Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2003, 14:40
Greenfly
Greenfly is offline
Hey mensen..
Weer een vraagje:

Ik heb nu 256 Mb SDRAM in mijn pc zitten. Ik wil graag wat meer, maar snap er dus even helemaal niks van. Ik ben er ondertussen al achter dat ik SDRAM heb, maar wat moet ik nu verder nog allemaal weten?

Ik heb nu net ook de oude pc opengemaakt. Daar zat natuurlijk ook een ram-kaartje in. Op een sticker stond: pc100 128Mb 8M*8 SDRAM. Met mijn verstand van computer-hardware denk je dan: "he, dat is ook SDRAM, die kan vast ook wel erbij!", maar is dat ook zo? Kan ik die gewoon bij mijn huidig kaartje duwen?

Hier btw een foto van het oude kaartje (die ik dus bij mijn huidige wil zetten):
http://members.home.nl/jeroentjuh14/...w/geheugen.jpg

Ik kijk zo ook wel even wat er op de huidige kaart voor sticker staat, maar kan ik dus eigenlijk gewoon de oude er ook bij doen? en moet je het dan alleen erin klikken en dan zit het goed en werkt het?

(ik ben niet zo thuis in intern geheugen enzo )
Oud 07-06-2003, 15:24
M@rco
M@rco is offline
Als in je huidige PC PC133 geheugen zit, heb je volgens mij niks aan dat PC100 geheugen... als ik me niet vergis gaat dat PC133 geheugen dan op 100MHz draaien, en dat wil je niet.

(En als ik het fout heb komt Enlightenment wel met een beter antwoord )
Oud 07-06-2003, 15:35
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
M@rco schreef op 07-06-2003 @ 16:24:
Als in je huidige PC PC133 geheugen zit, heb je volgens mij niks aan dat PC100 geheugen... als ik me niet vergis gaat dat PC133 geheugen dan op 100MHz draaien, en dat wil je niet.

(En als ik het fout heb komt Enlightenment wel met een beter antwoord )

Nee hoor je hebt het hellemaal goed
Oud 07-06-2003, 15:35
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
als in je huidige pc ook pc100 zit maakt het niets uit.
als hier pc133 in zit en jij duwt er pc100 bij gaat het hele zaakie op pc100 snelheid lopen.
iets langzamer dus.

intern geheugen is trouwens helemaal niet duur.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 16:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ligt aan je processor, graag even vermelden dus.

Als je een Duron hebt, heeft die een 100/200MHz FSB en heb je dus in feite niets of weinig aan geheugen dat op 133MHz loopt (het PC133). In dat geval zal het weinig uitmaken dat je PC100 geheugen naast je PC133 zet, beide lopen dan op 100MHz, hetzelfde als de FSB. Synchronised FSB/DRAM clock is sowieso het snelst.
Oud 07-06-2003, 19:05
Greenfly
Greenfly is offline
Hmmz.. waar vind ik dat?
Het enige dat ik van deze pc weet is dat het een:
Intel pentium 4 1.6
256 Sdram.

verder weinig
wat moeten jullie weten en waar vind ik dat?
Damn.. ik kan alles met een pc, maar die dingen over de hardware van de pc absoluut niet :\
Oud 07-06-2003, 20:12
Enlightenment
Enlightenment is offline

Een P4 Willamette met PC133 SDRAM.

Hm, je hebt sowieso PC133 nodig, maar dit blijft ontzettend traag. P4 Willamette is sowieso al heel traag, maar icm met SDRAM gewoon een ramp.

Ik zou er iig niet veel geld aan uitgeven. Die PC100 kun je dus niet zomaar naast je PC133 stoppen (zonder de FSB omlaag te halen tenminste) en PC133 erbij kopen is weer geld uitgeven.

Ik zou die 128MB PC100 dus lekker ergens anders voor gebruiken, of desnoods in die oude PC laten.
Oud 07-06-2003, 20:21
Greenfly
Greenfly is offline
Oke.. dus het beste kan ik nu naar de winkel gaan en een nieuw kaartje kopen?
Dan snap ik het trouwens nog niet, want dan zit ik weer met een probleem.
Oke, ik ging dus naar "een computerwinkel" en ging naar hardware > geheugen > pc > SDRAM. Maar daar kwam ik weer een heleboel soorten tegen, en die schelen wel van prijs, dus nu vraag ik weer: wat is het verschil? Maakt het wat uit als je er zomaar eentje uitkiest?
Als ik het dan toch moet kopen koop ik liever 512 erbij, want geld is atm geen probleem.
Welke moet ik nemen dan? Of moet ik dan even op dit geheugen kaartje in mn pc kijken naar zo'n sticker die ook op de oude zat?
Oud 07-06-2003, 20:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Mag ik eerst eens vragen waarom je graag meer geheugen erbij wilt?
Oud 07-06-2003, 20:34
Greenfly
Greenfly is offline
Ik vind em behoorlijk sloom, en speel vaak spellen..
Als ik nu een server host kunnen er maar weinig players meedoen, omdat er anders superveel lag is. Als ik een server join daarentegen heb ik vaak de laagste ping van alle spelers.
Ik weet dat ik dan de videokaart en het intern geheugen moet vervangen, maar een goede videokaart is nogal duur. Intern geheugen is dan weer veel goedkoper.
Ik heb nu een Geforce2 Mx/Mx 400.
Tenzij er opeens een veel betere uit is die super goedkoop is, dan neem ik die. (super goedkoop = onder 140 euro)
Oud 07-06-2003, 20:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
P4 Willamette icm SDRAM is gewoon heel erg traag. Een Duron 1.0GHz van €25 is even snel in crunching.

Misschien een idee om dan eens naar iets anders te kijken als je sneller wilt, want met meer geheugen zul je het ernstig tekort aan FPU kracht en geheugenbandbreedte niet wegnemen.

Als je zelf een systeem samenstelt, zul je heel goedkoop uitzijn, en houd je je huidige computer werkend.
Oud 07-06-2003, 20:54
Greenfly
Greenfly is offline
Oke, en nu in mijn taal.
Wat moet ik kopen dan om goed te kunnen gamen en 24/7 te forummen?
Oud 07-06-2003, 21:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
greenfly schreef op 07-06-2003 @ 21:54:
Oke, en nu in mijn taal.
Wat moet ik kopen dan om goed te kunnen gamen en 24/7 te forummen?
Een nieuw systeem.

Of een nieuw basissysteem (processor, koeler, moederbord, geheugen) en alles in je huidige kast zetten.

Maar kun je beter nieuwe kast e.d. kopen, heb je 2 werkende systemen, waarvan 1 heel snel.

Voor een basissysteem ben je €179 kwijt (excl. verzendkosten):
€77 AMD 2400+ processor
€38 ECS K7S5A Pro moederbord
€56 512MB PC2700 geheugen
€8 CPU cooler

Met kast, HDD en writer kom je uit op €369:
€179 basissysteem
€40 kast
€100 IBM 180GXP 120GB hardeschijf
€50 LiteOn 52/25/52 brander
Oud 07-06-2003, 21:03
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 07-06-2003 @ 21:12:

Een P4 Willamette met PC133 SDRAM.

Hm, je hebt sowieso PC133 nodig, maar dit blijft ontzettend traag. P4 Willamette is sowieso al heel traag, maar icm met SDRAM gewoon een ramp.

Ik zou er iig niet veel geld aan uitgeven. Die PC100 kun je dus niet zomaar naast je PC133 stoppen (zonder de FSB omlaag te halen tenminste) en PC133 erbij kopen is weer geld uitgeven.
uhh, een 1,6 gig hoeft geen willamette te zijn. northwoods heb je ook in die smaak. ja, ook in combinatie met pc133 d8t ik. verder zijn die willamettes helemaal niet zo heel traag hoor. mn broertje heeft een willamette 1,7 gig met 512mb pc 133 en dat wil prima vooruit.

die pc100 zou je natuurlijk kunnen proberen te overklokken naar 133 dat zou weer wat schelen

-de postbode-
Oud 07-06-2003, 21:04
Greenfly
Greenfly is offline
Oke, thnx ik zal er eens naar kijken.
Oud 07-06-2003, 21:07
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 07-06-2003 @ 22:02:
Een nieuw systeem.

Of een nieuw basissysteem (processor, koeler, moederbord, geheugen) en alles in je huidige kast zetten.

Maar kun je beter nieuwe kast e.d. kopen, heb je 2 werkende systemen, waarvan 1 heel snel.

€77 AMD 2400+ processor
€8 CPU cooler

€179 basissysteem
€40 kast
uhh, om een beetje te forummen en te gamen heeft die jongen echt geen nieuwe computer nodig. hoogstens een videokaart, maar die zie ik er in jou lijstje niet eens bij staan. als hij een beetje tweaked aan sn huidige systeem kan dat nog best er mee door. wat geheugen dr in. evt iets oc-en wat meer geheugenbandbreete geven voor die proc. dan komt ie nog wel mee hoor. daarbij 30 euro voor een reepje is wel 10 zo goedkoop als jou computer die je hebt samengesteld. imho zeer onnuttig

-de postbode-
Oud 07-06-2003, 21:13
Greenfly
Greenfly is offline
Dat veranderd de zaak.
Wat is nu het beste dan?

Oh en btw nog een vraagje voor het geval dat ik die pc zelf samen ga stellen: Zit er ook een handleiding bij? Als ik zelf moet gaan bedenken wat waar moet en hoe het hoort dan krijg ik dat ding nooit aan de praat
Oud 07-06-2003, 21:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Bij het assembleren (= in elkaar zetten) willen velen, waaronder ik, je wel helpen. Via ICQ ofzo is het ook zo gebeurd. Verder is alles best makkelijk, enige wat je voorzichtig moet doen is de koeler voorzichtig monteren op de processor, en daarvoor koelpasta aanbrengen.

Maar dat lukt allemaal wel.
Oud 07-06-2003, 21:20
Greenfly
Greenfly is offline
Oke, gelukkig.
Maar is het nu dus beter om een heel nieuw systeem te nemen? Of gewoon een nieuwe videokaart en evt. toch wat intern geheugen?
Oud 07-06-2003, 21:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
greenfly schreef op 07-06-2003 @ 22:20:
Oke, gelukkig.
Maar is het nu dus beter om een heel nieuw systeem te nemen? Of gewoon een nieuwe videokaart en evt. toch wat intern geheugen?
Qua gameserver zul je daat niets mee opschieten, je computer blijft in rekenkracht langzaam.

Voordeel van een 2e computer is dat je meerdere dingen tegelijk kunt doen. Eιn computer gamen, op je nieuwe computer dus, op je P4 b.v. chatten of websites bekijken etc.

In dat laatste geval moet je natuurlijk wel 2 monitoren hebben.
Oud 07-06-2003, 21:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
de postbode schreef op 07-06-2003 @ 22:03:
uhh, een 1,6 gig hoeft geen willamette te zijn. northwoods heb je ook in die smaak. ja, ook in combinatie met pc133 d8t ik.
Icm met SDRAM is altijd Willamette dacht ik, Northwood vanaf i845. Not sure though.
Citaat:
de postbode schreef op 07-06-2003 @ 22:07:
uhh, om een beetje te forummen en te gamen heeft die jongen echt geen nieuwe computer nodig. hoogstens een videokaart, maar die zie ik er in jou lijstje niet eens bij staan. als hij een beetje tweaked aan sn huidige systeem kan dat nog best er mee door. wat geheugen dr in. evt iets oc-en wat meer geheugenbandbreete geven voor die proc. dan komt ie nog wel mee hoor. daarbij 30 euro voor een reepje is wel 10 zo goedkoop als jou computer die je hebt samengesteld. imho zeer onnuttig
Videokaart was ik vergeten ja, klopt. Dat zou dan een GeForce 4 Ti4200 64MB kunnen worden, voor zo'n €99.

Of hij een nieuwe computer nodig heeft weet ik niet, maar als hij sneller wilt dan hij nu heeft, komt hij niet ver met z'n huidige computer. Overclocken zou kunnen, mits zijn moederbord dit ondersteunt. Dit kun je vergeten als hij een OEM-plankje heeft, en daar zie ik een P4-SDRAM combo wel voor aan (typische OEM oplossingen).

Geheugenuitbreiding van 256 naar 512MB zou kunnen is niet duur, maar daarmee bereik je niet dat games sneller lopen, tenzij je veel programma's op de achtergrond hebt draaien en je HDD gaat swappen.

Videokaart kan ook, als hij die 4200 zou nemen issie dan €125 kwijt en zit hij met een ongebruikte videokaart en blijft zijn systeem traag.

Ik zeg niet dat hij een nieuw systeem moet, maar als hij een significant sneller systeem wilt en daar ook voor bereid is geld uit te geven, dan lijkt me dit de beste keus.
Oud 07-06-2003, 21:45
Greenfly
Greenfly is offline
Het is wel een willamette
Ga verder met de discussie, dan leer ik er misschien nog wel wat van en kan ik beslissen wat ik wil.
Oud 07-06-2003, 21:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
greenfly schreef op 07-06-2003 @ 22:45:
Het is wel een willamette
Ga verder met de discussie, dan leer ik er misschien nog wel wat van en kan ik beslissen wat ik wil.
Je moet voor jezelf kijken wat je wilt en wat je nu hebt.

Je hebt een niet al te snelle computer, waar je redelijk mee kunt forummen en gamen.

Of de problemen met je gameserver direkt gerelateerd zijn aan de slechte prestaties van je computer (met name je processor en geheugenbandbreedte), weet ik niet. Het zou iig wel een factor kunnen zijn.

Als je het geld hebt, kan het lonen nu een systeem samen te stellen. Dan heb je dus twee systemen, die je beide kunt draaien. Dit kan heel prettig werken, doordat je naast het spelen van spelen nog dingen tussendoor kunt doen. Dat klinkt erg overbodig, maar als je 2 desktop computers gewend bent, wil je niet anders meer denk ik.

Wellicht het grootste voordeel is dat je dan een snelle spelcomputer hebt waar je de nieuwste games goed in kunt spelen. Een snelle processor, snel geheugen en snelle videokaart. Alle componenten kun je ook goed overclocken.

Een nieuwe computer samenstellen is nu ook erg goedkoop, prijzen zijn aardig gezakt en bepaalde componenten gaan voorlopig ook niet verder naar beneden, eerder naar boven. Het is nu dus op zich een goede tijd om hardware te kopen.

Probleem is dan wel dat je maar ιιn monitor hebt, en dus of ιιn bijkopen of je 2e systeem wegdoen of als server gebruiken. Een KVM-switch kan ook. Dat is een schakelaar waarmee je kunt switchen tussen verschillende computers. Je toetsenbord en muis en monitor kun je dan schakelen tussen 2 t/m 4 computers, 2 dus in jouw geval.
Oud 08-06-2003, 11:24
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Jammer dat er nu toch weer naar een nieuw systeem wordt gepraat. De oplossing van De Postbode is toch een grotere uitdaging en geeft wellicht een oplossing voor deze problemen.
In ieder geval zijn ze vrijwel kosteloos en kun je hierna altijd nog besluiten om een ander systeem aan te schaffen.
Oud 08-06-2003, 13:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Vrij kosteloos zou ik niet noemen, videokaart blijft redelijk prijzig. Daarbovenop 256MB extra PC133 SDRAM.

Als overclocken nou mogelijk was, zou je daarmee idd nog flink wat winst eruit kunnen slepen, maar ik vrees dat het een OEM plankje is. greenfly, kun je achterhalen wat voor moederobrd je hebt? Staat of op je handleiding, of op de printplaat (PCB) van het moederbord zelf, witte letters ofzo.

Als overclocken mogelijk is, en de nood voor een echt snelle computer niet zo hoog is, zou dat wel een mooie oplossing zijn. Vooral door de FSB en geheugenclock te verhogen zou je het grote nadeel van een nijpend tekort aan geheugenbandbreedte kunnen stillen.
Oud 08-06-2003, 13:43
Verwijderd
Citaat:
greenfly schreef op 07-06-2003 @ 21:34:
Ik vind em behoorlijk sloom, en speel vaak spellen..
Als ik nu een server host kunnen er maar weinig players meedoen, omdat er anders superveel lag is. Als ik een server join daarentegen heb ik vaak de laagste ping van alle spelers.
Ik weet dat ik dan de videokaart en het intern geheugen moet vervangen, maar een goede videokaart is nogal duur. Intern geheugen is dan weer veel goedkoper.
Ik heb nu een Geforce2 Mx/Mx 400.
Tenzij er opeens een veel betere uit is die super goedkoop is, dan neem ik die. (super goedkoop = onder 140 euro)
Wat ik hier aan klachten zie heeft geen ruk met je computertje te maken, hoor. Hooguit met je internetverbinding, en die gaat echt niet rapper worden als jij d'r een P4 3GHz in knalt bij wijze van spreken. Dus vergeet lekker een nieuw systeem met KVM's hier en 2e systemen daar, zorg dat je een snellere internetverbinding krijgt.

Pas wanneer spellen, die jij lokaal speelt (singleplayer dus) beginnen te hakkelen of <30fps halen kun je een upgrade overwegen.

Vooralsnog zeg ik: neem een betere internetverbinding.

Ik hoop trouwens dat je de HOOGSTE ping bedoelt; die is namelijk het langzaamst
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 19:14
Greenfly
Greenfly is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 08-06-2003 @ 14:43:
Wat ik hier aan klachten zie heeft geen ruk met je computertje te maken, hoor. Hooguit met je internetverbinding, en die gaat echt niet rapper worden als jij d'r een P4 3GHz in knalt bij wijze van spreken. Dus vergeet lekker een nieuw systeem met KVM's hier en 2e systemen daar, zorg dat je een snellere internetverbinding krijgt.

Pas wanneer spellen, die jij lokaal speelt (singleplayer dus) beginnen te hakkelen of <30fps halen kun je een upgrade overwegen.

Vooralsnog zeg ik: neem een betere internetverbinding.

Ik hoop trouwens dat je de HOOGSTE ping bedoelt; die is namelijk het langzaamst
Ik bedoelde de laagste dus. Ik heb nooit lag en mijn ping komt nooit boven de 100. Meestal zo rond de 32/28 ofzo. Dat is dus ZEER laag en het heeft dus niks met mijn kabelverbinding te maken.

@Enlightenment: Ik zal binnenkort wel kijken. Nu of morgen heb ik geen tijd, sorry.
Oud 08-06-2003, 19:38
Verwijderd
Citaat:
greenfly schreef op 08-06-2003 @ 20:14:
Ik bedoelde de laagste dus. Ik heb nooit lag en mijn ping komt nooit boven de 100. Meestal zo rond de 32/28 ofzo. Dat is dus ZEER laag en het heeft dus niks met mijn kabelverbinding te maken.
Ja, wat is dan het probleem? Als je echt meer geheugen wilt prop je d'r toch een reepje PC133 SDRAM in?

't Is niet gek dat je problemen krijgt met 't hosten van een game, dat slurpt upstream.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 21:39
Enlightenment
Enlightenment is offline
Weet je wat, test je computer eens.

Download en installeer het volgende:
ftp://ftp.freenet.de/pub/4players/to...Mark2001SE.exe

Na het installeren moet je opnieuw opstarten. Sluit na het restarten alle onnodige programma's in de achtergrond en systray af en start 3DMark 2001SE. Klik op de Default Benchmark knop en doe niks voor 15 minuten, je kunt wel bekijken, best mooi wel. Aan het einde (15 min ofzo) krijg je een score, post die hier. Dan weet je hoe goed jouw computer scoort qua 3D capaciteiten.
Oud 12-06-2003, 14:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 07-06-2003 @ 16:35:
als hier pc133 in zit en jij duwt er pc100 bij gaat het hele zaakie op pc100 snelheid lopen.
Dat is afhankelijk van je mobo. Sommige mobo's lezen de SPD van de eerste DIMM uit, en gebruiken de instellingen daarin voro dingen als de CAS latencies en de FSB. Andere mobo's zijn minder intelligent, en gebruiken alleen de handmatig ingevoerde timings.

De kans is dus groot dat het 100MHz geheugen op 133MHz gebruikt gaat worden, wat ervoor kan zorgen dat het gewoon domweg kapotgaat, met alle vervelende effecten (crashes, data corruptie) vandien.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 15:19
Greenfly
Greenfly is offline
Gedownload en ik ga dadelijk even uitvoeren.. Dan post ik de score ook wel even.
Oud 12-06-2003, 17:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Geheugen DIMM gecertificeerd voor 100MHz doet het ook vaak op 133MHz, kapot gaan zal het niet snel. Dan zul je toch echt ook wat aan het voltage moeten doen.
Oud 12-06-2003, 22:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-06-2003 @ 18:22:
Geheugen DIMM gecertificeerd voor 100MHz doet het ook vaak op 133MHz, kapot gaan zal het niet snel. Dan zul je toch echt ook wat aan het voltage moeten doen.
Nee hoor, geheugen kan ook kapot gaan door alleen de frequentie te verhogen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 22:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Chimera schreef op 12-06-2003 @ 23:18:
Nee hoor, geheugen kan ook kapot gaan door alleen de frequentie te verhogen.
Dan moet je wel behoorlijk verhogen. Ik heb nog nooit gehoord van een kapot reepje door een te simpele overclock. Als je nou op 200MHz probeert ofzo, maar ook dan zou het gewoon moeten werken, na de clock weer naar beneden te halen.

Maarja dat zijn mijn ervaringen.
Oud 14-06-2003, 10:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-06-2003 @ 23:22:
Dan moet je wel behoorlijk verhogen. Ik heb nog nooit gehoord van een kapot reepje door een te simpele overclock. Als je nou op 200MHz probeert ofzo, maar ook dan zou het gewoon moeten werken, na de clock weer naar beneden te halen.
DRAM bestaat i.t.t. SRAM niet uit transistors, maar uit condensators. Deze condensators ontladen elke cycle en moeten weer opgeladen worden (i.t.t. SRAM, wat daardoor veel sneller is).

Het probleem is dat als je zo'n condensator oplaadt terwijl hij nog in z'n ontlaadt cycle zit, je een spanningspiek krijgt. Het probleem is hier dus NIET de warmte (zoals bij CPUs), maar het probleem dat er spanningspieken op gaan treden als het geheugen de timing niet bij kan houden. Zo'n spanningspiek kan zo'n condensator onherstelbaar beschadigen, waardoor je datacorruptie krijgt.

Als je gaat OC-en, ALTIJD de full memory check in je BIOS anzetten. Opstarten duurt wat langer, maar je wilt NIET draaien met geheugen waarin een paar bits permanent op 0 staan
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 12:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
Tja als je geheugen beschadigd raakt, zul je toch instabiliteit gaan merken. En ik accepteer dat niet en ga op onderzoek uit, en daar hoort een nachtje MemTest86 bij.

Verder is het zo dat je op alle merkgeheugen modules 3 jaar, 5 jaar, 10 jaar of zelfs levenslange garantie krijgt. Is ook niet aan te tonen dat je hebt overgeclockt, tenzij een chip gesmolten is ofzo dan.

Die BIOS memory check is overigens ook niet geweldig, foute modules komen er heel makkelijk doorheen.

Offtopic: Weet jij trouwens waardoor het komt dat sommige koperen pinnetjes zwart worden bij geheugenmodules? Teveel voltage ofzo? Ik krijg het er niet af iig, maar module blijft het gewoon doen.
Oud 14-06-2003, 14:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 14-06-2003 @ 13:56:

Offtopic: Weet jij trouwens waardoor het komt dat sommige koperen pinnetjes zwart worden bij geheugenmodules? Teveel voltage ofzo? Ik krijg het er niet af iig, maar module blijft het gewoon doen.
Gewoon oxidatie, die pinnetjes zijn waarschijnlijk verzilverd en zilver oxideert zwart.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 22:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-06-2003 @ 15:59:
Gewoon oxidatie, die pinnetjes zijn waarschijnlijk verzilverd en zilver oxideert zwart.
Wel vreemd dat ik dan geen garantie krijg op de modules. Dacht dat het met voltage te maken had enzo. Oh well.
Oud 14-06-2003, 22:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
greenfly schreef op 12-06-2003 @ 16:19:
Gedownload en ik ga dadelijk even uitvoeren.. Dan post ik de score ook wel even.
Al gedaan?
Oud 19-06-2003, 23:43
Greenfly
Greenfly is offline
Ja, sorry dat het zo lang duurde, maar ik had even wat andere dingen aan mn hoofd.

Citaat:
Congratulations!
You have succesfully run the benchmark. Your score is:
2161 3D marks
En nu?

Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 23:48.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 00:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat is een bijzonder lage score.

Met een nieuw systeem zoals 2600+, ECS L7S7A2, 512MB en GeForce 4 Ti4200 64MB kun je leuke scores halen, zo rond de 10.000 3DMarks.
Oud 20-06-2003, 01:08
von Carrstein
von Carrstein is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-06-2003 @ 01:34:
Dat is een bijzonder lage score.
Inderdaad, ik haal met 'n XP1700+ met GeForce 4MX en 256MB DDR rond de 5750 punten...

Maar om dan meteen 'n nieuw systeem te kopen? Die pc is nog geen jaar oud... Ik zou extra Ram erin zetten en 'n betere videokaart en eventueel over 'n jaar ofzo denken aan 'n nieuwe CPU en MoBo...
Oud 20-06-2003, 08:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nieuwe kopen betekent niet dat de oude overbodig wordt, je kunt de nieuwe als game PC gebruken, terwijl je de andere houdt als 2e PC.

Als hij vindt dat hij niet goed spellen meer kan spelen, en hij heeft het geld ervoor over, dan is het nu wel een mooie tijd om een computer te kopen, gezien de lage prijzen van de laatste tijd.
Oud 20-06-2003, 11:28
von Carrstein
von Carrstein is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-06-2003 @ 09:02:
Nieuwe kopen betekent niet dat de oude overbodig wordt, je kunt de nieuwe als game PC gebruken, terwijl je de andere houdt als 2e PC.

Als hij vindt dat hij niet goed spellen meer kan spelen, en hij heeft het geld ervoor over, dan is het nu wel een mooie tijd om een computer te kopen, gezien de lage prijzen van de laatste tijd.
Maar als ik me niet vergis, kreeg hij de pc van z'n grootvader, same specs als deze, om als tweede pc te hebben... Iig, dat zei hij toch tegen mij
Oud 20-06-2003, 13:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
von Carrstein schreef op 20-06-2003 @ 12:28:
Maar als ik me niet vergis, kreeg hij de pc van z'n grootvader, same specs als deze, om als tweede pc te hebben... Iig, dat zei hij toch tegen mij
?
Ik lees nergens dat hij twee PCs heeft. In z'n openingspost heeft hij het over "mn pc" dus neem aan dat dat gewoon zijn (enige) computer is. En die vind ie niet snel genoeg.

Maar greenfly, laat eens wat van je horen.
Oud 20-06-2003, 14:29
von Carrstein
von Carrstein is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-06-2003 @ 14:51:
?
Ik lees nergens dat hij twee PCs heeft. In z'n openingspost heeft hij het over "mn pc" dus neem aan dat dat gewoon zijn (enige) computer is. En die vind ie niet snel genoeg.

Maar greenfly, laat eens wat van je horen.
Hij staat in m'n msnlijst
Maar je hebt wel gelijk

*roept greenie op msn*
Oud 20-06-2003, 14:38
Greenfly
Greenfly is offline
Hmmz..
We hebben hier thuis mijn pc (deze), een laptop voor mijn moeder en we krijgen die van mn opa omdat die nooit is gebruikt. Dat is dezelfde als deze..
Maar als ik het goed begrijp moet ik gewoon 256 Ram erbij kopen en een nieuwe videokaart aanschaffen?
Oud 20-06-2003, 14:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Neeeeee

Nieuwe comp.

Nouja ben je wel iets meer kwijt, maar voor €200 heb je mooie comp zonder videokaart, dus als je dat ervoor over hebt heb je gewoon 2e comp. Dus €200 + €100 voor videokaart, zoiets. Iets meer kan natuurlijk ook, nieuwe hardeschijf en brander. Maar je moet maar zeggen wat je wilt.
Oud 06-07-2003, 19:36
Greenfly
Greenfly is offline
[na lange tijd afwezig te zijn geweest..]

Deze computer begint ook raar te doen met allerlei storingen. Dus lijkt het me inderdaad slimmer om toch maar een nieuwe te kopen.. Dit zei je al eerder, en lijkt me ook wel goed.

Citaat:
€77 AMD 2400+ processor
€8 CPU cooler

€179 basissysteem
€40 kast
Nu wil een vriend van me ook een nieuwe pc, maar die wil er nog wat dingen bij.. ik kopier even zijn lijstje:

Citaat:
..::-Lau-::.. =Skate&Destroy 0wnage= says:
Ik wil iig:
Dvd speler
Snelle processor (iig 2.5 GHz)
512 MB RAM
Brander
Goede videokaart (Geforce4 of Hercules pro, oid..)
Zou je even kunnen kijken wat voor hem dan het beste is? Of dat ook hetzelfde is als je oude lijstje met wat oude onderdelen, of een heel nieuw lijstje.. Misschien neem ik die zelf dan ook wel..

BVD
Oud 06-07-2003, 20:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dan zou ik een 2600+ icm ECS L7S7A2 aanraden, samen met 2 reepjes 512MB, dus 1024MB ram. DVD kan ie beste een Pioneer Slot-in (zonder tray) nemen, 106S ofzo *shrug*. Qua brander gewoon LiteOn 52/24/52.

2600+ is €93
ECS L7S7A2 is €55
( http://www.funcomputer.de/default.ph...0&artnr=07620& )

Qua videokaart kan hij beste een DirectX9 videokaart nemen. ATi Radeon 9500 Pro of 9700 non-pro. Zijn wel prijzig:

Sapphire R9700 128MB €260
http://www.funcomputer.de/default.ph...=0&artnr=07019

Wel lekker snelle kaart.
Reageren

Regels voor berichten