Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2003, 16:53
* Marne *
* Marne * is offline
Ik heb misschien een beetje een raar verhaal...

Het is dus zo dat m'n vriend me vaak complimentjes geeft over m'n uiterlijk etc. Op zich zou ik dat dus helemaal niet erg hoeven te vinden. En zou ik er trots op moeten zijn dat hij dat allemaal over me zegt.
Zelf ben ik nogal wat onzeker over m'n eigen lichaam... waarschijnlijk ook heel normaal.

Maar als hij dan bijvoorbeeld zo'n opmerking plaatst van 'Ik vind je lief' of 'Je bent mooi'. Dan weet ik echt niet hoe ik moet reageren. Dan gaat er echt vanalles door me heen en kan ik echt geen antwoord geven.

Alsof ik echt helemaal overdonderd ben.....

Heeft iemand dat ook ofzo? En hoe reageren jullie als je vriend(in) zoiets tegen je zegt?
Oud 03-06-2003, 16:56
Punkygirl
Punkygirl is offline
Hmm ik heb dit meestal ook..
Ben totaal overdonderd word helemaal rook en kan alleen een dank je stamelen..
mijn vriendje heeft dit ook.. word rood en kruipt het liefste weg achter een deken of kussen..

wat je er aan kan doen.. ik zou het niet weten
Oud 03-06-2003, 17:07
Mindfields
Mindfields is offline
'je bent heel lief en mooi'
'weet ik'

zo reageer ik.
Oud 03-06-2003, 17:12
Loezzel
Loezzel is offline
Ik had dat in het begin ook, nu gaan we er gewoon grapjes over maken, terwijl we allebei weten dat we die complimentjes wel serieus menen.

Dan gaat het zo:
" Ik vind jou lief"
" Weet ik..."
" Moet je nu niet iets terug zeggen ofzo?"
"Hihi, oh jah, vergeten... Ik vind jou ook lief!"

Als je er een spelletje van gaat maken, word je niet zo rood. Je speelt een beetje met de woorden, maar meent ze toch wel
Ideaal zou ik zeggen!
Oud 03-06-2003, 17:16
Verwijderd
Meestal glimlach ik, geef em een kusje of kruip tegen em aan, als ie zoiets zegt.. Aaan terugzeggen doe ik niet, dan zeg je het omdat de ander het zegt.. Nee, ik zeg alleen iets als ik dat precies zo voel of denk op dat moment, geen 'ook' dus.. Ja, en soms voel je iets wel tegelijk, maar dan gebruik ik andere woorden, enzow..

Kweetniet, ik reageer niet heel erg, neem het gewoon in ontvangst.. en hij verwacht ook geen reactie
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 17:18
sinsere
sinsere is offline
Ik glimlach .. of ik geef hem een kus of een knuffel. Soms zeg ik iets terug, maar niet altijd. Want dan lijkt het net 'ik zeg iets omdat jij ook iets zegt.'
Oud 03-06-2003, 17:21
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
M|ST schreef op 03-06-2003 @ 18:18:
Soms zeg ik iets terug, maar niet altijd. Want dan lijkt het net 'ik zeg iets omdat jij ook iets zegt.'
Daar ben ik het niet mee eens. Het is alleen zo als je zelf nooit uit jezelf zegt dat je de ander leuk of lief oid vindt... Maar als je allebei vaak genoeg uit jezelf zegt dat je de ander leuk vindt, dan vat ik dat niet op als: ik zeg iets, omdat jij ook iets zegt...
Oud 03-06-2003, 17:25
Verwijderd
*herken, herken*

ook ik weet nooit zo goed wat ik er mee moet, en dat zeg ik dan ook eerlijk tegen hem. maar, ik merk wel dat ik er steeds beter mee om kan gaan. en ik denk dat dat bij jou ook wel komt.
gewoon een kwestie van gewenning, denk ik.

Kus!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 17:39
Qimm
Qimm is offline
Wij zijn het daarover nooit eens, dan gaat het jij bent lief.
Jij bent liever
Echt niet!
Wel waar.
Nou dan ben jij mooier!
enz, enz...

Heel leuk als je allebei onzeker bent
Oud 03-06-2003, 18:22
sinsere
sinsere is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-06-2003 @ 18:39:
Wij zijn het daarover nooit eens, dan gaat het jij bent lief.
Jij bent liever
Echt niet!
Wel waar.
Nou dan ben jij mooier!
enz, enz...

Dat ken ik.
Je bent mooi .. nee jij bent mooier, ja maar jij bent het mooist!
Haha
Oud 03-06-2003, 19:26
Gothic
Gothic is offline
Ik kaats ze meestal terug, dat ik lief ben zegt hij wel vaak, maar ander soort complimentjes (je bent mooi, je ziet er leuk uit vandaag) zegt ie praktisch niet, maar daar kan ik ook moeilijker mee omgaan, dus wat dat betreft heb ik dat probleem niet, maar ja, ondanks dat, zijn je wel leuk te horen, zeker als je onzeker bent...
Oud 03-06-2003, 19:40
snarl
snarl is offline
oh, doen wij ook vaak. anders kan ik toch niet tegen complimentjes dus meestal is het zo van jij bent lief - nietes jij bent lief - neehee jij bent lief - jij liever - nou jij dan dus liever - etc etc etc
Oud 03-06-2003, 19:49
Cæles
Cæles is offline
Ik zeg meestal "ja, speciaal voor jou"
Oud 03-06-2003, 19:56
leon-v
leon-v is offline
mijn vriendin is toch het knapst!
Oud 03-06-2003, 20:02
Soezen
Soezen is offline
Mijn vriendje geeft me best vaak complimentjes. Kan er best mee omgaan. Zeg gewoon: aah, lieverd..
of geef hem een passionele kus.. En zeg natuurlijk af en toe iets liefs terug..
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 20:10
Verwijderd
Citaat:
mithril schreef op 03-06-2003 @ 20:40:
oh, doen wij ook vaak. anders kan ik toch niet tegen complimentjes dus meestal is het zo van jij bent lief - nietes jij bent lief - neehee jij bent lief - jij liever - nou jij dan dus liever - etc etc etc
Zo gaat dat bij ons ook ja... hihi...
Maar volgens mij is het meer zo, als zo'n discussie start, dat we ons geen houding weten te geven.
Of nou ja eigenlijk hij is gewoon veel liever, ik spreek de waarheid, hij praat onzin
Of ik geef hem een lieve zoen of knuffel oid
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 20:12
Fly-girl
Fly-girl is offline
ik heb het ook wel, ligt ook aan het moment. Ik ben er nu wel wat meer aan gewend, alhoewel je er nooit echt aan gewend raakt maar uhm, tsja ik zeg wel gewoon terug dat ik hem ook super lief vind of als hij zegt dat ik mooi ben dan zeg ik dat ik hem lief vind ofz. tsja en een spelletje er van maken is ook leuk
Oud 03-06-2003, 20:18
biep
biep is offline
Citaat:
* Marne * schreef op 03-06-2003 @ 17:53:

Maar als hij dan bijvoorbeeld zo'n opmerking plaatst van 'Ik vind je lief' of 'Je bent mooi'. Dan weet ik echt niet hoe ik moet reageren. Dan gaat er echt vanalles door me heen en kan ik echt geen antwoord geven.

Alsof ik echt helemaal overdonderd ben.....

Heeft iemand dat ook ofzo? En hoe reageren jullie als je vriend(in) zoiets tegen je zegt?
ja dat ken ik....
ik heb precies hetzelfde.

meestal zeg ik dan gewoon "jij ook "
klinkt erg lauw, maarja, "jij niet" klinkt ook zo lomp (en hij is gewoon ook echt heel lief/mooi)

of ik geef hem gewoon een knuffel, dan snapt ie t ook wel
Oud 03-06-2003, 23:20
Sweet-Suzy
Sweet-Suzy is offline
Citaat:
leon-v schreef op 03-06-2003 @ 20:56:
mijn vriendin is toch het knapst!
En mijn vriendje is nóg knapper en lekkerder... en liever
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 08:35
Verwijderd
Citaat:

Ja, dat heb ik ook...Ik ben ook enorm onzeker, en mijn vriend zegt vaak dat ik zo lief ben, en mooi, en dat ik mezelf niet lelijk moet vinden...Ik zeg dan altijd maar dat liefde blind maakt, en dat ie moet ophouden met complimentjes geven. Hoevaak iemand het ook tegen je zegt, je moet zelf werken aan je zelfbeeld...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 08:44
checko
checko is offline
ik vind het leuk als me vriendin complimentjes geeft, wordt er wel verlegen van, maar weet daardoor wel dat ze me leuk vind.....
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 12:08
leon-v
leon-v is offline
Citaat:
pink_lady schreef op 04-06-2003 @ 00:20:
ben ik blij dat ik je vriendje ben.....
Oud 04-06-2003, 12:17
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
pink_lady schreef op 04-06-2003 @ 00:20:
Blaat.
Oud 04-06-2003, 12:19
neeltje
neeltje is offline
Gewoon dank je zeggen, en je liefste blik in de strijd gooien
Oud 04-06-2003, 13:18
*StAmPeRtJe*
*StAmPeRtJe* is offline
Ik heb het soms ook een beetje vooral als hij zegt, je bent hety mooiste meisje van de hele wereld...dan ga ik gewoon een lief lachje geven enz..maar ik kan nooit geloven dat hij dat vindt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2003, 14:01
josdebos
josdebos is offline
Mijn vriend geeft me niet vaak complimentjes.. Als ik hem een complimentje geef en hij zegt niks terug zeg ik soms voor de grap; "hey.. en ik dan?" En dan zegt ie.. Je wéét toch dat ik je mooi vind, dat hoef ik toch niet steeds te zeggen? Me vriend is namelijk niet zo goed met woorden. Maar hij doet het meer met 'gebaren'. Dan geeft ie me opeens een dikke knuffel of hij kijkt me aan en geeft een kusje. Op van die momenten dat je het niet verwacht. En dat betekend voor mij heel veel, en gelukkig is daar wat beter op te reageren dan op woorden; gewoon terugzoenen of knuffelen! (wat heb ik het toch makkelijk als ik jullie rode-hoofden verhalen hoor! ) ofzo...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 14:33
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik zeg of iets gemeends terug of ik lach. of ik geef een kus ofzow

-hij: je bent mooi
ik: *smak*
en jij bent lief!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 14:36
Verwijderd
ja ik heb het net zo.. ben best onzeker en als mijn vriend zegt dat ik mooi ben, dan weet ik gewoon niet hoe ik moet reageren, omdat ik zelf niet echt vind dat ik mooi ben (hoewel... ik zit nu lekkerder in mijn vel dan voordat ik hem leerde kennen, ik begin me soms al mooi te voelen en dat heb ik allemaal aan mijn vriend te danken!) en wat Hippe Woepsie zegt over dat je moet werken aan je zelfbeeld, daar ben ik ook al druk mee bezig
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 14:37
ieneminie
ieneminie is offline
Mijn vriend geeft me altijd heel veel complimentjes, dus ik ben er nu wel aan gewend Meestal zeg ik iets liefs terug, of geef ik hem een kusje ofzoww, maar krijg geen rood hoofd!!
Oud 04-06-2003, 15:19
Thomas
Thomas is offline
Ik probeer niet te vaak complimentjes te geven, want als je dat wel zou doen dat gaat de betekenis er nogal snel vanaf. Ik wil het dus eigenlijk zo hebben dat als ik het eenmaal zeg dat het dan echt speciaal is. Je kan me nl niet wijsmaken dat als je vriendje elke dag zegt dat je lief bent dat het dan nog enigszins speciaal is.

Als er wel een complimentje gemaakt wordt dan hoef je je niet te schamen, maar geef haar/hem gewoon een knuffel of zeg iets liefs terug. Je moet je juist niet schamen, maar je moet het leuk vinden en je moet geloven dat hij het meent wanneer hij/zij zoiets zegt.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 18:44
Verwijderd
ik heb ook trouwens 1 keer gezegd dat ik ervan moest blozen *hij maakte over msn een compliment en toen deed ik een bloos-gezichtje* en sindsdien heb ik een bijnaam: blozer.......*grmbl*
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 20:32
thugz-angel
thugz-angel is offline
dan zeg ik: jij bent liever
Oud 05-06-2003, 21:16
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
blaat
Ben jij mijn vriendin?
Oud 05-06-2003, 21:57
* Marne *
* Marne * is offline
Citaat:
Dminor schreef op 05-06-2003 @ 22:16:
Ben jij mijn vriendin?
Volgens mij toch niet hoor....
Oud 05-06-2003, 22:02
yliek
yliek is offline
Complimentjes--> je kan niet met en niet zonder...
Oud 06-06-2003, 12:36
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
* Marne * schreef op 05-06-2003 @ 22:57:
Volgens mij toch niet hoor....
Toch heeft ze mij in bijna exact dezelfde bewoordingen hetzelfde gezegd. (En je avatar lijkt ook wel wat op haar ).

Maar zij zegt dat, en ik trok de conclusie dat ik het minder moest gaan zeggen.. (We hebben zelfs afgesproken hoe vaak ik wat per dag mocht zeggen )
Maar misschien moet je het dus gewoon aan je vriend zeggen als hij het weer eens zegt. Misschien in een ludieke verpakking, misschien gewoon serieus. Het zal hoe dan ook helpen.
Oud 06-06-2003, 14:36
* Marne *
* Marne * is offline
Citaat:
Dminor schreef op 06-06-2003 @ 13:36:
Toch heeft ze mij in bijna exact dezelfde bewoordingen hetzelfde gezegd. (En je avatar lijkt ook wel wat op haar ).

Maar zij zegt dat, en ik trok de conclusie dat ik het minder moest gaan zeggen.. (We hebben zelfs afgesproken hoe vaak ik wat per dag mocht zeggen )
Maar misschien moet je het dus gewoon aan je vriend zeggen als hij het weer eens zegt. Misschien in een ludieke verpakking, misschien gewoon serieus. Het zal hoe dan ook helpen.
Misschien moet ik het er inderdaad eens met hem over hebben. Hij zal het denk ik wel begrijpen, maar ik verwacht dat hij dan zoiets zegt van: 'Maar je bent gewoon lief/leuk, dan mag ik dat toch ook wel zeggen'
Oud 06-06-2003, 14:41
Vevay
Je hoeft heus niet door te gaan over jezelf, begin over hem

Hij: Je bent mooi.
Zij: Dank je, jij mooier.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 14:44
poesiefox
poesiefox is offline
Heel in het begin, toen hij met net een keer voor het eerst vanaf een afstandje helemaal bloot zag, zei hij een keer: je bent mooi, en dat kwam zo gemeend uit zijn tenen, dat ik echt niks terug wist te zeggen, maar ik vond het wel een heel fijn compliment. Dankje wel, wat moet je anders zeggen? Als die jongen het meent!

Ik zeg ook wel eens dat hij zo geweeeeldig is, en dan zegt hij dat ik gek ben en dan zeg ik : ja, op jou.

Maar we hebben er van die codes voor, we zeggen het op een bepaalde toon en met een bepaalde blik: "hee..".of eh, * grijns*: "koekie".
Reageren

Regels voor berichten