Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2003, 18:39
Margriet
Margriet is offline
Hee Lieve Mensjes,

Ik heb een vraagje, ik zit eraan te denken om misschien naar een
leefgroephuis te gaan omdat het thuis niet echt lekker loopt...
Maar ik weet niet waar er het dichts een is bij mij in de buurt is...Ik woon in Roermond (ligt in Limburg)
Weet iemand misshcien waar ik terecht kan???
Alvast dankje!!!

Knuffel
You
Oud 04-06-2003, 18:50
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Weet iemand misshcien waar ik terecht kan???
uhh, nee dat weet k nie, ze hebben het er bij mij ook weleens over gehad, maar je moet tog 18 zijn, voor zo'n groep?? of is dat nou weer bij iets anders naja k weet het niet..

sorry dit is een beetje een nutteloze post...

kuzz
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:54
Quiana
Quiana is offline
Kan je niet naar een JIP bellen/gaan oid?
Informatie vragen, hoe en wat..
Volgens mij wordt je niet zomaar aangenomen,
tis iig niet zo dat je met je boeltje voor de deur
kan staan denk ik.
Maar goed, als het thuis zo `niet lekker´ loopt,
is het sowieso wel goed om iig èrgens erover te praten..
Oud 04-06-2003, 20:53
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Hai Lieverd...

Ik heb eens bij google gekeken of ik daar iets kon vinden, maar daar die ik niks wat jij bedoeld... Misschien als hier niemand iets weet dat je nog eens naar de vertrouwensarts kan gaan. Ik dnek dat die je zeker verder kan helpen...Maar ik dnek idd dat je niet 'zomaar' bij zo'n leefgroep terecht kan. Er is zoiets als 'Jip' of 'Jac', volgens mij houden die zich daarmee bezig..., maar dat weet ik nie zeker. Ik kan nog wel eens naar een nummer daarvan zoeken als je wilt...

Heel veel succes en sterkte ermee

dikke warme knuff

Anne

Als het echt niet meer gaat kan je altijd een paar dagen bij mij blijven...
Oud 07-06-2003, 18:54
Verwijderd
er zijn best veel leefgroepen meen ik, ze zullen er vast wel een paar hebben in roermond. wat is er eigenlijk aan de hand dan thuis?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 11:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een vriendin van mij heeft in een gezinsvervangend tehuis ofzo gezeten in Venlo (dacht dat dat wel een beetje in de buurt was) maar je kan daar zeker niet zomaar op de stoep gaan staan met je spullen. Iemand (maatschappelijk werker ofzo iemand) moet vaststellen dat je beter af bent in zo'n instelling dan thuis. Als iedereen zomaar daar heen kon gaan dan zou er bijna niemand meer thuis wonen!
Oud 08-06-2003, 11:43
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-06-2003 @ 12:15:
Een vriendin van mij heeft in een gezinsvervangend tehuis ofzo gezeten in Venlo (dacht dat dat wel een beetje in de buurt was) maar je kan daar zeker niet zomaar op de stoep gaan staan met je spullen. Iemand (maatschappelijk werker ofzo iemand) moet vaststellen dat je beter af bent in zo'n instelling dan thuis. Als iedereen zomaar daar heen kon gaan dan zou er bijna niemand meer thuis wonen!
dat klopt, daar zitten een hoop doktersverklaringen en wachtlijsten ed aan vast.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 12:04
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Iemand (maatschappelijk werker ofzo iemand) moet vaststellen dat je beter af bent in zo'n instelling dan thuis.
jah, dat klopt, ze zijn er bij mij ook over begonnen alleen vraag k me af of er een leeftijd aan vast zat, k dacht namelijk 18. en dan heb k er dus nog niks aan.. maar weet iemand dat??k zou het graag ff willen weten..
kuzzies
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 12:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 08-06-2003 @ 13:04:
jah, dat klopt, ze zijn er bij mij ook over begonnen alleen vraag k me af of er een leeftijd aan vast zat, k dacht namelijk 18. en dan heb k er dus nog niks aan.. maar weet iemand dat??k zou het graag ff willen weten..
kuzzies
Volgens mij is de minimale leeftijd 16, een vriendin van mij heeft in zo'n tehuis gezeten waar je helemaal op je zelf bent, samen met anderen en dan een paar uur in de week krijg je begeleiding. Ze zat daar toen ze 16 of 17 was (iig geen 18 want ze moet nog 18 worden in september). Het kan echter wel zo zijn dat de minimale leeftijd verschilt per leefgroephuis.
Oud 08-06-2003, 12:07
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
nou, kheb ff gauw op google gekeken en daar zag ik zo al twee leefgroephuizen met bezetting van onder de achttien.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-06-2003 @ 13:06:
Volgens mij is de minimale leeftijd 16, een vriendin van mij heeft in zo'n tehuis gezeten waar je helemaal op je zelf bent, samen met anderen en dan een paar uur in de week krijg je begeleiding. Ze zat daar toen ze 16 of 17 was (iig geen 18 want ze moet nog 18 worden in september). Het kan echter wel zo zijn dat de minimale leeftijd verschilt per leefgroephuis.
nou dat hoeft dus niet, ik ken een meisje van 15 dat in een leefgroep zit. bovendien zijn er ook van die leefgroepen waar kinderen terecht kunnen, de broertjes van een vriendin van me zitten daar. gewoon permanent begeleiding enzo en voor de rest draait het eenbeetje zoals een gezin.
voor kamerbegeleiding moet je idd 16 zijn, maar dan heb je ook niet dag en nacht begleiding en is het erop gericht dat je op kamers gaat wonen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 12:59
Chelle
Chelle is offline
Leefgroephuizen (begeleid kamerwonen) zijn tot 18 jaar, het is nog wel mogelijk om na je 18e je intrek te nemen als je voor je 18e wordt ingeschreven en een in take gesprek hebt.

De minimale leeftijd verschilt, dit ligt aan de mate van opvang die dus per 'huis' kan verschillen, bv. een inwonend of een uitwonend mentor.

Wel wil ik zeggen dat dit ook niet alles is hoor. Ik weet natuurlijk verder niets van jou situatie af dus begrijp me niet verkeerd, maar zie dit niet als een oplossing, het is misschien een tijdelijke manier van afstand kunnen nemen en rust vinden. Bovendien is zo'n instelling ook niet alles hoor, maar als het thuis echt beroerd gaat is het misschien wel een idee.

Het beste kun je contact opnemen met je huisarts, een maatschappelijk werker, het riagg of ziets dergelijks. Zij kunnen je verder helpen en idd zoals al is gezegd heb je een verklaring nodig. Bovendien is het ook wel fijn om wat hulp bij zo'n beslissing te krijgen.

Ik zou zo snel even niet weten waar er bij jou in de buurt leefgroephuizen staan. Maar daarbij zou zo iemand je dus ook kunnen helpen.

En ja, wachttijden zijn er dus, maar ook dit verschilt. Als de situatie echt onhoudbaar is valt er altijd wel een mouw aan te passen.
Laat je daar dus (en ook door doktersverklaringen) niet tegenhouden.

He, heeeeeel veel sterkte ermee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten