Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2003, 13:06
alpha
alpha is offline
Ik heb een vraagje: ik werk met Frontpage en wil een site bouwen met frames. Nou heb ik een site gepakt met frames en daarvan ook de Frontpage-pagina (is site van mijn vader) Nu is het zo dat hij wel frames heeft, en ik niet. Hoe doe ik dat?

De opties omder het kopje 'Frames' is allemaal 'niet aanklikbaar'.
Daarnaast heb ik onderaan de pagina alleen 'Normal', 'HTML' en 'Preview'-knoppen staan en die andere pagina heeft daar
'Normal', 'No Frames', 'HTML', 'Frame Page HTML' en 'Preview'-knoppen staan.

Ik moet dus eerst iets doen voordat ik die andere knoppen ook krijg, lijkt mij? Maar weet dus niet wat aangezien ik niks van de 'Frames'-opties aan kan klikken.

Er is nog wel een optie 'Inline Frame' maar dat is niet wat ik bedoel.

Iemand die er wel verstand van heeft?? Ik ben niet zo best in HTML, heb wel een beetje basiskennis maar meer ook niet...

Edit:
Ik kom er net achter dat in het HTML-pagina van die pagina met wel frames, staan 2 HTML-pagina's. In elk frame eentje. Nou weet ik helemaal niet meer hoe ik het moet doen, nu er twee HTML-pagina's zijn...

Alsjeblieft help mij!!!

Laatst gewijzigd op 06-06-2003 om 13:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2003, 13:29
Koen
Koen is offline
Niet om Frontpage af te kraken, maar ik vind het maken van een site met frames in een WYSIWYG editor (What You See Is What You Get) sowieso rampzalig. Dat kan je veel beter in HTML schrijven.

Kijk eens hoe je een frames pagina maakt op Handleiding HTML. Daar staat zéér duidelijk en heel eenvoudig omschreven hoe je dit kan doen, bovendien leer je daar veel meer van.

Als je 't echt pér se in Frontpage wil doen op jouw manier kan ik je helaas niet helpen; daar heb ik ook geen kaas van gegeten.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 13:32
alpha
alpha is offline
Citaat:
Koen schreef op 06-06-2003 @ 14:29:
Niet om Frontpage af te kraken, maar ik vind het maken van een site met frames in een WYSIWYG editor (What You See Is What You Get) sowieso rampzalig. Dat kan je veel beter in HTML schrijven.

Kijk eens hoe je een frames pagina maakt op Handleiding HTML. Daar staat zéér duidelijk en heel eenvoudig omschreven hoe je dit kan doen, bovendien leer je daar veel meer van.

Als je 't echt pér se in Frontpage wil doen op jouw manier kan ik je helaas niet helpen; daar heb ik ook geen kaas van gegeten.
okay, ik zal het even doornemen.
Maar bedoel je dat ik het helemaal anders moet doen en dus helemaal alles in HTML? Of het HTML-gedeelte in Frontpage aanpassen?
Oud 06-06-2003, 13:35
Koen
Koen is offline
Naja ik vind het persoonlijk makkelijker om in HTML te schrijven dan om te klikken in Frontpage. Maar dat is wel even wennen. Je zult 't even moeten leren, alhoewel HTML heel snel en simpel onder de knie te krijgen is.

Wat je zou kunnen doen is met een lege file beginnen, daar de frames in zetten door HTML te typen, en dan de rest aan te vullen in Frontpage. Maar ja, dat is maar net wat je zelf 't makkelijkste vindt. Er zijn mogelijkheden zat.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 13:42
alpha
alpha is offline
Citaat:
Koen schreef op 06-06-2003 @ 14:35:
Naja ik vind het persoonlijk makkelijker om in HTML te schrijven dan om te klikken in Frontpage. Maar dat is wel even wennen. Je zult 't even moeten leren, alhoewel HTML heel snel en simpel onder de knie te krijgen is.

Wat je zou kunnen doen is met een lege file beginnen, daar de frames in zetten door HTML te typen, en dan de rest aan te vullen in Frontpage. Maar ja, dat is maar net wat je zelf 't makkelijkste vindt. Er zijn mogelijkheden zat.
Juist. Goed dan gaan we maar eens het echte HTML-werk leren! Wordt nog wat, deze zomer...
Oud 06-06-2003, 13:51
TIGEK
TIGEK is offline
Het meest makkelijkst is dan om met een HTML editor te werken die met kleuren werkt. Als je het wilt kan ik je er eentje geven de Freeware is. Alleen er zit een klein virrusje in maar die kun je gewoon verwijderen met Norton.
Het gaat om 1stpage2000
Kijk maar even op http://www.ervsoft.com
Oud 06-06-2003, 15:17
alpha
alpha is offline
Citaat:
TIGEK schreef op 06-06-2003 @ 14:51:
Het meest makkelijkst is dan om met een HTML editor te werken die met kleuren werkt. Als je het wilt kan ik je er eentje geven de Freeware is. Alleen er zit een klein virrusje in maar die kun je gewoon verwijderen met Norton.
Het gaat om 1stpage2000
Kijk maar even op http://www.ervsoft.com
O, ik was van plan (ben nu ermee bezig) om het gewoon in kladblok te schrijven. Kan toch ook? Maar ik kijk wel ff, als dat makkelijker is....

Edit:
ehm, je link doet het niet..
Oud 06-06-2003, 16:08
TIGEK
TIGEK is offline
Ja dat gaat ook.
En het was een kleine foutje in de URL
De goeie is:
http://www.evrsoft.com/1stpage/
Oud 06-06-2003, 16:32
Pay Per View
Pay Per View is offline
ok... we gaan beginnen...

Bestand >> Nieuw >> Tab framespagina's

Kies nu uw framespagina en begin... Sla op en je zult zien welk gedeelte je opslaat... Hetzelfde voor een url, dan moet je linksonder definieren waar je de link in wil laden...

############
#$$$$$$$$$$$$$#
#_____________#
#$$$|$$$$$$$$$#
#$$$|$$$$$$$$$#
#$$$|$$$$$$$$$#
#$$$|$$$$$$$$$#
############

Sorry voor de slechte dingeskendings maar # is je master en sla je best op als index.htm of index.html

| en _ is je onderverdeling, deze pagina's sla je op naar keuze, als je dit hebt opgeslagen heb je dus 4 pagina's. 1 Master die naar alle pagina's en targets verwijst, en 3 pagina's, bijvoorbeeld een banner, een nieuwpagina en een navigatie-menutje...

$$$ is je tekst...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt???!!!

Laatst gewijzigd op 06-06-2003 om 16:35.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 11:37
alpha
alpha is offline
Citaat:
Pay Per View schreef op 06-06-2003 @ 17:32:
ok... we gaan beginnen...

Bestand >> Nieuw >> Tab framespagina's

Kies nu uw framespagina en begin... Sla op en je zult zien welk gedeelte je opslaat... Hetzelfde voor een url, dan moet je linksonder definieren waar je de link in wil laden...

############
#$$$$$$$$$$$$$#
#_____________#
#$$$|$$$$$$$$$#
#$$$|$$$$$$$$$#
#$$$|$$$$$$$$$#
#$$$|$$$$$$$$$#
############

Sorry voor de slechte dingeskendings maar # is je master en sla je best op als index.htm of index.html

| en _ is je onderverdeling, deze pagina's sla je op naar keuze, als je dit hebt opgeslagen heb je dus 4 pagina's. 1 Master die naar alle pagina's en targets verwijst, en 3 pagina's, bijvoorbeeld een banner, een nieuwpagina en een navigatie-menutje...

$$$ is je tekst...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt???!!!
Ehm, nee ik snap het niet echt. Ik heb geen Tab framespagina's... Misschien dat ik een andere versie heb?

Maar ik ga het proberen in gewoon HTML, alleen zit ik nu met het probleem dat ik een hele pagina had gemaakt en pas daarna dacht van 'goh, je wou toch frames? Dan moet je die er wel in zetten' en nu doet de pagina het niet meer als ik de code voor frames erin zet.... Ik krijg wel twee frames maar daar komt dan beide in te staan dat ze niet gevonden kunnen worden...

Maar, ik pruts wel wat verder, op den duur komt het allemaal goed!
Oud 08-06-2003, 20:27
Geomancer
Geomancer is offline
Nu komt een normale Frontpage uitleg voor frames;
-Ga naar een gewone pagina
-klik op file,dan new page
-Je kan dan kiezen,of normale pagina of frames
-Kies je frame-soort uit en klaar is kees!
Oud 08-06-2003, 20:29
micra
micra is offline
Of ga eerst html leren..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 21:04
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
alpha schreef op 07-06-2003 @ 12:37:
Maar ik ga het proberen in gewoon HTML, alleen zit ik nu met het probleem dat ik een hele pagina had gemaakt en pas daarna dacht van 'goh, je wou toch frames? Dan moet je die er wel in zetten' en nu doet de pagina het niet meer als ik de code voor frames erin zet.... Ik krijg wel twee frames maar daar komt dan beide in te staan dat ze niet gevonden kunnen worden...

Maar, ik pruts wel wat verder, op den duur komt het allemaal goed!
als je met frames gaat werken dan moet je elk deel van de frameset naar een pagina op internet laten verwijzen of naar een pagina die je net zelf gemaakt hebt. Als je dat niet doet dan werkt je pagina niet nee dan krijg je dezelfde foutmelding als wanneer je geen internet hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 08:25
Martin
Martin is offline
Citaat:
micra schreef op 08-06-2003 @ 21:29:
Of ga eerst html leren..
Niet iedereen heeft daar tijd voor of begrijpt dat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten