas echt dat het werkte toen ik op een afterparty zat en me niet moe voelde. Na de afterparty niet geslapen, maar 's avonds weer uit geweest tot 5 uur. En nog was ik zo fit als een hoentje De dag erna alleen wat minder Voor de rest laat ik dat spul maar even met rust. Ik zie het eigenlijk meer als laatste redmiddel om de avond door te komen als je erg moe bent, maar nou niet direct om de leuke side effects. Plus dat je neus bij de laatste lijntjes zo verschrikkelijk begint te branden en te schrijnen . Het laatste beetje van die gram heb ik dan ook maar gewoon geslikt. Door een glas cola gegooid.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 10:56
Pan Am
Pan Am is offline
Trouwens, op die afterparty ging er nog iemand flink scheef op speed. Vent werd echt heel erg bleek/grauw en kreeg blauwe lippen Bleek dat ie op zijn 22e (!) een hartinfarct had gehad (gozer was nu 23) en dat zijn hart het niet zo goed trok als hij veel speed snoof zei hij doodleuk tegen ons.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 10:56
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
ADHD schreef op 25-08-2003 @ 11:52:

-BLAAT!-

Het laatste beetje van die gram heb ik dan ook maar gewoon geslikt. Door een glas cola gegooid.

Funest voor je tanden en keel
Oud 25-08-2003, 10:58
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
ADHD schreef op 25-08-2003 @ 11:56:
Trouwens, op die afterparty ging er nog iemand flink scheef op speed. Vent werd echt heel erg bleek/grauw en kreeg blauwe lippen Bleek dat ie op zijn 22e (!) een hartinfarct had gehad (gozer was nu 23) en dat zijn hart het niet zo goed trok als hij veel speed snoof zei hij doodleuk tegen ons.
"slim"
Oud 25-08-2003, 11:09
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 25-08-2003 @ 11:56:
Funest voor je tanden en keel
Die troep is sowieso funest, of je het nou slikt, rookt, of snuift.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 11:14
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
ADHD schreef op 25-08-2003 @ 12:09:
Die troep is sowieso funest, of je het nou slikt, rookt, of snuift.
Ja, maar het kwam bij mij over als dat dat beter zou zijn.
Oud 25-08-2003, 11:20
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 25-08-2003 @ 12:14:
Ja, maar het kwam bij mij over als dat dat beter zou zijn.
Voor de pijn wel, ja.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 11:23
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
ADHD schreef op 25-08-2003 @ 12:20:
Voor de pijn wel, ja.
"watje"
Oud 25-08-2003, 21:28
Toddek
Toddek is offline
Citaat:
Mind_Movie schreef op 02-06-2003 @ 20:33:

ik ook!
Reageren

Regels voor berichten