Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2003, 10:39
aap777
aap777 is offline
Wat is een échte goeie geluidskaart? Ik wil m'n versterker op mijn pc aansluiten. moet dus een goede (audiofiele) kaart zijn.
Budget: 200 euro.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2003, 10:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik wilde zeggen Audigy 2, maar dan wordt ik gelijk gecorrigeerd door Dobermann.

Moet je hem maar vragen, hij's into audio.

Maar geluidskaart is maar voorversterker hè, je sluit em aan op je eigenlijke versterker. Je zou ook gewoon onboard kunnen nemen en via een SP-DIF digitale aansluiting op je versterker aansluiten, dan heb je betere kwaliteit dan zo'n superdure geluidskaart.
Oud 04-06-2003, 12:04
Verwijderd
Laat ik je maar uit de droom helpen; voor 200 euro heb je geen audiofiele geluidskaart. De grootste makke van geluidskaarten is de interne DAC; dat is 9 van de 10 keer ruk. Wil je ècht hifi? Dan moet je een externe DAC kopen of zelf bouwen, en als je niet vrij handig bent met electrotechniek gaat dat een tamelijk dure grap worden Andere mogelijkheid is natuurlijk het benutten van de SP/DIF -- de digitale uitgang van je geluidskaart. Ik weet niet of je ook nog wel eens spelletjes speelt op je PC? Zo ja; schaf dan lekker een A3D/EAX kaart aan, en gebruik voor je versterker de SP/DIF van je geluidskaart. Zo heb je min of meer 't beste van 2 werelden

Maar goed, je budget is 200 euro, dus dan gaan we kijken naar 'the least worst'. Audiotrak Prodigy 192 of de Terratec EWS88D schieten me zo te binnen. Maar als ik jou was zou ik gewoon fijn een Audigy Gamer kopen en daar de SP/DIF van gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 20:56
aap777
aap777 is offline
Bedankt voor de reactie. Ik speel trouwens nooit games voor de duidelijkheid. Ik luister voornamelijk muziek ermee. Stereo.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:02
LB06
LB06 is offline
Ik ben wel blij met 't geluid van mn ASUS A7N8X-deluxe. Beduidend beter dan een Live! en ik hoor geen verschil met de Audigy 2. Maja, ben geen audiofiel ofzo.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:11
]{ing
]{ing is offline
M-audio Delta Audiophile 2496

http://www.m-audio.de/deltaap.htm

rond 200 euro

een externe usb kaart kan ook handig zijn, bijv de Audiotrak Maya EX

Laatst gewijzigd op 04-06-2003 om 21:15.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:11
Koen
Koen is offline
Citaat:
webjunk schreef op 04-06-2003 @ 21:56:
Bedankt voor de reactie. Ik speel trouwens nooit games voor de duidelijkheid. Ik luister voornamelijk muziek ermee. Stereo.
Hoeveel vette shit heb jij aan hifi staan dat een kaart van meer dan 200 euro tot z'n recht komt? Ben gewoon benieuwd, ik vraag me namelijk af of je zo'n dure kaart echt nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Stomme dongle op die Audiophile 2496.
Oud 04-06-2003, 21:16
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-06-2003 @ 22:14:
Stomme dongle op die Audiophile 2496.
boeit niet, topkaartje naar mijn mening, externe converter zou mooier zijn maar is nog duurder (ca 400 euro)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
]{ing schreef op 04-06-2003 @ 22:16:
boeit niet, topkaartje naar mijn mening, externe converter zou mooier zijn maar is nog duurder (ca 400 euro)
Maarja, al heb je nog de duurste analoge kaart, de kwaliteit zal altijd minder zijn dan een simpele digitale interface met de versterker middels SP-DIF, toch?
Oud 04-06-2003, 22:25
ratsja
ratsja is offline
op wat voor versterker wil je het aansluiten dan als ik vragen mag en vergeet niet de speakers die aan je versterker hangen?
en waarom ga je puur om het muziek die je via de pc gaat luisteren >?
Oud 04-06-2003, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-06-2003 @ 22:19:
Maarja, al heb je nog de duurste analoge kaart, de kwaliteit zal altijd minder zijn dan een simpele digitale interface met de versterker middels SP-DIF, toch?
Correct.

Daarom kun je, als je zo nu en dan ook spelletjes speelt, gewoon beter een 'normale' geluidskaart kopen en dan de SP/DIF gebruiken.

Pas wanneer je -bijvoorbeeld- multichannel wilt recorden kun je beter zo'n Audiotrak, Terratec of M-Audio aanschaffen.

Trouwens; weet iemand hoe 't zit met Creative, DRM en SP/DIF? Ik hoorde ergens een vaag verhaal dat wanneer je een met DRM-beschermde WMA afspeelde op een Creative geluidskaart dat de drivers van 't ding dan je digitale uitgang afkapt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten