Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2003, 16:32
Wasp
Wasp is offline
Hey!

Ik ben al een geruime tijd bezig met zelf muziek maken.. Vooral Trance. Ik ben dan ook benieuwd naar de meningen van andere mensen dan mijn vriendenkring . Wat je zou denken als je 1 van deze nummers in een discotheek zou horen, om het zo maar even te zien. Al mijn nummers hier zetten is een beetje veel werk, dus heb ik mijn favorieten hier neergezet. Dat zijn:

Still Searching
15 Days on Warfarine
Rehabilitation
Third Day
Heliosphan (soort cover van Aphex Twin, dit is geen trance)
Hansp
En last but not least:
Everything New (Mijn nieuwste creatie)

Voor het complete aanbod, surf naar deze site

Ik wil geen posts zien van 'TRANCE SUXXXXX', want daar heb ik dus niets aan. Dus hou je niet van deze muziek, kun je beter niet reageren. Wel wil ik graag kritiek! Positief of negatief, dat maakt mij niet uit.
Oud 04-06-2003, 17:12
Stighting Kris
Stighting Kris is offline
Still Searching : Tot aan de 3 minuten klink het een beetje eentonig daarna komt er enige variatie wat wel lekker klinkt , dat had je van mij wel vaker in je nummer mogen gebruiken.

15 Days on Warfarine: Lekker opgebouwd nummer. Wel redelijk klinkend dreuntje. Lekker afwisselend. Alleen zou ik de bass veranderen tussen 1:20 en de 1:50. Het klinkt er een beetje duff door het nummer heen wat het nummer wat minder klinkend maakt. Maar voor de rest een puik nummer.

Rehabilitation : Ook deze klinkt een beetje eentonig aan het begin. Eigenlijk tot aan de 2 minuten en daarna komt enige variatie , maar deze werk je niet lekker uit zodat deze ook weer eentonig begint te klinken. Ik mis hier die variatie

Third Day: Het nummer klinkt alsof het een intro is. Ik zou het nie beschouwen als een apart nummer , maar als een into van een nummer. Ik mis hier het hoogtepunt (climax) van je nummer waar je helemaal uit je dak kan gaan , dat mis ik ook bij Still Searching, Rehabilitation

Hansp: Deze vind ik echt fantastich. Nice intro. Lekkere bass. Cewl dreuntje. En daarna loopt het bij 0:57 fantastich over !!. Wonderful. Alleen het middenstuk had wel iets korter gekund maar dat is niet zo erg en dan van 2:50 het eindstuk klinkt wel een beetje druk , maar dit gaat niet ten kosten van je nummer. Het nummer heb je wel aan het eind netjes afgewerkt.

Everything New (Mijn nieuwste creatie): Deze klinkt wel wat professioneler dan de andere nummers , maar hij haalt het niveau qua muziek niet van Hansp en 15 Days on Warfarine. De intro zit wel aardig in elkaar gaat wel goed over naar het middenstuk maar ik mis hier ook weer het hoogtepunt van het nummer , vind ik een beetje jammer. Het is er wel een beetje bij 1:27 , maar na dit stukje word het minder. Ook deze begint aan het eind een beetje eentonig te klinken.

Nummers die ik wel in de discotheek zou willen horen:

- Hansp
- (15 Days on Warfarine) , met enige lichtelijke veranderingen

Maar deze nummers klinken wel aardig voor een amateur (als ik je zo mag noemen)

Voor betere nummers zou ik toch proberen te werken aan:

- Meer variatie in de nummers , eentonigheid moet weg
- Lekkere nummers met een harde bass
- Gewoon door blijven oefenen en je nummers hier te blijven
posten. Ik wacht af

P.S. Met welke programma heb je het gemaakt ?

- Reason 2.0 ?¿?¿
Oud 04-06-2003, 17:33
Rhinus
Rhinus is offline
Hansp klinkt erg oke. Ik ben niet zo thuis in deze muziek. Maar 't is heel oke. Dit zou ik graag in disco's willen horen. Oke, liever NOFX - The Decline, maar Wasp - Hansp is ook goed.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 17:36
Wasp
Wasp is offline
Ontzettend bedankt voor je kritiek. Hier heb ik echt wat aan!

Die eentonigheid is ontzettend lastig om daar vanaf te komen. Elke keer, voordat ik met een nummer begin, zeg ik tegen mezelf: 'Hans, maak deze nou niet eentonig!'

Nog even over 3rd day: Ik ga als ik 'genoeg' nummers heb, een cdtje maken, dat alle nummers in elkaar overlopen.. Goed dat je zegt dat 3rd day een soort intro is, die ga ik dan ook gebruiken als nummer 1 op mijn CD. Ik ga ook alle kritiek verwerken in mijn nummers, en dan pas de CD samenstellen.

Welk programma ik gebruik? De meeste met Fruityloops 3.5.6, maar de laatste paar nummers (Still Searching, 15 Days on Warfarine, Hansp en Everything New) met FL Studio 4.0. Verder maak ik al mijn samples zelf, met 3xosc, etc.
Oud 04-06-2003, 17:36
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 04-06-2003 @ 18:33:
Oke, liever NOFX - The Decline, maar Wasp - Hansp is ook goed.
Bedankt.
Oud 04-06-2003, 17:38
Six4Eight
Six4Eight is offline
Ik vind van alle tracks de afmixen erg slecht, hoog ligt er een stuk dikker op dan het laag. Er zijn maar weinig tracks met een duidelijk hoorbare / voelbare baslijn en dat zorgt er voor dat ze in een discotheek totaal niet blijven staan.

Tis moeilijk om hier concreet commentaar op te geven. Beste dat je kunt doen is ze is naast wat bestaande trance tracks leggen en kijken waar het precies aan mankeert. Want ik hoor dit toch liever niet in een discotheek.
Oud 04-06-2003, 17:43
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
Six4Eight schreef op 04-06-2003 @ 18:38:
Ik vind van alle tracks de afmixen erg slecht, hoog ligt er een stuk dikker op dan het laag. Er zijn maar weinig tracks met een duidelijk hoorbare / voelbare baslijn en dat zorgt er voor dat ze in een discotheek totaal niet blijven staan.

Tis moeilijk om hier concreet commentaar op te geven. Beste dat je kunt doen is ze is naast wat bestaande trance tracks leggen en kijken waar het precies aan mankeert. Want ik hoor dit toch liever niet in een discotheek.
Het probleem is, ik kan geen goede bassline maken, die een mooi voelbaar effect geeft, in combinatie met de kick en de hoge geluiden. Óf het geheel gaat kraken en vervormen, óf het klink gewoon voor geen meter. Komt dat misschien omdat ik FruityLoops gebruik? Als het daar aan ligt, is het dan niet verstandig om een geheel andere applicatie te gebruiken? Zoals eerder genoemd, Reason oid?
Reageren

Regels voor berichten